Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een hoop gezeur en problemen zeg bij iedereen op het werk hoop zo voor jullie dat dit op een fijne manier opgelost gaat worden en zo niet dan lekker ziekmelden en niet te lang rondlopen op een werkvloer waar de sfeer niet te harden is geeft alleen maar stress

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goodmorning ladies!Wilde jullie ff een fijn weekend wensen, geniet van het mooie weer!Ik zit bij de kapper, ff mijn ellelange uitgroei laten bijwerken.. Kon echt niet langer zo...Liefs!

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag ga ik proberen even de werkperikelen te laten rusten en genieten van de mooie dag die voor me ligt.

Melis, de kapper, dat moet ik ook nog doen. Vooral een stukje eraf. Ik heb best wat uitgroei, maar voorlopig wil ik even terug naar mijn eigen haarkleur.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hebben jullie genoten van het mooie weer vandaag?

Chris, verstandig dat je je in het weekend niet druk maakt om die mallooten op je werk, doe ik ook niet. Ben je nog naar de kapper gegaan?

Ik ben net wakker, heb samen met manlief geslapen. Ik had hem vanmiddag wakker gemaakt (na 4 uur slaap ivm nachtdienst) om alsnog samen iets te doen dit weekend. Hij ging om 16.00 uur weer ff bijslapen en toen ben ik lekker mee gegaan. Komende 2 weekenden moet hij ook werken en dat vind ik momenteel niet leuk, heb veel behoefte aan zijn aanwezigheid/samen in slaap vallen e.d. Zeker nu met dat gezeur op mijn werk, als ik alleen ben voel ik me ineens heel zielig en vooral eenzaam (is overigens nergens voor nodig, zullen de hormonen wel zijn).

Heb vanmiddag op de markt bij een kraampje met Marokkaanse lekkernijen een bak Spaanse aioli gekocht, manlief is zooooo niet blij met mij. Heerlijk, met een pak droge crackers. Waarschijnlijk ruikt men mij in de wij de weide omtrek, maar ik geniet ervan!

Willen jullie eigenlijk het geslacht van jullie kindje(s) weten?

Oh ja, heb het lijstje ook weer ff opgezocht... Caroline is de eerst volgende met een afspraak :)

Volgende echo/afspraak:

27 september: Caroline (controle en echo gyn)

4 oktober : Medusa ( vk )

4 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Hè meiden goede nachtrust gehad zelf niet al te best geslapen en vroeg wakker nu onderweg naar een doop en vanavond nog uit eten met m'n ouders ivm hun trouwdag

Iedereen een fijne zondag en geniet van t weer

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Na een onrustig nachtje (manlief was weer werken) ook al vroeg wakker.. Duik er vanmiddag wel weer naast, haha. Jullie lekker geslapen?

Veer, veel plezier bij de doop en het etentje vanavond. Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders :-)

Meiden, fijne dag vandaag!

Geplaatst

Goedemorgen,

Melis, nee ik ben gisteren nog niet naar de kapper geweest. Doe ik binnenkort op mijn vaste vrije dag.

Veer, veel plezier bij de doop en het etentje met je ouders.

Gisteren nog wat zwangerschapskleding gekocht, waaronder een spijkerbroek. Vanochtend merkte ik nog wel dat ik mijn gewone spijkerbroek nog wel aankon. Maar dat zal over een paar weken wel voorbij zijn. Zometeen lekker buiten zitten.

En dan ben ik er nog niet uit wat ik morgen ga doen, ziek melden of niet. Ziekmelden is gegeven de omstandigheden wel de snelste route tot de bedrijfsarts. Verder hebben we deze week op vrijdag een kantooruitje en ik zit in het organisatiecomite. Me ziekmelden zou in dat geval erg jammer zijn. Verder wil mijn manager deze week met mij mee naar de rechtbank in het kader van een functioneringsgesprek. Ik vraag mij wel sterk af of ik een eerlijke kans krijg.... Maar als ik de juiste dingen op zitting zeg tegen de rechtbank en ik gedraag mij correct en beleefd (zoals altijd!!!) dan kan ze daar niet veel op aan te merken hebben. Ziekmelden kan ook volgende week nog... De afgelopen jaren heb ik alleen maar positieve functioneringsgesprekken gehad. Dus het zal wel loslopen..

Maar goed, eerst lekker in de tuin zitten met een goed boek. Volgens mij krijgen we nu echt het laatste mooie weer van het jaar.

Geplaatst

Chris, ik mag me er natuurlijk niet mee bemoeien, maar die manager kan de pot op! Je hebt al jaren goeie functioneringsgesprekken, dus het hoeft niet perse nu dat hij of zij mee gaat naar een zitting. Lekker ziek melden nu ze het zo moeilijk spelen! En dat werk-uitje... Ach, je kind is toch veel belangrijker! Ik wist het wel!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Meiden vraagje: hoe is het met jullie plasgedrag? Met name misschien de tweelingmoeders?

Ik moest de eerste weken van de zwangerschap veel plassen, daarna was het weer redelijk normaal, maar nu moet ik sinds een paar dagen weer zo ontzettend vaak plassen! Ik voel gewoon mijn baarmoeder op mijn blaas drukken steeds lijkt wel. Pfff... herkent iemand dit? Beetje vroeg, niet?

Ik heb ook veel dorst, met name 's avonds dus misschien ook mede daarom?

Geplaatst

Ik ben geen tweelingmoeder, maar ik heb precies hetzelfde als jij Caro..

Ondanks dat ik na 21.00 uur amper iets drink moet ik er 's nachts uit om te plassen, om 7.00 uur bij het opstaan moet ik ook meteen. Overdag exact hetzelfde; zodra ik begin te drinken moet ik plassen al zijn het niet altijd hele grote hoeveelheden.

In het verleden heb ik regelmatig een blaasontsteking gehad, dus uit angst hiervoor tijdens m'n zwangerschap laat ik elke 4 weken mijn urine nakijken. Tot nu toe gaat alles goed, dus daar kan het ook niet aanliggen.

Ik heb nog geen enkel drankje gevonden dat mijn dorst kan stillen, zo'n dorst heb ik. Meestal drink ik 's ochtends een ijskoude Aquarius, heerlijk.

Voorheen begon ik de dag met een ijskoude redbull op m'n nuchtere maag, maar daar ben ik mee gestopt toen ik aan de ICSI behandeling begon.

Anyway, ik denk dus dat het erbij hoort...

Geplaatst

Jeanine, als het aan mij ligt, ga ik thuis werken. Ik haal mijn werk op, leg een brief bij mijn manager op haar bureau (ze is vrij morgen). Ze wilde dat ik aan ging geven hoe ik mijn functie zie. Ik geef aan dat ik best wil werken, maar naar vermogen. En dat ik eerst met de bedrijfsarts wil spreken, voordat ik verder concreet iets kan aangeven. Ook geef ik aan dat ik teleurgesteld ben in het gesprek van afgelopen vrijdag en dat ik het recht heb om zelfstandig de bedrijfsarts te bellen voor een preventief gesprek. Mijn insteek is en blijft om rond de 20 weken in ieder geval halve dagen te gaan werken, volgens mij conform die richtlijn van de vereniging van bedrijfsartsen. Dit zal ik met de zowel de oude als de nieuwe bedrijfsarts bespreken.

Mocht ze nog steeds niet inbinden, dan meld ik me per direct ziek. Vandaag viel het mee met de rugpijn. Ik heb het vandaag heel rustig aan gedaan en dat merk ik meteen in positieve zin. Het voordeel van thuiswerken is, dat ik wel tussen het werk door kan rusten op mijn eigen bed. Op 10 oktober heb ik een telefonisch gesprek met de bedrijfsarts (niet ideaal). Mocht het voor die tijd niet gaan, dan meld ik me ook ziek. In ieder geval krijgt ze deze week nog een kans om normaal te doen. Mijn ervaring met haar is, dat ze eerst ruzie zoekt en later wel inbindt. Daar gok ik nu ook op. Zo niet, ik weet wat me dan te doen staat. Het vervelende is wel dat ze me door dit akkefietje van vrijdag niet een fijn weekend bezorgt. Zelf zit ik niet op een arbeidsconflict te wachten tijdens mijn zwangerschap. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je tips en steun.

Caroline, ik moet nu ook weer vaker plassen. Ik word 's nachts om de twee uur wakker.

Geplaatst

Tja, dit is mijn eerste zwangerschap dus ik ben (denk ik) niet de aangewezen persoon om je te voorzien van advies/tips. Maar wellicht ff urine naar de huisarts brengen voor controle?

Succes i.i.g. en een fijne avond. Ik duik mijn bed in..

Chris, mooi verwoord en mijn inziens zet je je beste beentje voor zonder jezelf en je kindjes uit het oog te verliezen. Ik ben trots op je!

Geplaatst

oh, toen was ik ook wakker melis, hahahaha...hadden we samen wakker kunnen liggen, ik ga meestal maar tv kijken dan...en ik was om 12 uur ook al 2 uur wakker, bgint bijna normaal te worden *zucht* en idd...veel dorst en vaak snachts...en gevolg -----> jawel...plassen, hahahaha...zucht...

leuk he, zwangerschapskwaaltjes :)

Geplaatst

Chrish, ik hoop voor je dat je leidinggevende inbind en anders inderdaad ziekmelden.

dat plassen heb ik niet, plas "normaal" maar inderdaad morgen maar ff vragen.

Wij hebben gister voor het eerst in 4 weken weer thuis gedoucht, de douche is nog niet klaar ( plafond en meubels ophangen ) maar er kan wel weer gedoucht worden wat was dat heeeeeeeeeeeerlijk :-)

Geplaatst

Haha Medusa kan me voorstellen dat het lekker was! Hier gaan we verbouwen maar gelukkig niet de badkamer! Muur van mijn kantoor naar kamer boven de garage wordt doorgebroken (wordt kamer van mijn dochter) dus hele kantoor leeghalen, pfff... wat een hoop rotzooi verzamel je toch in de loop der jaren... Maar wel weer goed om eens te doen.

Geplaatst

ja, het goede van verbouwen is dat alles weer ff goed uitgezocht gaat worden en opgeruimd of wat weg kan weg gegooid.

1 slaapkamer bij ons is "mijn" kamer daar staat mijn kleding kast enzo, dat moet naar zolder, dus dat gaat ook weer ff goed uitgezocht worden en dan die kamer word de baby kamer, wel lekker ff weer alles uitgezocht.

Geplaatst

Medusa en Caroline, hier gaat ook wat "verbouwd" worden. Onze slaapkamer gaat naar zolder; wij krijgen begin december een nieuw bed. En gelukkig maar, want waar we nu op slapen is oud en ook niet goed voor mijn rug. Op onze huidige slaapkamer komt de tweeling. De andere twee kamers zijn te klein voor een slaapkamer met tweepersoonsbed en te klein voor een tweeling kamer. En we willen de tweeling in het begin wel bij elkaar houden. Daarnaast is een van de kleinere kamers in gebruik als kantoor van mijn man. De babyslaapkamer is ook besteld en komt ook begin december. Dit zijn nou echt dingen waar ik vrolijk van word.

Vandaag gewerkt en dat ging een stuk beter. Manager spreek ik morgen. Ik heb wel met een senior gepraat. Die kon zich gelukkig wat beter inleven in mijn situatie. Ze zei ook dat de manager die ik nu heb erg zakelijk is en dat ik in mijn gesprekken met haar erg duidelijk moet zijn. Mijn manager is niet echt een gevoelsmens en dat ben ik juist wel. In ieder geval moet ze wel inbinden wat mij betreft.

Mijn senior gaf verder dan dat de Arbodienst wellicht maar eens moet kijken naar mijn werkplek en dat ik dan misschien ook wel een betere bureaustoel kan krijgen. En kennelijk hoef ik geen schroom te voelen om me op het laatste moment ziek te melden. Dan zoeken ze wel een oplossing voor mijn zitting of mijn andere werk. Ik hoop dat mijn manager dezelfde toon morgen aanslaat als mijn senior vandaag. Al met al ga ik nog ongeveer 2 1/2 maand werken en dan is het al half december. De laatste 2 weken van het jaar heb ik vrij. En het kan goed zijn dat ik na de 20 weken echo toch ga verzoeken minder te werken. Alleen bij de huidige stand van zaken werkt het kennelijk als een rode lap op een stier om daarom te vragen. Dus vanaf eind oktober ga ik me vaker ziek melden indien nodig. Dan komt het minder werken vanzelf in beeld. En half januari 2012 gaat mijn verlof in. Daarvoor moet ik zien te regelen dat ik ook niet meer werk. Wie weet zit ik dan in het 3e trimester meer thuis dan op het werk. Als mijn buik erg dik wordt, kan ik toch niet meer autorijden naar het werk :)

Geplaatst

Chris, fijn om te horen dat vandaag goed is gegaan. Dan ga je toch al met een prettiger gevoel van/naar je werk. Ook mijn werkdag is vandaag goed gegaan. Woensdag ben ik lekker vrij en gaan manlief en ik wat leuks doen, we weten nog niet wat.

Caroline, veel plezier morgen bij de echo/gyn. Reminder; vergeet niet te vragen waar je placenta ligt ;-)

Oh ja, alvast gefeliciteerd met je 17-weken mijlpaal.

Ik ga ff op zoek naar een leuke stedentrip, manlief en ik hebben van 17 t/m 26 oktober vakantie en dat blijkt dus net in de herfstvakantie te vallen. Minder voor ons, want voor een fatsoenlijke vakantie betalen we de hoofdprijs.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Dank je Melis! En ik moet vragen of het normaal is om nu alweer zoveel te moeten plassen en ik moet vragen hoe het zit met nu al vocht vasthouden... pfff kan beter een lijstje maken... trouwens, volgens mij heb ik 2 placenta's? Allebei eentje? Heb ik tenminste gelezen op internet.

Lullig van die vakantie maar wen er maar vast aan: over 5 jaar moet je verplicht in het hoogseizoen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden