Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ben er zo gelukkig mee dat ik dit heb mogen halen. Nog max 6 weken, ik kan het soms gewoon nog niet geloven.

Ben btw gisteren begonnen met de perineum olie, althans manlief boetseert de boel, haha. Ben benieuwd of het helpt!

Caro, als het goed is/gaat, krijg je vandaag post!

Geplaatst

Zat ik ook te denken... denk dat ze een beetje te snel conclusies hebben getrokken toen... maar wees blij, beter zo dan andersom!

Waren precies tegelijk aan het typen... ik laat het weten!

Geplaatst

Klopt Caro, we zijn er ook best boos over geworden. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik de rest van m'n zwangerschap in angst/stress leef/ heb geleefd.

Maar het einde is in zicht en we zullen enorm blij zijn als we hem vast hebben!

Geplaatst

Melis, gefeliciteerd en je kindje heeft een mooi gewicht.

Simonja, jij ook gefeliteerd met je 34 weken.

Ansje, dan wordt het een Febr. kindje.

Chrish, jouw kindjes hebben een super mooi gewicht, voor twee.

Fijn dat je al even hebt mogen kijken in de babykamer van het ziekenhuis, dat geeft een beetje rust.

Vandaag naar de kapper, voor de rest rustig aan.

Gisteren een te drukke dag gehad, Ikea, bij Quinty wezen kijken en s'avonds naar de film (mission iMpossible 4)

Geplaatst

Weer een weekje verder, gefeliciteerd allemaal. Melis, fijn dat jij toch ook steeds een stukje verder komt, wie had dat idd gedacht.

Let maar op, ik ga straks nog voor jou bevallen of echt samen op dezelfde dag.. hahah

Ik ga zometeen maar weer eens naar de fysio. Tot nu toe ging het nog wel aardig maar ik krijg nu veel last van mijn bekken en schaambot. Gelukkig komt het einde langzaamaan in zicht dus zal het niet meer zo heel lang duren dat ik 'last' heb van deze kwaaltjes.

Morgen gaat Wessel een nachtje bij mijn zwager logeren en gaan wij samen naar een feestje. Lang geleden maar ik heb er wel weer eens zin in. Zal voor mij vooral op een stoel zitten zijn maar dat maakt me niet zo heel veel uit.

Overdag dan lekker ff prullen op de babykamer. Gaat namelijk niet echt als Wessel ook rondloopt.. hahah

Geplaatst

Thanks voor de felicitaties dames!

Simonja, zou leuk zijn als we op dezelfde dag zouden bevallen. Ik hoop alleen wel iets eerder dan 9 maart. Sowieso is 40 weken voor mij de max :-D

Caro, al post gehad? ;-)

Geplaatst

Melis, waar koop je eigenlijk perineum olie? Bij drogist? Wil er ook eens naar kijken.

Simonja vervelend dat je last hebt van je bekken, de laatste loodjes wegen echt zwaar. Succes bij de fysio.

Caro schattig die berenjasjes, heb ze ook gezien :)

Chris H fijn dat de controle goed was!

Geplaatst

Ansje, bij de tuinen kan je het kopen.

Verkoopster zei dat het zelfs met olijfolie kan, gaat erom dat de huid soepel wordt gemaakt en olijfolie is ook een natuurlijk product!

Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Geplaatst

Zojuist mijn 25 kaarten gefeliciteerd met je zwangerschap ingeplakt.

Gisteren heb ik bij Ikea een mooi fuchia album gekocht.

Het koste mij het geweldige bedrag van 1.99, hierin zitten 25 pagina's dus kun je zo'n 75 kaarten per album kwijt.

Ik heb er twee gekocht, dan kunnen straks de andere kaarten erbij.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Beetje geslapen vannacht? Hier weer een nacht waarin ik om de 2-3 uur wakker was.

Heb gedroomd dat ik was bevallen.. :-D

Gisteren een enorme bos bloemen van manlief gekregen, zo lief!!

Geplaatst

Goeidemorgen allemaal.

Ik heb best goed geslapen, alleen 2x last van krampen gehad.

Vandaag zijn de mannen druk buiten bezig met het leggen van een nieuw pad van grote beton platen van 2*2 meter.

Net de koffierommel opgeruimd, zodadelijk soep maken.

Het is wel fris buiten, ik zie wel een beetje tegen de kou op die ze volgende week aangeven.

A.s. maandag hebben ze het ook over sneeuw.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ja hier wel aardig goed geslapen..moest me wel om het uur van de ene op de andere zij draaien, maar sliep ook zo weer verder.

Melis wat lief die bloemen van je man!

Vlinder ik ben benieuwd wat voor weer het nog gaat worden. Een beetje kou vind ik wel fijn, die regen ben ik echt helemaal zat. Sneeuw vind ik ook leuk, als het maar niet te extreem wordt zoals vorig jaar.

Vanmiddag komen mijn broer en schoonzus langs met mijn lieve neefje. Vanavond verjaardag van vrienden. ik moet mezelf maar eens van de bank af gaan slepen en gaan douchen.

Oja nog vraagje, we zijn bezig met de adressen voor mensen die we geboortekaartje willen sturen...zijn er ook instanties waarbij het handig is dat ze geboortekaartje krijgen? Heb eigenlijk geen idee.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen, wat lief van je man Melsi, zo attent is de mijne nooit.

Hier gaat hets alpen ook wel, ook elk uur wel wakker vanwege draaien, moet heel voorzichtig en met ondersteuenen draaien maar slaap dan wel weer snel.

Leuk he die dromen.

Heb net dekentjes en aankleedkussenhoes besteld, het is zwart geworden, staat heel leuk en stoer op het knalblauw.

vandaag laatste schilderwerk

Geplaatst

Goeiemorgen! Middag al, maar ben nog niet aangekleed... Heb al zitten knutselen met dochterlief en ontbeten dus al wel iets gedaan haha. Gisteravond de hele avond keiharde buiken gehad, pfff... alsof iemand er uit wil komen en keihard zit te duwen, niet fijn! Manlief had vanmorgen vroeg vergadering en was kwart over 10 alweer terug, hij zei: ik zat niet rustig, vertrouwde het niet met jouw buik... Terwijl ik gewoon lag te pitten, vandaag tot nu toe niks aan de hand.

Wat wel gisteravond ook was en nu nog steeds dat ik nog meer vocht vasthou in mijn voeten, geen gezicht, ik heb echt klompvoetjes nu... Heb een uur zitten strijken dus ik denk dat dat niet goed is geweest, maar het is nu niet heel veel beter. Ik heb de onderkant van mijn bed al maanden omhoog staan, maar ik kan moeilijk de hele dag op mijn kont zitten met mijn voeten omhoog. Nou ja, we zien wel. Dinsdag in ieder geval maar even aankaarten bij de gyn.

Ben normaal dol op sneeuw en ijs maar met dze buik liever niet! Ben eigenlijk blij met de zachte winter tot nu toe, ook al omdat ik niet in mijn laarzen pas en al de hele zwangerschap op blote voeten loop... We zullen zien wat het wordt! Nu maar even aankleden, hoewel ik het liefst naast manliefzou kruipen die weer is gaan tukken...

Geplaatst

@ansje, ik stuur een kaartje naar de huisarts, het kinderdagverblijf, maar verder niet echt naar instanties. Hoeft volgens mij ook niet door de koppeling van alle systemen.

Geplaatst

Ansje, naast het kinderdagverblijf stuur ik ook een kaartje naar de verloskundige en het EMC (het liefst Dr. Beckers, maar zij is naar Leiderdorp) tevens hou ik een kaartje apart voor de kraamzorg, meestal vinden zij het wel leuk om een kaartje te krijgen van het adres waar ze zijn geweest.

Hebben jullie al nagedacht over een attentie voor de kraamzorg. Zelf denk ik aan een doos Merci, voor de goede zorgen.

Geplaatst

Vlinder - was geloof ik een apart topic over geopend, cadeautjes voor de kraamzorg... Ik had er zelf eigenlijk helemaal niet aan gedacht, maar denk ook gewoon zoiets kleins - gaat gewoon om t gebaar denk ik dan maar...

Kaartjes stuur ik idd ook naar de verloskundige, UMCU, de 2 woningen van m'n werk, P&O van werk (moet geloof ik ivm je zwangerschapsverlof) en dat was het geloof ik wel. Oh ja, de mevrouw van de zwangerschapscursus ;-)...

Geplaatst

Hey meiden,

Weer even een berichtje hoe het afgelopen week gegaan is. Zaterdagmiddag waren dus mijn vliezen gebroken van E, het onderste meisje. In het zh was in eerste instantie nog geen weeënactiviteit te merken, maar moest wel opgenomen worden vanwege infectiegevaar. Na een aantal uur kreeg ik toch weeën en ondanks de weeënremmers gingen die niet meer over. In de verloskamer bleek rond een uur of 3 ’s nachts dat ik 3 centimeter ontsluiting had. Na een aantal uur hele heftige weeën met weinig pauzes en veel overgeven, bleek ik op 4 cm te zitten. Behoorlijk teleurstellend dus en dit ging ik niet meer volhouden. Toen besloten voor de ruggenprik te gaan en dat hielp! Ik heb toen een aantal uurtjes wat kunnen doezelen en bleek rond 9 uur bijna volledige ontsluiting te hebben. Om 11:15 uur is E toen in hoofdligging geboren. Ze had een goede start en ik heb haar heel even in de couveuse mogen zien voordat ze naar Neonatologie werd gereden. A bleek toen van hoofdligging gedraaid te zijn in stuit met de beentjes naar beneden. Zij is uiteindelijk anderhalf uur later geboren met veel pijn en moeite. Dit was echt even spannend, want A kreeg het moeilijk en ze lag erg lastig waardoor 3 gynaecologen haar bevalling hebben begeleid. Zij had een lastige start en moest aan de beademing en ook zij werd direct naar Neo gereden. E woog 1700 gram en A 1780 gram.

Gelukkig kan ik zeggen dat het nu heel goed met onze meiden gaat. Na 2 dagen kon A al van de beademing en had ze alleen zuurstofondersteuning nodig. Daar is ze ook alweer van af. E heeft 2 dagen zuurstofondersteuning gehad, maar is nu ook al dagen zonder. Elke dag krijgen ze al wat meer voeding en ze groeien inmiddels ook al een klein beetje. Na het weekend mogen ze daarom zelfs al naar een ander zh, want ze zijn te goed voor de IC!

Met mij gaat het gelukkig ook goed, ben al aardig opgeknapt en loop al weer wat rond. Het gevaar is wel dat ik snel te veel ga doen dus daar waarschuwt iedereen me voor. Het kolven gaat steeds beter zodat onze meiden lekker mijn melk kunnen krijgen. Morgen gaan wij weg uit het zh, deze week hebben manlief en ik in een zogenaamde zotelkamer geslapen, erg fijn. Lekker dicht bij de meiden, maar wel de privacy van een kamer alleen. Merk wel dat de dagen snel vol zijn met kolven, de meisjes bezoeken en lekker buidelen met ze en tussendoor zelf rust nemen. O.a. het forummen schiet er echt bij in. Probeer wel af en toe even wat bij te lezen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik houd jullie op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden