Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas wel Caro.. Zodra ik tien stappen gelopen heb, is m'n buik keihard. 's Avonds sowieso.

Begin ook regematiger ongi krampen te krijgen; begint onderin m'n buik bij m'n schaambot, trekt langzaam omhoog en net boven m'n navel zakt het weer af.

Denk toch dat je lichaam deels al voorbereidingen aan het treffen is, of niet?

Geplaatst

Niet echt nee, maar niks aan te doen helaas :-(

Ga zo maar eens douchen & aankleden en ff naar Prenatal.

Oh ja, de auto moet ook nog naar de garage. Zal wel een flinke rekening worden..

Geplaatst

Zo weer helemaal goeDgekeurd bij de gun. Uk ligt keurig met het hoofd in mijn bekken en de groeiend was goed, keurig aan de bovenkant van de curve. Lag wel 2 tot soms 3 weken voor. Maar de gun was erg tevreden. Hij schatte het gewicht bij geboorte op 4100 gram. (mijn dochter was 4020 gram).

Hoef pas over twee weken weer terug.

Zo og even op kraamvisite en verder vooral niets doen, krijg steeds meer last van mijn bekken daar baal ik wel van.

O,ja strijken begin ik niet aan hoor! Vorige keer de hydrofiel luiers de eerste keer wel gestreken maar daarna nooit meer!!!!

Geplaatst

Ik heb gelezen dat je juist hydrofiel luiers niet moet strijken want dan nemen ze beter vocht op... Mooi dat jullie zijn goedgekeurd.

Ik ben ook blij want ik heb (bijna) twee berenjasjes! Het filiaal bij mijn ouders heeft 1 donkerblauwe en ik heb gevraagd of ze naar het volgende dorp wilde bellen en daar hebben ze ook 1 donkerblauwe. En er is een meisje dat in beide filialen werkt dus woensdag kan mijn moeder ze komen ophalen. Hehe... eindelijk gelukt.

Geplaatst

Moontje, fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd!

Caro, wat een geluk dat je de berenjasjes toch nog hebt kunnen regelen. Ik heb er net ook 1 gekocht in het bruin.

Morgen weer op controle, succes alvast!

Verder niet zoveel te melden eigenlijk...

Geplaatst

Moontje, wat fijn dat hij in je bekken ligt, hoeft ie niet meer gekeerd te worden.

Caro, je berejasjes bijna binnen :-)

Ik heb vanmiddag 1 berejasje gekocht maat 50, zat erg te twijffelen tussen 50 of 56 maar het is voornamelijk als hij net geboren is enzo, dan is denk ik 56 te groot.

Geplaatst

Ik heb vandaag nog een erg schattig pakje gekocht van moppies met 40% korting maar wel maat 62. Noppies valt heel klein en Frederique dat vorige keer na een week al aangehad. Ik denk dat onze uk niets in maat 50 gaat dragen....

Geplaatst

Haha wat grappig dat jullie allemaal aan de berenjasjes zijn gegaan! Dat roept om foto's straks natuurlijk he!

Helaas is het bij mij toch maat 62 geworden, kleiner hadden ze niet, maar ik sla de mouwtjes wel om de eerste tijd... Ik vond in de winkel het verschil met 56 niet zo heel groot maar misschien zwemmen ze er wel in... Mijn dochter heeft nooit maat 50 gedragen en maar heel kort 56... Maar ja, deze twee zullen toch kleiner zijn.

Geplaatst

Haha, gaan we doen; een baby-berenjasjes foto!

Komt vanavond weer geen bal op tv, dus ga zo maar lekker douchen en mezelf insmeren met babyolie.

Tot nu toe ben ik nog striae-vrij, dus dat hoop ik zo te houden.

Al heb ik wel gehoord dat het zomaar ineens kan losbarsten, ach we zien het wel.

Als m'n jongen maar gezond op de wereld komt, daar gaat 't om!

Geplaatst

"Ik heb gelezen dat je juist hydrofiel luiers niet moet strijken want dan nemen ze beter vocht op... Mooi dat jullie zijn goedgekeurd."

Caro, hang je ze dan op? Ik heb ze nu in de droger gehad en idd niet gestreken, maar nu zijn ze wel heel erg gekreukt...

Geplaatst

Wij drogen alles op een wasrek, dus ook de hydrofiele luiers.

Kreukels vallen heel erg mee hoor Fren. Gewoon na het drogen ff 'strijken' met je handen en dan opvouwen.

Geplaatst

Juist, wilde ik net zeggen, ik doe ze wel in de droger en strijk ze met mijn handen glad...

En ook dit topic is bij deze Goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen, haha!

Geplaatst

Hahaha, geweldig Caro!

Nog meer tips/trucs/handige foefjes?

Oh ja, wij lappen de binnenkant van de ramen met kranten en Glassex, wetkt supergoed en streeploos!

Geplaatst

Toe maar Fren ;-) Geef je groot gelijk!

Heb het thuis weleens voorgesteld, maar manlief zegt; je bent 25 en ik 27, we doen dat wel zelf! Ach, wie weet 'druk' ik het er nog een keer doorheen haha.

Ik wil m'n baby ontmoeten!! Zo bizar dat het nog maar 5 weken gaat duren..

Geplaatst

Jeetje wat hebben jullie weer veel geschreven vandaag.

Leuk die berenjasjes. Zelf heb ik een sneeuwwit jasje gekocht bij V&D met een roze gestreepte binnenkant in een maat 50/56 van Frentz.

Mijn kraamzorg heeft dat ook gezegd, ivm vochtopname hydrofielluiers niet strijken.

Zoals melis schrijft op het droogrek en dan zijn ze ook redelijk glad. Ik sla mijn theedoeken ook altijd uit dat scheelt een heleboel strijkwerk.

Fijn dat iedereen weer is goedgekeurd.

Medusa, dat getrappel herken ik ook.

Mijn kleine is oook reuze druk, wel gezellig.

Geplaatst

Melis, ik geniet er nog maar ff van, want we gaan haar opzeggen. Met de kinderopvangkosteb wn. Minder inkomen, moet t geld ergens vandaan komen. Wij hebben altijd gezegd dat we vrije tijd kopen door de werkster, werken allebei (nu nog) meer dan fulltime en om dan in t weekend alleen maar te moeten poetsen, yak! Als de baby er is is t anders, dan zijn we allebei een dag in de week thuis en mn schoonmoeder past 1 dag bij ons thuis op, dus dan is t een beetje onzin om ook nog een werkster te hebben. Al ga ik haar wel missen!

Vlinder, dat merk frenz is leuk hè!

Geplaatst

Groot gelijk Fren, jullie werken er momenteel hard voor!

Kdv kosten zijn hoog vind ik en een hulp in de huishouding ook (10-12 euro per uur?) dus ik snap dat er ergens gesneden moet worden.

Ik doe nu dagelijks iets aan de schoonmaak in huis, merk dat het dan veel minder werk is. Zo probeer ik het een beetje bij te houden.

Geplaatst

Werkster kost idd 150 euro p mnd en bijdrage kdv ligt voor ons geloof ik rond de 260 p mnd. Dus moet ergens vandaan komen...

En bijhouden is inderdaad het halve werk. Gelukkig vullen we elkaar goed aan, ik hekel aan sanitair, vriend hekel aan keuken poetsen, dus dat is een makkelijke verdeling ;-)

Geplaatst

Sodeju, dat zijn idd serieuze bedragen!

Bij ons is het verschil in eigen bijdrage bij kdv of gastouder erg groot, scheelt wel 200 euro per maand! Omdat manlief onregelmatig werkt en wij niet onnodig hele dagen bij het kdv willen afnemen/betalen, hebben we voor gastouderopvang gekozen.

Bij ons in huis is de taakverdeling qua huishouden ook ongeveer zo. Momenteel doe ik iets meer, maar manlief werkt ook gewoon fulltime en onregelmatig, dus ja.

In welk zkh ga je eigenlijk bevallen Fren, je woont in Amsterdam toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden