Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb nu geen last meer van de schimmelinfectie, maar vorige week was het wel fijn geweest om er iets voor te hebben......

Bloeduitslagen vanmiddag waren goed, geen teken van zwangschapsvergiftiging.

Chris: heel herkenbaar, die steken en pijn. Bij mij was het vandaag wel een stuk minder, alhoewel de uk van mij wel mag komen!!!!

Melis: nu al een brusje..... Poeh ik vind het nu al zwaar, en ik was na 7 maanden weer zwanger. Lekker genieten van jullie kleine man!!!!!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moontje,, fijn dat de uitslagen goed waren.

Ik vind het ook pittig met een kleine man van 20 maanden en de tweede nu op komst. Jouw kids zitten dus nog dichter op elkaar. Is jouw oudste wel al zelfstandig of moet je nog bij alles helpen.

Wessel is gelukkig heel zelfstandig en doet echt veel dingen zelf. Zeker gezien mijn bekkenklachten nu ben ik hier wel heel blij mee.

Net als jij vind ik het nu wel tijd dat de kleine komt. Hopelijk duurt het voor ons beiden niet meer zo lang.

Chrish, ik heb afgelopen nacht ook zo'n pijn in mijn liezen gehad. Werd er zelfs wakker van. Gelukkig zakte het na een tijdje ook weer weg.

Geplaatst

Ik heb er 1 van 3 jaar rondlopen en vind dat ook pittig, hoewel ik wel blij ben dat ze geen luiers meer draagt slaapt zij al heel lang niet mer overdag en ze is de hele dag actief, als je zwanger bent en je heb er nog 1 ongeacht leeftijd is pittig denk ik.

Dochter van Caro is 8 en zij moest naar zwemles en naar school brengen en ophalen dat soort dingen.

Ik las net dat Silvia weer een mk heeft gehad, vind dat echt heel erg voor dr, zit dr niet mee.

Geplaatst

melis fijn dat jullie weer thuis zijn eindelijk in je eigen vertrouwde omgeving. en nu al denken aan een tweede je bent er vlot bij haha

medusa wanneer kwam je man ook al weer thuis?

moontje fijn dat de controle weer goed was en de uitslagen vanmiddag ook. wel slecht dat ze je niet meer gebeld hebben over die schimmelinfectie. Kan me goed voorstellen dat je het pittig vind met een kleine die rond loopt heb ik zelf ook. Maar ook onze dochter is net als bij jouw simonja lekker zelfstandig en heel erg makkelijk.

chrish ben heel benieuwd wat ze zeggen over inleiden bij je volgende controle. hopelijk heb je die niet meer nodig en komt de boel vanzelf op gang.

vlinder nog lekker geslapen vanmiddag

hier afgelopen nacht een rot nacht gehad. heb echt ander half uur of langer weeen gehad en het moeten wel weeen geweest zijn want ze waren echt vervelend/pijnlijk en moest ze wel wat wegzuchten. De rest van de nacht de hele tijd met de gedachten gezeten van het gaat beginnen maar ben op een gegeven moment wel ff in slaap gevallen. Jammer genoeg werd mijn dochter ook nog 2keer wakker dus lag ik net lekker te slapen werd ik weer wakker en duurde het dus weer heel erg lang voor ik in slaap viel.

Vandaag de hele ochtend een zeurende buik gehad. Voor de zekerheid toch maar even de vk gebeld en die zij dat het best oefenweeen geweest konden zijn komt namelijk vaker voor bij een 2de. Verder als ik het niet vertrouwde gewoon weer bellen maar de kans is groot dat ik er vannacht weer last van krijg zei ze. Moet morgen op controle dus ben benieuwd hoe het dan allemaal is.

Vanmiddag nog wel even lekker geslapen toen mn dochter ook op bed lag en dat heeft me wel goed gedaan. Ben benieuwd hoe ik de nacht door kom. Die oefenweeen hoef ik niet meer hoor geef me dan maar het echte werk. Al werd ik wel wat onzeker of ik nog wist wat ik moet doen als de bevalling echt op gang komt.

Geplaatst

Hoi meiden,

Eindelijk even een berichtje van mij. Zoals Linda al even verteld had is op zaterdagavond om 19.46 onze zoon J.oël A.lexander R.obert geboren.

Hij is prachtig en mooi en lief enz enz. Overweldigend wat je voor zo'n kleintje kunt voelen. Het zullen de hormonen wel zijn maar soms al ik naar hem kijk dan lopen de tranen over mijn wangen omdat hij zo'n wonder is.

Zaterdagochtend ben in ingeleid. Toen ze gingen toucheren bleek ik al 2,5 -3 cm ontsluiting te hebben. Prima inleidbaar dus. Vliezen gebroken en direct aan het infuus gezet met weeënopwekkers en al vrij snel kwamen de weeën op gang. Op een gegeven moment kwamen ze zó snel achter elkaar dat ik ze niet meer op kon vangen. Telkens maar een minuutje er tussen. Ik wist toen ook niet meer waar ik het zoeken moest, dus uiteindelijk heb ik toch pijnbestrijding gekregen. Heerlijk goedje en eventjes kunnen ontspannen tussen de weeën door. Om 18.45 mocht ik gaan persen en een uurtje later was de kleine man er. Er is nog wel een knip gezet omdat de hartslag van de kleine bij de persweeën te hoog werd. Anders was het een vacuumpomp geworden, dus uit alle macht persen met alles wat ik in me had. Verder nog wat uitgescheurd hier en daar maar alles is netjes gehecht en wordt met de dag beter.

We zijn vanmiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis omdat ze de bloedglucosewaarden in de gaten moesten houden. Alles was gelukkig in orde.

Borstvoeding moet nog wel op gang komen en Joël krijgt nu ook nog bijvoeding naast de borst die ik hem elke keer wel moet aanbieden. Af en toe drinkt hij wel, maar het goed aanhappen is nog een beetje moeilijk voor hem. Hij is inmiddels al 10% van zijn geboortegewicht kwijt dus het bijvoeden moet nog wel even.

Melis jij ook gefeliciteerd met je prachtige zoon Vince!! Super dat alles zo voorspoedig is gegaan! En wat een bliksembevalling! Ik dacht dat ik snel was haha.

Lekker genieten meis.

Ink jij ook gefeliciteerd met je zoon!

Liefs Ansje

Geplaatst

ansje fijn om iets van je te horen. ook bij jou dus allemaal nog redelijk snel gegaan. Ook fijn dat jullie nu weer thuis zijn geniet ervan.

ben trouwens wel heel benieuwd naar die mooie kindjes van jullie dus ik zeg foto.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

20 februari: Moontje (controle gyn)

21 februari : Veer (controle vk)

23 februari : Vlinder (controle gyn)

23 februari: ChrisH (controle gyn + afspraak maken om in te leiden)

27 februari: Moontje (controle gyn)

28 februari : Medusa ( vk )

29 februari : Medusa (echo gyn)

6 Maart : Medusa (controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

4 Maart : Moontje (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

22 januari: A_nniek & E_smee (dochters van Sissy81)

14 februari: Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari: Vince (zoon van Melis25)

18 februari : zoon ( Ansje )

Goedemorgen meiden,

Ik heb een drama nacht gehad, ik ga haar naam laten wijzigen op het geboortekaarjte in Miss Trappel, in plaats van de naam die nu op het kaartje staat.

Afgelopen nacht, alleen maar haze slaapjes gehad, doordat wij wakker waren was mijn man ook wakker, die zijn hand om mijn buik, kreeg hij toch een schop, daarna tegen hem aangelegen, ze bleef maar bonken.

Om zeven uur vond ze het wel wellentjes en dacht ze wij gaan slapen, tot nu, lekker aan het ontbijd, straks naar mijn schoonvader hij is 70 geworden vandaag.

Veer veel plezier bij de VK, fijn dat jij goed geslapen hebt.

Ben wel benieuwd wat het nou gisteren was.

Ansje, leuk wat van je te horen.

Medusa,ik begrijp het best, dat het zwaar is eentje van 3, die wil ook haar aandacht en jij wilt je rust.

Waarschijnlijk slaapt ze s'middags ook niet meer.

Heb je nog gelegenheid haar s'middag even onder te brengen.

Melissa, hoe was het je eerste nacht thuis, met twee mannen.

Mag ik gokken, dat je man gisteren begon te glunderen, toen je brusje voorstelde.

Geplaatst

Simonja: mijn dochter loopt net een paar weken, dus je moet haar voortdurend in de gaten houden en ook nog regelmatig tillen. Dat zul jij bij Wessel ook wel hebben. Maar ze gaat drie dagen naar het Kdv dus die dagen heb ik mijn handen vrij en op donderdag is mijn man thuis.

Medusa: bij jou komt alle zorg op jou neer, dat is volgens mij nog veel zwaarder.....

We hadden het afgelopen week over een derde en mijnstandpunt is heel duidelijk: nee Zegt manlief is toch leuk drie dicht bij elkaar. Nou nee, ten eerste wil ik ook wel even een tijdje niet zwanger zijn....of bv geven en ten tweede wl ik geen IVF, dus dan moet het spontaan gebeuren en die kans zo zo minimaal bij ons....( moet mijn enige eileider opschieten.) en ten derde vind ik me zelf te oud worden. Ben dan 38 mininmaal. Als laatste ik wil vooral genieten vAn de kids......

Geplaatst

Ansje, leuk om je verhaal te lezen :-) en wat goed zeg dat je al zoveel ontsluiting had.

Ook een mooie naam, heeeerlijk genieten is dat he.

Veer, vanancht dus wel lekekr geslapen, kan ze niet ff toucheren of je al ontsluiting heb???

Vlinder, ze is goed actief dus..... als jij wilt slapen.

dat is dan weer een voordeel van de placenta voor, dat heb ik niet, ik voel hem daarin tegen pas were heel laat.

We zijn bijna 35 weken we moeten minimaal nog 2 weken.

Gelukkig komt mn vader haar elke dag ophalen echt van eind van de ochtend tot een uurtje of half 5 en soms blijft ze eten, ik zou niet weten hoe ik het anders had moeten trekken, ik kan ondertussen echt bijna niet meer lopen, en ik zal amper meer de deur uit komen, alleen voor zh en vk controlle denk ik.

Geplaatst

Controle/echo/afspraak:

21 februari : Veer (controle vk)

Uitgerekend op:

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geboren:

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje )

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat een activiteit hier. En ik ben dus niet de enige die ´s nachts pijn(tjes) heeft.

Ansje, wat een leuke naam voor jullie zoon. En nogmaals van harte gefeliciteerd. Fijn dat jullie thuis zijn.

Veer, succes bij de controle.

Vlinder, gefeliciteerd met de verjaardag van je schoonvader.

Geplaatst

Bij ons komt er ook geen 3e hoor, maar daar denken we gelukkig hetzelfde over.

Maar ja heel gek ik ben nu spontaan zwanger geworden moeten dus over nadenken wat we als anticonceptie doen, ik wil dat hij er een knoop in laat leggen, ik heb genoeg gedaan met mijn lijf voor het zwanger worden en zwanger zijn, mag hij 1 kleinigheidje laten doen om niet meer zwanger te worden :-D

Geplaatst

24 februari: Simonja (controle vk)

Uitgerekend op:

Geboren:

18 februari : J.oël A.lexander R.obert ( zoon van Ansje )

Geplaatst

Ansje, van harte met de geboorte van jullie zoon en goh, jij hebt het ook snel gedaan zeg. Nu lekker thuis genieten!

Veer, veel plezier bij de vk.

Vlinder, gefeliciteerd met je schoonvader.

Melis, hoe was je eerste nacht thuis met je twee mannen en heb je een leuke kraamverzorgster?

Hier komt ook geen derde. Vind twee kids echt voldoende en gelukkig vind manlief dit ook.

Geplaatst

Ik wil eerst afwachten hoe het gaat met de tweeling, voordat dat we aan een derde beginnen. Mijn man en ik hebben nog 6 cryo's... Zomaar laten vernietigen vind ik ook niets. We zien wel.

Geplaatst

ChrisH, kan me je gevoel over de cryo's helemaal voorstellen.

Wij hebben in 2009 1-IVF poging gedAan en hadden toen ook 9 cryo's, verdeeld over 3 rietjes. De verse poging mislukte toen dus hebben we 1 rietje laten ontdooien, hier is Wessel uit geboren.

Nu hebben we ook 1 rietje laten ontdooien en daar is deze kleine meid uit ontstaan. Van ons ligt er dus ook nog 1 rietje in het EMC.

Ik heb echter een brief gehad dat de termijn van 2 jaar overschreden is en of wij willen aangeven wat we willen doen.

Nu wacht ik eerst nog ff totdat onze meid geboren is en daarna moet ik het laten weten. Wij willen ze dan doneren voor onderzoek. Hoewel we weten dat we geen derde willen voelt het toch dubbel om deze cryo's weg te doen. Door ze aan onderzoek beschikbaar te stellen heb ik nog het gevoel dat ik er iets nuttigs mee doe.

Al onze cryo's die trouwens niet teruggeplaatst zijn, zijn voor onderzoek beschikbaar gesteld. Het is namelijk ongelooflijk maar ze waren allemaal qua kwaliteit goed genoeg om terug te plaatsen.

Geplaatst

Wij willen wel een tweede, mijn man heeft het al helemaal bedacht.

Zelf wil ik eerst deze eruit, aan anticonceptie ga ik na mijn bevalling niet doen.

Mocht ik spontaan zwanger raken, zou ik het super vinden, in het EMC, hebben ze nooit een reden genoemd waarom het niet zou lukken.

We hebben geen cryo's in de vriezer, dus dat zou een totale nieuwe poging worden, die zou ik pas eind 2012 begin 2013 opstarten, ik heb geen idee hoelang er tussen de bevaling en de nieuwe poging moet zitten.

Medusa, fijn dat je schoonvader zou hulpvaardig is.

Van mij mogen het ook nog wel 5 weken worden, maar gezien jouw medice status, zou ik ook 2 weken

Geplaatst

Simonja: wij hebben dan hetzelfde. Deze uk en mijn dochter komen uit dezelfde poging. Dus uit 1 poging twee kinderen, wat een geluk! Ze noemden het bij ons een uitgestelde tweeling..... Vond dat wel een grappige naam.

We hebben nu geen cryos's meer dus voor ons zou het echt een nieuwe poging betekenen. Ik vind trouwens dat wij ongelooflijk veel geluk hebben gehad. Eerste poging is mislukt maar uit de tweede poging twee kinderen, schaam me er wel eens voor als ik zie hoeveel moeite Andere forumgenootjes moeten doorstaan.... IUI was trouwens geen optie voor ons.

Geplaatst

Effe een kortingsactie tussendoor.

Voor de mensen die een kruitvat voordeel kaart hebben.

Kruitvat geeft 50% korting op 2 pakken new baby, zodoende kosten deze twee pakken ophalen voor 11,49

Je moet dan wel de aanbieding vandaag activeren, je kunt de pakken dan tot volgende week dinsdag ophalen.

Geplaatst

Goed bezig Vlinder,

Moontje, ik heb dat ook wel eens dat ik me 'schuldig' voel doordat ik 2 kids uit 1 poging mag krijgen. Een uitgestelde tweeling, dat vind ik ook een mooie term. Die houd ik erin.

Wij hebben wel eerst IUI gedaan. Eerst 6 pogingen, zwanger van de 6e maar een missed abortion met 12 weken.

Daarna nog 3 pogingen en toen was ik er klaar mee. Daarna IVF en dat weten jullie inmiddels.

Voor Wessel zijn wij ruim 4 jaar bezig geweest en voor deze spruit 1 keer tp in eigen cyclus zonder medicatie. Hoezo een mega verschil.

Geplaatst

Vlinder, ik heb al genoeg luiers, zou anders mooie aanbieding zijn.

Ik hoop zelf echt op 2 maar ga uit van nog 3 weken.

Ben echt blij met mn vader, weet echt niet hoe ik anders deze 3 weken zonder man met dochter door had moeten komen.

Meiden, jullie moeten je niet "schuldig "voelen hoor hoewel ik het wel begrijp, maar is niet nodig.

Ilona is uit de 1e iui poging gekomen en toen ze 1 werd zijn we begonnen voor een brusje dat heeft nog ruim 1,5 jaar geduurd met 7 x iui een ma en vmk's en ivf.

Hoeveel pogingen we er ook over gedaan hebben, het is voor iedereen niet van leie dakje gegaan.

Vlinder, het maakt niet uit wanneer je weer verder gaat voor een brusje, dat is aan jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden