Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, fijn dat alles weer goed was bij de controle. Vandaag alweer 34 weken, gefeliciteerd!

Ansje, ook jij vandaag 34 weken, gefeliciteerd! Succes morgen bij de groeiecho :)

Controle/echo/afspraak:

25 januari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

26 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Melis25 (groeiecho + controle gyn)

26 januari : Simonja (controle vk)

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

2 februari : Medusa ( guo )

8 februari : Vlinder (VK)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek en E_smee (dochters van Sissy81)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro mooi dat alles weer goed was nog even kunnen slapen.

Melis vocht vast houden ken ik ook kan eigenlijk geen schoenen meer aan. Strax maar m'n sportschoenen erbij gaan zoeken.

Ons weekend weg was gezellig jammer genoeg had ik geen internet in het huisje daar baalde ik wel van. Man jammer genoeg heel t weekend last gehad van buikgriep moest dus wc in de buurt hebben.

Net naar de vk geweest en alles was weer goed kindje was al een beetje ingedaald vandaar dus dat ik om de haverklap naar de wc moet. Ook m'n bloeddruk was goed 100/60. Over 2wk weer terug en dan de bevalling even doornemen

Geplaatst

Zat me net te bedenken m'n dochter kwam al met 37wk

Dat is over 3wk alweer. Help ben nog helmaal niet klaar wil nog zoveel doen eigenlijk maar er komt niet veel uit m'n handen. Gelukkig nog 2dgn werken en dan verlof hopelijk heb ik dan meer puf om alles klaar te maken.

Gisteren ook weer met m'n man voor controle naar t zkh geweest en alles was goed over half jaar weer terug alleen nu belde ze vanmiddag op dat de bloedwaarde van z'n

lever niet goed zijn. Hij moet over 2wk opnieuw bloed laten

prikken. Hoop dat t dan weer gewoon goed is en dat t een eenmalige afwijking was. Anders gaan ze dan verder kijken

Geplaatst

Melis, dank je wel. Vanmiddag weer groeiecho. Ik ben benieuwd hoe zwaar hij nu is...

Caro wat fijn dat alle uitslagen goed waren. Zou mooi zijn als je ze nog drie weekjes bij je kunt houden.

Veer wat jammer dat je buikgriep had en dat nu net tijdens jullie weekendje weg.

Vandaag hier maar een luierdagje inlassen. Heb toch weer te veel gedaan gisteren. Vannacht kon ik me haast niet omdraaien van de pijn in en rondom bekken. Ik las al dat een aantal van jullie hier ook last van hebben. Jammer dat je er zo weinig tegen kunt doen. Een warme kruik verlicht gelukkig iets.

Nemen jullie ook shampoo, douchegel enz. voor de baby mee naar het ziekenhuis? Of zouden ze dat daar wel hebben. Heb echt geen idee.

Fijne dag!

Geplaatst

Lekker hoor, een luierdagje. Zeker doen nu het nog kan!

Ik neem alleen wat shampoo voor mezelf mee. Voor de baby hebben ze alles in het zkh denk ik. Desnoods was ik me daarmee, ruiken mama en baby iig hetzelfde ;-)

Meneer ligt enorm laag in mijn bekken, morgen bij de controle eens vragen of hij al vast ligt. Daardoor moet ik vaak plassen, vannacht elke 2 uur eruit geweest. Zodra ik er drinken in giet, moet ik binnen een half uur plassen.

Sissy, hoe is het met jou en je meiden?

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag ga ik ook maar eens een dagje lui zijn. Gelukkig komt mijn schoonmaakster. Ik heb nog geen nesteldrang in de zin van poetsen en schoonmaken (want daar heb ik dus iemand voor), maar ik wil wel dat alles netjes opgeruimd is. Het kantoor van mijn man is dat volstrekt niet. Dus dat moet nog opgeruimd worden, voordat de baby's komen. Dus in die zin wel een nesteldrang.

Ik ga ook maar eens een ziekenhuistas samenstellen. Tot nu toe bevallen alle tweelingmoeders te vroeg.

Ansje, veel plezier bij de groeiecho vanmiddag!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik neem geen verzorgingsproducten mee voor de babies hoor, ga er van uit dat ze die daar wel hebben. Ga zometeen trouwens de 'Blije tas' van het Kruidvat maar eens halen, benieuwd of ik er twee krijg... Heb voor hier ook nog niks, ja, kwam nog baby body lotion van 8 jaar geleden tegen, haha, die gebruik ik maar niet meer. Een tijdje terug is vriendlief nog een fles baby douche gaan leegmaken, vond ie zonde om weg te gooien...

De vluchtkoffer (trolley) staat nu beneden maar ik ga er wel weer mijn laptop, camera en toilettas uithalen. Vind het ook jammer dat de kleertjes er misschien wel 3 weken opgevouwen in liggen... Nou ja, kijk straks wel even.

Had hier nog een sentimentele mijlpaal vanochtend: mijn dochter is voor het eerst 's ochtends alleen met een vriendinnetje naar school gelopen, snif, wat wordt ze groot! Smste dat naar mijn vriend, schreef ie terug: binnenkort krijgen we weer 2 nieuwe! Haha das waar...

Geplaatst

Hier geen lui dagje vandaag. Net heel de boven verdieping gesopt misschien strax nog even dweilen. Wassen ook alweer gedraaid en opgevouwen en nu lekker even spelen met m'n dochter.

Als ik t me goed herinner hebben ze in t ziekenhuis lekker douche gel van zwitzalf voor mama. En baby wordt niet gewassen de eerste dag.

Geplaatst

Bij ons in het zh wel voor jezelf meenemen maar ze hebben alles voor de baby, luiers-babyvoeding-badspulletjes.

Als je geen bv gaat geven neem een flesje van jezelf mee, ze hebben daar wel, maar adviseren om eigen flesje wennen ze daar aan.

Lekker de luierdag, kon ook errrrrrg moeilijk mn bed uitkomen. bij half 11 pas

Geplaatst

Helaas voor mij vandaag geen luierdagje.

De vliezen van mijn vriendin zijn vanacht gebroken, dus om 00.05 uur ging bij mij de telefoon.

Hey, met Sandra. Dat hoefde ze niet te zeggen want ik wist toch al dat jij het was.

Vanacht voor het eerst in een waterbed geslapen, ik ben kapot, wat heb ik liggen draaien, vandaag op haar zoontje passen.

Misschien vanmiddag nog even bij de kleine dame kijken, om 09.30 uur het laatste berichtje van haar gekregen.

Zo lekker een boterhammetje eten en vanmiddag maar even met haar zoontje naar de speeltuin en een tekening maken voor mama en zus.

We wachten het maar lekker af, vanavond eten we patatjes en haar Damian heeft de toetjes uitgezocht.

Geplaatst

jammer geen luierdag Vlinder, maar wel leuk dat je vriendin bevallen is.

Melsi,eindelijk naar de kapper :-)

Veer, je schreef dat je man zn controlles goed waren, maar is mij ontgaan waarom je man controlles heeft??

Wel fijn dat ze goed waren.

Geplaatst

Mijn man heeft kanker gehad en moet daarvoor nu nog elke keer op controle. Blijft elke keer weer spannend.

Vlinder leuk dat je vriendin aan t bevallen is hebben jullie strax allebij van die kleintjes kunnen ze leuk met elkaar spelen.

Melis en lekker verwend bij de kapper

Geplaatst

Veer, herkenbaar wat je zegt over de spannende controles iedere keer weer. Mijn man heeft ook kanker gehad, zaadbalkanker. En jou man?

Vlinder, spannend dat je vriendin aan het bevallen is!

Krijg je er dan zelf geen 'zin' in?

Zou ik wel hebben denk ik..

Net thuis van de kapper, zie er weer netjes uit, haha. Niet dat het nodig was, maar vind het heerlijk als mijn haar wordt gedaan.

Geplaatst

Kreeg nog een tip van een collega;

De billen van de baby direct na de geboorte insmeren met vaseline voor de meconium poep, die schijnt nogal plakkerig en moeilijk verwijderbaar te zijn!

Wellicht helpt 't..

Geplaatst

Hey,

Nee ik moet er nog niet aan denken. Ik vind het getrappel veel te leuk in mijn buik.

Ik loop natuurlijk ook een paar weken achter op jullie.

Daarbij komt dat onze dame 1700 gram weegt, dus laat maar rustig zitten.

Ik ga bij mijn vriendin wel even oefenen, de komende weken.

Dan kan ik haar helpen en zij mij helpen als het mijn beurt is over een aantal weken.

Prima verdeelt lijkt mij.

Ik vind wel dat het lang duurt, ze is nu al 16 uur bezig.

Maar mijn geduld zal worden beloond.

Gisteren wel mijn kaartje besteld.

Het is het kaart van Family cards, Baby world klassieke collectie geworden nr 50168R

http://www.kaartjesdrukken.nl/kaarten/babyworld-family-cards/6482

Over twee weken is de proefdruk binnen.

Melissa, super dat je naar de kapper bent geweest, daar zal je straks wel even niet aantoekomen.

Sta je in iedergeval met net haar op de foto.

Geplaatst

Mijn man heeft hodskin (lymfeklier kanker) gehad. En t blijft spannend ook nu na bijna 5jaar omdat hij t al een keer terug gehad heeft. Hopelijk is over 2weken zijn bloed gewoon goed en was de uitslag van van de week een eenmalige afwijking van zijn lever.

Vlinder leuk kaartje blijft de kleur hetzelfde of kun je die ook nog aanpassen.

Wij hebben een kaartje laten ontwerpen en van t weekend proefdruk gehad zijn heel tevreden

Geplaatst

Zo he, pas 1 cm ontsluiting terwijl gisteravond dr vliezen gebroken zijn, pfff word nog lange rit.

Leuk dat jullie vlak an elkaar een kindje krijgen :-) heb ik ook met 3 vriendinnen bij mn dochter, hun zijn 7 en 8 weken eerder bevallen als mij, is zooo leuk

Geplaatst

Veer dat is zeker spannend dan elke controle die je man weer krijgt.

Melis heerlijk toch even naar de kapper..nu kan het nog. Straks heb je daar veel minder tijd voor.

Vlinder spannend voor je vriendin en voor jou natuurlijk, wanneer ze gaat bevallen.

Ons ventje is weer goedgekeurd. Ze schatten hem nu op ongeveer 2600 gram. Dat valt mij mee. Hij houdt zich goed aan de curves, maar zijn buikje blijft groot, maar dat wisten we al. Weer een paar fotootjes meegekregen, zoó leuk! Op de echo had hij zijn knuistje zo schattig naast zijn hoofdje. Dan smelt je gewoon als je dat ziet!

Geplaatst

Veer, jeetje das inderdaad pittig en spannend iedere keer die controlles, hopelijk een 1 x afwijkende iets met zn lever.

heftig allemaal hoor net als melsi ook al zo jong dat dr man kanker heeft gehad.

Ansje, fijn dat je mannetje goed gekeurd is en er zooooo schattig bij lag.

Hoe zou het met Sissi en dr meisjes zijn.

Vlinder, ik heb hetzelfde als jou, amar wij zijn eind maart, we lopen 2 a 3 weken achter op de rest, dat scheelt zeker wel.

Geplaatst

Ansje, goed om te lezen dat je hummel weer goed is gekeurd. Mooi gewicht heeft hij al!

Medusa, vraag me ook af hoe het met Sissy en haar kindjes gaat. Denk dat ze voorlopig niet op het forum is gezien de situatie.

Ik ben helemaal klaar voor de bevalling, maar dat komt denk ik ook omdat ik al 8 weken thuis zit en elke weer een goede controle heb. Uiteraard is het beter als hij nog een week of 3 blijft zitten!

Geplaatst

Ansje, fijn dat alles weer goed is.

Veer, spannend zo'n controle van je man. Hopelijk is alles oke.

Vandaag toch maar begonnen met opruimen van het kantoor van mijn man. Hij maakt er altijd e

Geplaatst

Ansje, fijn dat alles weer goed is.

Veer, spannend zo'n controle van je man. Hopelijk is alles oke.

Vandaag toch maar begonnen met opruimen van het kantoor van mijn man. Hij maakt er altijd een rotzooi van, maar met de baby's op komst kan dat echt niet meer. Op een gegeven moment moest ik rusten, volgens mij kreeg ik mijn eerste harde buik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden