Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld...

Om 9.30 uur zou er iemand zijn van het kraambureau voor een intake. 5 kwartier en 3 telefoontjes later is er nog niemand...

Dit is toch geen stijl?!!!

Geplaatst

Mijn man heeft eerst drie keer gebeld; meneer, er is iemand onderweg!

Nou, niemand gezien hoor hier.. Toen ben ik gaan bellen, met kokend bloed; 'oh mevrouw, er is iets verkeerd gegaan in de planning. ' Maar er is toch iemand onderweg? 'Nee hoor, er komt vandaag niemand!'

Ik heb gezegd dat ik vandaag iemand verwacht, en zo snel mogelijk ook!

Wat een schande zeg..

Geplaatst

Werd net terug gebeld, er is iemand onderweg.. Ben heel erg benieuwd!

Ik slaap ook enorm licht en wordt overal wakker van. Merk ook dat ik steeds vaker kleine beetjes moet plassen, kennelijk wordt de ruimte in de blaas enorm beperkt.

Geplaatst

Melis, denk aan je bloeddruk, maak je niet te druk! Komt goed!

Ik ben sinds gister af en toe duizelig met een zweempje hoofdpijn, beetje misselijk af en toe: ben niet heel erg gerust op de uitslagen van bloed en urine morgen... Ben vanmorgen na dochter op school te hebben afgeleverd meteen weer naar bed gegaan en werd om half 11 wakker!

Net gedouched en nu voel ik me wel beter maar ik ga nu serieus aan de slag met de vluchttas vandaag, heb ineens een visioen dat ie morgen zegt: sorry, er zat eiwit in je urine en je bloeddruk blijft te hoog: blijf maar. Misschien niet hoor, maar op de een of andere manier hou ik er rekening mee...

Geplaatst

En is ze er al? :)

Caro ik hoop dat de uitslagen morgen goed zijn. Je kan inderdaad maar beter je ziekenhuistas klaar hebben..je weet maar nooit. Wat een enorme buik heb je trouwens! Dat je nog kan lopen...knap hoor!

Geplaatst

Caro, Wat een buik, mooie foto.

Leuk die vluchttassen, ik heb hem nog niet klaar hoor, maar vorige week wel met de kraamzorg besproken.

Melis rustig aan, maar ik begrijp je ergernis.

Ze had als aanvulling op jullie lijstje,

Je trouwboekje ivm bijschrijven van de kleine.

Je fototoestel en een leesboekje voor jezelf en je partner

Een schoone set kleding voor jezelf, mochten je vliezen breken in de auto.

Daarbij gaf ze aan dat je in een plastictasje een zeiltje moet leggen van 50*50 onder de passagierstoel, mocht je onderweg zijn en je bevalling beginnen.

Kun je daar gewoon op zitten.

De onderbroeken van de zeeman zijn super geprijsd, hoef je ook nergens naar te kijken, kunnen tzt direct de vuilnisbak in.

Vanmiddag opweg voor de groeiecho,straks komt mijn zwager weer verder met de slaapkamer, dan het raam nog verven deze week.

Geplaatst

Nou, uiteindelijk was ze anderhalf uur later dan afgesproken.

We hebben duidelijk laten merken dat we hier niet blij mee zijn en we hopen dat dit niet gebeurd met de kraamhulp t.z.t.

Vond het maar weinig voorstellen, alle informatie werd tegen mij verteld terwijl manlief er ook bij zat. Ook kreeg ik een soort 'toets' met vragen over de voordelen van borstvoeding, maar ik heb me goed voorbereid hierop dus wist alles wel.

Ook zei ze dat ze liever geen fopspeen zien i.v.m. de borstvoeding en het daardoor verkeerd leren gebruiken van het zuigreflex.

Heb heel duidelijk te kennen gegeven dat we iemand verwachten die verstand van haar vak heeft en ons goed op weg kan helpen met de borstvoeding, niet iemand die ons als kleine kinderen behandeld omdat dit ons 1e kindje is.

Overigens wat deze mevrouw enorm verbaasd dat wij geen stagiaire wilde en geen kraamhulp die rookt, ook niet buitenshuis.

Afijn, we zien het wel!

Caro, wat vervelend die duizeligheid. Ik heb er heel sporadisch last van, meestal als ik 's morgens op sta uit bed.

Morgen weer op controle toch? Spannend :)

Geplaatst

Caro, mooie maar grote buik.

Wat mij opvalt ( al voor deze zwangerschap ) dat slanke vrouwen een relatief beschaafd buikje houden ook hoog zwanger, en de vollere vrouw krijgen mega buiken, terwijl je andersom zou verwachten.

nou ik hoop dat je morgen mee naar huis mag, maar hou je tas maar gereed ( al meenemen in de auto )

Melsi, lekker balen zo van de kraamzorg,start je al met lekker gevoel.

Hier het slapen ook drama, vannacht amper geslapen en de pijn in mn bekken begint wel heftig te worden.

Voel me ook al dagen beetje down.

Geplaatst

Tja, bij mij zit er ook een laagje vet bij natuurlijk, dat zal schelen...

Tas is nog niet klaar want bv mijn ochtendjas zit momenteel in de droger en die wil ik onderin doen, is het grootste... En er zitten nog wat kleertjes bij en ik wil nog wat strijken maar het begint er op te lijken! Was inderdaad van plan om de tas in de auto te zetten...

Geplaatst

Het slecht slapen herken ik. Ik probeer elke middag wat te rusten en slapen.

Verder valt mij op dat mijn baby's op de maandagen langzaam op gang komen. Zouden ze nu al een hekel hebben aan maandag :-) ?

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

24 januari : Caroline (vk en controle gyn)

25 januari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

26 januari: Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Sissy (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa ( guo )

8 februari : Vlinder (VK)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Hey meiden,

Even een kort berichtje van mij. Gistermiddag zijn wij namelijk de trotse ouders geworden van onze dochters A_nniek en E_smee. 7 weken te vroeg geboren dus nog erg klein en ze liggen in de couveuse. Met E gaat t erg goed, A heeft het wat lastiger. Maar er zijn al kleine stapjes verbetering te zien. Ik verblijf nog in het zkh. Bevallingsverhaal volgt nog, het begon in ieder geval met gebroken vliezen op zaterdagmiddag. Probeer snel weer wat te schrijven, maar word een beetje geleefd nu. Het is zo snel en onverwacht gegaan ineens.

Dikke knuffel,

Sissy

Geplaatst

Sissy, wauw!! Gefeliciteerd met je dochters!!

Ik ben ff sprakeloos.. Wat heftig en wat is het snel gegaan! Ben je natuurlijk bevallen?

Jeetje, ik weet ff niet wat ik moet zeggen..

Doe rustig aan en neem de tijd om te genieten van je kindjes!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

26 januari : Simonja (conrole vControle/echo/afspraak:

26 januari: Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

2 februari : Medusa ( guo )

8 februari : Vlinder (VK)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek en E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Sissy ook nog even reageren op dit topic. Gefeliciteerd met je meiden!! Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je je kleine meisjes snel mee naar huis mag nemen. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Doe maar rustig aan en laat maar lekker voor je zorgen!

Dikke knuffel

Geplaatst

Sissy van harte met de geboorte van je 2meiden. Dat is snel gegaan zeg de eerste van onze groep. Geniet lekker van je meiden en hopelijk mogen ze snel mee naar huis. En knap jij ook goed en snel op.

Mooie namen trouwens onze dochter heet ook E

Geplaatst

feli met je dochters sissy...kweet er alles van dat alles zo onverwachts gaat. voel je niet schuldig als je je daar verdrietig over voelt he :) ik vond/vind het vreselijk...het idee dat ik nog zwanger moet wezen, maar wel fijn dat je dochters het goed doen en blijven doen ook. ben idd ook benieuwd naar je verhaal.

caro...jeeeeeeetje, vind bijna dat ik niet mocht klagen met zon buik, maar ja...ik had er maar 1, dus zou niet goed zijn dat ik dan ook zo'n buik heb :) overigens wel een mooie buik vind ik hoor. enne...cup g??? neuh, niet meer te zien nee, whahahaha

vlinder, nog bedankt voor je felicitaties (de rest ook trouwens) enne, die babyfoon is gooooeeeeeeed, superblij mee :) alhoewel die kleine af en toe zo stil is dat we bang zijn dat hij het niet goed doet, hahahaha

en de rest...sterkte met de laatste loodjes die jullie zo allemaal ingaan :) heel veel liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden