Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja meiden het is zoeken naar wat werkt! Wij konden net snel even eten zelf, maar na 2 uur meldde Kaat zich alweer, toch maar speentje gegeven, slaapt nu weer maar toen kwam Bram. Zit nu weer aan de fles bij grote zus... Er zou toch een uur of 3 of 4 tussen moeten zitten...

Chris rustig aan, zo belangrijk, zwaar herstel hoor, na tweeling bevalling!

Ik ben vanmiddag voor het eerst even naar de stad geweest in mijn eentje, om nog wat babyspul te halen en cadeautjes voor grote zus die volgende week 8 wordt... Heerlijk! Gister voor het eerst auto gereden, manlief had zo'n pijn in zijn rug en been dat ik even naar de supermarkt moest. Vanmiddag in mijn eentje met de tweeling naar buiten. Het lopen valt me nog wel zwaar... Steeds wat beter. Oh, moet even dochter helpen, iedereen een goeie nacht gewenst!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat is het stil hier... Is er soms iemand 'stiekem' aan het bevallen?

Heb zojuist ABC Dophilus poeder gekocht voor de darmkrampjes van Vince. Schijnt een wondermiddel te zijn, ben benieuwd!

Is een poeder die door z'n voeding kan, ik hoop dat het helpt.

Geplaatst

Vanochtend heeft de vk de uitwendige hechtingen verwijderd, maar ze zei wel dat ik intern de pijn nog wel een tijdje kan voelen. Ik mag daarvoor paracetamol en ibuprofen slikken. Ik voel me nu weer wat beter. Bv komt met het kolven op gang. Gisteren zijn mijn twee zusjes op bezoek geweest en zij hebben elk een baby gevoed. Nu krijgen ze met name kv, aangevuld met bv, maar vandaag kan ik dus al voor 1 kindje een flesje bv vullen, bijna 60 cc.

Geplaatst

Heb zojuist ABC Dophilus poeder gekocht voor de darmkrampjes van Vince. Schijnt een wondermiddel te zijn, ben benieuwd!

Is een poeder die door z'n voeding kan, ik hoop dat het helpt.

hou ons op de hoogte melis! Ik geef fiene infacol, maar heb het idee dat ze daardoor ook minder gaat drinken. Sinds we de infacol geven laat ze nl steeds 40 cc van haar fles (120cc +4 schepjes) staan. Dat lijkt me ook niet de bedoeling... Niet gebruiken zorgt echter voor ergere krampjes en slaapt ze bijna niet. Zo zielig...

Geplaatst

Het is als het ware Yahkult maar dan in poedervorm voor zuigelingen, een probiotica voor de darmflora. Schijnen er ook beter van te poepen. Ben er vandaag voor naar Amsterdam geweest om het te halen. Kost 26 euro, maar zolang het helpt mijn kleine man krampvrij te krijgen...

Lees er veel goede verhalen over dus hoop dat Vince er ook vrolijk van wordt! Net het eerste mespuntje toegevoegd aan z'n fles, inwerktijd zou een paar dagen tot een week moeten zijn.

Ik hou je op de hoogte!

Mooie ring heb je van Vin gekregen, echt een mooi symbool!!

Geplaatst

Ik ben niet stiekem aan het bevallen, maar heb ook weinig te melden.

Heb al wel de hele dag een gevoel onderin mn buik waarvan ik ineens dacht, o ja dat was het met de weeen.

Hopelijk helpt het Melsi

Fijn Chrish, dat de hechtingen eruit zijn en dat de bv steeds beter gaat

Geplaatst

Ja! Voor vele mensen waarschijnlijk 'gewoon' een mooie ring, maar ik vind de gedachte erachter (met die 3 steentjes) erg bijzonder! Geniet ervan, je hebt hem enorm verdiend!

Geplaatst

Het is weer ff geleden dat ik hier ben geweest maar mijn kraamweek is iets anders gelopen dan van te voren gedacht.

Lauren zag geel en dit werd de afgelopen dagen steeds erger. Afgelopen vrijdag is ze geprikt en het billirubine-gehalte was te hoog waardoor ze naar het ziekenhuis moest.

Vrijdagavond werd ze opgenomen met de mededeling dat ze 3 dagen zou moeten blijven en ook ik werd voor deze periode opgenomen. Lauren lag op de couveuse-afdeling onder een blauwe lamp en ik op de kraamafdeling. Nadat ik deze klap net emotioneel een beetje verwerkt had kwam de kinderarts met de mededeling dat deze opname waarschijnlijk gebaseerd was op een foutieve uitslag en dat ze misschien wel weer naar huis mocht. Een uur later kregen we deze bevestiging en werden wij beiden weer ontslagen uit het ziekenhuis. Dit hele gebeuren heeft echter wel indruk gemaakt. Ik kon het, vanwege mijn bekkenklachten, nog niet aan om lang beneden te zitten maar ben wel op en neer naar het ziekenhuis moeten gaan. Lauren had ook wat opstartprobleempjes met haar temperatuur dus ook voor haar was dit uitstapje niet echt bevorderlijk.

Maar goed, gelukkig mochten we dus na een paar uur weer naar huis en was het een dubbel feestje om weer thuis te komen.

De bv is nu wel goed op gang. Lauren komt om de 3 a 4 uur voor een voeding en de nachten gaan super goed. Meestal geef ik om 24 uur nog een voeding, dan om 4 uur en dan tussen 7 en 8. Kortom, tot nu toe krijg ik redelijk wat slaap in de nacht.

De kraamhulp zou eigenlijk tot vandaag blijven maar ik heb er wat extra uren bijgekregen. Ze komt nu morgenochtend nog en dan sta ik er 'alleen' voor. Manlief moet vanaf morgen weer werken.

Wessel gaat deze week wel naar de opvang want ik kan het nog niet aan om met 2 kids alleen te zijn.

En hier is ze dan, onze kleine meid....

[ATTACH=CONFIG]3708[/ATTACH]

Geplaatst

Simonja, wat leuk om een berichtje te lezen van je! Helaas is de inhoud ervan wat minder goed nieuws, maar fijn om te lezen dat jullie inmiddels beide weer thuis zijn.

Wat is Lauren een schatje zeg, hoe groot en zwaar is ze?

Spannend dat je vanaf morgen helemaal alleen bent met je kleine meid, mijn man moet 14 maart (pas!) weer werken, maar ik zie er nu al tegenop als hij weg gaat. Vind het wel gezellig zo met z'n 3en :-D

Nou, ik ga m'n wandelschoenen ff aantrekken ;-)

Geplaatst

Ik zit ook gewoon op de bank, met een luchtig boek en een pot thee (anita verkerk, eindelijk gelukkig) het regent hier namelijk.

Gisteren begonnen nu al op pagina 176.

Gisterenmiddag nog weg geweest met mijn vriendin, vanochtend aan de schoonmaak geweest.

De badkamer en de keuken zijn helemaal schoon.

Ga zo de kinderwagenbak naar beneden halen en de lakentjes hiervan in de wasmachine doen.

Geplaatst

Melis,

Lauren is 52 cm en 3325 gram bij de geboorte. Vanochtend was ze 3220 en dat nadat ze 10% afgevallen was dus het gaat de goeie kant op.

Wat heerlijk dat jij kunt gaan wandelen. Hier regent het heel hard dus alleen het idee om naar buiten te gaan komt niet eens bij me op.

Ben nu wel lekker beneden en aan het genieten van ons gezin. Heerlijk!

Geplaatst

Flinke dame Simonja!

Vince was ook 10% afgevallen maar was vrijdag alweer 295 gram aangekomen na z'n dip van 2500 gram. Iedereen verbaasd zich over hoe klein hij is, manlief en ik zijn nl. beide 1m90.

Fijn dat je ff lekker beneden bent, geniet ervan!

Wij zijn net op tijd binnen van het wandelen want ook hier begint het te regenen!

Geplaatst

Hoi dames,

Wij hebben vandaag een heerlijke rustige dag, geen bezoek en we hebben allebei vanmiddag bijna twee uur liggen slapen. Mijn vader had Frederique opgehaald zodat wij konden slapen. Alle bezoek afgehouden, we hadden echt even geen zin en manlief zag er steeds vermoeider uit. Morgen en overmorgen gaat hij weer werken en dan is hij weer twee dagen thuis. We hebben nog twee dagen kraamhulp. Morgen en overmorgen is ze er tot 5 uur. Wat een luxe, ze gaat zelfs frederique nog ophalen van het Kdv als het nodig is. Super.

Begin me wel een beetje zorgen te maken over hoe ik het straks moet doen met twee kids, het zal vast wel goed komen maar nu lijkt het allemaal zo ingewikkeld....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Medusa, succes bij je afspraak en je buik is giga.

Melis, je kindje groeit vanzelf, wordt het ook zo'n reus al jullie zijn.

Simonja, Lauren heeft toch een lekker maatje, niet te groot en niet te klein.

Ik vind het wel leuk dat een groot gedeelte al in de volgende fase is. (darmkrampjes, zijn we alvast voorbereid op wat gaat komen)

Afgelopen nacht weer een dramanacht gehad, niet in slaap komen ja om 1 uur en vanochtend om 5 uur wakker, daarna weer geslapen van 7 uur tot 10 uur.

Bij elkaar al je rekent dat je om 23.00 uur op bed lag toch 7 uur geslapen van de 11 uur.

Mijn boek was gisterenavond al uit, nu begonnen in het staat in de sterren, luchtige lectuur, ben bang dat ik er anders nachtmerries van krijg.

Nu aan de koffie, aankleden en daarna de ramen zemen.

5 maart : Medusa ( anesthesist en buro opname )

6 Maart : Medusa (controle vk)

6 maart: Rican (control vk)

8 maart vlinder (controle gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op:

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat
en Bram
(dochter en
zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon va
n Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje
)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en
Jasper
(dochter en
zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

8 maart vlinder (controle gyn)[/color]

14 Maart : Medusa (echo gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Vlinder, lekker aan het lezen zeg :-) wat zijn dat voor boeken??

En fiks aan de schoonmaak :-) nesteldrang hahaha

Ik heb het met boodschappen doen, ben aan het inslaan zodat we dadelijk maar weinig hoeven te halen.

En de datum staat vast maandag 19 maart is de KS :-D

Jippie eind is nu echt inzicht :-)

Geplaatst

Hoi Medusa,

Wat super dat je een datum hebt gekregen,

Nog twee weken genieten van je mega grote buik.

Je hebt ook wel een beetje last van nesteldrang, mega veel boodschappen in huis halen, maar je man is nu toch thuis.

Wat vond hij van je buik? heeft je natuurlijk een tijdje niet gezien.

Ik weet niet of het nesteldrang is, want ik zeem normaal ook de ramen, als ik er slecht doorheen kan kijken en nu noemen we het nesteldrang.

Wat ik wel gehaald heb zijn roze muisjes, balonnen en een slinger. (dat wil ik wel inscharen als nesteldrang)

Het zijn click-its, romantische verhalen, van meiden van rond de 25-35 jaar.

Ik ben nu bezig in het stond in mijn sterren, wel een beetje apart, ze vegoedelijk haar absurde uitgave patroon.

Geplaatst

Oke, lekker luchtige boeken dus, ik ben ook aan het lezen maar dat thrillers.

Ik heb de beschuit met muisjes nog niet in huis, zal ik van de week inderdaad ff doen.

Ach ja wanneer is het nesteldrang :-) wel dat ik nu de keuken uitgesopt heb en zo

Ja mijn man is nu thuis, maar hij heeft een hekel aan boodschappen doen en ik kan er niet zo goed tegen als de"verkeerde "boodschappen gehaald worden :D

Geplaatst

Watvoor trillers lees je dan, Scandinavische schrijvers of de Nederlandse.

Dat van de verkeerde boodschappen begrijp ik helemaal, ik neem mijn man nu al 3 weken mee naar de winkel.

Kan hij naast het sjouwen ook een beetje wennen aan wat en hoeveel ik altijd haal. :happy7:

Ik ga zo aan het eten beginnen, we eten sla met gebakken aardappelen, gisteren al gekookt.

Vandaag een makkie.

Vanavond lekker CSI kijken.

Geplaatst

Medusa mooi dat er een datum is! Kun je fijn naar uitkijken. Jammer van jullie mannen met de boodschappen, die van mij kan dat juist heel goed eigenlijk... Komt nu wel mooi uit want ik ben sinds de bevalling pas 2x zelf om boodschappen geweest...

Geplaatst

Medusa, thanks voor jullie lieve kaart! Geboortekaartje van Vince is onderweg naar jullie :-D

Fijn dat het einde in zicht is, nu kan het aftellen beginnen!!

Geplaatst

Heb nu al twee keer mijn verhaal getikt, elke keert is het ineens verdwenen, laatste keer....

Caro: heb echt respect voor alle tweeling moeders, vooral nu ik er zelf twee heb, weliswaar verschillende leeftijden. Maar jij met drie kids, petje af!

Vlinder: wat lekker dat je zo aan het lezen bent, ik had daar de laaatste tijd geen geduld voor, terwijl ik normaal heel veel lees....

Meduus: fijn dat je kunt gaan aftellen, echt de laatste loodjes.....

Fren: wauw wat een mooie ring en ik las je stukje over het ontbreken van de roze wolk, ik had dat vorige keer ook. Heb me toen echt afgevraagd waarom ik kinderen wilde. Je voelt je onzeker, kunt niet meer alles doen zonder rekening te houden met de kleine. Het heeft ook veel invloed op je relatie, je moet echt een nieuw evenwicht vinden in je leven en dat kost tijd. Het komt vanzelf.

Morgen komt de kraamhulp voor het laatst, wel lekker. Ik voel me een stuk beter dan vorige keer, wil morgen ook echt even lekker naar buiten. Huis is helemaal aan kant.....

Woensdag komt de lactatiekundige omdat ik nog wel last heb als m drinkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden