Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes Veer, hoop dat het allemaal in orde is.

Cb is hier vandaag geweest. Hypoallergene voeding js niet nodig volgens hen omdat ik hooikoorts heb, preventief geven is overbodig. We gaan dus over op de standaard voeding van Nutrilon.

Hoe gaat het met de kleintjes? Al gewend?

Meduuuuus, nog ff en manlief is er weer, heerlijk vooruitzicht!!

Geplaatst

Ben inmiddels weer lekker thuis in mijn eigen bedje. Heerlijk

Heb tot en met dinsdag kraamhulp elke dag 8 uur...wat een luxe.

Veer: spannend misschien gaat het wel beginnen

Meduus: fijn dat je een datum hebt! En morgen komt manlief toch weer thuis of niet? Geniet er van

Geplaatst

Nou t is geen vruchtwater moet wel nog even een hartfilmpje laten maken dus nu eerst manlief naar huis brengen die is echt ziek en dan met m'n schoonmoeder naar t zkh

Geplaatst

Hi dames.

Moontje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Heerlijk dat jullie alweer thuis zijn.

Veer, spannend hoor.. Hopelijk zet het door.

Hier dan eindelijk het verhaal van mijn bevalling.

Afgelopen vrijdag op controle geweest bij de vk. Alles zag er goed uit en ze had me gestript. Als het strippen effect zou hebben had dit binnen 24 uur moeten zijn maar dat was dus niet het geval. Zaterdagmiddag rond het middaguur begon ik vocht te verliezen. Zodra ik opstond had ik het idee dat ik iets voelde lopen maar het was te weinig om op te vangen. De vk wilde toch ff kijken of dit gebroken vliezen waren dus zaterdagmiddag weer op controle. zij dacht niet dat het mijn vliezen waren en ik zou kijken hoe het verloop zou zijn. Bloeddruk ook meteen gecontroleerd en die was nog steeds prima. Weer naar huis en afwachten dus.

Zondagochtend begon ik mijn slijmprop te verliezen en had nog steeds ditzelfde vochtverlies. Na overleg met de vk wilde zij toch dat ik ff naar het ziekenhuis zou gaan om zeker te weten dat er geen scheurtje in mijn vliezen zat.

Rond 11.30 uur waren we in het ziekenhuis en meteen een ctg. Die was prima en ook maar ff mijn bloeddruk meten. Mijn onderdruk bleek bij de eerste controle 95 te zijn en na 3 x controleren steeg deze opeens naar 115. Toen ook direct bloedwaarden en urine gecontroleerd maar die uitslagen waren goed.

Mijn bloeddruk bleef zo hoog en dus werd er om 15uur besloten dat ik opgenomen werd. Meteen aan het magnesiuminfuus en een catheter. Om 15.30 uur besloten ze mijn vliezen te breken en ik kreeg direct weeen. Om 16.30 uur kwamen ze controleren en toen bleek ik 6cm te hebben. 5 minuten later was de pijn zo heftig en dacht ik dat ik persdrang had waardoor ze nogmaals gingen controleren. Terwijl de vk haar handschoenen aan het aantrekken was zei ik nogmaals dat ik persdrang had en toen ging ze heel snel voelen. Ik bleek toen dus idd volledige ontsluiting te hebben en het was dus ook echt persdrang. Met een rotvaart ben ik naar de verloskamers gereden en werd een gyn opgeroepen omdat het allemaal zo snel ging. Ik kon nog net op het bed in de verloskamer overgelegd worden en toen moest ik echt meepersen, ik kon niet meer anders. Bij de volgende perswee is Lauren geboren.

Binnen 30 minuten van 6cm ontsluiting naar het vasthouden van je dochter is wel heel heftig. De pijn die ik zo kort gevoeld heb is niet te omschrijven, zo heftig.

Wonder boven wonder ben ik er zelf volledig ongeschonden vanaf gekomen, geen knip, geen hechting, zelfs geen scheurtje.

Doordat alles zomsnel is gegaan was ik zondagmiddag best wel 'van slag'. Ik kon maar moeilijk bevatten dat ik al met Lauren op een kamer lag en dat alles al voorbij was.

Op zich gaat mijn herstel ook vrij vlot alleen mijn bloeddruk blijft hoog en ik heb super veel last van mijn bekken. Gelukkig mochten zowel Lauren als ik gisteren naar huis en sindsdien gaat het wel beter. Ik heb tabletjes tegen de hoge bloeddruk en voor de rest doe ik het rustig aan. Ik heb een super leuke kraamzorg (tot en met zondag) die er samen met manlief op hamert dat ik rustig aan moet doen.

Lauren was meer dan 10% afgevallen dus zij moest 24 uur bijgevoed worden. Inmiddels was ze vandaag alweer 70 gram aangekomen dus het gaat goed. Verder ziet ze wel best geel dus hopelijk word dit niet te erg.

De bv komt erg goed op gang. Ik heb nu last van stuwing en begin morgen misschien ook maar met kolven als het te heftig wordt.

Geplaatst

Veer, succes in het ziekenhuis en met manlief?

Alle andere dames ook veel succes met alles. Heb ff geen energie om op iedereen te reageren.

Geplaatst

Simonja, wat is dat snel gegaan zeg, kan me voorstellen dat je daar beduusd over bent geweest, maar wat goed dat je er zo ongeschonde uit gekomen ben :-)

Veer, het rommelt fiks bij jou zeg, kan toch niet lang meer duren.

Geplaatst

Nou alles was goed op t hartfilmpje. Alleen doordat ik nu al 2 keer minder leven heb gevoelt komen ze morgen aan huis nog een hartfilmpje maken en dan gaan ze bekijken of ik onder controle blijf bij de vk of onder controle kom bij de gyn. Het stomme is toen ze een echo maakte zag ik het ook bewegen alleen voelde ik niets. Ga nu slapen heeft best lang geduurd allemaal zal morgen weer verder reageren weltruste allemaal.

Geplaatst

Veer, fijn dat hart filmpje goed was, hm hij kan dus ook fiks bewegen zonder dat je dat voelt.

Hebben ze ondertussen niet ff gecheckt of de vk of en hoveel je ontsluiting heb??

Het wordt wel steeds rustiger hier met posten.

Geplaatst

Sorry meiden, maar ik ben nog aan het wennen aan Vince en alles er omheen.

Hij heeft last van krampjes, wordt druk na z'n fles en gaat maaien. Ontroostbaar is hij dan.

Iemand tips!?!???

Geplaatst

Het is ook begrijpelijk Melsi dat het rustiger wordt hier, dat zullen de overige straks ook hebben als ze bevallen zijn voor we weer actiever worden.

Ik heb dat met Ilona nooit gehad, je heb soort oefeningen die ik weet, baby op zn rug beentjes naar je toe en gebogen en dan soort fiets bewegingen maken met zn benen.

zachte draai bewegingen op zn buik maken, maar hoe je doe moet maken weet ik niet, en als het echt zo blijf met krampjes de voeding nemen tegen darm krampjes.

succes

Geplaatst

Melis, is hij al aan de infacol? Dat hielp bij Kaat. Verder op z'n buikje over je arm draperen, dat vergt wat oefening, vond ik eerst moeilijk of op schoot leggen met z'n gezichtje naar je toe en z'n beentjes omhoog tegen je buik aan (tip van mijn kraamhulp).

Zielig he, je voelt je zo machteloos als je alles hebt gecheckt en ze huilen/ blijven onrustig... Uitproberen, zit niks anders op en onze kinderen leren kennen. wat steeds beter gaat, toch?

Geplaatst

Thnx Caro.. Hij is (nog?) niet aan de Infacol.. Helpt dus goed?

Het is idd sneu als ze zo overstuur zijn. Vince heeft net m'n pink tot moes gesabbelt en is in slaap gevallen, maar voor hoe lang?!

Ga dat onderarm-dragen maar 's proberen.. Mocht dat ook niet werken, ga ik ff Infacol kopen!

Hoe is het met je koningskoppel?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

Melis, Infacol helpt inderdaad goed.

Mijn collega die in september vader is geworden, adviseerde mij dit in huis te hebben.

Veer, fijn dat alles goed is.

Medusa, straks hebben wij ook niet meer de tijd die we nu kunnen besteden aan het forum.

Nu zijn jullie druk met alle flesjes, elke drie uur, als wij daar aan beginnen zijn jullie al naar de volgende fase ieder 3.5-4 uur.

Dan krijgen jullie weer meer tijd.

Wat gaan jullie doen vandaag.

Ik ga weer een keukenkasje schoonmaken en de was opvouwen en een wasje ophangen.

Geplaatst

Ik heb trouwens ook van de kraamhulp geleerd om de pinktest te doen als je twijfelt tussen nog honger en krampjes: Als ze hard gaan zuigen, hebben ze nog honger! Dus misschien kun je dan nog 30 cc maken, dat doe ik wel eens. Als ze geen honger hebben schijnen ze je pink in ieder geval niet tot moes te sabbelen.

Maar ja, werkt ook maar ten dele denk ik, want sommige kinderen hebben meer zuigbehoefte dan anderen. Ik had Bram een keer 90 cc gegeven, wat echt wel max voor hem was en hij bleef sabbelen... Ik heb wel een paar speentjes in huis maar probeer ze, net als mijn dochter, speenloos op te voeden, dan hoef je het ook niet af te leren. Maar toen gaf ik Bram een speen en daarmee viel hij wel in slaap. Daarna meteen weer weg gehaald. Bij Kaat heb ik dat ook 1x gedaan.

Wat ik zei: dingen uitproberen! Valt soms niet mee, zeker omdat we zelf nog zo moe zijn... Het wordt steeds beter Melis!

Geplaatst

Ik geef Fiene wel een speen. Ze heeft, zelfs na een fles van 120 cc nog steeds zuigbehoefte. Ze spuugt de speen vaak a een minuutje al uit, dan is ze kennelijk verzadigd. Als ik er geen speen in doe gaat ze op haar vuisten eb vingers sabbelen, ze heeft inmiddels ontdekt da dat een goede vervanging is voor de speen. Daarom liever een speen, dat kan ik haar weer afleren, vuistjes en duimen heeft ze altijd bij zich en is dus lastiger af te leren.

Hier overigens ook aan de infacol. Vindt ze nog lekker ook ;-)

Geplaatst

Hoi dames,

Veer: fijn dat het filmpje goed was!

Simonja: wat een turbo bevalling, ik kan me voorstellen dat je echt overdonderd was....en bent. Wauw. Fijn dat je verder ongeschonden bent. Ik heb zelf twee hele kleine hechtingen, dus mag ook niet klagen.

Melis: infacol is echt super, hadden we frederique ook en werk goed cinababy kan ook nog maar vond ik niet zo'n succes. Alle tips die caro gaf kunnen ook goed werken. Bij het over zijn buik wrijven, tegen de klok in!

m.atthijs krijgt ook infacol vandaag. We hebben een hele onrustige nacht gehad. Hij had echt heel veel kramp, zo zielig. Dus mijn man een tijdje met hem bekeken op de bank gelegen zodat ik twee uurtjes kon slapen en daarna ben ik weer verder met hem gegaan. Ieder totaal 3,5 uur geslape . Dus vanmiddag weer lekker bijslapen. Net lekker gedoucht en lig nu weer schoon in bed.

Gisteravond ook nog een leuk geintje, de verwarming op de slaapkamer is lek, zit een gaatje in, dus er liep water uit...... Vanochtend de loodgieter geweest en die heeft hem er af gehaald zodat de rest wel gestookt kan worden en morgen komt er een nieuwe als het goed is. Gelukkig houd m.atthijs zich goed op temperatuur.

Meduus: vandaag komt M toch weer thuis? Geniet er van en laat je maar lekker verwennen!

Ik ga even lekker dutten.

Geplaatst

Lieve meiden om 9.29 zijn wij de trotse ouders geworden van een zoon I.a.n. J.a.r.i.c Het was een zware bevalling zodra ik de energie heb vertel ik meer. Hij weegt 4180 en is 52cm dus geen kleintje. We zijn helemaal in de wolken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden