Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden!

Medusa, wat vervelend dat je zo verkouden bent en last van je holtes hebt. En dat terwijl je niet eens ff lekker in je eigen douche kan douche :-( Hoe is het verder met je? Kan je inmiddels al geloven dat je echt zwanger bent?

Simonja, veel plezier en succes vandaag bij de nekplooimeting. En uiteraard een hele fijne vakantie gewenst, geniet ervan!

Vanmorgen even de tandarts gebeld en gevraagd of een extra controle tijdens de zwangerschap nodig is. Gezien mijn gebit(historie) vond hij dit niet nodig. De controle is november is goed genoeg zei hij. Ook maar ff urine ingeleverd om te kijken of ik geen blaasontsteking heb. Heb continu aanwezige zeurende pijn in mijn onderbuik, geen pijn bij het plassen of slechts een paar druppels. Wellicht bandenpijn of de groei van de baarmoeder? Maar knijp hem wel, dus vandaar toch maar ff urine gebracht. Ik mag vanmiddag tussen 14.00 - 16.00 uur bellen voor de uitslag.

Iemand van jullie weleens ervaring gehad met blaasontsteking tijdens de zwangerschap?

Fijne dag meiden, ik ga douchen en dan naar mijn werk :):)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, hopelijk geen blaastontsteking, heb er geen ervaring mee in een zwangerschap.

Ja ik begin het echt te geloven, heb vorige week 2 positie broeken gekocht en waren zaterdag binnen.maar dat durfde ik pas als ik echt vertrouwen heb in mn zwangerschap.

Heb ook al 2 weken geen bloed meer gehad.

Maar ik moet die broeken ook al echt aan, heb al een heled ikke buik, kan het niet meer verstoppen.

Lekker hoor zo ff onder de douche kunnen stappen :-D

Geplaatst

melis....ik had er met die andere twee wel aan de lopende band last van, alleen idd geen pijn of branderig gevoel bij plassen, dus ik merkte het niet. bij mijn dochter kwam ik erachter doordat ik ineens bloed ging plassen, toen schrok ik wel, maar het was een simpele blaasontsteking, je kan er wel harde buiken van krijgen (van blaasontsteking) als je er al gevoelig voor bent zou ik gewoon zo af en toe een plasje inleveren, want je hoeft het dus niet altijd te voelen en als je veel last hebt van harde buiken (oncomfortabel gevoel in de bm) dan zou ik het ook even doen, harde buiken is vaak blaasontsteking of dat je teveel doet of gevoelige bm of...nou ja...je snapt me wel :)

veel liefs

ps...ben idd ook bezig met een meeting, ga het zetten op afspreken.nl, maar eerst wat emailadressen verzamelen, heb er nu 1, hahaha...sturen jullie ook je email adres?

thanx

Geplaatst

melis...mss handig om het in een pbtje te doen? zodat je email niet zomaar te zien is voor iedereen?? hihi...en wat jullie willen...ik ga gewoon wat datums de lucht in gooien op afspreken.nl en dat stuur ik naar iedereen die mee wil daten en dan hebben we vanzelf een datum van iedereen, hihi....dus het mag naar mij, is denk ik handiger, anders krijg ik ze wel van melis, wat jullie willen dus :) het zal ergens rond eind oktober/november worden en waarschijnlijk op een zondag omdat iedereen dat liever heeft, maar we zullen zien wat eruit komt :) eerst maar de datum en dan gaan we de locatie eens bepalen :)

veel liefs van ikkes

Geplaatst

Volgens mij wel ja, hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch!?

Huisarts heeft urine onderzocht en kan geen blaasontsteking vinden. I.v.m. zwangerschap toch op kweek gezet en restant doorgestuurd naar lab van het ziekenhuis voor controle, ze zijn kennelijk erg voorzichtig met zwangere vrouwen. Mag morgen bellen voor de uitslag van de kweek en donderdag voor de uitslag van het ziekenhuis.

Jammer genoeg heb ik nog steeds die continu aanwezige zeurende pijn in mijn onderbuik, herkent iemand dit?

Ff jullie advies inwinnen (volgens mij heb ik het al eens eerder laten vallen hier, maar goed)...

Ik werk momenteel 40 uur per week, dagelijks van 8.00 - 16.30 uur. Ondanks dat ik (nog) geen echte zwangerschapsklachten heb (behalve af en toe een steekje, krampje, pijntje in mijn buik en vermoeidheid) bevalt het me totaal niet om 40 uur te werken, ik vind het zwaar.

Bijna wekelijks neem ik de woensdag (met verlofuren) op om de week te breken, maar mijn uren zijn uiteraard ook niet eindeloos. Ik zou graag dagelijks een x-aantal uren minder werken, om zo tot rust te komen en te kunnen genieten van mijn zwangerschap.

Hoe kan ik dit het beste brengen richting een arbo-arts?

Geplaatst

caroline, als je dat leuk vind tenminste? :) geloof dat het niet zo'n heel groot groepje word (zeg ik nu, hihi) lijkt mij juist wel leuk, vooral omdat de februari en maart meiden veel bij elkaar lezen en schrijven (merendeel dan)

melis....ik zou het gewoon aangeven wat je wilt, dat het je te zwaar word, niet zeggen dat je wilt genieten van je zwangerschap natuurlijk, dat schiet weer niet zo op zeg maar, maar dat het te zwaar word en de klachten ook uitlegt enzo, jij voelt je lijf het beste aan en niemand anders kan dat beoordelen....en nu iedere keer je verlofuren opnemen is ook weer zo wat, heb je zometeen helemaal niets meer....

Geplaatst

Simonja: hoop dat de nekplooimeting goed was en dat je nu heerlijk in het vliegtuig zit op naar de zon! Geniet van je vakantie!

Melis: fijn dat het geen blaasontsteking lijkt te zijn. Maar wel goed dat het nog op kweek zetten om het echt zeker te weten. Wat betreft minder werken, ik zou aangeven wat je klachten zijn en dat je de woensdag echt nodig hebt om bijvoorbeeld te slapen ofzo. Inderdaad niet uitdrukkelijk zeggen dat je meer wilt genieten van de zwangerschap ofzo. Maar echt dat je het gewoon niet volhoudt. Het is een beetje zonde als je daar al je verlofuren voor opmaakt. Verder wordt ziekte tijdens zwangerschap vergoed door het UWV, dus financieel is het geen probleem voor je werk.

Medusa: vervelend, zo verkouden en dan ook nog niet kunnen douchen. Hoop dat je je snel beetje beter voelt.

Ik ben ook echt snipverkouden, veel keelpijn en zit helemaal vol. Ben vandaag dagje thuis gebleven want ben het hele weekend zo misselijk geweest en zo veel moeten overgeven dat ik mijn lijf rust wil geven. En nu dus ook verkouden. En dan helpt dat stomme weer ook niet! Zou die zon nog een keertje komen of gaan we direct de herfst in?

Geplaatst

hoi allemaal

vorige week verteld dat er 2 hartjes klopten i.p.v. 1, maar dat nummer 2 nog wel erg achterbleef op nummer 1; op de echo vandaag was nog maar 1 hartje te zien.

Beetje dubbel, maar is goed zo. Blijft super natuurlijk om zwanger te zijn na bijna 4jr. MM.

Geplaatst

Ook ik breng morgen een potje urine naar de huisarts. Ik voel me niet helemaal zeker, beetje branderig gevoel bij plassen en urine stinkt wat (sorry voor details). Verder heb ik maar cranberry sap en cranberry thee gehaald en probeer ik wat meer water te drinken.

Geplaatst

Simonja, hoe was de nekplooimeting gegaan gisteren?

ChrisH, verstandig dat je meteen ff je urine laat nakijken, dat heb ik gisteren ook gedaan. Bij mij konden ze niks vinden, maar ze hebben het wel ff op kweek gezet dus ik kan vandaag weer bellen. Gelukkig heb ik geen klachten, maar had gisteren stekende buikpijn (waarschijnlijk bandenpijn) dus ik dacht ik laat het maar ff nakijken. Ik drink standaard 2-3 liter per dag waarvan zo'n 80% water. Plas me weliswaar een ongeluk, maar het spoelt wel goed.

Veel plezier/succes vandaag bij de echo en de nekplooimeting.

Wen78, kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel hierbij hebt. Gelukkig is er met het andere kindje niks en ga je (hoop ik) een goede zwangerschap tegemoet. Hoe voel je je verder?

Ansje20 & Caroline, gefeliciteerd met jullie 13-weken mijlpaal!

Heb het lijstje weer ff bovengehaald en hier en daar een kleine aanpassing gedaan.

Fijne dag meiden! :-)

Volgende echo:

30 Augustus : ChrisH (echo i.v.m. nekplooimeting)

31 Augustus : Medusa ( echo )

31 Augustus : Sharon76 (1e afspr.vk)

1 September : Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Chrish weer veel kijk plezier vandaag en nekplooimeeting.

Hopelijk bij jou ook geen blaasontsteking.

Wendy, ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt, maar dat je toch zwanger bent en een mooie beeb bij je heb.

In maart ligt er een kleine in je armen.

Morgen 10 weken echo, de vorige keer bij Ilona toen die echo goed was feliciteerde ze ons met de zwangerschap en kregen we de zwitzal tas.

Ik zal na morgen wel over gedragen worden naar mn gewone gyn.

Verder nog erg verkouden en hoofdpijn en zo, weer tegenslag bij de badkamer..... nog 1 week en dan gaat manlief weer werken, hopleijk kan ik dan in ieder geval wel douchen thuis.

Geplaatst

hee lieve meiden van maart, ik heb nog maar 2 emailadressen gekregen (melis en medusa), zou ik nog wat emailadressen mogen van de meiden die meewillen? of vinden jullie het niet leuk om met de februari meiden mee te gaan (kan ook natuurlijk, stuur dan even een pbtje naar melis)?? alhoewel we heel aardig zijn hoor ;) ik wilde ergens rond begin oktober afspreken....maar dat zal ik dan doen via afspreken.nl, dan kan iedereen wat datums aanvinken, maar dan heb ik wel mails nodig om afspraken te kunnen maken :) snappie? whahaha...

veel liefs van ikkes

Geplaatst

Zowel uit de kweek als uit de ziekenhuistest blijkt dat ik (gelukkig!!) geen blaasontsteking heb, wat een opluchting!

Kennelijk gewoon heftige bandenpijn geweest, ik zal eraan moeten wennen..

Chris, hoe was de echo/nekplooimeting? Weet jij al meer over je eventuele blaasontsteking?

Geplaatst

Fijn geen blaasontsteking jammer dat je dus zo'n pijn heb aan bandenpijn.

Vanmiddag voel ik me ( voor het eerst in 1,5 week tijd ) redelijk alleen erg moe maar niet misselijk of iets.

Geplaatst

heb de mail verstuurd hoor dames, hoor graag antwoord terug :) anyway...mochten er nog meer dames mee willen, stuur in een pbtje even je emailadres dan zorg ik ervoor dat jullie een mailtje krijgen :) we zijn nu op het moment met 8 zwangere vrouwen, waarvan 3 vanuit het maart topic :)

veel liefs

Geplaatst

Fijn Melissa, blaasontsteking is niks... Ik heb ook af en toe van die steken hoor, vooral tijdens het wandelen, maar ook soms bij plotseling opstaan van de bank of uit bed. Probeer er nu steeds aan te denken dat rustig te doen...

Vandaag ben ik trouwens al de hele dag misselijk! Belachelijk zeg, was er al weken van af, ben ik 13 weken, word ik weer misselijk! Raar he? Wat ik ook eet, het zakt even maar komt weer terug... bleh, hoop dat het een uitzondering was vandaag.

Geplaatst

melisje...medusa heb ik ook een mail van gekregen en zij inmiddels ook van mij :) alleen sissy wist ik niet idd..dusssss eeeeemailadres meiden :) hoor het graag...overigens dan meteen de woonplaats, zodat we een beetje het midden kunnen opzoeken voor iedereen en hoe zit het met carpoolen?

Geplaatst

Melis, fijn dat je geen blaasontsteking hebt. Ik heb nog geen uitsluitsel. Er zat wel een bacterie in mijn urine, maar de huisarts wist niet of dit een "eenmalige" bacterie die op een of andere manier in de urine is gekomen of dat er wel sprake is van blaasontsteking. Verder onderzoek vindt plaats in het lab van het ziekenhuis. Het gaat trouwens al weer wat beter met mij. Ik heb zondag- en maandagavond 's avonds een kopje kamillethee gedronken en dat zou ontstekingsremmend werken. Verder cranberry thee en cranberry sap gehaald.

En mijn echo ging vandaag goed. Ik vond het best spannend. Ik ben gerust gesteld door de kansberekening. Het was ook weer fantastisch om te zien dat de hartjes mooi kloppen en dat ze wat groei betreft op schema liggen Ik zit nu ook op 12 weken, dus ik merk dat de ontspanning nu eindelijk komt. Mijn man en ik zijn na de echo meteen naar de Prenatal gegaan. We hebben twee pyjama's gekocht met sokjes en mutjes en twee rompertjes. Allemaal nog in neutrale kleuren. Nu heb ik vrijdag nog een echo bij de fertiliteitskliniek in Zwolle. Die echo is nu minder spannend geworden, omdat de echo voor de nekplooimeting vandaag al is geweest. Dus een pretecho, wat mij betreft. Hopelijk hoor ik vrijdag dat ik me mag aanmelden bij de afdeling verloskunde van het ziekenhuis; ik blijf bij de gyn onder de controle als het goed is.

Medusa, fijn om te lezen dat je je nu wat beter voelt.

Geplaatst

hey meiden.

ook hier even een tip, bij de hema hebben ze heel veel babybeddengoed en andere dingentjes voor 20% korting.

ook unisex dingen zoals witte lakentjes en hoeslakentjes enzo.

die bandenpijn herken ik wel ja, of als je moet niezen, voelt niet prettig.

en hebben jullie ook last van maagzuur? ik wel alleen a' avonds tegen 21.00 uur begint het tot de volgende morgen.

groetjes marjan

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen, ik lag al om 21.00 uur gestrekt en werd vanmorgen om 6.30 uur pas wakker :):)

ChrisH, fijn dat de echo en nekplooimeting goed zijn gegaan. Ik heb geen officiële nekplooimeting laten doen maar op de echo zagen ze een hele dunne nekplooi dus dat vonden wij voldoende. Nu kan ook voor jou het echte genieten gaan beginnen. Leuk dat je al spulletjes voor je wondertjes hebt gekocht, gelijk heb je ;-)

Medusa, veel plezier vandaag bij de 10-weken echo. Ik hoop dat alles er weer naar behoren uitziet. Geniet ervan!! Oh ja, en leuk dat je meegaat naar de dikke-buiken-date.

Sharon76, veel plezier vandaag bij de 1e afspraak bij de verloskundige. Hoe ver ben je nu? Wellicht laten ze het hartje al horen. Spannend! :):)

Zijn er nog meiden van ons die mee willen met de dikke buiken date? Zo ja, pb dan even je e-mailadres naar Benbri (februari topic) Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Vandaag weer werken en vanavond mijn nagels laten bijwerken, zowel handen als voeten. Heerlijk ff een ontspanmomentje. Manlief heeft nachtdienst dus daarna duik ik lekker mijn bed in. Morgen en vrijdag werk ik een halve dag thuis. Morgen gaan we lekker naar de sauna samen, nu mag het eindelijk weer. Ik ben overigens niet van plan om in de sauna te gaan, beetje zwemmen en af en toe in de hottub. Ook hebben ze in de Zwaluwhoeve een salounge, een soort relax/slaapruimte waarin de lucht zo is samengesteld dat deze een zuiverende werking op je longen heeft. Altijd goed als je tot een jaar geleden gerookt hebt. En niet te vergeten, je dommelt er zo in slaap. Oh ja, in het arrangement zit ook nog lunch en dinerbuffet, dus wij gaan er wat leuks van maken.

Fijne dag meiden!

Volgende echo:

31 Augustus : Medusa ( echo )

31 Augustus : Sharon76 (1e afspr.vk)

1 September : Sylvia83 (2e echo, termijnecho)

2 September : ChrisH (echo)

​6 september : Sissy (echo)

6 September : Medusa (1e afspraak vk)

7 september : Caroline (controle bloeddruk)

12 September : Disi (12 weken echo)

13 September: Veer (controle vk)

15 September : Melis25 (pretecho + geslachtsbepaling)

15 September : Pjessie ( 2e afspraak poli verloskunde)

20 september : Melis25 (3e afspraak verloskundige)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veers (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden