Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb bij mijn vorige bevalling een ruggenprik gehad en vond het een verademing. Door mijn bekkenklachten kon ik absoluut niet op m'n rug liggen en dat vond ik de fijnste houding tijdens de bevalling. Met 3 of 4 cm ontsluiting heb ik toen een ruggenprik gehad en vanaf dat moment kon ik ook op m'n rug liggen. Je voelt je weeën dan nog steeds wel alleen de scherpe randjes van de pijn gaan weg. Voordat ik moest gaan persen werd de ruggenprik uitgezet waardoor ik op volle kracht mee kon persen. Dit uitzetten van de prik vond ik het meest vervelende van heel de bevalling.

Nu heb ik aangegeven ook weer een ruggenprik te willen maar dat ik zelf aangeef wanneer ik die wil. Uiteraard moet de bevalling dan niet zo lang gaan duren zoals het bij sommigen van jullie heeft geduurd want dan zal het ziekenhuis het voorstellen.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ansje, gefeliciteerd meid heeeerlijk!!!

Ik voelde de weeen echt niet meer, maar mijn weeen zijn ook gestopt misschien dat ik daarom niets voelde ;-)

Geplaatst

Het zetten van de ruggeprik is inderdaad geen pretje, ik heb ook nog eens mijn man bijna ondergekotst. Schijnt vaker voor te komen dat overgeven. Ik zou inderdaad op het moment zelf bekijken of je hetzelf te handelen vind.

Geplaatst

Hahahaha, geweldig al die ervaringen/verhalen. In het topic van december was een van de kerels knock-out gegaan toen er bij z'n vrouw een ruggeprik werd gezet. Oops...

Ansje, heerlijk hoor.. Geniet van je welverdiende verlof!

Heb hoofdpijn, grrrr!!!

Geplaatst

Meiden bedankt, genieten ga ik zeker!!

Caro je kindjes hebben een mooi gewicht zeg en zeker voor een tweeling!

Hoe is het met je suiker waarden? Moest je nou vandaag na elke maaltijd prikken? 5.4 na ontbijt is in ieder geval een hele mooie waarde.

Medusa heerlijk je mannetje weer bijna thuis! haha Ilona heeft het maar druk met maxi cosi.

Sissy jij doet ook aan de studie mee. Ik ook! Toevallig zeg. Als het goed is krijg ik deze week of volgende week te horen waar ik voor ingeloot ben.

Veer wat schrikken met dat kokend water over je buik. Gelukkig dat het met de kleine goed is.

Melis, ik hoop dat je hoofdpijn snel over is.

Ruggeprik lijkt mij ook eng en dan vooral als ze de naald naar binnen brengen. Brrrr. Als ik jullie verhalen zo lees....

Mijn kleine man is erg druk vandaag, af en toe trapt hij heel hard tegen mijn blaas aan. Doet echt zeer zeg.

Geplaatst

Net de laatste keer geprikt, baal van die laatste waarde: 7.7.

Valt op zich nog wel mee, maar hij zei 7.5 is de grens dus ik had gehoopt daar op of onder te zitten... Vanmiddag was ie ook keurig namelijk: 6.1. Benieuwd wat ie zegt dinsdag...

Geplaatst

Das super ben benieuwd wat die zegt.

Man lief ligt ziek op bed hoop dat hij zich van t weekend beter voelt gaan namelijk een weekend weg.

Heb nog best last van de brandplek op m'n buik helemaal als de kleine lekker aan t bewegen is. Morgen werken maar moet eerst ff goed kijken wat ik aan kan moet in ieder geval niet drukken op m'n buik bij m'n navel.

Geplaatst

Veer, callendula in de koelkast leggen en als dat gekoeld is op je brandplek smeren, helpt heel goed en verzacht je branderig gevoel.

Hopelijk knapt manlief snel op, is niet leuk anders met het weekendje weg

Geplaatst

Ansje: yeah je verlof is begonnen! Grappig dat jij ook meedoet aan de studie. Ben benieuwd waar jij voor loot.

Medusa: fijn dat je nu een afspraak hebt bij de kinderarts. Hoop dat die jullie straks meer kan vertellen.

Veer: calendula is idd erg fijn spul om bij brandwonden te smeren. Mag alleen op intacte huid gesmeerd worden trouwens maar dat was volgens mij het geval toch bij je? Beterschap voor je mannetje.

Caro: jammer dat je laatste waarde toch iets te hoog was. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen as dinsdag.

Lig nu op de bank beneden, lag al een uur wakker in bed. Schiet niet op. Ga maar even tv kijken. Hoop dat ik daarna nog weer kan slapen.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

24 januari: Caroline (vk en controle gyn)

25 januari: Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Medusa mooi dat je terecht kan bij de kinderarts.

Caro jammer van die laatste waarde. Ik ben ook benieuwd wat ze dinsdag zeggen.

Melis ja iedereen is geloof ik wel over de 30 weken heen. De tijd vliegt inderdaad. We kunnen al bijna gaan aftellen.

Ik ga straks naar de internist ivm de suiker. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Geplaatst

Oh, voor jou dan ook succes Ansje!!

Sterker nog, ik ben al aan het aftellen! Nog 50 dagen, haha..

Serieus, ik had nooit verwacht/durven hopen dat ik deze termijn zou halen. Ik begin enorm nieuwsgierig te worden naar het kleine kereltje in mijn buik.

Als hij nog een week of 4 bij me blijft 'wonen', ben ik zeer gelukkig!

Geplaatst

jeah 30 weken :-)

Ik moet morgen naar de vk niet vandaag, staat er verkeerd zie ik.

vanavond komt manlief thuis :-)

Ik werd vanochtend wakker keek naast me en dacht morgen word ik niet meer alleen wakker, das lekker :-)

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd met je 30 weken.

Fijn dat je man vanavond thuis komt, weet je al een tijdstip.

Ilona, zal ook wel staan te popelen.

Melis, ben jij dagen aan het aftellen! Ik geloof graag dat je dat nooit verwacht had dat je zover zou komen.

Ik ben blij voor je dat het naar omstandigheden nu goed met je gaat.

Ansje, geniet van je verlof.

Ik ben wel benieuwd wat de arts zegt.

Alleen Rican moet de 30 weken nog passeren, dat gebeurt deze week ook nog.

Je ziet echt een tweedeling in zwangeren, vroeg in maart of eind maart.

Veer geniet van je weekendje weg.

Waar gaan jullie heen?

Vandaag verder met opruimen van de zolder.

Wat een troep bewaard een mens als je genoeg ruimte hebt.

Zoals ik al eerder geschreven heb, wil ik BV gaan geven, hebben jullie al een voedingsbh gekocht of hoe lossen jullie dit op.

Ik heb namelijk cup 85F en ik ben aan het kijken naar een BH maar deze zijn bijna net zo duur als mijn prima donna bh's en als het niet slaagt ligt hij werkeloos in de kast.

Geplaatst

Vlinder, ik heb twee voedingsbeha's bij de hema gekocht. Deze waren nog redelijk betaalbaar. Ik heb normaal 85 D maar dat zal nu wel wat meer zijn. Maar ze rekken aardig mee dus ik hoop dat het goed komt. Het is inderdaad wel zonde als je zo'n dure bh aanschaft en hij ligt vervolgens werkloos in de kast.

Heb anders ook geen idee wat voor maat je moet aanhouden, want met borstvoeding geven zijn je borsten ook groter.

Medusa jij zal wel uitkijken naar vanavond, lekker dat je man weer thuis komt!

Melis haha de dagen aftellen kan nu ook inmiddels. Ik hoop ook nog een week of 4 van mijn buikbewoner te genieten. Woensdag over twee weken krijgen we de datum te horen wanneer ik ingeleid zal worden...

Alles was goed bij de internist. waarden zien er op zich prima uit alleen 's ochtends blijf ik standaard te hoog zitten en zal ik wat meer moeten gaan spuiten. Ik moet ook zelf per maaltijd bekijken en als ik van te voren weet weet dat ik te hoog zal zitten spuit ik vast wat extra. Ik dacht dat ik me steeds moest houden aan wat de verpleegkundige zei, maar kan er zelf ook een beetje mee uitproberen.

De drie kilo is er nog steeds af! ach manneke groeit wel :)

Geplaatst

Medusa, super dat je man weer thuis is.

Caro, de tweeling is mooi op gewicht.

Ansje, geweldig, met verlof. Lekker veel uitrusten. En fijn dat alles goed was bij de internist.

Veer, beterschap met de brandwond.

Zelf wil ik ook bv gaan geven. Ik heb twee voedingsbeha´s gekocht van het merk Anita. Ze waren wel prijzig, maar zitten erg fijn. De afgelopen twee weken heb ik een workshop over bv gevolgd en dat was erg nuttig. Ik ben wel benieuwd of dit straks gaat werken. Zelf wil ik wel pijnbestrijding bij de bevalling, maar weet ik nog niet welke precies.

De babykamer is af. Ik ben superblij dat veel troep in huis met het grofvuil is meegegaan en dat onze oude bedden met de kringloop zijn meegegaan. Het is nu een stuk opgeruimder in mijn hoofd.

Geplaatst

Woehoe! Wat een feest Medusa..

Manlief heeft net 6 km hardgelopen en ik ben meegefietst, heb geen kont meer over!

Vanmiddag een documentaire gezien over de afdeling Neonatologie van het AZM. Wat een shocking dingen zag je daar zeg, jeetje...

Geplaatst

Yes, het is ook bij mij zover: verlof!!!!!!! Moest eigenlijk morgen ook nog maar heb al mijn werk af, dus nu lekker vrij tot 31 mei! Heerlijk.

@ medusa: wat in dat je man er vanavond weer is, ik vind 1 avond altijd al vervelend maar jij moet hem echt lang missen.

@ Veer hoe gaat het nu met je buik? Is het nog pijnlijk?

@ vlinder: ik heb ongeveer dezelfde maat van bh nu en de hema heeft die niet. Ik heb toen mijn cupmaat groter werd al gelijk voedingsbodem gekocht. De goedkoopste is van Anita (hele simpele) 45 euro. Ik zal hem nog wel even opzoeken op internet , je knt die via internet bestellen heb je hem tweede dagen later in huis. Misschien kun je het de eerste dagen met een gewone bh doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden