Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis: fijn dat je bloeddruk mooi in orde was. Houden zo!

Vlinder: bij jou dus ook de kraamzorg langsgeweest. Blijf alles ook nog steeds bijzonder vinden van het zwangeren-wereldje. Dat dit nu echt ook voor ons van toepassing is.

Caro: hoe was de controle en de groeiecho? Zijn je kids goed gegroeid? En hoe liggen ze nu?

Vanmiddag zelf weer controle gehad en alles was weer goed. Bloeddruk blijft mooi op het zelfde niveau en wordt niet hoger. Verder 2 beweeglijke meisjes gezien die het nog prima naar hun zin hebben in mijn buik. Over 2 weken weer controle. Omdat ik aangaf laatste dagen weer meer misselijk te zijn (waarschijnlijk effect van de ijzertabletten) hoef ik van de gyn toch maar 2 per dag te nemen ipv 3. Hij heeft liever dat ik er 2 gewoon binnenhoud en verder advies om de hele dag verspreid kleine beetjes te eten.

Ga ook borstvoeding geven, maar heb verder niets in huis gehaald voor flesvoeding. Heb wel 2 Aventflesjes uit de Prenatalboxen, maar voor de rest niets. Oh ja, en bedzeiltjes heb ik wel gekocht. Werd wel geadviseerd hier door de kraamzorg. Mag je alleen op het onderste gedeelte van het matras leggen dus zo dat het kindje er niet met zijn hoofdje op ligt. En de kruik moet ook niet met de dop erop liggen. Maar ik krijg als cadeautje van mijn tante 2 kruiken die niet gevuld zijn met water maar die je oplaadt en op die manier warm worden.

Ansje: krijg jij trouwens nog een info-avond in het UMCG omdat je nu daar ook moet gaan bevallen? Ik heb dat komende maandag. Zou leuk zijn als jij die avond toevallig ook gaat.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Melis mooi dat je bloeddruk goed was. Dat blijft nu mooi stabiel he? Fijn dat het nu zo goed gaat met je, als je zo doorgaat kun je misschien nog wel zonder inleiding bevallen of gaan ze dat toch alsnog wel doen?

Sissy, wij hebben besloten niet naar de info avond in UMCG te gaan. Alle vragen die we hadden konden laatst tijdens gesprek met afdelingsverpleegkundige beantwoord worden en aangezien ik de deur plat loop de laatste tijd in het ziekenhuis had ik weinig zin in ook nog een info avond. Het enige wat we dan van te voren niet hebben gezien zijn de verloskamers. Ach die zien we gauw genoeg :)

Fijn dat met jou en de kleintjes alles goed gaat. Fijn ook dat je bloeddruk goed is!

Ik wil ook bv gaan geven...heb verder nog weinig flesjes in huis. Alleen een avent fles uit de prenatal doos en nog eentje van kruidvat.

Weet ook nog niet zo goed wat voor flessen ik zal gaan gebruiken als ik melk ga kolven. De meningen zijn nogal verdeeld heb ik gemerkt.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben weer anderhalf uur zoet geweest in het zh vanmiddag, daarna als een gek naar huis voor zwemles dochter... net gehaald en ze heeft gehoord dat ze 4 februari op mag voor haar A diploma! Goed zo, nu hopen dat ik erbij kan zijn...

Echoscopiste had moeite met vinden van hoofdje bovenste baby, ik zei een paar keer volgens mij ligt ie hier maar ze was steeds in de war met de hoofdjes. Uiteindelijk ging ze toch hoger kijken en vond ze het. Buikje van onderste baby was nog steeds groot, ze noemde het een dikkerdje, haha! Dus zo noemen we hem/haar nu ook, dat snap je. Bovenste baby was 'normaal'. Ze wegen al 2583 en 2188 gram, dus al 4 en 5 pond ruim! Pfff nou snap ik die grote buik! En gunstig was dat onderste baby al heel diep met het hoofd naar beneden ligt, dus goeie hoop op indalen en een 'normale' bevalling...

Toen bij de gyn wat minder: bloeddruk weer iets hoger, wilde de pillen naar 4x per dag doen maar ik zei dan kom ik in de knoop met ijzertablet want daar moet 3 uur tussen zitten. Dus we houden het op 3x per dag bloeddrukpil maar weer hoger. Ik moest ook weer bloed prikken voor nierfunctie etc en plassen voor eiwit en morgen weer zelf suiker prikken. Alles zit tegen het randje dus hij wil geen risico nemen. Ik vind het best, als de kids het maar goed doen.

Eerst zei hij over 2 weken terugkomen maar toen zei hij doe toch maar volgende week. Dus ga ik 's morgens voor kennismaking naar de andere vk en 's middags weer naar de gyn... Houd me van de straat...

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

24 januari: Caroline (vk en controle gyn)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Hoi dames,

Over de flessen. Ik had vorig jaar ook alleen een fles in huis en inderdaad een pakje voedingen: nutrilon 1 standaard in kleine zakjes. Over de sterilisator: je hoeft tegenwoordig inderdaad nog maar 1 keer per week uit te koken. (wij hebben een quooker en spoelen de flessen daaronder af en de spenen in een bakje). Ik heb nog een magnetron sterilisator van Avent (van schoonzus gekregen) als iemand daar behoefte aan heeft? ik gebruik hem toch niet.

Kolven ging bij mij vorige keer niet (handkolf), nu ga ik misschien wel een elektrische kolf huren (dat kan bij mijn VK praktijk). Ik zou niet te veel flessen in huis halen want als je weer moet wisselen van fles is het zonde van het geld. Vorige keer zijn wij vanaf 3 weken af en toe een flesje kunstvoeding te geven zodat ze gewend is aan fles en dat er geen paniek was als ik niet in de buurt was (ik kon ook eens lekker even alleen weg).

@Melis: fijn dat je bloeddruk goed was.

@Sissy; de dames hebben het dus goed naar hun zin. Fijn hoor. Hoe groot zijn ze nu?

Vannacht is onze uk omgedraaid volgens mij, ik voel nu trappen boven in mijn buik en geen hoofd tegen mijn ribben. Hebben we net gisteren alle afspraken gepland en dan draait hij of zij,........nu maar hopen dat hij zo blijft liggen.

Ik ga een avondje relaxen, manlief zit in londen, dus kan lekker zappen op TV en dan op tijd naar bed!

Fijne avond meiden

Geplaatst

Caro: wat een mooi gewicht hebben de babies! Een vriendin is vorig jaar bevallen van een tweeling met 34 weken en toen waren haar kids 1680 en 1960 gram, daar ben jij al ruim over heen. Wat fijn dan hebben ze straks een makkelijkere start. Wel balen van al die pillen en controles, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Mooie gewichten Caro, fijn dat alles verder goed is met jullie!

Moontje, zou fijn zijn als die kleine uit zichzelf gedraaid is, nietwaar?! Scheelt weer een uitwendige draai die volgens mij niet geheel pijnloos is.

Gisteren btw veel info gekregen over pijnbestrijding. Schrok wel een beetje van alle bijwerkingen, zeker die van een ruggeprik.

Ik wil zonder pijnbestrijding proberen te bevallen, maar wil wel alvast een keuze maken mocht ik toch iets nodig hebben..

Lastig...

Geplaatst

Caro, jammer dat je met alles op het randje zit, maar je twins doen het goed, mooi aan gewicht voor een 2ling.

En wat goed dat dochter mag afzwemmen :-) das ook weer mooi

Moontje, fijn als hij zelf al gedraaid is, en nu maar indalen dat hij er niet meer uit kan.

melsi, wat voor bijwerkingen dan???

Ja mijn vk meet ook mn buik vanaf schaambot.

lalala nog 1 nachtje slapen dan komt manlief weer thuis :-)

Geplaatst

Hallo 30 weken.

We gaan aftellen, nog maximaal 12 weken, mar dan is het wel een april kindje.

Caro, wat een mooi gewicht van je kindjes, het zal een heel gewicht zijn.

Verplaatsen zal ook moeilijker worden. Als mijn moeder haar verhalen van vroeger vertelde dan geloof ik dat graag.

Mijn zusje en ik waren samen 6000 kg. (ik 2800 en zij 3200), jij gaat ook lekker met bijna 5 kg nu.

Ik geloof graag dat je het er graag voor over hebt, als het maar goed gaat met je kindjes.

Melis, de verloskundige meet mijn buik wel, maar niet met een centuur, maar gewoon met haar handen.

Ik zal a.s. vrijdag eens vragen, waarom ze dat niet doet.

Vandaag ga ik weer verder met opruimen, a.s. maandag word de slaapkamer gedaan en kan het bedje neer worden gezet.

Ik krijg er zoveel vragen over, maar ik moet nog 10 weken, zelf heb ik zoiets van als het maar voor week 35 staat.

Geplaatst

Hier nooit buikmetingen, meting van kindje lijkt me ook nuttiger?

Weet ook van geen bijwerking Melis? Ik heb destijds een prik in mijn been gehad omdat ik geen ruggeprik wilde en daar werd ik een beetje stoned van, was wel lekker. Maar dat was eigenlijk vrij snel nadat ik bevallen was weer weg.

Ik heb gisteren gekeken naar de info avonden over bevallen in het ziekenhuis: de eerste is eind maart! Heb ik dus niks aan. Ze zei dat ik dan zelf maar een keer naar de kraamafdelling moet bellen, lijkt me toch wel leuk om een keer de verloskamers te zien, ben er nog nooit geweest...

Zit moed te verzamelen om boodschappen te gaan doen... moet wel want gisteren alsnog frietjes gegeten (eindelijk, was heerlijk, 's nachts wel gestrafd door maagzuur) dus moet wel koken vanavond...

Geplaatst

Caro mooie gewichten hoor voor een tweeling. En wat goed dat je dochter mag gaan afzwemmen. Hopelijk kun je erbij zijn.

Vlinder ook lekker bezig met de kinderkamer. Week 35 is toch ook prima om t af te hebben. Vind zelf dat er elke keer weer iets bijkomt hier. Ben blij als hij hier echt af is.

Wiegje staat nog bij m'n zus snel maar eens ophalen.

Medusa fijn dat je man weer thuis komt morgen. Is hij dan thuis tot je bevallen bent of moet hij nog een keer weg?

Melis er zijn inderdaad een hoop verschillende pijnmedicaties met verschillende bijwerkingen goed dat je je erin verdiept. Moet ik ook weer eens gaan doen.

Moontje zou geweldig zijn als de kleine inderdaad gedraaid

is.

Hier is gisteren nog de vk op bezoek gehad. Was zo slim

geweest om bij t afgieten van de aardappels het kokend

water over m'n buik te gooien. Gelukkig met de kleine alles goed. Niet extreem verbrand geen blaren te zien maar t brand wel en is precies op de hoogte van m'n navel dus ook extra vervelende plek kom nu nog wel eens precies met die plek ergens tegen aan. Hopelijk is trekt t snel wel dat brandende gevoel. Vandaag is m'n moeder der om te helpen met poetsen. Zo maar eens de babykamer een goeie beurt geven.

Geplaatst

Vlinder, gefeliciteerd met je 30 weken mijlpaal!

Medusa, te gek dat Michel morgen weer thuiskomt, wat een opluchting! Geniet van de tijd samen..

Veer, doe je wel voorzichtig meid? Fijn dat je moeder er is om je te helpen!

Wat betreft de bijwerkingen/nadelen van een ruggeprik;

- blaaskatheter

- niet uit bed kunnen/mogen (wat mij wel prettig lijkt om verschillende houdingen tijdens de weeen te proberen, zoals lopen/douchen)

- persen kan onnodig langer duren waardoor er meer kans is op zuignap/vacuumpomp

- lichaamstemperatuur kan stijgen, onduidelijk is of dit door infectie of door de ruggeprik komt. Er wordt dan antibiotica gebruikt tijdens de bevalling. Hierdoor is er weer kans dat je baby wordt opgenomen en ook wordt behandeld met antibiotica.

Ik vind het al met al nogal wat, maar waarschijnlijk is dit wel de beste oplossing tegen pijn. Ik vind het een moeilijke keuze!

Geplaatst

Ik vond en vind een ruggeprik eng... Ben bang dat ze verkeerd prikken en dat je er iets aan over houd, vandaar dat ik toen voor die prik in mijn been heb gekozen. Maar wie weet hoe het nu gaat, als je gek wordt van de pijn kan ik het me wel voorstellen dat je het graag wil.

Zo, net terug van boodschappen doen: heel veel Euro aanbiedingen bij de c1000. Word ik er op gewezen door het kassa meisje dat ze mijn boodschappen wel willen inladen en dat ze ze dan bewaren zodat mijn man ze kan ophalen? Pfff het zag er meelijkwekkend uit denk ik hoe ik probeerde de inhoud van mijn kar op de band te leggen. Er is ook niet zoveel ruimte...

Nu wil ik eigenlijk nog gaan stofzuigen en dweilen maar of ik puf heb voor dat laatste? Misschien maar even met de Franse slag... Morgen komt mijn ex-schoonzusje op bezoek met haar pasgeboren dochtertje, soort kraambezoek aan huis zeg maar, is wel gezellig! Moet nog wel een cadeautje scoren.

Oh ja, de eerste suiker is geprikt vandaag na het ontbijt en was 5.4, dus dat is mooi. Benieuwd hoe het straks na de lunch is...

Geplaatst

Caro: wat een mooie gewichten hebben je kindjes al zeg! Wel jammer dat de andere dingen allemaal net op het randje zitten. Goed dat ze je extra in de gaten houden. Wat grappig wat je schrijft over de boodschappen doen. Laatst heeft de kassiere bij mij ook alle boodschappen al in het krat gedaan en een klant achter mij (grote kerel) gevraagd om het krat vervolgens in mijn karretje te tillen. Ze zag blijkbaar hoeveel moeite het me kostte om alle boodschappen op de band te leggen, gaat ook in een slakketempo moet ik zeggen. Probeer nu vooral met manlief boodschappen te doen of hem te sturen. Haal soms alleen wat kleine dingetjes in de supermarkt hier om de hoek.

Medusa: wat fijn dat je mannetje weer thuis komt. Weer even een paar weekjes thuis. Dan kan hij de zorg voor Ilona ook een beetje overnemen denk ik zo waardoor jij iets meer rust kan nemen.

Vlinder: ook lekker in stapjes bezig met de kinderkamer, heerlijk. Hij hoeft toch ook nog niet nu al helemaal klaar te zijn.

Moontje: dat zou grappig zijn als jullie ukkie nou uit zichzelf is gedraaid. Zou wel heel mooi zijn.

Veer: oei, kijk je wel uit met heet water? Dat is een rotplek nu om het over je heen te krijgen.

Melis: bij mij meten ze nooit mijn buik, maar ja, dat zal ook te maken hebben met de twins en dat ze een echo doen. De grootte van mijn baarmoeder zegt natuurlijk niet zoveel. Ze voelen soms wel even, maar opmeten is nog nooit gebeurd.

Heb vandaag een hangdagje. Gisteravond was ik ook weer helemaal niet lekker. Ben laatste dagen meer misselijk en moet dan overgeven waardoor ik vervolgens ook meer last krijg van harde buiken door de druk op mijn buik. Vanmorgen was ik al vroeg wakker, maar ben er later nog even lekker weer in gekropen. Het kan nu nog ;-)

Geplaatst

Caro & Sissy, fijn dat er mensen zijn die jullie willen helpen als ze zien dat sommige dingen lastig/zwaar zijn. Dat 'geluk' heb ik helaas (nog?) niet, mensen in Almere zijn kennelijk niet zo behulpzaam. Ze kijken me eerder aan van; hey, schiet eens op joh, we hebben nog meer te doen! Het mooie van mijn koppige karakter is dat ik dan exxxxxxxtra langzaam doen, de groeten!

Kreeg net via Facebook een filmpje doorgestuurd van de steilste achtbaan ter wereld (in Japan); Takabisha.. Ik wist niet wat ik zag!

Dat mensen daarvoor betalen, mijn hemel!

Geplaatst

Michel moet nog 1 keer voor 3 weken weg, hij komt dan thuis op de dag dat ik 36 weken ben end an is hij 9 heeeeerlijek weken thuis :-)

Ik vind dat wel meevallen hoor van de pijnbestrijding, zodra je ruggeprik werkt, hoef je niet meer te lopen en zo, want je voelt de weeen niet meer ( je bent dan waarschijnlijk ook behoorlijk uitgeput ) dan kan je ff gaan liggen, katheter ook geen probleem.

De kans dat je antibiotica krijgt vanwege misschien een infectie is errrrg klein.

Er wordt zo vaak zonder pijnstilling middelen gebruikt om de bevalling te helpen, zoals knippen.

Ik was ook altijd doooooooooods benauwd voor een ruggeprik, maar op het moment dat je het niet meer trekt ben je blij dat ze je een handje helpen hoor.

Ondanks dat ik zelf een negative ervaring heb met de ruggeprik zou ik het niet afslaan tijdens de bevalling mocht nodig zijn, de kans dat het weer gebeurd is zoooo klein.

Nu word het bij mij een ks dus heb sowieso een ruggeprik.

Veer, uitkijken met kokend water, ondanks dat het bestz eer zal doen gelukkig geen blaren

Geplaatst

Thanks voor het delen van jouw ervaring Medusa.

Manlief heeft ook twee keer een ruggeprik gehad ivm een operatie en hij smeekt nog net niet of ik ermee zal bevallen. Hij vindt het onnodig dat ik pijn moet lijden terwijl het ook (deels) pijnloos kan.

Super dat Michel straks weer zo lang bij je kan zijn, al is het voor je gevoel natuurlijk nooit lang genoeg!

Hoe gaat het met Maxi Cosi? ;-)

Geplaatst

Melis: ik heb ook een ruggeprik gehad. Was al 14 uur bezig en niet eens hele heftige weeën maar ik was zo moe. Vond het een genot, lopen had ik helemaal geen behoefte aan. Bij mij duurde het wel lang voordat ik daarna kon persen maar ik zou het zo weer doen. Je kunt ook zo'n pompje doen (weer de naam niet meer) dat kun je gebruiken wanneer je behoefte hebt.

Geplaatst

Graag gedaan, ervaring delen :-)

Je moet er niet teveel over nadenken, op het moment dat het zover is dat het nodig is wil je het echt wel, en heb je het niet nodig is het ook zo.

Ik heb net als jou geen pufcursus gehad en ik was doodsbang voor de ruggeprik, ik heb geen seconde de pufcursus gemist, je lichaam doet het gewoon en op het moment dat ik "brak " omdat de bevalling niet wilde vlotten en ze een ruggeprik voorstelde dacht ik alleen maar kan mij het schelen als ik maar wat rust krijg. en op het moment dat die ruggeprik werkte was het heeeerlijk om te gaan liggen en niets te voelen, wat mij weer als gedachte opleverde dat ik ff kon bij tanken voor als ik mocht gaan persen. wat bij mij niet zover gekomen is maar dat is bijzaak.

Komt goed Melsi ;-)

ja met Maxi Cosi gaat goed, krijgt voldoende voeding :-D het is heel leuk hoe "serieus "Ilona er mee speelt maar soms vermoeiend als je weg wilt en je moet wachten tot maxi cosi aangekleed is jas aan heeft en achter in de auto in de gordel vast zit.

Geplaatst

Zo net ff lekker 2 uur geslapen, merk dat ik dat echt nodg hebt de laatste tijd, vooral als ik snachts lang wakker lig.

Ik heb helemaal geen ervaring met een ruggeprik maar zie er echt heel erg tegen op, maar als ik dan jullie verhalen lees moet het eigenlijk wel meevallen. Nouja zie wel hoe ik me op het moment zelf voel.

Vandaag alweer 33weken soms vergeet ik even hoe snel het allemaal gaat. Nu ook al aan het nadenken over traktaties voor op de opvang voor als de kleine er is. Ben er nog niet helemaal uit. Zal wel iets van cakejes worden met blauwe of roze versiering erop. Ook voor haar verjaardag ben ik al diep aan t nadenken, maar vind dat zo lastig.

medusa fijn dat je man dan nog maar 1 keer weg hoeft en dan 9weken thuis is.

Geplaatst

Melis: ach, dat is misschien het voordeel van hier in een dorp wonen dat ze bij de kassa de tijd nemen haha.

Medusa: wat fijn dat hij nog maar 1 keer weg hoeft en dan straks heeeel lang lekker thuis is. Grappig hoe serieus Ilona het idd allemaal neemt, maar ja, kan dus voor jou soms onhandig uitkomen.

Veer: fijn dat je even lekker hebt kunnen bijslapen. Ik slaap vaak overdag ook nog wel even vooral als ik 's nachts geen goede nacht heb gehad. Ook alweer 33 weken, snel gaat dat zeg! Slim dat je nu alvast bedenkt wat de traktatie gaat worden voor je dochters verjaardag. Zal je straks denk ik niet meer echt op kunnen concentreren.

Wat betreft pijnstilling doe ik trouwens mee met een studie. Is een studie waarbij ze kijken naar het verschil in pijnbeleving bij de ruggenprik of een infuuspompje of uiteraard geen pijnstilling. Als ik niet mee had gedaan aan de studie en pijnstilling had willen hebben, had ik een ruggenprik gekregen. Dat is wat het UMCG dan standaard aanbiedt. Binnen de studie wordt geloot welke vorm van pijnbestrijding je krijgt. Ik heb net gisteren te horen gekregen dat ik geloot heb voor het infuuspompje. Ben ik eigenlijk wel blij mee, want zag een ruggenprik niet echt zitten. Op dit moment zegt mijn gevoel me trouwens dat ik sowieso geen pijnstilling wil, maar ja, je weet gewoon niet hoe het loopt. Ik zal dan dus een infuuspompje krijgen. Heb ook weer wat vragenlijsten meegekregen die ik straks na de bevalling moet invullen, allemaal voor de studie.

Geplaatst

Veer,lekker hoor ff slapen, dat ga ik smiddags ook doen de komende 3 weken :-)

Nou maak ik het misschien TE rooskleurig, het zetten van de ruggeprik is echt geen pretje maar het moment waar je inzit waarom je die prik krijgt ben je "blij "dat er wat gedaan wordt en de roes die erna komt dat je merkt dat je ontspant is echt een verademing.

Volgens mijn man heb ik de anestist verrot gescholden omdat het niet wilde en zeer deed en ik zat midden in de weeen, maar daar weet ik allemaal niets meer van.

Ik ga als traktatie op psz van de kleine babyflesjes gevuld met wit en blauwe snoepjes geven met een kaartje eraan dat Ilona een broertje gekregen heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden