Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, ze is geboren en luistert naar de naam Quinty, meer details zal ik morgen laten weten.

Ze is geboren om 18.45 uur, alles gaat goed, maar omdat ze gepoept heeft in het vruchtwater moet ze een nachtje blijven.

Respect voor alle moeders die nu zwanger zijn en een kindje rond hebben lopen.

Ik ben kapot, Damian ligt op bed, nu het huis opruimen er staat een grote duplo toren in mijn huis en ik weet alles van Chuchinton.

Morgenochtend wordt hij opgehaald en gaat hij samen met papa zijn moeder en zusje ophalen.

Morgenmiddag ga ik bij de kleine dame kijken.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo man lief is de wieg ophalen bij m'n zus ben benieuwd als het hier weer staat strax. Kan ik ook daar alles voor gaan wassen. Vandaag ook baby kleertjes uitgezocht van m'n dochter die ik ook nu kan gebruiken volgende week maar eens wassen. Kwam er wel achter dat ik helemaal niets nieuws gekocht heb in maar 56 maar snel even doen. En ook geen sokjes of muts voor bij t pakje dat ik na de geboorte aan wil doen.

M'n man gaat ook nog kleertjes kopen in maatje 50 en 56 maar dan specifiek voor het geslacht van t kind hij weet namelijk wel wat t wordt. Ben benieuwd wat hij uit zoekt. Hij legt t dan weg zodat ik t na de geboorte gelijk kan wassen. Als het goed is gaat hij ook versiering enzo kopen.

Lig nu even lekker in bad maar merk dat t water toch iets te warm is zo maar even wat kouder water erin doen.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

2 februari : Medusa ( guo )

8 februari : Vlinder (VK)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek en E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Chris, succes/veel plezier morgen met de groeiecho en de controle bij de gyn. Ben benieuwd hoeveel je kindjes wegen.

Simonja, succes/veel plezier morgen bij de verloskundige.

Veer, relaxed ff in bad liggen. Te heet water is idd niet er prettig, wordt er altijd een beetje naar van. Begrijp ik nou goed dat manlief het geslacht wel weet en jij niet? Knap hoor :)

Vlinder, wat leuk dat je vriendin is bevallen, gefeliciteerd!

Sissy, mocht je dit lezen; ik hoop dat alles naar omstandigheden goed met jullie gaat en jullie stapje voor stapje vooruitgang boeken. Sterkte & geniet van/met elkaar!

Ik mag morgen ook weer op controle inclusief groeiecho. Heb het idee dat meneer goed is ingedaald, want ik heb geen stekende/trekkende pijn in mijn liezen meer. Moet alleen ipv daarvan nu wel wijdbeens lopen. We zullen zien.

Heb overdag geen slaapje gedaan, dus ik ga m'n vliegende bed opzoeken! Manlie heeft vannacht (gelukkig!) z'n laatste nachtdienst, morgen ligt hij weer naast me :-D

Geplaatst

Melis Slaap lekker en veel plezier/succes met de controle en ja het klopt m'n man weet wel t geslacht.

Chris en simonja jullie ook veel plezier/succes bij de controle

Geplaatst

Medusa, 31 weken, yeah :-D

Caro, hoe is het met dochterlief gegaan, alleen naar school toe?

Kan weer eens niet slapen, heb tot nu toe elk uur voorbij zien komen :-( Ben er al uit geweest on wat te drinken. Nou, ik ga maar weer liggen in de hoop dat ik in slaap val.

Slaap lekker meiden!!

Geplaatst

Melis, ik keek naar de tijd hoe laat je wat gepost had, verschrikkelijk he die doorwaakte nachten. Ze zeggen wel eens dat je lichaam het expres doet om je zo voor te bereiden op de nachten die er met kind nog aan zitten te komen, maar leuk is anders. Nou overdag maar even bijtanken haha.

Mooi dat jullie ventje al mooi is ingedaald. Nu moet je zker wel vaker plassen of valt het mee? Veel plezier met de groeiecho vandaag.

Medusa feli met je 31 week, gaat snel he? Voel je de kleine man nu ook meer?

Veer hoe staat de wieg, ik had ook niet begrepen dat je man het geslacht wel wist en jij niet. Ik vind dat knap hoor, dat ie zich niet verspreekt.

Vlinder, die 6 weken ga ik niet meer halen...zoals het nu lijkt wordt ik zaterdag over drie week ingeleid zeiden ze gister in het ziekenhuis.

Ik hou het wel stil op facebook, voor degenen die mij op fb hebben. Alleen onze ouders/schoonouders broers en zussen weten het en jullie natuurlijk ;)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Dochterlief is weer met vriendinnetje naar school... Ik zei vanmorgen tegen d'r: je wordt zo grohoot... beetje huilerig voor de grap nou dat vond ze maar stom, haha! Logisch natuurlijk. Dus ja, wacht maar tot je zelf een dochter hebt zeg je dan maar...

Controle/echo/afspraak:

31 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en een babyBOY!)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

8 februari: Ansje20 Groeiecho UMCG

Uitgerekend op:

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en een babyBOY!)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

Vlinder gefeliciteerd met je vriendin, wat leuk een meisje, veel plezier vandaag.

Caro, het gaat ook snel, kinderen worden veel te snel groot. Wel grappig wat je man gister zei, we krijgen weer twee nieuwe haha

Chris H veel plezier bij de groeiecho vandaag.

Geplaatst

Ansje, beroerd he die onnodig gebroken nachten? Aan de andere kant, wel fijn dat de natuur je er vast aan laat wennen. Maar manlief had nachtdienst, dus dan slaap ik sowieso een stuk lichter. Heb het weer overleefd en kruip straks nog wel even naast 'm. Vorige controle zei de gyn al dat baby erg laag ligt. Aangezien ik vrijwel geen stekende/trekkende pijn meer heb bij het lopen, ga ik er vanuit dat ie is ingedaald. Mijn buik is ook ineens een stuk lager.

Caro, leuke reactie van je dochter. Hoe is het met jou?

Geplaatst

Echt iets voor hem om dat zo te zeggen ja. Maar een vriendin van mij die 1 dochter heeft van dezelfde leeftijd zei altijd tegen mij dingen als: ja de laatste keer dit of we moeten ze gaan loslaten. Nu zegt ze: jij gaat dat straks allemaal opnieuw beleven! En ik hoor een soort ondertoon, niet dat ze jaloers is, want het was een bewuste keuze om maar 1 kind te hebben zegt ze altijd, maar soms denk ik wel eens dat het meer de keuze van haar man was en dat ze het toch wel jammer vindt... Dus dan denk ik: ja, ik heb toch wel erg veel geluk!

Heb trouwens net bij Zeeman toch 2 van die berenjasjes met oortjes besteld. Zit er al lang over te dubben maar vind ze zo schattig! En gister was ik er en hadden ze niet de goeie maat, nu laat ze ze komen uit een ander filiaal, een blauwe en een bruine. Ach, ze zijn maar 8 euro dus al hebben ze ze niet zoveel aan... Ik ken nu 2 babies die ze veel gedragen hebben!

Geplaatst

Oooooooh, die zijn inderdaad zo schattig!! Leuk dat je ze na lang twijfelen toch hebt gekocht :-D

Zeker met de weersvoorspelingen komende week (-10?) is een dik/warm jasje/vestje geen overbodige luxe..

Ga maar 's een appeltje schillen!

Geplaatst

Goedemorgen dames, jeahhh 31 weken :-)

Kwam weer pas half 11 uit bed, wat een luxe dat malief thuis is :-D

Vlinder, wat leuk dat je vriendin bevallen is, vandaag bij de baby kijken, oooo dat wordt zwijmelen

caro, ik herken dat wel die mijlpalen, maar nog niet met alleen naar schoollopen uiteraard.

1e x peuterspeelzaal, 1e x alleen spelen bij vriendinnetje zonder mama mee, 1e x logeren, nieuwe kamertje met grote meisjes bed.

Een moeder op peuterspeelzaal zei laatst tegen mij, volgens mij raak je van elke zwangerschap nooit helemaal die hormonen kwijt, omdat je naar je kind kan kijken en dan emotioneel kan worden opdat moment.

Geplaatst

Ik heb het wel eens met een vriendin erover gehad, toen mijn dochter een baby was, haar kinderen zijn veel ouder, dat ik het eigenlijk jammer vindt dat ze ouder worden, vooral de puberteit lijkt me lastig. Maar zij zei: elke leeftijd is leuk bij je eigen kind, je groeit er in mee. En dat geloof ik nu ook, ze is bijna 8 maar ik ben nog net zo dol op haar als toen ze 3 was. Ik snuffel ook nog steeds aan haar haar en ze komt elke ochtend nog bij me in bed, heerlijk toch? Maar het loslaten vind ik erg moeilijk maar is wel noodzakelijk...

Geplaatst

Groeiecho was prima; hummel weegt 2300 gram! Hoofd ligt nog steeds diep beneden..

Was fijn om hem weer ff gezien te hebben, zit nu te wachten op de gynaecoloog.

Geplaatst

hoi dames,

melis, fijn dat de controle ook weer goed was.

Caro, je dochter wordt idd groot maar wat heerlijk dat je dadelijk alles dubbel weer mag gaan beleven.

Ansje, nog een week of 3, dat is snel.

Medusa, ook alweer 31 weken. Gefeliciteerd!

Veer, wat knap dat jouw man wel het geslacht weet en dat jij het niet wilt weten. Ik zou dat nooit kunnen, veel te nieuwsgierig voor.. hahah

Mijn controle was weer goed. Bloeddruk van 125/70 en mijn buik precies op groei voor 34 weken.

Over 2 weekjes weer terug.

Controle/echo/afspraak:

9 februari: Simonja (controle vk)

Uitgerekend op:

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanochtend een groeiecho gehad. Het meisje weegt 2200 gram en het jongetje 2100 gram. Ze groeien nog goed door; ze liggen zelfs voor op de groei. De gyn was ook bijzonder tevreden over mijn zwangerschap en hij gaf aan dat ik nu "veilig" ben, aangezien ze ook vaak zien in het ziekenhuis dat tweelingen al rond de 28 / 30 weken geboren worden. Mijn bloeddruk was zelfs iets te laag, wat mijn vermoeidheid verklaart. Ik ga zo ook nog even op bed liggen. Ik moest eerst nog even wachten op de bezorging van de schommelstoel, maar die is gelukkig nu ook binnen.

Mijn man en ik mochten ook nog even op de kinderafdeling kijken. We hopen dat onze tweeling daar niet naar toe hoeft, maar het is altijd even prettig om het gezien te hebben. We hebben ook een gesprek gehad met de verpleegkundige van de afdeling verloskunde. We hebben wat praktische zaken besproken, zoals wanneer bellen naar het ziekenhuis, het aankomen rijden, dat ik bv wil geven, mijn medicijngebruik (thyrax) enz.

En weer even het aangepaste lijstje:

Controle/echo/afspraak:

9 februari: Simonja (controle vk)

9 februari: ChrisH (controle gyn + groeiecho)

Uitgerekend op:

Geplaatst

Fijn gevoel he Chris! Gisteren zei de gyn tegen mij ook dat als er nu activiteit komt, ze geen weeenremmers meer geven maar dat ze mogen komen. Ze gaan mooi gelijk op bij jou! Maar kennelijk verwacht hij dat ze nog wel even blijven zitten, zie dat je 9 februari pas weer terug hoeft. Ik moet nu wel iedere week maar dat komt met name door mijn bloeddruk denk ik.

Leuk een schommelstoel! Daar hoor ik meer mensen over. Ik heb er geen, maar wel een lekkere andere stoel. Slaap ze zo!

Geplaatst

Caro, het is inderdaad fijn om te weten dat ze mogen komen, maar ik zou er nog wel een paar weekjes bij willen hebben en volgens mij is dat mij ook wel gegund. Het is fysiek zwaar, maar met rust moet het lukken.

Geplaatst

Chris & Simonja, fijn dat ook jullie controle weer goed was. Chris, je kindjes zijn mooi op gewicht zeg!

Ook bij mij was de controle weer goed, bloeddruk was 135/80. Deels het geboorteplan besproken en aangegeven dat ik in eerste instantie zonder pijnbestrijding wil bevallen.

Over 2 weken weer terug en dan plan van aanpak bespreken wanneer ze actie gaan ondernemen. 40 weken is voor mij iig de max, dus over 6 weten ben ik mama!

Geplaatst

Fijn dat alle controles bij iedereen weer goed waren.

Morgen nog een halve dag werken en dan verlof joepie. Ben er ook echt aan toe

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

2 februari : Medusa (guo)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

Uitgerekend op:

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden