Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sissy gelukkig gaat het nu goed. Ben steeds benieuwder hoe het bij mij zal gaan, pfff...

Nou, ik leuk de berenjasjes ophalen vanmiddag, zijn het de verkeerde! De witte met bruine en blauwe binnenkant, die waren gewoon op voorraad. Ze heeft wel heel aardig nog 3 andere filialen gebeld maar niemand heeft 2 jasjes maat 62. Ik ga maandag nog even naar de Zeeman bij mijn ouders bellen, mijn moeder komt volgende week hier dus wie weet... maar anders jammer! Ze zijn zo cute!

Geplaatst

Caroline, zo'n berenjasje had ik ook voor mijn dochter gekocht, mt. 56 en deze valt vrij groot. Aangezien jij een tweeling krijgt, zullen deze nog iets kleiner zijn denk ik ;)

Misschien dat ze deze wel hebben?

Geplaatst

Ik heb ook heel erg zitten twijfelen over de maten maar bij ons hebben ze alleen 50 en 68... Zul je altijd zien. Normaal krijgen ze ze dan nog wel binnen maar voor hun is het winterseizoen natuurlijk alweer bijna afgelopen... Maar bedankt voor de tip...

Geplaatst

Bij berichtje uit je buik, die krijg ik elke x als ik een week verder ben, stond er nu dat ik de baby nu minder zal voelen omdat de ruimte klein wordt, ik begin juist hem beter te voelen, doordat de ruimte klein wordt en hij sterker :-)

Geplaatst

Meiden bedankt allemaal voor jullie tips wat betreft de geboortekaartjes!

Melis ik ben nog niet begonnen met de olie. Ik ga morgen even de stad in denk ik. Ben wel benieuwd of het zal helpen want uitscheuren lijkt me echt heel pijnlijk.

Medusa, wat leuk dat jij je kleine man juist meer voelt, ik heb ook het idee dat hoe minder ruimte ik heb in mijn buik, hoe beter ik hem voel. De bewegingen zijn krachtiger aan het worden omdat hij inderdaad sterker wordt. :)

Caro jammer van die schattige jasjes, ik hoop dat het je nog lukt om ze bij een ander filiaal te krijgen.

Sissy fijn dat het goed met je gaat en met je meisjes, ik heb wat uitgebreider gereageerd op het ec topic.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hè meiden lekker weekend gehad allemaal. Hier niet veel bijzonders gedaan even gewinkeld maar dat hield ik maar een klein uurtje vol verschikkelijk veel last van m'n buik en rug. En vandaag gezellig bezoek gehad en verder lekker rustig aan kunnen doen. Nog wel een was gedraaid met babykleertje zo schattig om die kleine kleertjes te zien. Vraagje hebben jullie alles gestreken had ik eigenlijk geen zin in.

Ander vraagje ik heb nu zo last van m'n buik en dan echt onderin. Lijkt of de kleine ergens op duwt ofzo of eruit wil kan het niet echt omschrijven maar vind t wel kei pijnlijk echt van die pijn scheuten kan amper lopen dan. iemand hier ook last van en wat doen jullie hieraan.

Geplaatst

Ik heb ook veel harde buiken en steken, vooral 's avonds... Alsof er inderdaad geduwd wordt: ik wil er uit! Ik ga dan rechtop zitten met mijn buik tussen mijn benen, heel charmant maar het helpt wel...

Ik heb alles nu gestreken maar ik weet dat dat eenmalig is, op een paar dingen na misschien. Ach, nu hebben we de tijd nog...

Geplaatst

Hey dames,

@sissy: wat fijn dat jullie meisjes het goed doen. En fijn dat jij ook weer een beetje op bent. Het zal wel druk zijn met de zorg voor jullie meisjes. Hoop dat jullie wel aan het genieten zijn van jullie meisjes.

@ Caro: balen van de jasjes, maar maat 62 is wel erg groot toch?

@ melis: ik heb geen olie gebruikt vorige keer en ik ben nauwelijks uitgescheurd, had 3 hele kleine hechtingen en nergens last van. Uitscheuren gebeurd schijnbaar vaak bij snelle bevallingen en dat heb ik zeker niet gehad.

Gisteren had ik echt mijn dag niet, we zijn even in de stad geweest en daar heb ik de hele dag last van gehad en verder begint het weinge slapen me op te breken, ik slaap gem een uur of 5 per nacht. Vanmiddag gelukkig twee uur kunnen slapen. Ik had trouwens ook nog wat leuks, we hebben een tijd geleden een kaartje ontworpen op internet en de proefdruk thuis gekregen. Helemaal tevreden. Gisteren wilde ik nog even wat kijken op het ontwerp, dus ik inloggen. Is mijn hele account verdwenen en dus ook mijn ontwerp. Ik ben echt boos, nu heb ik een mail gestuurd. Ben blij dat ik er nu achterkom en niet na de bevalling. Ben echt boos, we zijn ondertussen ook maar verder aan het kijken voor een kaartje. Ik vertrouw het niet helemaal meer.....

Morgen weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en de gyn

Fijne avond!

Geplaatst

Veer, de pijn die jij omschrijft herken ik wel. Die heb ik een week of 2-3 geleden enorm ghad, met name bij/na veel lopen en standaard 's avonds. Het lijkt nu minder te zijn. Ik kan ook wat langer/sneller lopen. Geen idee wat dit kan zijn.

Oh ja, manlief en ik hebben de kleine zijn garderobe gestreken. Zoals Caro al aangeeft, een eenmalige actie. Wij strijken onze eigen kleren niet eens, blousen & spijkerbroeken daargelaten.

Moontje, succes morgen met de groeiecho en de controle bij de gyn.

Ik kleedde me net uit om te gaan douchen en bij het uittrekken van m'n ondergoed (ik stond gebukt) liep er ineens iets warms tussen mijn benen. Keek op de grond en daar lag een klein plasje vocht. Ik schrok, maar het rook heel licht naar urine. Genant hé?!

Manlief hield het niet meer van 't lachen, hij zei; had je geen zin om naar het toilet te lopen schat?! Hahahah...

Ga lekker nog ff tv kijken en dan lekker slapen.

Fijne avond meiden :-D

Geplaatst

Oh Melis ik heb regelmatig last van 'nadruppelen', had ik bij mijn vorige zwangerschap ook, je hebt niet meer de normale controle, is volgens mij heel normaal. Jammer dat je man er bij was, haha!

Moontje balen van het kaartje! Maar misschien kunnen zij het terugvinden? Wij waren er uit welk kaartje we wilden, gooit dochterlief roet in het eten door het eigenlijk niet zo leuk te vinden! Heb haar een ander kaartje laten uitzoeken en dat ga ik nu laten bezinken.

Ook zijn we weer aan de slag gegaan met jongensnamen want daar zijn we eigenlijk nog niet uit. Meisjes hebben we een luxe probleem want best een lange lijst, nu nog de juiste combi's maken, best lastig om het over dat soort dingen eens te zijn weer!

Kortom: we zijn er eigenlijk nog niet klaar voor...

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa (guo)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

hahahaha Melsi, wat balen dat je man je erbij was, maar is volgens mij heel normaal, het erge is dat veel vrouwen nadruppelen over houden na de zwangerschap/bevalling.

Moontje, ik zou ook erg kwaad zijn als dat bij mij gebeurd was, wie weet heeft een andere site hetzelfde kaartje, misschien ff op naam van ontwerper googelen en vindt je zo andere kaartensites.

Wij strijken ook niets, blouses daargelaten maar die draagt Michel amper ik ga ook de babykleertjes niet strijken.

Caro, hm das jammer dat je dochter het kaartje niet ziet zitten, wordt nog ff onderhandelen.

Wij hebben ook nog geen naam en er lijkt ook geen schot in te zitten, ik word er niet goed van.

Ik ga vanmiddag toch ook maar ff voor die berejasjes kijken bij de zeeman, ik wilde graag die blauw gestreepte maar die hadden ze niet in 56, wel die creme/ witte dan doe ik die maar, is wel handig om te hebben.

Heb vorige weel wel 4 setjes kleertjes gekocht bij de zeeman, hele leuke gewone vestjes.

Jeah er ligt sneeuw en het is koud, beter dan die sjips regen.

Nu loop ik niet voor niets in mn moonboots :-D

O ja, die pijn waar jullie het over hebben is denk ik van het indalen, de druk aan de binnekant tegen je schaambeen aan van de baby

Geplaatst

Zo.. Vannacht lukte het niet om hem goed te krijgen, dus hier is ons lijstje weer in kleur :-D

Controle/echo/afspraak:

30 januari : Moontje (groeiecho + controle gyn en eventuele versie bespreken)

31 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

2 februari : Medusa (guo)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Wij hebben helemaal nog geen sneeuw! Gelukkig maar, maar ik ga wel even kijken waar mijn snowboots zijn...

Was net met het kaartje bezig dat mijn dochter had uitgezocht en vond het eigenlijk een beetje saai, dus inderdaad nog maar eens over hebben. Ik vind het niet leuk als zij het echt heel stom vindt maar als ze het 'niet zo heel erg leuk vindt', moeten we haar dan laten beslissen? Denk het niet. De definitieve namen weet ze ook nog niet, af en toe wordt er wat geroepen, dus ben benieuwd hoe dat dan gaat...

Ga vanmiddag Zeeman bij mijn ouders en een dorp verder bellen, hoop dat ze ze daar hebben... Misschien inderdaad ook maar voor maat 56 vragen, maar ik denk daar zijn ze zo uit... Aan de andere kant: het wordt lente!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vreselijk he, die sneeuw?! Hier trekt het gelukkig alweer weg, maar durf echt niet naar buiten, haha. Ik ben normaliter al best lomp (ik struikel weleens over touwtjes e.d.) dus ik kan er vergif op innemen dat ik, door extra voorzichtig te doen, alsnog op m'n plaat ga. Ik wacht wel ff!

Nog geen naam? Daar zou ik op deze termijn best onrustig van worden, haha.

Hebben jullie nog leuke plannen voor deze week?

Geplaatst

Hi dames,

Ben het hele weekend niet online geweest dus moest wel ff bijlezen zeg.

@Sissy, fijn dat het met jou en de meisjes iets beter gaat.

@Caro, wat vervelend van die jasjes. Hopelijk heeft de zeeman bij je moeder ze nog.

@Moontje veel plezier vandaag bij de controle

Ik heb echt een super productief weekend gehad. Bijna de hele babykamer is opgeruimd en ik heb alles gewassen. Strijken... dat woord ken ik eigenlijk niet eens dus nee, ik ga de babykleertjes niet strijken.

Ik heb ook de kleertjes van Wessel uitgezocht om te kijken of zij daar ook nog iets van aan kan trekken. Nog 5 pakjes gevonden, zijn ze allemaal wit / creme-kleurig.

Dus nu nog maar ff wat truitjes in andere kleuren gaan kopen anders is het ook zo'n saai gezicht..

Ook wij hebben afgelopen week de proefdruk van het kaartje opgehaald en zijn helemaal tevreden. Wij hebben het kaartje meteen met haar naam laten maken en dat vond ik wel vreemd om te zien. Dat is het weer zo 'echt' .

Geplaatst

Goedemorgen,

Moontje, wat balen dat je ontwerp niet is bewaard.

Melis, was je eerst even niet bang dat het vruchtwater was?

Ik ben niet zo dol op sneeuw, gelukkig hebben mijn man en ik zaterdag boodschappen gedaan. We kunnen even vooruit.

Geplaatst

Chris, ja ik schrok me lam! Zeker omdat het er zo uit liep en best veel was, geen druppels maar een echt plasje.

Manlief heeft de komende drie dagen avonddienst, dus ben veel alleen. Ga lekker aan de schoonmaak en nog wat spulletjes voor onze hummel kopen, moet me toch een beetje vermaken!

Oh ja, sinds afgelopen vrijdag heb ik zwangerschapsverlof, haha. Zit al ruim 8 weken thuis, maar toch ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden