Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In het Slotervaart. Is hier praktisch om de hoek.

Moet de bedragen vd kdv nog even goed berekenen hoor, maar gashouder in A'dam is ook vrij kostbaar. En aangezien wij echt vaste tijden hebben, en 9-10 uur p dag afnemen, scheelt g niet veel.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmiddag om kwart voor 3 mag ik weer dus ben benieuwd of hij nog steeds zegt dat ik 37 weken wel moet kunnen halen... Ik denk het zelf eigenlijk ook hoor, maar je weet niet wat er gebeurt natuurlijk...

Die dikke voeten worden nu wel echt vervelend: kan ook mijn soort van nep Uggs niet aan! Dus alleen sneakers van Wolky waar ik al maanden op loop, benieuwd hoe koud dat is over een paar dagen als het serieus koud wordt, pfff...

Geplaatst

Mooi plaatje in je ticker, Caro :)

Drink je genoeg water? Ik heb aan het einde van de dag ook m'n sokken altijd nog ff aan nadat ik ze al uit heb gedaan. Neem 's avonds een warme douche voor het slapen gaan en vlak voordat ik er onderuit stap, zet ik de koude kraan op m'n benen. Scheelt wel een beetje.

37 weken, dat is nog 2 weken, wauwie!! Hoe kijk je er tegen aan?

Ik heb het gevoel serieus op de bevalling te zitten wachten. Alles is klaar, alles is schoon. Maar ja, dat krijg je als je al 8 weken thuis zit en verder weinig nuttigs te doen hebt.

Geplaatst

Ik doe de hydrofielluiers altijd in de droger en zijn niet gekreukt, gewoon zacht.

Volgens mij hebben we een naam...... eindelijk!!!!!

Vanmorgen bij vk geweest alles was goed, hij is al een beetje aan het indalen.

Misschien dat ik het jasje van 56 erbij gaat halen, voor de zekerheid

Geplaatst

haha wat leuk iedereen aan de berenjasjes!

Ik heb ook gehoord dat je hydrofiel luiers niet moet strijken, dan nemen ze geen vocht meer op. Wel jammer dat ze zo kreukelig blijven.

Melis het wordt wel spannend nu, nu ik 35 weken ben...nog maximaal 3 weken en dan zien we eindelijk ons mannetje. Ik kan me wel voorstellen dat jij er ook erg naar uitkijkt omdat je ook al een tijdje thuis bent.

Ik kon de eerste week mijn draai nog niet echt vinden maar deze week gaat het al veel beter en geniet ik heerlijk van de rust en zelf kunnen indelen wat ik wanneer doe.

Caro succes vanmiddag, ben benieuwd wat ze zeggen.

Geplaatst

Heerlijk vooruitzicht Ansje, nog max 3 weken!!

Die rust en geen verplichtingen hebben is idd erg lekker/relaxed, maar na 8 weken thuis zitten begint dat wel te vervelen.

Dit is pas de 2e dag van m'n zwangerschapsverlof en ik weet nu al niet wat ik nog moet doen.

Werkelijk alles is klaar en gedaan. Ga zo maar naar de Prenatal toe om te kijken of ze nog iets binnen hebben gekregen wat we nog niet hebben in de garderobe, moet toch de tijd een beetje volmaken.

Moet volgende week woensdag pas weer op controle, ze zei dat we dan een plannetje gingen maken hoe of wat. Ik hoop echt dat meneer zichzelf met 37 weken laat zien of anders wordt geholpen om zich te laten zien!

Medusa, wat fijn dat jullie een naam hebben voor jullie kereltje!

Geplaatst

Wij zijn ook een heel eind met de namen! In ieder geval de eerste namen, dus dat zijn de combi's 2 meiden, 2 jongens en jongen/meisje. De tweede naam moeten we dan nog een beetje over steggelen maar ik had ze vannacht toen ik weer eens niet kon slapen bedacht en volgens mij was manlief het er wel mee eens...

Geplaatst

Haha, waar 's nachts wakker zijn al wel niet goed voor is, he?!

Wij hebben van de week ook de 2e naam nog veranderd :-D Manlief wilde er zelfs nog een 3e bij doen, maar dat ging mij iets te ver.

Zo, heb net een lekkere warme bagel met kruidenkaas en sla-melange op en een glas mango-sinaasappelsap, heerlijk!

Nu ff de stofzuiger door het huis heen halen en douchen. Dan zien we wel weer verder!

Jullie nog plannen meiden?

Geplaatst

Hallo Allemaal.

Frenz is een superleuk merk en de prijzen van de Zeeman ook.

Ik vind het spannend worden voor de tweeling meiden die begin maart zijn uitgerekend.

Morgen is het februari, hopelijk kunnen de kleintjes bij iedereen nog even lekker doorgroeien.

Medusa, fijn dat de kleine al een beetje aan het indalen is, krijg je misschien wel problemen met het aandoen van je schoenen.

Maar minder last van het zuur en oprispingen.

Vanochtend ben ik bij de kleine Quinty wezen kijken, ze is 52 cm.

Al met al eerst bijna 500gr afgevallen maar nu alweer 300 gram erbij.

Moeders was een beetje radeloos, maar de afgelopen twee dagen gaat het goed.

Ik kan mij zelf er nog steeds weinig bij voorstellen, dat wij straks ook zijn kleine worm of rups, want zo lag ze in de box ingewikkeld hebben.

Onze kleine meid is wel lekker beweegelijk.

Wat ik nu wel merk, is dat is 's middags behoefte heb aan een uurtje rust.

Hier geef ik gewoon lekker aan toe. Vanochtend van de kraamzorg van mijn vriendin nog een tip gekregen.

Neem na je bevalling een halve liter water, daar je voordat je naar huis mag geplast moet hebben.

Ze willen in het ZKH weten of alles werkt.

Geplaatst

Qua naam zijn wij er al een tijdje uit.

We vond een jongen makkelijker dan een meisje.

Wij gaan voor twee namen, waarvan de eerste naam de roepnaam is.

Ik ga een uurtje slapen en daarna de wasopruimen.

Melissa, ga jij je echt vervelen, ik ben nu vanaf 21 oktober thuis, ik verveel mijzelf alleen op maandag en dinsdag.

Omdat het dan rustig is, afgelopen weken mijn zolder opgeruimd en de slaapkamer opgeknapt.

Geplaatst

Wat fijn dat iedereen nu zo'n beetje uit de naam is. Bij ons staat deze ook al een tijd vast.

Wij hebben haar naam ook op de proefdruk van het geboortekaartje gebruikt (wij geven haar maar 1 naam) en dat vond ik wel weer vreemd om te zien.

Dan staat haar naam daar met voor de rest al onze gegevens erbij. Maakt het ook weer 'echt' waardoor ik langzaamaan ongeduldig begin te worden :-)

Goh, als ik jullie verhalen over verveling hoor ben ik wel een beetje jaloers. Ik ben nog steeds aan het werk... Ben ik echt de enige nog????

Volgende week donderdag is mijn laatste dag en ik ben er nu ook wel aan toe. Het is echt nog super druk dus ik moet nog hard werken om alles af te kunnen krijgen. Maar.. .wat zal ik straks van m'n verlof gaan genieten.

We hebben besloten om Wessel tijdens mijn verlof ook gewoon naar de opvang te laten gaan zoals het nu ook gaat. Dan kan mama een paar daagjes voor zichzelf nemen voordat ze het straks met 2 kleine kindjes moet redden.

Caro, las dat jij vandaag weer op controle mag. Veel plezier.

Geplaatst

Caro, je zal al wel onderweg zijn, maar succes bij de gyn! Ben benieuwd hoe het was. Heb je je vluchttrolley mee? ;-)

Simonja, wat knap dat je nog aan het werk bent, ik zou er de kracht/energie niet voor hebben!

Huis is weer aan kant, dus ik ga ff een frisse neus halen buiten.

Tot straks :-D

Geplaatst

Wij hebben wel drie namen voor onze kleine man, bij zijn tweede en derde naam zal hij vernoemd worden naar de beide opa's. Mijn vriend en ik vonden dat allebei wel leuk. De eerste naam gewoon een naam die we allebei mooi vinden en niks met vernoemingen enzo.

Simonja ik vind het knap dat jij nog werkt...maar zolang je je goed voelt, waarom niet? Heb je straks lekker langer verlof. Je hebt groot gelijk dat je Wessel gewoon naar de opvang brengt. Heb je tijd voor jezelf en voor hem verandert er thuis straks natuurlijk ook veel. Dan is het fijn dat hij iets heeft wat gewoon doorgaat. Dat geeft ook veiligheid voor hem.

Melis hoe bevalt jou de perineum olie? Ik heb het nu een keer gebruikt, maar vind het wel een gedoe hoor en ik kan er ook zo slecht bij met die dikke buik. Proberen manlief nog maar zo ver te krijgen...tot nu toe zonder resultaat haha

Nou de dag is al weer half om Melis, haha. Misschien paar leuke boeken of tijdschriften kopen een idee? Ik lees zelf nu veel en vind heerlijk dat ik daar nu de tijd voor heb. Verder ga ik nog wat knutselen voor de babykamer, er kunnen nog wel wat vogeltjes bij :)

Geplaatst

Ook wij zijn eruit met de namen. En wij doen niet aan vernoemingen.

Simonja, knap dat je nog aan het werk bent.

Mijn zwangerschapsverlof is nu net ingegaan. Ik kijk vooral tv, lees een boek, beetje surfen op internet en in de middag even rusten op bed. Daarnaast draai ik wasjes en ben ik mijn ziekenhuistas aan het klaarmaken.

Geplaatst

Even hetzelfde stukje als bij de DIK en DUN meisjes:

Nou dat was weer even gedoe vandaag... Echoscopiste haalde de kindjes weer door de war... die ene was nu net zo groot als 2 weken geleden? Nee, was dus de ander... Ze heeft het er maar moeilijk mee... Zijn nu ruim 5 en bijna 6 pond! Laat maar komen zei ze...

Loop ik de kamer van de gyn binnen, gaat mijn telefoon: school. Net te laat, ik terugbellen, op zoek naar de juf, zegt de gyn: zullen we terwijl je wacht even bloeddruk meten? Die was dus weer hoger vind je het gek! (Uiteindelijk bleek dat vriendinnetje waarmee ze naar huis zou gaan ziek was, dus hoe moest ze naar huis maar die moeder haalde haar gewoon op dus niks aan de hand, ze hadden niet meteen hoeven bellen?)

Anyway, weer bloed moeten prikken, plassen en zometeen de gyn bellen voor overleg... En donderdag weer bloeddruk meten. Op de kraamafdeling, dan kan ik meteen even kijken hoe het daar uit ziet. En: ik moet rust houden! Mag niet meer koken, boodschappen doen, de was etc. Mmmm misschien toch iets te veel gedaan de laatste tijd. Vriendlief staat nu te koken en hij zei meteen: oh, dan ga ik wel tot 2 uur werken de komende tijd.

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Ansje, ik vind het een glibberige boel daar onderen nadat ik de olie heb gebruikt. Manlief heeft het nu 2x voor me gedaan, maar hij vindt het niet echt fijn om te doen. Zelf kan ik er moeilijk bij en zie ook niet wat ik aan het doen ben. Op zich vind ik het geen vervelend 'klusje' mits het natuurlijk helpt, dat weten we over een paar weken. Wat vindt jij ervan?

Chris, fijn dat ook jij nu (eindelijk) zwangerschapsverlof hebt. Ook ik kom de dag door met internet, beetje hangen op de bank, opruimen & schoonmaken en zo nu en dan naar de winkels. Geniet ervan en neem voldoende rust!

Caro, wat een dag qua ziekenhuis voor je zeg. Logisch dat je bloeddruk op dat moment hoog was. Gezien de dingen die je schrijft heb ik zo'n vermoeden dat jij ook op hele korte termijn zal gaan bevallen. Spannend!

In februari-topic is het ook erg spannen; morgen een geplande keizersnede, morgen wordt er een ingeleid en vandaag is er een soort van gestript!

Geplaatst

Caro, ben zo brutaal geweest om je afspraak ff in het lijstje te zetten :-D

Controle/echo/afspraak:

2 februari : Medusa (guo)

2 februari : Elinorac (controle gyn)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

vanmiddag bij de kinderarts/nefroloog geweest en was verhelderend, we weten nu wat de 1e periode na zn geboorte ons te wachten staat.

Hij moet inderdaad gelijk antibiotica en in zijn 2e levensweek krijgt hij een echo en ook bespreking van de echo om te kijken hoe groot en hoe de verstopping eruit ziet, wat meestal daarna gebeurd is als hij een week of 4 oud is ze met mn buisje z'n piemeltje ingaan en vloeistof in zn blaas doen, dat buisje laten ze ff zitten en dan maken ze een rontgen echo om te kijken hoe de doorstroming is vanaf z'n piemeltje tot aan zn niertjes, en wat daar zichtbaar op is, dan wordt er besproken wat verder.

Ze kunnen dan pas zien waar de verstopping daadwerkelijk zit, dat kan op 3 plekker zijn.

Ook al 1 nu maar 1 urethra verstopt wil dat niet zeggen over hoe het er straks uit ziet, pas na 1 week na zn geboorte ongeveer dan werkt zijn systeem zelf en wordt pas duidelijk hoe groot en waar het verstopt zit.

Gevraagd of hij ondanks dat hij maar aan 1 kant een verstopping heeft hij toch nierschade kan hebben en dat is wel mogelijk, wel gunstig is dat omdat hij nu ontwikkeld met waarschijnlijk 1 onderontwikkelde nier de andere nier daardoor sterker wordt, maar ze kan nog niets zeggen wat voor problemen dat voor hem wel of niet op gaat leveren.

Voor nu ben ik tevrede, weet wat ons te wachten staat, dat hij gewoon mee naar huis mag als wij ontslagen worden uit het zh, ik gewoon een kraamtijd thuis zal hebben.

Ze zei wel dat dat we nog vaak met elkaar te maken gaan hebben, waar ik uit op maak dat het niet bij 2 afspraken blijft.

Donderdag de guo, heb ook gevraagd of het kan dat donderdag blijkt dat het weg is, en dat was echt heeeel onwaarschijnlijk, was niet iets waar ik vanuit moest gaan.

Voor nu tevrede, ze was heel megaand en begripvol, en dat het voor ons heel wat is.

Geplaatst

Ik werk helemaal niet, maar ik verveel me niet hoor, maar komt misschien ook omdat ik Ilona nog heb rondlopen.

Iedereen is er zo'n beetje met naam uit, ik wil geen dubbele namen en niets vernoemen.

Ik heb meerdere namen en vind het verschrikkelijk.

Michel zegt dat hij toch bij het opgeven een 2e naam gaat doen, ik ga direkt scheiden als hij dat doet.

Caro, lekker zo'n overhaast telefoontje van school, maar fijn dat ze met die moeder mee kon.

Geplaatst

Medusa, Wat fijn om te weten dat je een normale kraamtijd gaat krijgen.

Uiteraard is het wel heftig wat je kleine mannetje allemaal nog moet gaan meemaken.

Maar het is fijn dat je nu eens een goede uitleg hebt gekregen over wat jullie de komende tijd gaan doormaken.

De namen zijn bij jullie nog even een strijdt, maar daar komen jullie vast wel uit.

Caro, fijn dat het gewicht van de kleintjes goed is.

Rustig aan de komende tijd.

Melis, misschien een gekke tip, maar probeer het eens als je op de WC zit.

Ik neem aan dat manlief je kont niet afveegt.

Geplaatst

Bloed en urine gelukkig goed, donderdag dus weer bloeddruk meten. Ik denk ook niet dat het nog heel lang gaat duren nu, gek idee hoor... Maar wat ben je dan blij dat je in je eigen bedje mag slapen... Er werd terwijl ik daar zat gebeld over een andere dame die 35 weken zwanger is maar die werd wel opgenomen, ze mocht nog naar huis om wat spullen op te halen... Moet er wel bij zeggen dat zij klachten had en ik behalve vocht niet, geen hoofdpijn of hoge buikpijn...

Wat grappig dat je dat zo erg vindt een dubbele naam Medusa, ik vind het juist leuk! Ach ja, ieder zijn/haar meug... Manlief zei trouwens dat hij over de 2 jongensnamen nog niet helemaal uit is... mmm... gaan we weer.

Geplaatst

Vlinder, we zijn er wel uit over de naam, ikzelf heb meerdere namen en vind dat verschrikkelijk.

ja gelukkig heb ik een gewone kraamtijd thuis, ben daar erg blij mee.

Caro, ja ieder zn ding he :-) gelukkig maar.

Fijn dat je weer in je eigen bedje mag, je heb de 35 weken al gehaald das al heel mooi.

Geplaatst

Caro ben benieuwd hoelang jij nog rond blijft lopen zo. Maar zolang t met jouw goed gaat is t voor hun daar binnen alleen maar beter.

Medusa fijn dat t gesprek zo verhelderend was kan je met een iets geruster hart de bevalling ingaan en lekker genieten van je kraamtijd

Lig hier alweer een tijdje wakker en nu te wachten op een onbijd op bed omdat ik jarig ben. Strax lekker beetje bezoek zussen en ouders zeg maar. Hoop alleen dat onze kleine meid niet al te hangerig is is namelijk wat ziekjes netje koorts en verkouden.

Nu ik verlof heb lijkt t wel of ik meer energie heb het enige nadeel is dat ik nu dus weer teveel ga doen en dus ook weer meer last van rug en buik heb. Maar ik hoef niet meer echt te slapen smiddags. Kijken hoelang dit gaat duren.

Benndruk bezig op de babykamer moet nog een paar schilderingen maken op de muur en moet zeggen begint er echt leuk uit te zien zal een foto plaatsen als t klaar is.

Reageren op iedereen lukt even niet zo wakker ben ik nog niet dat ik t allemaal kan onthouden haha. Zal proberen nu ik verlof heb meer te gaan reageren hier lees wel altijd hoor maar reageren schiet er nog wel eens bij in.

Melis ik gebruik ook de olie maar vergeet hem ook nog wel eens vind t ook lastig om erbij te komen. We zien wel zijn vaak van die dingen die ik even vol houd en dan vergeet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden