Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veer, fijn dat je je beter voelt, een goede slaap en een lekkere douche doet wonderen.

Sissi, mooie buik en wat ben je inderdaad slank, ook een leuk behang.

Chrish, jammer dat je weer ff werd terug gevloten door je lijf en vandaag rust moest nemen.

Fijn dat alles door de kringloop opgehaald gaat worden en dat de babykamer dan ook bijna af is.

Caro, lekker gewandeld, knap van je toch 3 kwartier met rust momentjes.

Melsi, was het nog gezellig met je zwagers??

Het rijden ging opzich wel, maar ben natuurlijk erg moe en dan om zo'n eind te rijden pfoe was blij dat ik thuis was, dit is ook mijn laatste grote rit.

Ik ben ook vrij klein, maar het stuur kan een stuk omhoog dat scheelt voor mn buik.

Was wel leuk bij mn schoonouders, Ilona ziet ze natuurlijk niet erg vaak dus das wel leuk voor ze.

Ja echt een mooi verhaal van Iloan en dr borstvoeding :-) die moet ik inderdaad onthouden

Meiden ik ga lekker naar bed, slaap lekker

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie wel dames voor de complimenten. Ben idd vrij klein en slank, dus mijn lijf heeft idd nu best wat te dragen haha.

Caro: jammer dat je vriend last kreeg van zijn rug. Het was dus helaas geen rolstoel waar je de handvaten van kon instellen? Zittend strijken voer ik nu hier ook in, staan houd ik gewoon niet zo lang meer voel. Heb ook een barkrukje in de keuken staan.

Veer: gelukkig dat je je weer wat beter voelt.

Chris: vervelend dat je direct merkt dat je teveel hebt gedaan. Problemen met je darmen zijn herkenbaar, irritante bijwerking van de ijzertabletten.

Geplaatst

ChrisH, wellicht iets van pro-biotica zoals Activia en/of Yahkult drinken?!

Bij mij helpt elke dag een kleintje Yakhult prima, met mijn stoelgang gaat alles goed :-)

Medusa, fijn dat het gezellig was bij je schoonouders. Slaap lekker!!

Sissy, mooi behang in de babykamer. En natuurlijk een prachtige buik, maar dat had ik al gezegd ;-)

Caro, jij bikkel.. Drie kwartier gelopen!

Meiden, ik ga lekker slapen. Tot morgen!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Sissy (controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

26 januari: Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Caro, wat goed dat jij nog zo lang kunt lopen. Dat hou ik echt niet meer vol. Goed gedaan hoor!

ChrisH, fijn dat jullie nu ook bijna aan de babykamer kunnen beginnen. Wij zijn van het weekend ook goed aan de slag gegaan. Alle spulletjes van Wessel die hier nog hingen zijn nu naar zijn nieuwe kamer verhuisd. Verder is nu 1 muur rose geschilderd en heb ik al wat accessoires aangeschaft. Nu eerst nog de gordijntjes ophangen en dan gaan aankleden. Het wordt wat!

Moontje, veel plezier bij de vk.

Geplaatst

Afgelopen zaterdag nog brieven van het UWV mogen ontvangen over de zwangerschap- en bevallingsuitkering en de ziektewet-uitkering. Ze gaan uit van gegevens die niet kloppen met mijn zwangerschap en ziekte i.v.m. zwangerschap. Het UWV gaat uit van een bevallingsdatum van 4 februari 2012 en een ziektewetuitkering van 13 december 2011. Dus ik ben in de pen geklommen om bezwaarschriften te schrijven. UWV gaf aan de telefoon aan dat zij deze gegevens van mijn werkgever hebben gekregen. Mijn werkgever gebeld en die gaf aan dat zij toch echt 11 maart 2012 als bevallingsdatum heeft staan, maar dat zij gaan uitzoeken of zij toch niet per ongeluk verkeerde gegevens hebben doorgegeven aan het UWV. Zelf heb ik nu het gevoel dat mijn werkgever mij met een andere zwangere collega heeft verwisseld of zo. In ieder geval maak ik zekerheidshalve maar bezwaar tegen de besluiten van het UVW, hoewel het UWV zei dat dit niet nodig is als de werkgever alsnog de juiste gegevens doorgeeft. In dat laatste heb ik niet zo'n groot vertrouwen.

Kortom: Ik heb administratief heel wat te stellen gehad met deze zwangerschap. Eerst de wisseling van arbodienst rond mijn 20 weken echo en nu dit weer.

Geplaatst

Balen Chris maar komt vast uiteindelijk wel goed. Je moet meestal inderdaad zelf achter dit soort dingen aanzitten is mijn ervaring. Ikzelf ben heel benieuwd wat ik over de uitkering te horen krijg: ben ZZP'er dus heb een zwangerschapsuitkering aangevraagd, maar heb het laatste jaar niet veel verdiend. Het zal dan ook om een heel klein bedrag per maand gaan maar alle beetjes helpen vond ik... Nog niks gehoord.

Geplaatst

Chris H wat een gedoe zeg, vervelend om er dan alsnog zelf achter aan te moeten gaan. Dit moeten ze toch goed regelen.

Sissy mooi behang voor de kinderkamer!

Geplaatst

Ik weet zeker dat mijn bezwaar gegrond verklaard zal worden. De zwangerschapsverklaring is duidelijk en de wet ook als het gaat om het ingaan van het zwangerschapsverlof. Het kost alleen wat tijd en misschien wordt de uitkering niet helemaal op tijd betaald.

Caro, het zal voor vrouwelijke zzp 'ers zoals jij nog weer meer administratief werk zijn, omdat je alles zelf moet regelen. Mijn werkgever heeft mij aangemeld, zij het waarschijnlijk met de verkeerde gegevens.

Ik heb zojuist nog een schommelstoel besteld bij de Babypark, schommelstoel Split Grey. Ik zat toch nog te bedenken dat een schommelstoel wel erg handig kan zijn op de babykamer bij het voeden of gewoon even rustig zitten bij de baby's als de ze liggen te slapen.

Geplaatst

ChrisH, ik heb ook een schommelstoel op de babykamer staan en heb er echt super veel gebruik van gemaakt. Toen Wessel een baby was voedde ik hem hier 's-avonds / 's-nachts en toen hij wat ouder werd vond hij het leuk om een verhaaltje te lezen of 'gewoon' te schommelen.

Geplaatst

Wij hebben ook een schommelstoel op de babykamer hadden we bij Ilona ook.

Ik heb vandaag echt geen energie ben zoooooooooooo moe, en Ilona zit maar om me heen te stuiteren, dit word een lange dag

Geplaatst

Ooooooo heerlijk Melsi, ik zou ook graag naar bed gaan, ik hoop dat Ilona straks xtje ine inslaap val en ga dan zelf ook ff op de bank liggen, ik voel me net een zombie

Geplaatst

Ik ben vandaag ook niet veel waard... Spierpijn van het lopen gisteren en moe... Net met moeite 2 wassen van gisteren weg gewerkt, wilde eigenlijk een tukje gaan doen maar kan niet lekker liggen... Dan maar even de afwasmachine uitruimen en iets te snaaien en op de bank met mijn tweelingboek... Dat lijkt me het beste. Heb ik toch nog wat nuttige dingen gedaan... Wat eten we vanavond? Help! Geen idee! Gister al uit de vriezer gegeten dus wil eigenlijk vers maar geen puf om boodschappen te doen. Wilde ook nog naar de HEMA voor nog 2 mutsjes (heb er maar 2 dus 1 per kind is te weinig?) en badpak dochter maar daar heb ik al helemaaaaal geen puf voor...

Sterkte meiden, het is Blue Monday geloof ik...

Geplaatst

Meiden, ik 'vier' Blue Monday in bed, lig er nog steeds in, haha!

Caro, ik heb een overvloed aan mutsjes. Heb er wel een stuk of 10, allemaal gekregen. Kan er wel 2 naar je opsturen, zijn gewoon witte!

Geplaatst

Ben er toch maar ff uit gegaan, boodschapje gedaan en ilona naar mn vader, daar blijft ze eten en hij brengt haar weer thuis, ff handjes vrij

Geplaatst

Even snel, lees ik vanavond verder bij. Alles goed met de uk en mij maar ligt nog wel in een stuit. Over twee weken terug voor groei echo en afspraak bij gyn om eventueel draaien te bespreken. Ligt nu in een volkomen stuit.

Geplaatst

Melis das lief aangeboden, heb je een pb gestuurd!

Chocolade mintthee klinkt lekker moet ik zeggen, After Eightthee?

Moontje balen van die stuit, benieuwd hoe de onderste bij mij ligt morgen, heb niet het idee dat die al goed ligt hoor.

Heb wel nog een was er in gedaan, maar ben in slaap gevallen daarna, terwijl vriendinnetje van mijn dochter hier speelt. Vriend kwam om half 6 thuis, werd ik wakker, nog geen boodschappen gedaan... Mmmm frietje halen? Is heel lang geleden. Nou ja, als vriendinnetje is opgehaald zometeen gaan we even overleggen.

Geplaatst

Hey Ladies,

@ Melis: wat lekker zo'n blue monday!!! Lekker chillen in je bed. Ben er jaloers op. Nog drie dagen (nou ja twee dagen werken en kan ik het ook rustig aan doen). Veel plezier morgen bij de VK. Enne die thee klinkt echt walgelijk....hoe is de smaak?

@Caro: hulde voor dat rondje wandelen! Ik heb gisteren een klein rondje gewandeld met dochterlief op de driewieler en heb er vandaag weer last van

@Chris: irritant dat het niet goed gaat bij het UWV. Leuk die schommelstoel!

@Sissy: wauw wat een mooie buik!!!! Ben zelf 11 kilo aangekomen.... nou ja gelukkig ging het er vorige keer vrij snel weer af.

Blijkbaar kunnen ze bij een tweede zwangerschap makkelijker draaien omdat er al meer ruimte is. Ach ja we zien het wel. Heb al wel aangegeven dat ik een natuurlijk stuitbevalling niet echt zie zitten gezien mijn vorige bevalling (niet vorderende ontsluiting en geen persweeen). Ze gaven al aan dat ik de laatste stem heb, dus dat ik mag beslissen. (fijn idee).

Maar ja misschien gaat hij of zij nog zelf draaien, je weet het niet. (ik geloof er niets van)

Geplaatst

Jammer, krijg ineens zin in After Eight, is een eeuw geleden... Zijn dat die nieuwe Pickwick smaken van de reclame?

Nou, frietjes gingen niet door, had er juist zin in, blijkt sinds 1 januari de friettent dicht op maandag en de Chinees ernaast ook... Heeft vriendlief toch staan koken: gehaktrol, rosti en erwtjes/worteltjes, smaakte prima! Voel me dan wel een beetje schuldig: hij heeft de hele dag gewerkt en kookt dan alsnog, nou ja, morgen ik weer...

Krijgen bezoek, de bel gaat, tot later!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Sissy (controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden