Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, erg spannend ze is al in het zh en misschien al aan het infuus :-)

Vlinder, ben benieuwd wat ze van je bloeddruk vinden in zh.

Emotioneel gaat het beter nu maar met de pijn niet, probeer me maar voor te houden dat ik nog blij mag zijn zoals het nu gaat, maar dat "positief" denken ging gister niet.

Lang leve famillie en vrienden :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vlinder, hoe was je bloeddruk? En wat zeiden ze in het zkh?

Medusa, positief denken lukt niet altijd, mag je best aan toegeven hoor.

Ben net wakker. Had zo'n slechte nacht achter de rug, lag van 3-6 wakker. Ook heb ik onwijs last van m'n bekken en een stekende/zeurende buikpijn onderin.

Ik ga maar 's opstaan...

Geplaatst

Melis, jouw nacht is heel herkenbaar voor mij. Ik werd wakker met rugpijn en wat buikpijn. Na het ontbijt en de douche gaat het stuk beter.

Vandaag had ik nog een telefonische afspraak met de bedrijfsarts. In principe gaan we er vanuit dat ik na het zwangerschaps- en bevallingsverlof weer beter ben.

Vlinder, ik hoop dat je bloeddruk in orde is.

Geplaatst

Vervelend he die nachten Chris, ik had vannacht ook enorme pijn. Nu ik in februari steeds vaker de bevallingsverhalen lees, wil ik ook zo graag.

Ik hoop echt dat ze tijdens de controle a.s. donderdag zeggen dat ik ontsluiting heb zodat ik vrijdag ingeleid kan worden, vind het mooi geweest zo.

Al die pijntjes, snel buiten adem, energie & futloos, slecht slapen, pfff...

Caro, we denken aan je hoor!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Geplaatst

Melis: kan me helemaal voorstellen dat je het beu bent, maar hoop nu niet te veel op inleiden. Als ze het niet gaan doen is de teleurstelling zo groot.... Bij mij willen ze het nog niet echt overwegen, terwijl mijn bloeddruk stijgt, groot kind is enz....je kunt ook nog voetreflexmassage proberen of acupunctuur. Ik heb zelf donderdag een afspraak bij de acupuncturist. Vorige keer heb ik dat ook gedaan en de dag erna begonnen de weeën.....het kan toeval zijn maar als het nu weer zo is ga ik er toch meer in geloven.

Geplaatst

Moontje - ik hoop er niet teveel op hoor, ga er gewoon vanuit dat mijn lichaam niks aan voorwerk heeft gedaan. Ik ga nog steeds voor een natuurlijke start van de bevalling, is beter voor mij en voor de baby.

Wat doet de acupuncturist precies dan?

Geplaatst

Hey dames,

Hoe gaat het met jullie hier?

Lees wat over slechte nachten? Klinkt helaas bekend ;-(...

Hier nog 3 dagen, maar weet bijna zeker dat de kleine nog lekker even blijft zitten. 21-02-2012 vind ik wel een mooie datum ;-)...

Hoeveel van jullie zullen me dan nog voor gaan, haha, Ansje in ieder geval en wie nog meer??? Spannend hoor!

Nog geen nieuws over Caro hier? Ben benieuwd!

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

16 februari : Melis25 (controle gyn)

16 februari : ChrisH (controle gyn)

16 februari: Simonja (controle vk)

17 februari : Rican (controle vk)

18 februari : Ansje ( inleiden !!! )

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

6 Maart : Medusa ( vk )

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart :Sissy 2ling ( 2 babyGIRLS )

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

De acunpuncturist prikt een paar kleine naaldjes waarbij ze de baarmoeder stimuleert en dan komen de weeën op gang, zegt ze.....

Hetzelfde geldt voor voetreflexmassage, alleen dan masseren ze drukpunten onder de voet.

Geplaatst

Dit berichtje vond ik in dik en dun groepje, dus nog niet echt actie bij caro Sterkte Caro!

Oorspronkelijk geplaatst door Tool: om 10:58 uur

Dames, krijg net via Syl bericht van Caro:

"Hé Syl, helaas geen wifi hier, dus dan maar via jou. Had 2 cm ontsluiting maar baarmoederhals is nog lang, dus kunnen nog geen vliezen breken. Wel gel ingebracht afwachten, voorlopig niks, Zou best pas morgen kunnen worden. Fren al bevallen?"

Ik fungeer dus even als doorgeefluik tussen Caro en Syl ;-).

Geplaatst

Medusa - haha, nou ja, we zitten ook nog pas in half februari, dus is niet zo gek dat er nog niet zo heel veel maart mama's zijn ;-)... Alhoewel iedereen, op 1 na, in februari te vroeg is bevallen! Echt bijzonder! Nu inderdaad nog maar 2 te gaan van de 15 - Cjee en ik...

Moontje - handig, een doorgeefluikje ;-). Spannend hoor - is inmiddels nu bijna 6 uur later, dus wie weet hoe ver ze nu is...

Bijzonder, wat je schrijft over de accu en reflexmassage! Haha, en jij hebt daar overmorgen een afspraak? Dus dan is mijn uitgerekende datum misschien wel de dag dat jij gaat bevallen als het net zo gaat als bij je 1e kindje ;-)...

Geplaatst

O wat jammer bij Caro, misschien dat er morgen pas wat gebeurt, wel fijn om op de hoogte te zijn :-)

Das waar Ink, het is wel trend om vroeg te bevallen.

Als het weer bij je gebeurt Moontje ga ik het ook doen.

Geplaatst

Lees net in t dik en dun toppic dat ze bevallen is van een meid en een jongen

Meid van harte geniet ervan en als je eraan toe bent horen we wel hoe t met jouw en je 2 wondergoed gaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden ik breek even in. Last bij het topic"door dik en dun meisjes" dat Caro is bevallen van een jongen en een meid. Het was zwaar, maar alles is goed. Morgen volgt er meer.

Caro echt super meid. Van harte gefeliciteerd en gelijk je namen probleem opgelost :). Geniet meid.

Geplaatst

Yeah, je twee wondertjes zijn er Caro. En een jongen en een meisje, wat gaaf! Hoop dat alles goed is gegaan en je nu lekker kan genieten, samen met manlief en je oudste dochter. Gefeliciteerd!!!

Geplaatst

Caro, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter. Hopelijk is alles goed gegaan en kunnen jullie nu genieten.

Ben trouwens erg benieuwd naar de namen...

Geplaatst

Jaaah, nieuws van Caro - super meid, van harte gefeliciteerd met je zoon en dochter! Gelukkig geen namenprobleem dus ;-)...

Geplaatst

Kan aan m'n zwangerschapsdementie liggen hoor, maar moest Vlinder vandaag niet op controle in het zkh voor haar hoge bloeddruk??

Heb nl. geen berichtje meer van haar gezien, hoop maar dat geen bericht goed bericht is.

Ben net met manlief uit eten geweest, waarschijnlijk de laatste keer als niet-papa&mama.. Trok m'n schoenen net uit en schrok me lam; ik heb me toch een partij dikke enkels/voeten....

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Leuk, lekker uit eten nog geweest. Gaan wij misschien morgen doen...

Ja, ik hou ook erg veel vocht vast. Ben in deze laatste week dan ook weer ineens nog 3 kg aangekomen! Echt een gewichtsexplosie!

Kan echt niet van alleen snoepen zijn, want zo gek heb ik het deze week niet gemaakt, ook niet met sapjes ofzo drinken - drink vooral water...

Geplaatst

yeaj caro, feli met je zoon en dochter, las dat het pijnlijk was, ben benieuwd naar je verhaal :)

melis, wie weet jij ook snel :) spannend hoor :) en inkie....jij bevalt waarschijnlijk ook heel spontaan. vind het wel leuk dat ik jouw doorgeefluik ben :) merkte wel dat ik heel veel aan melis had als sms"partner" en doorgeef luik, haha :) (thanx vrouwke, weet niet of ik dat al gedaan had)

en voor de rest van de meiden, hoop dat het allemaal goed gaat met de laatste loodjes en de bijna laatste loodjes. benieuwd idd naar vlinder, hoop dat alles goed gaat met haar.

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden