Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou dames, ik voel een bakkie aankomen...

Hier nog even een buikfoto van een paar dagen geleden... Niet het gevoel dat ie groter is dan de vorige keer maar hij voelt wel zwaarder... Ik begin trouwens echt een bezienswaardigheid te worden, mensen snappen niet dat ik gewoon rondloop terwijl ik op ontploffen sta... tot ze horen dat het een tweeling is. Oooooh vandaar!

Net in de kleedkamer bij het zwembad spreekt een wildvreemde me aan wanneer ik moet bevallen, zeg ik weet ik niet maar het zijn er twee. Ik zweer het: de hele volle kleedkamer draaide zich als 1 persoon naar me toe, geen gezicht haha! En dan is het van: oh wat leuk tot oh wat zul jij het zwaar hebben/krijgen... Ook kan ik niet meer het schoolplein op of af zonder te worden aangesproken, raar hoor.

Komt ie:

[ATTACH=CONFIG]3309[/ATTACH]

Geplaatst

Ik weet het nu zeker Caro, ook ik zou zo'n irritant mens zijn die je zou aanspreken! Wat een geweldig grote mooie tweelingbuik!

Serieus, ik zal met mijn 'buikje' niet meer klagen over slecht slapen, want wat zal jij het zwaar hebben zeg, jemig!

Kan eigenlijk maar één ding zeggen; RESPECT!!

Geplaatst

Oh ik vind het niet irritant hoor, nog niet :-) Tuurlijk ben ik ook wel erg trots op mijn buik! Is ie toch groter denk jij? Ik vind jouw buik ook behoorlijk hoor... We zullen ze nog gaan missen.

Geplaatst

Ansje, succes/veel plezier met de groeiecho morgen!!

Afspraken/controles/echo's:

11 januari : Ansje20 (groeiecho UMCG)

12 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

17 januari : Sissy (controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 Maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Apetrots mag je zijn, heb al 20x naar je foto zitten kijken!

Soms denk ik weleens; hummel wordt maar geboren, ben zo nieuwsgierig. Zodra ik dat denk, schiet er meteen een andere gedachte door m'n hoofd; blijf maar lekker lang zitten, ik wil je nog niet missen in m'n buik! Weet wel zeker dat ik m'n buik enorm zal missen na de bevalling.

Geplaatst

Lig weer even lekker in bad normaal ben ik hier helemaal niet van, maar tijdens deze zwangerschap vind ik t toch wel heel lekker. Lig nu ook bijna te slapen dus even kijken hoelang ik het vol houd en daarna lekker m'n bedje in.

Vandaag maar een halve dag gewerkt t ging echt niet. Verwacht ook niet echt dat ik langer vol ga houden de laatste paar weken.

Het aantal pakjes kleding weet ik niet hoor eerst nog maar eens kijken wat we nog hebben.

Schoonmoeder komt morgen om te poetsen ze komt alleen om 1uur pas en dan liggen waarschijnlijk ik en m'n dochter op bed. Ben er dus niet echt kapot van dat ze dan pas komt. Ben liever ook niet te lang alleen met der kan haar op dit moment nogal slecht hebben. Heeft echt een eigen mening en luisterd echt nooit naar me als ik iets aan t vertellen ben kletst er dan altijd gewoon doorheen zo moe wordt ik daarvan. Kijk dus nog wel even hoe ik t morgen doe. Ben blij met de hulp hoor maar niet als ik zelf ook

even wil uitrusten in m'n eigen huis.

Melis mooie buik heb je hoor. Vraag vaak aan m'n man of

hij een foto wilt maken maar komt er dan gewoon niet van

en nu zijn we ook nog eens t fototoestel kwijt dus dan zitten foto's maken er al helemaal niet in en via de tel vind ik ze niet mooi.

Medusa fijn dat alles weer goed was bij de vk. Dus maar even in de gaten houden wanneer je stil staat en je je niet lekker begint te voelen.

Geplaatst

Caroline ook jij hebt een mooie buik hoor zal nu wel zwaar zijn lijkt me. Houd je t zwemmen nog steeds vol knap hoor hoelang wil je dit nog blijven doen?

Ansje veel plezier bij de groeiecho

Geplaatst

Veer, begin aub niet over schoonmoeders, vreselijk! Ik mag de mijne totaal niet en als ze dan ook net nog belt om verhaal te halen waarom ze geen vaste oppasdag krijgt, heb je het verpest bij mij! Ons kindje is nog niet eens geboren, mens doe niet zo gek! Ik heb maar tot 1.253.974 getelt, gelukkig had manlief haar aan de lijn.

Ook jij al de luxe van een bad, ik kom net onder een hete douche vandaan. Lig nu lekker in bed en ga ff Opsporing Verzocht kijken en dan lekker tukken!

Fijne avond mommy's (to be)

Geplaatst

Caro, mooie buik hoor en zeker voor een 2ling.

Vreemde spreken mij ook aan, voornamelijk omdat ik zo moeilijk loop en ze denken dat ik elk moment kan bevallen, ik vind het wel irritant.

Ik zal donderdag weer een foto maken.

Lekker hoor in bad Veer.

maar ik snap het je schoonmoeder, dat heb ik bij mn moeder.

Slaaplekker meiden

Geplaatst

Caro wat een super buik! Echt gaaf. Mij spreken ze al aan of ik al bijna moet bevallen, dus bij jou zal het helemaal vaak gebeuren.

Medusa let je welnop jezelf, flauw vallen is wel eng!

Melis: jij bent goed bezig geweest met soppen, bij mij is de werkster vandaag geweest. Wat een genot!

Veer en simonie; ik vind het best zwaar met een kleintje thuis. Mijn dochter is 13 maanden en het tillen en bezighouden valt me zwaar. Voel me af en toe schuldig als ik mijn ouders vraag even op te passen op mijn vrije dag. Maar heb het echt nodig. Herkennen jullie dat?

Ansje veel plezier bij de echo!

Ik duik lekker mijn bed in

Geplaatst

Dat herken ik zeker moontje vind t ook zwaar en die van mij is bijna 2 gelukkig kan ze zichzelf vaak goed alleen vermaken. Maar op de momenten dat E meer aandacht nodig heeft vind ik t ook zwaar. Lig daarom ook vaak als zij gaat slapen ook op bed. Alleen het hulp inroepen om op te passen krijg ik niet over mijn hart. Vind t al verschikkelijk als ik der een nacht ergens moet later logeren (doen we wel hoor als het echt niet anders kan). Verder woont mij

moeder niet echt in de buurt uurtje rijden en dat vind ik wel

vervelend heb liever haar over de vloer m'n schoonmoeder.

Slaap lekker iedereen

Geplaatst

Caro en Melis: mooie buiken hoor.

Aan mij wordt nu ook steeds vaker gevraagd hoe lang ik nog moet. Gister nog bij de bakker. En dan dat gezicht als ik zeg dat ik 31 weken ben. Als ik dan zeg dat het er twee zijn, krijg ik echt zo'n reactie: oh vandaar.

Medusa: fijn dat alles weer goed was bij de vk. Wel uitkijken hoor met die duizeligheid dat je niet ineens onderuit gaat.

Had zelf gister ook ineens zo'n moment dat ik me helemaal niet lekker voelde en echt draaierig werd. En vanavond weer, dus houd het wel in de gaten.

Ansje: veel plezier morgen bij de echo.

Truste meiden!

Geplaatst

Veer ik ben nu gestopt met zwemmen. Ik denk dat het zwemmen zelf nog wel lekker is maar zie op tegen het aankleden en het gedoe erna en bovendien pas ik nu volgens mij echt niet meer in mijn badpak. Ik loop een paar keer per dag op en neer naar school en boodschappen en af en toe naar de stad. Op goeie dagen gaan we wel een stukje wandelen maar het wordt nu echt zwaar. Ik kan ook niet meer normaal lopen, is echt waggelen nu. Denk wel eens mensen die achter me lopen en de buik niet zien zullen wel denken... Maar goed, ik hoop het toch nog wel een paar weken vol te houden.

Ga zo ook maar eens mijn bedje in, inslapen is niet zo'n probleem maar dan: tussen 1 en 2 de eerste keer er uit om te plassen en dat de hele nacht door, zucht... Gelukkig morgenmiddag wel tijd voor een dutje, vandaag niet gelukt.

Welterusten!

Geplaatst

Dank je wel voor jullie lieve reacties en gelukkig ben ik niet de enige die emoties heeft.

Mooie buikfoto's.

Het lijkt me inderdaad wel vervelend dat vreemde mensen je aanspreken.

Gelukkig nog geen last van gehad. Ik vind wel dat veel mensen naar je buik staren.

Medusa, fijn dat alles goed was bij de VK.

Melis, ik denk wel dat je de enige uit de Flevo bent, maar niet het enige poldermeisje.

Mijn buren wonen op 1500 meter, dus ik woon letterlijk midden in de polder, dochter van een melkveehouder.

Vanavond de kraammand in orde gemaakt voor mijn vriendin, ze is a.s. zondag uitgerekend.

Mijn man vond het net Sinterklaas bij ons, voor drie personen cadeautjes en dat keer 8.

Ik heb nog een tip, vandaag bij Kruidvat geweest en zij hebben op veel artikelen 50% korting.

Tevens zijn de luiers bij de AH in de aanbieding 3 halen 2 betalen.

Ik heb een mooie boxzak gekocht in het lavendel voor € 4,50 en nog heel veel artikelen voor mijn vriendin van Hello Kitty met 50% korting.

Je moet denken aan een pyjama voor 3 euro, drie slappentjes voor 2,50, drie paar sokken voor 1 euro (kleur donker paars) en ga zomaar door.

Ook heel veel speelgoed was met 50%, een grote doos play mais voor 3.50, een doos strijkkralen voor 1.25, een houten puzzel voor 2 euro.

Alles bij elkaar voor 50 euro aan leuke artikelen gekocht, nog een cadeau en mijn mand is compleet. Het wordt echt een giga pakket.

Ik ga over een uurtje naar bed, kijken of ik in slaap kan komen.

Tot morgen.

Geplaatst

Wat is het stil vandaag hier.

Vlinder zo jij woont echt in de polder ja :-) lekker rustig

Goeie tip van het kv, ga er toch straks ff heen.

Wie willen bortsvoeding geven en wie gaan flesvoeidng geven???

Ik ga flesvoeding geven.

Is het dan verstandig om al heeeeel veel pakken in huis te halen dat we een goede voorraad hebben???

Ik weet het niet meer bij Ilona, ik weet wel dat ik een merk neem die alle soorten kunstvoeding heeft, voor als we moeten overstappen naar voeding voor hongerige baby's ( zoals bij Ilona ) of darmkrampjes en zo zodat we niet van merk hoeven te wisselen.

Welk fles soort nemen jullie, ik de Tommy tippee, heb zo zitten aanmodderen met flessen bij ilona dat ik nu een hele goede wil nemen.

had echt geen succes met avent en difrax.

Geplaatst

Inderdaad stil hier zeg! Ikzelf was naar de stad, Wibra viel tegen, niks, Etos niks gekocht, wel gescoord bij V&D! Ik ben nog steeds erge fan van Nijntje en heel veel dingen waren afgeprijsd naar 3 euro! Heb gekocht: 4 truitjes lange mouw maat 50/56, 2 t-shirts maat 68, 2 rompers rood en blauw en nog een truitje voor mijn dochter, alles bij elkaar 27 euro! Kan ik blij van worden... En in rood/grijs/creme wit allemaal, moet natuurlijk nog steeds unisex kopen, wat ik op dit soort momenten wel jammer vind, maar ja, dat moet ik na de geboorte maar inhalen...

Nu ben ik voorlopig klaar, behalve jasjes om ze mee te nemen uit het ziekenhuis! Dat vind ik moeilijk, wat hebben jullie?

Ik wil zeker proberen borstvoeding te geven, heb ik bij mijn dochter 10 maanden gedaan maar nu ga ik voor een paar weken, denk dat het vrij zwaar is met 2... Ik heb geen flauw idee hoe of wat met opvolgmelk, spenen en flessen eigenlijk, omdat ik bij haar 6 maanden vrijwel uitsluitend borstvoeding gaf, met op een gegeven moment natuurlijk fruit- en groentehapjes, dus ik laat me denk ik voorlichten door de kraamhulp en verloskundige. Sorry Meduus, kan je wat dat betreft dus niet helpen.

Mijn dochter is naar een feestje dus ik ga heerlijk een tukje doen! En hopen dat ik niet gestoord word door telefoon of deurbel...

Geplaatst

Ansje, hoe is de groeiecho gegaan?

Medusa, ik wil borstvoeding gaan geven. Denk dat als ik flesvoeding zou geven ik niet teveel zou inslaan. Het is zo bijgekocht en wellicht moet je nog switchen ivm krampjes/allergie.

Caro, lekker geshopt! Hoop dat je nog ff lekker hebt kunnen slapen zonder gestoord te worden! Ik heb geen winterjas voor hummel, heb gewoon wat dikkere vestjes gekocht.

Wij zijn onderweg naar huis, zijn op kraamvisite geweest! Was geweldig, wat een lief mannetje! Kan niet wachten tot m'n eigen hummel er is!

Geplaatst

Moontje, ik herken het ook. Ik vind het ook soms best zwaar met Wessel. Hij kan heel wat dingen zelf maar moet tocih ook nog veel gedragen en beziggehouden worden. Op woensdag gaan we altijd naar de peutergym, duurt 45 minuutjes. Dat red ik net en de rest van de dag ben ik dan ook gebroken. Gelukkig kan ik dan 's-middags mee een dutje doen dus we komen ook net uit bed...

Ik ga borstvoeding geven. De vorige keer 2 maanden gedaan en daar ga ik nu ook voor.

Wel heb ik 1 pak Frisovoeding in huis voor het geval het niet zou lukken oid.

Ik heb flessen van dr.Brown. Zeer tevreden over.

Wie van ons werken nu nog en hoeveel? Ik werk nog steeds 36 uur maar vind het steeds zwaarder en zwaarder worden. Moet om5.45 uur opstaan en dat wordt steeds moeilijker. Gelukkig nog maar 3 dagen in de week en 1 dag thuiswerken.

Geplaatst

Jeetje Simonja hoe lang moet je nog werken? Lijkt me erg zwaar! Ik heb een eigen bedrijfje en toevallig stopte mijn grootste klant er mee (helaas) toen ik net zwanger was, daarna heb ik geen nieuwe klussen meer gehad, dus aan de ene kant balen maar ik heb ook niet naar werk gezocht, vind het wel lekker rustig en nu helemaal!

Inderdaad bijna anderhalf uur geslapen, jeetje, dat lukt me meestal niet, kennelijk had ik het nodig!

Oh ja, een pak Friso voeding voor als het niet lukt, moet ik ook nog halen en trouwens ook de verzorgingsproducten om mee te wassen enzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden