Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat hebben jullie weer een hoop geschreven. Wel alles bij kunnen lezen maar onthouden zit er nog niet echt in vergeeft echt nog zo veel

Medusa fijn dat je een datum hebt nog even en dan hebben jullie ook je knul in je armen.

Chris wacht niet te lang met t nemen van een beslissing. Kan me goed voorstellen dat je een keuze maken moeilijk vind maar wat je ook gaat doen ga op je gevoel af

Moontje kan me helemaal in je verhaal inleven hier precies t zelfde en gisteren toch onze dochter naar de opvang gedaan en wat deed mij dat goed zeg knapte helemaal op. En inderdaad is t meer voor jezelf moeilijk de kinderen vinden t alleen maar geweldig bij opa/oma of opvang.

En die roze/blauwe wolk waar jullie t allemaal over hebben dat t moeilijk is om erop te zitten heb ik ook hoor al heb ik ook echt momenten dat ik er echt helemaal op zit en dan donder ik er ook soms zo weer af.

Hier komt de bv goed op gang ze zijn zo gespannen ben blij als I.an dan weer gedronken heeft. Gisteren 1borst leeggekolfd en er kwam gewoon 160cc uit en hij was nog niet leeg fijn zo een melkfabriek haha.

Morgen drukke dag dan wordt onze meid alweer 2. Er bieren t klein maar is toch altijd weer druk hoop dat ik t vol houd.

Hopelijk is m'n man zo thuis kunnen we eten en dan ga ik die kleine vent toch echt even pakken om te laten drinken de druk moet eraf. Fijne avond allemaal

Geplaatst

Ik heb besloten om te stoppen met bv. Zes keer per dag kolven lukt niet en wat ik nu kolf is te weinig. In overleg met de kraamverzorgster ga ik morgen en overmorgen afbouwen. Vandaag nog 3 keer gekolfd. Vanochtend had ik gespannen borsten, dus iets van stuwing was er wel. En morgen nog 2 keer kolven en overmorgen nog 1 keer kolven. Ik vind het heel erg jammer, zeker als ik mijn kleintjes zie happen naar een tepel, maar dit is niet vol te houden. Ook voor kolven moet je goed uitgerust zijn. In de ochtend gaat dat nog wel, maar zo aan het einde van de dag niet. Dank jullie wel voor jullie goede tips. En verder hoop ik dat ik me niet te schuldig ga voelen. Mijn man en ik zijn zelf ook groot geworden op flesvoeding. Dus zo slecht zal het niet zijn.

Jasper heeft volgens mij zijn regeldag. Hij groeit letterlijk uit zijn vel. Ik hoop dat zijn voedingsschema niet teveel gaat afwijken van die van Lisanne. Jasper ligt ook nog graag in de foetushouding. Hij was volgens mij nog niet helemaal klaar om de baarmoeder te verlaten en Lisanne wel.

Geplaatst

Mooi dat je een keuze gemaakt hebt zal je al gelijk meer rust geven lijkt me hopelijk heb je geen last van t afbouwen en tegenwoordig is kv net zo goed als bv en zoals je schrijft je bent er zelf ook groot mee geworden

Geplaatst

Verstandig van je Chris!

Ik kolfde ook zes keer per dag; tijdens het afbouwen kolfde ik elke dag één voeding minder en rekte de tijd tussen de kolfbeurten door op. Helemaal nergens geen last van gehad, prima afbouwschema als je het mij vraagt.

Hier een drama nacht met Vince; hij vertikt het om te slapen :( Manlief heeft de wallen tot op z'n knieen staan dus ik heb gezegd dat hij kan gaan slapen. Nu lig ik al 2 uur wakker en Vince kijkt vrolijk rond... Moeeeeeeeeeeeeeeee!!

Geplaatst

Chrish, een heel wijs besluit.

Medusa, gefeliciteerd met je 37 weken.

Melis, sterkte en probeer vandaag een beetje bij te slapen.

Over een uurtje een afspraak bij de gyn.

Tot later.

Geplaatst

Melis. Zo herkenbaar m'n.atthijjs heeft vannacht ook 2 uur Bij manlief gelegen. Wel slapend maar. In zijn eigen bedil hij niet verder om de max 3 uur. Bv en de bv duurt nu hij spruw heeft bijna een uur laatste voeding was om 5 uur en toen kwam hij weerom 7 uur, we hebben hem een flesje gegeven en sindsdien ligt hij in dromenland.... Volgens mij heeft hij gewoon honger en kan niet zo goed drinken met die spruw,fles heeft een andere drinktechniek en kan minder pijnlijk zijn. Dus nu maar eens een combi gaan proberen. Straks eens met de vk overleggen die komt vandaag voor de laatste keer.

Geplaatst

Vlinder jij ook met je 37 weken mijlpaal, we mogen officieel bevallen :-)

Melsi, heb je nog wat kunnen slapen vannacht??

Als ik jullie zo hoor over de nachten en de onzekerheid mag het nog wel ff duren van mij.

Ik ben wel blij dat ik kv ga geven en geen bv.

Geplaatst

Mwoah, Vince is van twaalf tot twee wakker geweest. Wat een drama nacht :( Ik ben iemand die veel slaap nodig heeft dus dit breekt me wel een beetje op. Maar goed, niks aan te doen.

Zie als een berg op tegen a.s. woensdag, dan moet manlief weer werken! En inderdaad, onzekerheid m.b.t. z'n voeding...

Geplaatst

De nachten zijn zwaar... hier ook. Ze komen nog steeds 2 x per nacht... En dan ben jij nog een jonge blom Melis! Kom ik aan met mijn (sinds eergisteren) 43 jaar, das pas zwaar! Nee hoor, voor niemand leuk maar dat is iets waar we de eerste paar maanden doorheen moeten, ze gaan echt een keer doorslapen! Alleen het ene kind doet dat wat eerder dan de ander. Bij mijn dochter was het al na 6 weken, dus natuurlijk hoop ik daar stiekem op maar ja...

Geplaatst

hier ook een klein spookje vannacht... heb geloof ik 4 luiers verschoond en toen ze om 6 uur weer begon te huilen, krap 2 uur na de laatste fles, zakte ik er even door. Vriendlief dus met haar naar boven en zit nu bekaf op zn werk... ik heb alle diensten komende nacht als wiedergutmachung :-) Fiene daarentegen ligt al sinds haar fles van half 9 in dromenland, nu zelfs nog in de wagen. Ga de was even vouwen en dan maak ik haar wakker voor een fles en gaan we weer even wegen. Ben benieuwd...

Geplaatst

Medusa, klopt vanaf gisteren/vandaag zuden wij officieel mogen bevallen.

Zojuist terug bij de Gyn vandaan, mijn bloeddruk is weer aan het stijgen was 140/90.

De kleine weegt nu tussen de 3200 - 3500 gr.

Urine en bloed ingeleverd, afhandelijk van de uitslagen, wordt het of bevallen (ojee, hier had ik nog niet over nagedacht) of de medicatie verhogen (ook goed, ze trappelt nog lekker en ik ben mijn buik nog niet zat). Zodoende morgen terug naar het ZKH, om 11 uur een afspraak voor een hartfilmpje en een uur aan de bloeddrukband.

Aan alle drukke meiden, probeer vandaag allemaal een beetje bij te komen, dan wordt het leven weer eens stukje zonniger.

Geplaatst

icon1.png

9 maart vlinder (controle gyn)

12 maart : Rican ( controle vk)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

18 Maart : Medusa ( intake gesprek op kraamafdeling )

19 Maart : Medusa ( Keizersnee :-D )

Uitgerekend op:

21 Maart :
Sharon (een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 Maart :
Rican (een babyBOY!)

Geboren:

* zoontje * ( sylvia 83 )

22 januari : A.nniek & E.smee (dochters van Sissy81)

14 februari : Kaat
en Bram
(dochter en
zoon van Elinorac)

18 februari : Vince Ethan (zoon va
n Melis25)

18 februari : J.oël A.lexander R.obert (zoon van Ansje
)

26 februari : Lauren (dochter van Simonja)

27 februari : Lisanne en
Jasper
(dochter en
zoon van Chris)

28 februari : M.atthijs P.ieter (zoon van Moontje)

1 Maart : I.a.n. J.a.r.i.c (zoon van Veer)

Geplaatst

Spannend Vlinder!!Flinke dame draag je bij je.. Ben benieuwd hoe zwaar ze is als ze geboren wordt. Mij wilde ze met 37 weken ook naar huis sturen met verhoogde medicatie, maar dat wilde ik niet. Ik heb toen gevraagd om me in te leiden.Ben benieuwd naar je bloed en urineuitslag.

Geplaatst

Ja, dat voel ik ook aan mijn buik. Overeind komen van de bank, wordt wat lastiger.

Je hoort mij niet klagen.

Hoe hoog was je medicatie met 37 weken, ik heb nu 2 maal daags 250.

Ik ben nu net zover als jij toen Vince werd geboren.

Geplaatst

Ik startte de medicatie met 35+5, 3x daags 500 mg.. Tijdens de controle met 36+6 wilde ze dit opvoeren naar 3x daags 1000mg en dat wilde ik niet. Voelde me ellendig door die medicatie, dus toen hebben ze gehoor gegeven aan m'n verzoek om me in te leiden.Een week na m'n bevalling was ik alweer van de medicatie af omdat m'n bd prima in orde was, 120/80.

Geplaatst

Ik vind het nu wel allemaal heel erg spannend, zoals ik al eerder had geschreven, de volgende komt altijd weer uit onverwachtse hoek.

Wat gaan we doen is nu nog onbekend. Maar zo'n voorbereidend praatje van de Gyn is toch wel even schrikken, maar wel heel erg duidelijk.

Zojuist met manlief overlegd, hij gaat morgen mee.

Mochten de uitslagen niet goed zijn, gaan we ook voor inleiden en niet voor rust in het ziekenhuis, ze is groot genoeg om ter wereld te komen.

De gyn gaf wel aan dat er 10% afwijking kan zitten in het gewicht, maar dit kan zowel naar boven als naar beneden.

Hij is 65 jaar, dus een ervaringsdeskundige, aardige man en lekker direct. (hou ik van)

Ik ga mijn tas maar even nalopen.......

Anders mag mijn echtegenoot weer terug.

Ik hou vanaf nu overal maar rekening mee.

Melis, zo hoog zit ik nog niet, vanaf 33 weken op 2x 250 metadopha gezeten.

Mochten ze deze verhogen kan dat, wat jij schreef qua gevoel had ik ook in het begin. Nu gaat het goed.

Medusa, hoe groot is jouw zoon, want dat heb ik helemaal niet gevraagd of gelezen.

Geplaatst

De 1e april baby is geboren, vandaag heeft Lala een zoontje gekregen Matt

ja kan me voorstellen dat je het spannend vind Vlinder, kan hard gaan ineens.

zal mij ook erg benieuwen morgen, ik zou ook voor inleiden gaan en niet meer eerst opgenomen worden.

Ik weet niet kwa gewicht zeg maar alleen dat hij 1,5 a 2 weken voor liep vorige week met de echo, ik was toen 36 weken en hij gaf aan 37,5 a 38 weken aan, gewicht weet ik niet.

Geplaatst

Vlinder: spannend....

Tsja die nachten. Net met de vk overlegd en besloten (ook haar advies) om te stoppen met de bv. Vanaf vandaag afbouwen. Ze zei: je kunt je dochter niet uit blijven besteden omdat jullie niet aan je slaap toekomen en m.atthijs is te weinig aangekomen en dan nog de spruw waardoor hij pijn heeft bij het drinken.. Die combinatie is niet goed. Net voor het eerst een volledige fles gegeven en meneer heeft 120 gedronken en ligt nu uit te buiken in de box. Het is echt een opluchting als hij dan ook s nachts een uur of 3 à 4 achter elkaar slaapt ben ik al helemaal blij.

Ik had verwacht een borstvoedingspreek te krijgen maar niets van dat alles...gelukkig

Fren, caro en melis: over een paar maanden zijn we deze nachten weer vergeten..:-)

Geplaatst

Dames, wat vervelend dat meer van ons problemen hebben met de bv maar heel goed te begrijpen dat jullie er dan mee stoppen.

Hier gaat het gelukkig wel goed. Lauren drinkt 1 borst per keer en wordt pas op z'n minst na 3 uur wakker voor een volgende voeding. Meestal ben ik zo'n half uurtje bezig met een voeding.

In de nacht komt ze ook 2 keer maar afgelopen nacht zat er zelfs een keer 5 uur tussen een voeding waardoor ik heerlijk een aantal uren heb geslapen.

Op dit moment eet ze me ook letterlijk,op. Ik zit nu 2'kg onder mijn normale gewicht en mijn gewone kleren zijn te groot. Is dat pas de omgekeerde wereld? Bij Wessel had ik hetzelfde, ben toen uiteindelijk 5 kg onder mijn gewicht gekomen maar het nadeel hiervan is dat ik me dan niet echt energiek voel.

Ik eet en drink nu dan ook meer dan anders om zo op gewicht te blijven.

Vlinder, spannend morgen voor jou. Ben erg benieuwd wat ze gaan doen.

Medusa, jij ook alweer37 weken, gefeliciteerd.

Geplaatst

Vlinder, veel succes morgen. Spannend of het inleiden wordt of niet.

Medusa, vanaf nu kan het elk moment bij jou ook zover zijn.. Spannend.

Moontje, jammer dat de bv niet werkt, maar de fles is ook meer dan prima. Dat merk ik in ieder geval wel bij Lisanne en Jasper.

Lisanne is vandaag al weer terug op haar geboortegewicht en Jasper zit er nog 10 gram vanaf.

Vanmiddag heb ik mijn schoonouders en mijn moeder op visite gehad. Ik heb beide oma´s aan het werk gezet met luiers verschonen en voeden. Mijn schoonmoeder heeft vanavond gekookt. Ideaal. Morgen nog 1 dag kraamzorg. Via de verloskundige kregen we 2 extra dagen, zodat we op 10 dagen uitkwamen ( 8 uur per dag). Mijn man en ik heb voor de laatste twee dagen deze week 2 extra dagen ingekocht ( 4 uur per dag). In totaal dus 12 dagen kraamzorg gehad. Morgenmiddag voor het eerst een middag helemaal alleen. Mijn man is vandaag weer gaan werken en gaat morgen ook weer werken. Volgende week maandag komen mijn schoonouders weer. Dus langzaam aan ga ik steeds meer alleen doen.

Geplaatst

Vlinder, denk aan je vandaag. Ben benieuwd of ze je gaan inleiden. Hou je ons op de hoogte als je kan?Vandaag m'n uitgerekende datum, maar Vince is morgen alweer 3 weken oud. Bijzonder hoor.Ga 'm ff naar bed brengen, mama wil slapen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden