Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iedereen die een afspraak heeft vandaag, heel veel plezier.

Iemand vroeg of ik mee ging op de 'dikke-buiken-date' in november. Hier durf ik nog geen uitspraak over te doen. ik begin steeds meer last van mijn rug en bekken te krijgen en weet nog niet hoe het tegen die tijd gaat.

Ik heb gisteren een afspraak voor de 20-weken echo gemaakt, zal hem hieronder ff bijzetten.

Volgende echo/afspraak:

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

20 September : Medusa ( afspraak gyn/echo )

22 september: ChrisH (1e controle gynaecoloog)

27 september: Caroline (controle en echo gyn)

4 oktober : Medusa ( vk )

4 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

7 November Medusa (vk in zh)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Terecht!!!! :tongueP: hahahaha

Beeb was mooi compleet, zag zn armpjes bewegen en zn hoofdje, lengte paste ook mooi bij termijn.

Ik moet maar eens ophouden met zorgen maken als ik een echo heb.

Geplaatst

In ieder geval wordt het dan een stuk minder denk ik... Maar ja, als je het dan een dag niet voelt... ik ben bij mijn dochter een keer naar het zh gegaan omdat ik haar niet voelde... niets aan de hand gelukkig maar weer stress!!

Geplaatst

Medusa, er komt een moment waarop je je minder zorgen gaat maken. Ik denk dat dit per persoon verschilt wanneer dit is.

Ik voel de beeb nu al af en toe, leuk hoor!

Zelf maak ik me een stuk minder zorgen. Bij mij was het het ergst rond 9 weken maar nu fiets ik er aardig doorheen, al zeg ik het zelf :-)

Geplaatst

Medusa: wat fijn dat de echo weer goed was en nu 12 weken! Gefeliciteerd.

Melis: veel plezier vandaag, ben heel benieuwd of jouw voorgevoel klopt.

Simonja: goed om te lezen dat je een goede vakantie hebt gehad. Heerlijk. En nu dus al veel last van je rug en bekken. Hier net zo'n eentje. Ben gisteren naar de fysio geweest en moet meer rust inbouwen. Eigenlijk op mijn werk tussen de middag minimaal een half uur liggen. Eens kijken of dat te regelen is.

Caro: ja, zou toch fijn zijn als we die kleintjes gaan voelen om ons weer wat geruster te gaan voelen. Maar ja, als je ze dan een dagje niet voelt, ben je ook weer ongerust. Voel jij ze eigenlijk al?

Ik merk dat hele dagen werken toch best lang is. Had maandag en dinsdag de hele dag gewerkt en had woendag direct veel meer last. Ben 's middags al naar huis gegaan. En nu ook eerder naar huis gegaan om even op de bank te kunnen gaan liggen voordat ik nog even naar mijn studie moet. Maar wel een leuk weekendje in het vooruitzicht. Morgen gaan we een paar daagjes naar Parijs. Zondag is onze trouwdag en manlief had in de vorige poging geregeld dat we een paar dagen weg konden naar Parijs. Ben er al eens eerder geweest, maar vind het zo'n mooie stad. Heb er echt zin in. Zal wel beetje rustig aan moeten doen, maar voor zo'n goed doel.

Oh ja, nog wat. Krijg net een smsje van één van mijn beste vriendinnen dat ze een dochtertje hebben gekregen. En drie keer raden: de naam van hun dochtertje is één van de twee meisjesnamen die we al bedacht hadden. Hmmm, zal je altijd zien. Ach, we hebben nog tijd zat om wat anders te bedenken en wie weet, zijn het 2 jongetjes. Maar wel stom hoor om de naam te lezen die we zelf al bedacht hadden.

liefs,

sissy

Geplaatst

Simonja: wat leuk dat jij de baby al voelt. Lees ook dat dit vaak sneller is als je al een eerdere zwangerschap hebt gehad. Ik merk dat ik me nu ook veel minder zorgen maak nu ik vorige week een goede echo heb gezien. Dat gaf me echt vertrouwen.

Geplaatst

kwam hier even spieken of melis al wat geplaatst had, maar helaas.

Ik ben 18 weken zwanger, maar voel ook nog niks hoor. Gyn zei gister dat dat bij sommige vrouwen wel tot week 20 op zich kan laten wachten. Maar weet natuurlijk ook niet wát ik moet voelen...

Geplaatst

Vier jaar geleden zaten manlief en ik de eerste serie van Babyboom te kijken waarin één stel onze aandacht trok; ze wilde graag kinderen maar hij had zaadbalkanker en waren aangewezen op IVF. Vreselijk leek het ons, onvoorstelbaar. Want ja, wat is er erger als je kinderen wil en het kan/lukt niet? Een week later kreeg manlief zelf de uitslag; zaadbalkanker met uitzaaingen. Afijn, ziekenhuis in ziekenhuis uit. Als eerste werd er 4x zaad ingevroren. Zes zware chemokuren, een 8-uur durende operatie met een litteken van een doorsnede van 42cm, het missen van één zaadbal, het missen van één nier helemaal gelukkig met de uitslag dat manlief schoon is verklaard. Als mosterd na de maaltijd blijkt manlief ook geen zaadlozing meer te hebben, door de chemo is de zaadproductie volledig stop gelegd.

3,5 jaar later komt de kriebel weer naar boven om samen een kindje te kunnen krijgen. Maar er is geen vers zaad :-( Alsof zaad dat 4 jaar ingevroren heeft gelegen nog bruikbaar is, ik denk het niet. Vol goede moed stappen we samen het ICSI traject in, omdat vooraf al vast staat dat de kwaliteit van het ingevroren zaad niet al te best is. Van een zwarte donderwolk lijkt nu ineens voor ons de zon te schijnen; alles verloopt spoedig en al gauw heb ik op wachtdag 9 een positieve test in mijn handen. Wie mag ik hiervoor bedanken?

De tijd vliegt.. Morgen alweer 15 weken zwanger, ik kan het soms nog steeds niet geloven. Net thuis van dr. Papa, wat een geweldige man is dat. Het kost een klap geld, maar hjet is elke euro waard geweest! Hij heeft ons hele kindje nagekeken; tien vingertjes, tien teentjes, geen hazelip, geen klompvoetje, geen waterhoofd, keurig op schema qua groei, enorm beweeglijk, drinkt goed, maagje & niertjes werken prima. Kortom, onze baby is kerngezond! Wat een geluk :):):)

Ik voel me al een echte mama, want mijn voorgevoel kloptte... WE KRIJGEN EEN ZOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgende echo/afspraak:

7 November : Medusa (vk in zh)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

9 Maart : Melis25 (we krijgen een zoon!)

Geplaatst

Ik kom mijzelf even melden.

Na 2 ivf poging en 1 ICSI poging ben ik nu 12 weken en 1 dag zwanger.

Mijn behandelingen heb ik gehad in het EMC te Rotterdam en ik was erg te spreken over de artsen en de tijd die ze voor je vrij maakten.

Mijn uitgerekende datum is 28 maart 2012.

Vandaag de nekplooi meting gehad, kan van 1 op 6.291. Deze was super goed en de kleine werkte goed mee.

Ik ga bewust niet verder met andere onderzoeken, daar we nu gewoon gaan genieten.

Geplaatst

Melis wat SUPER je voor gevoel was juist ( meisje was natuurlijk ook goed geweest ) en ook errrrrrg fijn dat alles mooi en goed was gefeliciteerd meid.

Vlinder welkom hier.

Simonja, wat fijn dat je zo'n fijne vakantie heb gehad en dat je al plopjes voelt, volgens mij ahd ik dat bij ilona pas na 20 weken maar ik had de placenta voor liggen, hopleijk nu niet.

Sissy, als he rust in moet bouwen moet je dat wel doen.

Ja denk dat voor ieder het moment van vetrouwen anders is, ook na mijn 7 weken echo viel er wat van mn schouders af, maar toch merkte ik vandaag weer spanning voor de echo, hopelijk voel ik ook snel plopjes

Geplaatst

Whaaaaaa Melis, toch een goed gevoel dus, een ZOON!!! Zoooo leuk (net zoals een dochter trouwens hahaha)

(ohja over dat ingevroren zaad, dat zou nog heel goed bruikbaar zijn geweest na 4 jaar ingevroren te zijn geweest; dat van mijn man lag er in sinds 2006, net zoals onze cryo`s van toen, en door de roze wolk waar we in 2008 in zaten hebben we de zaadcellen laten vernietigen...de arts vond dat geen slimme zet bleek bij het gesprek voor deze verse poging...tja we kregen een brief over vernietigen....wisten wij veel)

Vandaag 1e controle vk gehad en hartje horen kloppen, zooooo mooi...

Geplaatst

Vlinder, welkom bij onze topic en van harte met je zwangerschap! Lees & klets lekker mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Medusa, we zijn inderdaad helemaal happy :):) Hoe is het met jou?

Disi, wat leuk dat je het hartje hebt gehoord, is elke keer weer bijzonder!!

Net een heel heftig verhaal te horen gekregen over de buurvrouw van mijn vader die 38 weken zwanger is/was. Zal jullie de details besparen. Net ff met de doppler naar m'n kleine mannetje geluisterd, heerlijk om hem te horen!

Morgen alweer 15 weken, heerlijk! Fijne avond meiden :):)

Hier nog een foto van onze kleine man...

[ATTACH=CONFIG]2281[/ATTACH]

Geplaatst

Melis, wat leuk dat jullie een jongetje krijgen!! Klopte je voorgevoel dus toch! Mooie duidelijke fotootjes.

Medusa, 12 weken. Hardstikke goed en een goede echo las ik, ik hoop dat je nu een beetje meer vertrouwen krijgt. De kans dat het nu nog misgaat is zo klein gelukkig.

Caro, wat leuk dat je de kleine al voelt! Ik kijk er zelf ook erg naar uit dat ik de kleine voor het eerst kan voelen. Heb net als Fren ook geen idee hoe het zal voelen maar ik hoor van veel dat je het wel herkend als het zover is. Ben benieuwd!

Sissy, vervelend dat je al met je rug en banden zit. Ik heb er zelf helaas ook al last van en dan vooral in mijn rug. Zit ook te denken aan fysio zeker gezien mijn werk.

Ik hoop dat je het voor elkaar kunt krijgen om tussen de middag even een half uur te liggen/ rusten.

Ik meende trouwens laatst ergens gelezen te hebben dat zwangeren recht hebben op meer of langere pauzes tussendoor. Als ik zie hoe zwaar sommigen het hebben vind ik dat wel een goede zaak. je moet alle rust nemen die je kunt krijgen.

Welterusten voor straks!

Geplaatst

Pffff, dit doe ik dus nooit meer; manlief van z'n werk halen..Ik was netjes 22.45 uur aanwezig, is meneer nog aan de andere kant van de stad aan het werk. Ik zit dus heel zielig in mijn joggingpak als een ware dakloze al bijna een uur op het politiebureau te wachten. Ik moet er morgen wel weer om 6.00 uur uit, ik kan niet riant uitslapen tot 11.00 uur zoals ome agent himself.. Grrrrrr....!!!!Slaap lekker meiden :):) ik wacht nog ff verder met een kopje thee en een droog koekje...

Geplaatst

Even kort voordat we in de auto stappen.

Melis: yeah, wat geweldig, een zoon (een dochter was natuurlijk ook super geweest, daar gaat het niet om), maar wel heel leuk dat je eigen voorgevoel klopte. Ben benieuwd of dat bij de andere meiden ook zo is. Ik denk zelf namelijk dat ik 2 meisjes krijg, terwijl bijna mijn hele omgeving denkt dat het 2 jongetjes zijn.

En ik zie het al helemaal voor me hoe je gisteravond laat als een soort zwerver op het politiebureau zat haha...

Nou meiden, wij gaan ons vermaken in Parijs. Jullie ook een fijn weekend!

liefs,

sissy

Geplaatst

melis...wat leuk die 3d...ons werd verteld dat ze pas leuk zijn na 28 weken, kweet het niet hoor...geen verstand van, zit nu wel steeds meer te twijfelen of we het toch moeten doen :)

Geplaatst

JOEPIE!! Vandaag 15 weken!!

Sissy, veel plezier in Parijs, geniet ervan!! Au revoir (sorry, meer Frans kan ik niet ;))

Benbri, vond die 3D foto's ook erg leuk, was een cadeautje van dr. Papa. Hij adviseert 3D-4D te doen tussen 24-28 weken omdat de baby dan qua formaat perfect is voor dit soort echo's. Alsof het allemaal nog niet duur genoeg is (€ 125,00) heeft Melis maar weer een afspraak gemaakt voor 25 november. Ik weet i.i.g. dat ik niet meer naar Babyfocus ga. Zin om volgende week zaterdag te shoppen?

Fijne dag meiden :):)

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

20 september : Vlinder_1976 (2e afspraak verloskundige)

7 November : Medusa (vk in zh)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976

Vlinder, ik heb je in het lijstje erbij gezet. Dat kan/mag je ook zelf doen hoor.. Je kan het lijstje gewoon kopieëren en aanpassen waar nodig.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Melis, wat fijn dat alles goed was met de kleine en wat ontzettend leuk dat jullie een zoon krijgen!

Trudy, welkom en leuk dat je je bij ons aansluit. Ik heb mijn behandelingen ook in het EMC gehad en was/ben er super tevreden over.

Fijn weekend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden