Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja kwa namen zijn wij er zo goed als uit twijfel alleen nog over de jongens naam. Hebben er 2 en eigenlijk al gezegd van die wordt t maar nu ik die op de proefdruk heb gezien twijfel ik weer. Ontbijt komt eraan

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria.. Hierperdepiep, HOERA!!

Gefeliciteerd met je verjaardag Veer, een ontbijtje heb je wel verdiend!

Veel plezier vandaag met je bezoek en doe lekker alles op je gemak.

Ben ook al ff wakker, raar gevoel in m'n buik en moest net weer eens hoognodig naar het toilet. Verder is m'n hummel erg rustig sinds gisteren.

Nou ja, zal wel goed zijn.

Zo met manlief naar de huisarts. Sinds de chemokuren heeft hij last van een ingegroeide teennagel die onwijs zeer doet. Ga maar ff met hem mee om te supporten!

Geplaatst

Veer, gefeliciteerd meid, hoe jong is u geworden :-D lekker ontbijt op bed.

hahahaha moet wel lachen om de smeersels hoor, zie jullie al acrobatisch op bed liggen om erbij te kunnen.

Ik voel beeb nu echt heel goed bewegen en ook vaak op een dag vooral later in de middag en bijna hele avond.

Geplaatst

Medusa, fijn dat je de baby lekker voelt bewegen.

Hier worden de bewegingen wat minder en heftig. Baarmoeder kan niet hoger, zit tegen m'n ribben aan. Best knap, aangezien ik enorm lang ben.

Voel 'm schuiven en proberen te rekken/strekken, maar de kracht en frequentie is wel afgenomen. Ruimtegebrek? Diepe slaap?

Geplaatst

Gek he, juist omdat hij nu zo groter is en ruimtegbrek voel ik hem juist beter, hij is nu echtgroot en sterk genoeg om langs de placenta te komen.

gister echt in bed liggen genieten van het gerommel door mn buik.

Geplaatst

Veer, van harte gefeliciteerd!

Medusa, goed dat jullie nu duidelijkheid hebben gekregen van de kinderarts en dat je je kraamtijd gewoon thuis kunt hebben.

Melis, ik voel mijn baby's nu ook anders dan een paar weken terug, er zal / moet wel minder ruimte zijn.

Ik merk 's nachts vooral dat ik zo nu en dan pijn heb in mijn liezen, binnenkant dijen e.d. Ik vraag mij af of ze al aan het indalen zijn. Lijkt mij dat dit niet erg lang meer op zich kan laten wachten.

Geplaatst

Chris zijn wij nou nog de enige tweelingmoeders die nog niet zijn bevallen uit feb en maart?

Gister lagen ze bij mij allebei met het hoofdje naar beneden, maar nog niet een van de twee echt in het bekken. Maar volgens de echoscopiste hoeft dat ook niet nog, kan 5 minuten voor de bevalling bij wijze van spreken nog gebeuren...

Geplaatst

Veer van harte met je verjaardag, was het ontbijt lekker?????

Vanochtend weer mijn hele ontbijt eruit gegooid, omdat mijn dochter een flinke poepluier had, daar kan mijn maag echt niet tegen. Mijn hummel beweegt nog steeds heel veel, het voelt wel wat anders dan een paar weken geleden, maar nog steeds heel veel beweging. Lijkt soms wel dat hij of zij er door mijn buik uit wil...

Chris en Caro : hulde dat jullie het al zo lang volhouden en jullie kids zijn ook al op een behoorlijk gewicht voor een tweeling. Fijn hoor!

Vandaag etiketten maken voor de geboortekaartjes en dan zijn we ver klaar. Manlief wilde gisteren de klossen onder het bed zetten, heb hem gezegd dat dat pas hoeft als ik ut het ziekenhuis kom. Dus voor mij hoeft het nog niet. Hebben jullie ze er al wel onder staan?

Geplaatst

Veer gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag zult hebben! Was het ontbijtje lekker?

Medusa fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat duidelijk is wat er gaat gebeuren. Wat fijn dat je de kraamweek gewoon thuis kunt zijn. Maar je kleine man moet nog wel wat doorstaan als ik het zo lees. Haha die grote man van jou...zou ie het echt doen, twee namen doorgeven bij de aangifte? Vast niet, hij wil je vast op de kast krijgen...hihi daar is mijn man ook zo goed in.

Moontje, nee wij hebben ook nog geen klossen onder het bed..sterker nog we moeten ze nog halen, maar had berekend dat wij er wel 12 nodig zijn omdat we een boxspring hebben. Succes met etiketten maken, handig scheelt een hoop schrijfwerk.

Vlinder goede tip, ga ook maar eens op de wc proberen met die olie.

Melis ik vind het ook best een gesmeer met die olie maar als het inderdaad maar helpt, dan heb ik het er wel voor over. Wens je man maar sterkte, een ingegroeide teennagel kan gemeen zeer doen.

Gisteren hebben we de box van zolder gehaald en manlief heeft hem gisteren in elkaar gezet. Vanmorgen even schoongemaakt en box kleed erin gelegd. Alleen is het box kleed iets te groot, hoort dat zo? Ik dacht dat het altijd precies passend was dus ik baalde al..

Geplaatst

M0ontje ik heb gisteren de klossen opgehaald maar ze liggen nog achter in de auto. Wachten is even op een vriend van mijn man die kan komen helpen, ik kan en mag dat niet meer doen. Ik kan me herinneren van 8 jaar geleden dat ik het wel fijn vond zo'n hoog bed dus we gaan het wel snel doen...

De box ligt nog in delen op de tweede verdieping. Volgens mij klopt dat wel van dat kleed, dat er een randje uitsteekt maar dat zal wel expres zijn dat ze er niet tussen kunnen komen ofzo?

Ik vind het wel vervelend dat ik nu rust moet houden want ik wilde eigenlijk nog even samen flink poetsen, nu moet manlief het alleen doen. Een vriendin heeft het wel aangeboden maar dat wil hij niet volgens mij.

Ik heb ook veel harde buiken en soms wordt er inderdaad echt van binnen uit geduwd alsof ie er uit wil via de buikwand...

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

2 februari : Medusa (guo)

2 februari : Elinorac (controle gyn)

8 februari : Vlinder (controle vk)

8 februari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

8 februari : Melis25 (controle gyn)

9 februari : Simonja (controle vk)

9 februari : ChrisH (controle gyn + groeiecho)

13 februari: Moontje controle gyn

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

Geplaatst

Wat een rust hier...

Ons bed staat sinds een week op klossen, is prettiger in/uit stappen. Wel beweegt het bed als een van ons omdraait, haha. Soms best eng.

Hier ook beide boxkleden die is ruimer zijn dan de box zelf, zal vast iemand heel goed over nagedacht hebben.

Caro, heb je je een beetje rustig kunnen houden vandaag? Morgen weer op controle, ben benieuwd of je naar huis mag al hoop ik natuurlijk van wel voor je!

Medusa, voor jou ook een spannende dag morgen. Hoe kijk je er tegenaan?

Geplaatst

Inprincipe wel spannend morgen, maar door ons gesprek van gister met de kinderarts, valt het wel mee, we weten nu wat ons te wachten staat na zn geboorte, wat meer rust gegeven heeft.

We zijn heel druk geweest vandaag, al het klus werk is af, en is opgeruimd de meubeltjes staan op zn plek, en grotendeels schoongemaakt, de kleertjes uitgezocht, liggen nu in de kast maar kan ik van de week gaan wassen, morgen de klamboe verfen en daarna ophangen, dan is hij voldoende uitgewaaid als de baby komt.

Het is net zo mooi geworden als ik in gedachte had, ben super blij :-D

Daarna kan ik op me gemak de laatste dingen in huis gaan halen, de badspulletjes, luiers en dat soort dingen.

Geplaatst

Foto Medusa? Ben ook benieuwd naar dat zwart, nooit gezien bij babyspullen...

Ja Melis ik hou me zo rustig mogelijk. Manlief kwam om 1 uur vanmiddag al thuis en de derde was zit er nu in, hij heeft gekookt, de badkamer gesopt en werkt morgen weer een halve dag. Ik vouw de was op, zittend op bed, en dan ruim ik het in een slakkentempo in de kasten, dat laatste vindt ie eigenlijk al teveel...

Ik ga morgen op de kraamafdeling bloeddruk laten meten en hoop dat er een verloskamer vrij is dat ik even kan kijken daar. Ben nooit verder gekomen dan de wachtkamer en een echokamertje als ik in het weekend FM's moest laten doen... Ga er wel van uit dat ik naar huis ga hoor! Beetje raar is dat ik geen afspraak heb dus zelf moet bellen wanneer. Zat te denken aan uur of 10, half 11? Geen idee.

Geplaatst

zodra de klamboe geverf en gewassen is en het aankleedkussen op de comode ligt, de hoes zit nu in de was zal ik foto maken.

Vind het zelf echt wel een babykamer met de zwarte accenten maakt het stoer

De laatste detail kan ik niet laten zien, ik heb vanmiddag de muursticker van 100x100 cm van de voorkant van geboortekaartje besteld, duurt een week of 3 voor we binnen hebben.

Michel gaat het dan op mdf plakken en dan ophangen.

Uh?? caro je heb geen afspraak, moet je gewoon maarzo op een tijdstip langskomen?? dan gewoon wat voor jou gunstig is.

Vind het iedere x dat jij nu een afspraak heb wel spannend hoor.

Geplaatst

Raar he? De gyn was zelf ook verbaasd maar het kan misschien heel druk zijn dus dat ze kunnen zeggen: kom vanmiddag maar ofzo? Beetje vaag is het wel, maar als ik een verloskamer kan zien vind ik het best. Ben alleen een beetje bang wat de dienstdoende gyn zegt als ie weer te hoog is, mijn eigen gyn kent me inmiddels goed maar die is er dus niet morgen...

Geplaatst

Hm, spannend dus, zal mij benieuwen dan morgen.

Net ff geboortekaartje aangepast en een nieuw proefkaartje besteld, ff met zn eigen naam en de teskt wat aangepast.

Geplaatst

Medusa succes vandaag, ik ben trouwens heel benieuwd naar jullie babykamer, ben benieuwd hoe dat lijkt met die zwarte accenten. Wel lekker stoer!

Caro jij ook succes vandaag, wel vaag dat je zelf moet bellen voor een tijdstip...

Dat van die boxkleden zal wel zo horen dan als iedereen hem iets te groot heeft. Doen jullie er ook nog iets van een plastic kleed onder? Wij hebben nu alleen het kleed maar het lijkt me zo'n harde ondergrond voor de kleine.

Ik ga maar weer eens aan de schoonmaak, zucht....ben er eigenlijk wel klaar mee maar de drang is sterker dan ikzelf haha. Kom straks nog wel even buurten tijdens koffiepauze :)

Geplaatst

Caro succes straks!

Wbt t boxkleed: geloof dat t wel klopt dat dat groter is dan de box, bij mij staan de randen ook omhoog. Helpt ook tegen tocht. Ik leg er een fleecedeken onder zodat ie wat zachter wordt en kindeke in een lekkere omslagdoek in t begin. Dan moet t goed zijn toch?

Geplaatst

Ik heb een boxkleed dat ik toen in het kraampakket heb gekregen, vrij lelijk, dat ik als onderkleed gebruik en dan eentje er bovenop. Het is inderdaad vrij hard anders...

Ga zo eens bellen of ik terecht kan op de afdeling... Ben een beetje zenuwachtig omdat mijn eigen gyn er niet is, stom he, is niet goed voor mijn bloeddruk natuurlijk.. Jullie horen het straks wel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden