Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks Moontje. De grap is dat ik dacht de enige te zijn met die gevoelens en onzekerheden en merk nu dat heel veel nieuwe moeders hetzelfde ervaren. Toch een soort taboe denk ik. Het uitspreken van die twijfels is overigens al dat ik een stuk minder onzeker word. M'n vriend steunt me enorm hierin namelijk.

En wij waren ook blij dat de kraam weg was. Wij hebben 3 verschillende gehad en de laatste kwam 2x 2 uur. Toen hadden we t wel gezien.

Zei net tegen mn vriend trouwens dat ik t een bizar idee vind dat ik nu op de kop af 3 weken geleden de eerste weeën voelde. Lijkt zo veel langer geleden al!!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook die angsten/onzekerheden hoor.. Niemand die je van tevoren 'waarschuwt' dat de eerste week echt niet altijd leuk is.

Durfde het amper uit te spreken, voelde me dan zo slecht. Want ja, bewuster voor Vince konden we niet kiezen, dus wat liep ik nou te zeuren?

Wil absoluut niet de goden verzoeken of te vroeg juichen, maar sinds we 10cc extra water bij z'n voedingen doen en de poeder ABC Dophilus gebruiken heeft Vince amper gehuild. De krampjes lijken minder te worden. Ook poept hij meer en makkelijker. Manlief heeft net heerlijk met Vince gedouched.

Geplaatst

Medusa, fijn dat je een datum hebt en ook aan de beurt bent om je kindje te krijgen.

Hier gaat het stap voor stap beter. Ik krijg nog twee extra dagen kraamzorg. Lisanne en Jasper zitten een week na de bevalling elk 100 gram onder hun geboortegewicht. Ik begin er nu steeds meer van te genieten, behalve van de voeding rond 02:30 uur.

Geplaatst

vlinder, ik lees scandiniavische en amerikaanse thrillers.

Fijn dat het beter gaat met iedereen, en die roze/blauwe wolk kan me goed herinneren na de geboorte van Ilona dat ik die ook niet had, jeetje wat een onzekerheid en zo.

Dat is iets waar ik nu ook heel erg tegen op zie.

Net bij de vk geweest, en die had het over steriliseren tijdens de ks, ga dat volgende week bespreken bij mn laatste controlle bij mn gyn.

Wist niet dat dat kon.

Geplaatst

Was alles goed bij de VK?

Steriliseren is idd een optie tijdens een ks, als je geen kinderen meer zou willen mijn inziens een prima oplossing, toch?

Ik hoef daar niet over na te denken, zwanger worden via de natuurlijke manier lukt hier niet ivm ziekteverleden van manlief.

Ga zo naar de kapper, ff een flink aantal high lights erin laten zetten!

Laat de lente maar beginnen!

Geplaatst

Ja alles was goed bij vk, was de laatste keer, gek hoor.

Nee wij zijn echt "klaar " ,straks 2 prachtige kinderen, en ik kan niet tegen het hormoon van anticonceptie, we hadden het er al over gehad om M te laten steriliseren maar als dit ook kan in 1 keer is dit een betere optie.

Als ik deze keer niet spontaan zwanger was geworden had ik niets gedaan, maar ja wie weet gebeurd het wel weer spontaan als we niets doen.

We zijn gelukkig met het gezinnetje wat we straks met zn 4tjes zijn.

O lekker de lente in de bol Melsi, hier ook heeeeeerlijk weertje vandaag zonnetje schijnt.

Ik heb net een fiets voor Ilona besteld, ze krijgt de 1e echte fiets omdat ze een grote zus wordt, als wij uit het zh komen staat de fiets hier voor haar klaar.

Ja kaartje was beetje laat, maar ik kom niet zo vaak meer in de winkels :-)

Ben benieuwd naar jou kaartje

Geplaatst

Rican hoe was je controlle vandaag??

8 maart vlinder (controle gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Hier aan de kust in Zuid-Holland is het ook van dat lekkere weer.

De was hangt aan de droogmolen buiten te drogen.

Ik was vanaochtend optijd uit mijn bed, onze auto moest nieuwe voorbanden, afspraak gemaakt om 9 uur was ik bij de garage.

Daarna op mijn gemak even boodschappen gedaan, violtjes gekocht bij AH en om 11.00 uur was de kleine Quinty er, ik heb haar voor het eerst een flesje mogen geven en de luier verschoont.

Toch wel vreemd, zo'n kleine worm op de babykamer.

Medusa, fijn dat alles goed was bij de VK, ik wist ook niet dat dat tegelijkertijd kon.

Het is het overwegen waard.

Moontje, geniet nog van je laatste dag kraamhulp.

Chrish, fijn dat ze nog twee dagen blijft, het lijkt mij ook wel heftig twee tegelijk.

Melis, veel plezier bij de kapper.

Fijn dat het met iedereen beter gaat, en dat jullie weer terug zijn op de roze en blauwe wolken.

Geniet allemaal van het mooie weer, na vandaag komen we even in een sombere periode.

Volgende week wordt het weer beter weer.

Geplaatst

De mensen bij ons in de polder, kletsen gezellig.

Ze zijn allemaal benieuwd hoe het gaat en wat het geslacht zal zijn.

De naam is al bepaald door de omgeving, wel grappig waar ze het druk mee hebben.

Landwerk is er namelijk nog niet, alles is veel te nat.

Ze zijn wel druk met de voorbereidingen, van de aardappelen en de bieten.

De naam van onze spruit zal Henry zijn, daar mijn echtgenoot dol is van de blauwe trekker Ford.

Deze is ontwikkeld door Henry Ford, zodoende zal ons kindje H. Q.ak heten.

Op de punt moet een u, maar ik heb geen idee of het anders met google naar voren komt.

Geplaatst

Voor de laatste dagen heb ik een nieuwe kraamverzorgster, de eerste werkt max 8 dagen. Verder ben ik aan het nadenken over al dan niet doorgaan met bv. Ik heb bijna geen puf om te kolven naast de verzorging van Lisanne en Jasper, mijn herstel en de gebroken nacht. Wat zouden jullie doen? Ik voel me schuldig als ik nu helemaal zou stoppen met het kolven. Helaas werd in de workshop bv van Icare geen aandacht besteed aan situaties waarin de bevalling niet zo gemakkelijk is verlopen . De cursus ging alleen maar in op problemen zoals tepelkloven e.d. Maar zover kom ik niet nu de productie van melk al niet eens loopt.

Geplaatst

Zo meiden heb eindelijk even tijd om mijn bevallings verhaal met jullie te delen.

Op 29 februari dacht ik dat ik vruchtwater verloor, hiervoor ben ik savonds naar de verloskundige geweest en die had niet het idee dat het vruchtwater was. Omdat ik de kleine amper voelde wilde ze toch weer even een hartfilmpje maken. Dus even naar het ziekenhuis. Omdat mijn man niet lekker was zijn we eerst naar huis gereden en daarna ben ik met m’n schoonmoeder naar het ziekenhuis gegaan. Hier bijna een uur binnen geweest maar alles was goed. Toen ik uit het ziekenhuis liep dacht ik nog van dit gaat nog wel even duren.

Allen de nacht verliep anders. Onze kleine meid was onrustig aan het slapen moest er om 1.00 uit omdat ze aan het huilen was, gelukkig kreeg ik haar snel stil dus kon ik ook weer verder slapen lag er door het ziekenhuisbezoek best laat in. Jammer genoeg begon ze om 2.30 uur nog een keer te huilen. Ik weer naar boven manlief sliep overal doorheen.

Eenmaal bovenaan de trap dacht ik van yes ze is stil maar nee toch niet en bij de volgende stap die ik deed verloor ik toch echt vruchtwater.

Toch even kijken bij die kleine meid en daarna vlug naar de wc en een kraamverband ingedaan. Het was helemaal niet veel dus begon weer enorm te twijfelen.

Gewoon mijn bed in gegaan zo van ik zie wel wie weet pak ik nog een beetje slaap. Niet dus.

Ik begon toch wel meer krampen te krijgen en tussen 3.15 en 3.30 heb ik echt een paar harde buiken/weeën weg moeten zuchten. Heb toen maar even de timer aangezet. Na een uur mijn man maar wakker gemaakt zo van deze keer ben ik echt niet gek het is begonnen. Hij vragen om de hoeveel tijd komen ze, ik zo van ohh om de 6 minuten ofzo. Dan had je al gelijk moeten bellen zei hij.

De verloskundige was tegen 5.15 bij ons en ging toen even kijken hoe het ervoor stond. Had toen al 5cm ontsluiting. Omdat ik graag thuis wilde bevallen ben ik lekker onder de douche gekropen en hebben zij alles klaar gemaakt voor een thuisbevalling.

Eenmaal onder de douche uit weer lekker in bed verschillende houdingen uitproberen om die weeën weg te puffen. Tegen 6.30 kwam de kraamhulp en had ik 9cm ontsluiting.

Ik was er dus bijna dacht ik, maar dat bleek anders.

Mijn weeën zakte ook een beetje weg waardoor ik weer even op adem kon komen. Tegen 7.30 werd onze kleine meid wakker en hebben we oma gebeld van kom haar maar gelijk halen. Ze was nog niet weg of ik had het idee dat ik persweeën kreeg. Zo nu gaat het beginnen, maar niet dus.

Er bleef een rand staan die niet weg wilde ook waren mijn vliezen niet volledig gebroken dus dat heeft de verloskundige nog gedaan.

Voor de zekerheid werd de ambulance vast ingeschakeld. Toen brak bij mij de paniek uit. Ik wilde helemaal niet naar het ziekenhuis en al helemaal niet in deze fase van de bevalling het is toch ongeveer 20minuten rijden naar het ziekenhuis zag het al voor me dat ik in de ambulance zou bevallen.

De verloskundige probeerde me gerust te stelen zo van het is alleen maar voor de zekerheid. In de tussentijd ging ze ook nog mijn blaas leegmaken en het enige wat ik tegen mijn man kon zeggen was dit wil ik niet dit wil ik niet. Ondertussen moest ik natuurlijk ook nog de persweeën wegpuffen en dat was geen pretje. Heb alles bij elkaar gevloekt. De verloskundige heeft me in allerlei houdingen gezet om maar te zorgen dat de ontsluiting vorderde en ze bleef maar met haar vingers dat randje weg masseren. Echt niet fijn. Toen kwam de ambulance en ik bleef maar roepen ja, nee want wilde echt niet weg. Gelukkig werden de weeën weer iets heftiger en door het blijven wegmasseren van dat vervelende randje kon ik op een gegeven moment volledig mee persen wat een verademing. Op een gegeven moment even een verdoving voor de knip en niet heel veel later kwam na nog 2 persweeen onze kleine man op de wereld 9.29. Het was een groot kind en ik was zo opgelucht dat het me toch gelukt was om thuis te bevallen. De ambulance heeft al die tijd stand-by gestaan. Daarna kreeg ik lekker lachgas (voordeel van de ambulance) en werd ik gehecht. Voelde er helemaal niets van ideaal.

Het is toch nog een heel verhaal geworden reageren op de rest zit er even niet in ben nog heel erg slap en alles kost me heel veel energie.

Geplaatst

Veer, wat een verhaal, wel apart dat de ambulance, de gehele tijd voor je huis blijft staan.

Chrish, je moet doen wat je hart je ingeeft, als je twijffelt over verder gaan met BV, dan mag je van mij stoppen.

Het gaat ook om jezelf, ook al klinkt het misschien egoitisch. maar wat hebben je kindjes eraan als je straks alleen bent en je het allemaal niet aankunt.

En je huilend in de armen van je man of vriend valt als hij thuis komt.

Ik weet uit de ervaringsverhalen van mijn moeder dat het best druk is, twee kleintjes, ik denk niet dat dat na 35 jaar verandert is.

Van mijn vriendin weet ik dat ze met kolven en voeden de rest van de dag nergens anders meer aan toekwam, terwijl ze ook haar zoontje van 4 weg moet brengen.

Ik heb het idee dat jij ook tegen dit probleem aanloopt.

Geplaatst

Veer, ook een heftige bevalling. Logisch dat je je slap voelt. Heel herkenbaar.

Vlinder, dank voor je reactie. Ik ben bang dat ik straks alleen maar met de technische verzorging bezig ben, voeden, verschonen en kolven en ik wil ook tijd overhouden voor knuffels, spelen en wandelen.

Geplaatst

Ik geef je groot gelijk, je hoeft je naar ons toe niet te veronschuldigen voor je beslissingen.

Geniet ook van de kleintjes en als het kolven je belemmert in hoe je wilt leven.

Dan moet je ermee stoppen, de kraamzorg heeft mij aangegeven dat ze het fijn vind dat je het probeert, maar dat ik de baas en de beslissingen neem, dat mag jij ook.

Ook al begrijp ik je onzekerheid.

Ik heb nog even een vraag voor alle moeders en aanstaande moeders.

Wij hebben een maxicosi cabriofix, nu was mijn vriendin er vandaag, zij heeft hierin ook een voetenzak van Jollein.

Hier heb ik nooit aangedacht, ik heb alleen een wikkeldeken als extra.

Wat hebben jullie voor extra warmte in de maxi-cosi.

Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Ik heb het al gezegd in een ander topic geloof ik Chris maar stoppen met bv is een van de beste beslissingen van mijn leven geweest! Ze hebben nu al belangrijke voeding gehad van jou, colostrum etc. maar het kost zoveel tijd en energie! Zelfs met de fles ben ik voortdurend moe, kun je nagaan als je nog de borst geeft... Je moet het zelf beslissen maar ik heb er niet heel lang over nagedacht...

Geplaatst

Veer, jeetje wat een bevalling en toch nog thuis bevallen das fijn.

Doe nog lekker rustig aan.

Chrish, ik zou ook stoppen met bv, niemand heeft er wat aan als jij instort omdat het teveel is en kv is echt niet slecht hoor.

Vlinder, ik heb geen voetenzak een wikkeldeken is nu goed genoeg, het is geen winter meer.

Bij Ilona had ik wel een voetenzak maar die is in November geboren, we gaan nu richting lente.

Je kan baby's ook TE warm kleden.

Jou berichtje over de naam en henry ford en zo is mij beetje onduidelijk, maar kan aan mij liggen :-)

Ik heb de hele dag al harde buiken en geregeld een bepaalde druk aan de binnnekant van mn schaambot alsof hij er tegen aan duwt.

Geplaatst

@ veer: Gefeliciteerd met jullie wonder! Wat een heftig bevallings verhaal zeg! Rust maar lekker uit en geniet van je kraamtijd.

@ Medusa: Nog 13 dagen en dan is jullie wonder er ook. Wel spannend nu je weet wanneer?

De controle was goed bloeddruk 120/65. Heb 2 dagen rugstralen gehad en dat voelde de vk ook de kleine lag vorige week vrijdag 2/3 en nu 3/4.

Moet nog wel mee draai vinden nu ik verlof heb. Zit echt zo op de bank... wat kan ik nu eens gaan doen. En dan ga ik maar even boodschapjes doen even met de honden lopen.

@ Sharon en vlinder: Ook alles nog goed bij jullie?

Geplaatst

8 maart vlinder (controle gyn)

12 maart : Rican ( controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat en Bram (dochter en zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon van Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en Jasper (dochter en zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Veer wat wen bevalling heb je gehad.... Dat je je nu slapjes voelt is heel normaal. Lekker rustig aan doen en genieten.

Chris borstvoeding is mooi maar jezelf zij is veel belangrijker. Ik was er vannacht ook heel erg klaar mee. M.atthijs heeft spruw en drinkt dus slecht en laat veel los. Ben soms wel 45 min bezig en dan moet ik nog medicijnen geven....

vandaag de eerste dag zonder kraamhulp. Manlief is thuis maar die zat er vanochtend helemaal doorheen. Stond met tranen in zijn ogen.... Dochter was heel erg vervelend en vooral moe (te weinig geslapen op Kdv) en M.atthijs is twee keer gekomen vannacht en wilde niet meer slapen in zijn bed. Dus ieder met hem gelegen op onze buik maar dan slaap je ook niet zo goed.... Hij zag dat ik steeds meer wallen kreeg en vroeg zich echt af hoe gaan we dit doen. Verder moet hij een belangrijke presentatie voor zijn werk maken. Kortom veel kleine dingen bij elkaar. Nu hebben we geregeld dat frederique naar mijn schoonouders gaat en morgen einde dag terug komt, dan kunnen wij even bijkomen. Vind het wel lastig dat ik haar nu weer wegstuur. Dat voelt niet echt goed. Ik weet dat het moet omdat we anders omvallen, maar vind het zo zielig..... Terwijl Frederique het waarschijnlijk hartstikke leuk vind.

Kortom mijn roze wolk is op dit moment niet zo roze....sorry jongens voor het gezeur, maar moest het echt even kwijt.

Geplaatst

Moontje, is geen gezeur hoor, het is ook heel zwaar een kleintje zolang ze nog niet door slapen en geen ritme hebben, en dan heb je nog een kleine meid rondlopen.

Voor Frederique is het waarschijnlijk heel leuk naar opa en oma, maar ik snap je gevoel, had ik de afgelopen 3 weken ook dat Iloan steeds bij opa was omdat ik het niet trok, ze ging steeds huppelend weg maar ik voelde me wel schuldig

Geplaatst

Leuk kaartje Melsi :-)

Net brief gekregen over mn opname en er is internet verbinding in het zh dus als ik me goed genoeg voel zal ik wat laten horen, er wordt in ieder geval snel gemeld hier als hij geboren wordt.

Het zal waarschijnlijk in de ochtend zijn, mijn gyn heeft die dag alleen ochtenddienst in de o.k

Geplaatst

Veer, wat een bevalling heb jij gehad. Gelukkig ben je uiteindelijk toch nog thuis bevallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij weer op krachten moet komen. Doe rustig aan en neem alle tijd die je nodig hebt.

Chris, BV geven aan twee kinderen lijkt me echt heel erg zwaar. Ik lees dat je naast het voeden ook nog moet kolven dus ik kan me voorstellen dat jij het gevoel hebt geen tijd te hebben voor de leuke dingen.

Heel begrijpelijk als je het te zwaar vind worden en dus gewoon doen waar jij een goed gevoel bij hebt. Als je gevoel zegt dat je wilt stoppen en dat je daardoor beter in je vel komt te zitten dan zou ik dit zeker doen.

Ik geef ook BV en vind het al heel intensief voor 1 kind. Twee dagen geleden zat ik er ook ff helemaal doorheen en wilde er echt mee stoppen. Mijn borsten deden ontzettend zeer, zo'n vol gevoel en Lauren dronk steeds maar kort. 's-Avonds had ze toen extra honger maar mijn borsten helemaal leeggedronken dus ik kon haar niets meer geven. Uiteindelijk heb ik haar 50 ml kunstvoeding gegeven voor het slapen gaan en toen heeft ze het de nacht weer goed gedaan.

Gisteren ging het weer uitstekend. Ze werd om de 3 a 3,5 uur wakker, dronk 1 borst helemaal leeg en was daarna tevreden. Afgelopen nacht ook netjes om de 3,5 uur en toen vanochtend een keer na 2,5 uur. Ben dus benieuwd hoe deze dag zich verder gaat ontwikkelen.

Wel voel ik me nu dus weer een stuk beter bij de bv. Mijn borsten doen niet meer zo zeer dus ik krijg langzaamaan het gevoel dat vraag en aanbod zich op elkaar beginnen af te stemmen.

Moontje, ik herken je gevoel helemaal dat je je schuldig voelt om Frederique naar opa en oma te laten gaan maar als je je hier eenmaal overheen gezet hebt is het heerlijk. Ik vond het ook heel moeilijk om Wessel deze week weer naar de oppas te laten gaan. Hij gaat zelfs een dag extra omdat ik het echt nog niet alleen red met twee kinderen. Afgelopen maandag is hij voor het eerst gegaan en ik heb mij heel de dag afgevraagd of ik er goed aan deed. Echter, toen hij thuis kwam was ik hier helemaal van overtuigd. Hij kwam helemaal blij en vrolijk thuis en vertelde allerlei 'verhalen' over wat hij gedaan had en over de kindjes die er die dag ook waren geweest.

Dit deed mij zo goed. Hij had het dus echt naar zijn zin gehad en ik had een dag kunnen bijtanken. Sinds dinsdag heb ik dat schuldgevoel laten gaan en ben ik er echt van overtuigd dat dit voor hem nu het beste is. Sindsdien geniet ik ook volledig van mijn dagen alleen met Lauren. Nu krijgt zij een weekje mijn volledige aandacht en dat heb ik straks ook niet meer. Kortom, het schuldgevoel is volledig overgegaan in genieten.

Fren, ik las dat jij niet echt op een roze wolk zit maar dat komt dus echt vaak voor. Bij Wessel heb ik dit ook niet gehad en ook ik durfde hier in eerste instantie niet voor uit te komen. Toen ik dit eenmaal wel deed hoorde ik steeds van meer dames dat zij dit ook zo ervaren hadden. Ik was echt bang dat het niet goed met mij ging en dat ik een depressie oid zou krijgen omdat ik die wolk niet had. Niets aan de hand dus en het is vanzelf goedgekomen.

Het is al een goeie stap dat je het zelf inziet en er dus voor uitkomt, de rest komt vanzelf wel.

Medusa, fijn dat je nu een datum hebt om naar uit te kijken. Nog maar 1,5 week en dan is jullie kleine man er ook.

Rican, heel herkenbaar dat op de bank zitten en denken: "wat zal ik nu weer eens gaan doen". Ik heb dit ook gehad toen ik net verlof had. Ik vond het heel lastig om mijn werk los te laten en andere dingen te gaan doen, wist echt niet wat ik met die tijd moest. Na een weekje ging dit echter beter en vond ik het ook wel lekker. Veel langer heb ik de tijd niet gehad want ik had net 2 weken verlof toen Lauren geboren werd.

Eigenlijk best lekker. Doordat ik dus maar 2 weken verlof voor mijn bevalling heb gehad, heb ik nu nog 14 weken met Lauren.

Geplaatst

Ja, leuk is hij hé?! Iedereen moet lachen om de openingstekst; 'Godallemachtigwatishijprachtig!'

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat alles goed, vandaag met ons gezinnetje voor het eerst op visite bij m'n zusje en neefje. Wat een volksverhuizing, haha.. Melk? Check! Luiers? Check! Schone kleren? Check! Etc... Maar wel gezellig!!

Vince heeft gisteravond 2 uur non-stop gehuild. We weten niet zo goed of het nou krampjes zijn of dat hij nog honger heeft. Manlief heeft 'm gistermiddag 110cc gegeven en daarna begon het huilen, kennelijk toch teveel geweest. Hij drinkt nu om de 3 uur 80cc, 70cc water en 2 schepjes. We doen er 10cc extra water bij voor de krampjes en harde ontlasting.

Ondanks het sombere weer, fijne dag allemaal!

Geplaatst

melis, ben wel beniewd naar je kaartje! Heb je een pdfje dat je kunt sturen?

Simonja, het was voor mij inderdaad een openbaring dat ik niet de enige was met mn twijfels. Doordat ik las dat er velen met mij waren, gaat het nu ook stukken beter. Soort van gedeelde smart is halve smart, haha! Moet ook zeggen dat dat komt omdat fiene zo heerlijk makkelijk is hoor!

Geplaatst

Manlief gaat 'm straks ff inscannen en dan zal ik 'm ff naar je sturen Fren!

Enne.. Je bent echt niet de enige Fren, ik heb dat gevoel ook niet echt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden