Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mommysoonihope, ik las op een ander forum dat je bij de etos van die bandjes kunt halen tegen misselijkheid. Was bij iemand geadviseerd door de verloskundige. het zijn strakke stoffen polsbandjes met een wit rond balletje die aan de binnenkant van je pos op een bepaald punt moet drukken....[TABLE=class: content-table, width: 100%]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

het schijnt bij sommige goed te helpen... Wie weet heb je er wat aan.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jullie ook allemaal gefeliciteerd he... en nu maar lekker verder broeden!! Ik heb eigenlijk 2 weken + 1 dag gewacht met testen na TP. Het is onze 3e ICSI poging. Je bent zo bang voor weer een teleurstelling dat je het eigenlijk maar uitsteld, en niet wilt geloven dat je niet ongesteld wordt en weer buikpijn krijgt.

Ik heb er vandaag weer even een test tegen aan gehouden.. en ja hoor... een hele dikke +. Kan het eigelijk nog niet geloven.

mommysoonihope ik hoop voor je dat de misselijkheid gauw minder wordt en een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap. Mss heb je iets aan de tip van Jes en helpt het.

Joeki inderdaad voor jouw ook heel spannend zeg 1 of 2.

Nou.. omdat ik nu al zo'n dikke buik heb denk ik dat het er 2 zijn, maar ben ook een beetje bang dat het niet goed zit.. het is toch eigenlijk niet normaal dat je na 4 weken al een buikje hebt. Heb het eigenlijk als sinds 3 dagen na TP. Had nog het zkh gebeld en die zeiden.. je gebruikt nu die witte hormoon bollejtes en als het goed is maakt je lichaam het zelf ook aan. Dus kan wel kloppen.. Ik kijk uit naar de echt de 28 ste. Dan hebben we iets meer zekerheid.

Ik ga me ook even proberen in het rijtje te zetten hoop dat het lukt.

Geplaatst

J
U
N
I
M
A
M
A'
S

W
i
e
i
s
w
i
e
:

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e kindje bij de 3e IVF poging (cryo)

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

U
i
t
g
e
r
e
k
e
n
d
e
d
a
t
u
m
:

01 juni: Roseflower

03 juni: MommySoonIHope

06 juni: Purple82

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

15 juni: Jes28

G
e
p
l
a
n
d
e
a
f
s
p
r
a
k
e
n
/
e
c
h
o'
s
:

17 oktober: MommySoonIHope 1e echo

18 oktober: Joekie 1e echo (6.0 wk)

24 oktober: Roseflower 1e echo

26 oktober: Purple82

28 oktober: Sweetformysweet 1e echo

28 oktober: Tobbert 1e echo

4 november: Jes28 1e echo

Geplaatst

Het wordt al een gezellig lang rijtje!

Hopelijk blijven jullie allemaal druk meekletsen :)

Vanavond even een dutje gedaan en toen ik wakker werd had ik toch even een vlaag van misselijkheid maar het is gelukkig niet al te lang en heftig!

En 's avonds lijkt mijn buik toch al ietsje pietsje zichtbaar te worden.

Dinsdag de echo... Spannend hoor!!

Geplaatst

Joekie dat heb ik ook al een keer gehad een vlaag van misselijkheid, toen ik een ontbijtje aan het maken was bah die lucht van de eieren! Maar verder gaat het goed hier met de misselijkheid :)

En wat spannend de echo dinsdag!

Tobbert ook hier twee embryo 's teruggeplaatst

Zoooo spannend.........

Nog even afwachten tot de echo

Geplaatst

De eerste echo's zijn in zicht, spannend mommysoonihope en joekie.. Zenuwachtig zeker?

Joekie heb jij er ook 2 terug geplaatst gekregen. Dat wordt spannend dinsdag ;)

Er zijn er al een aantal die misselijk beginnen te worden.. Ik heb momenteel nog nergens last van (afkloppen), behalve mijn

buik af en toe.

Las net op een ander forum dat iemand niet mee mocht doen met mvm, omdat zij een bloedtransfusie heeft gehad... Ik ben zelf tussen de 3e en 4e icsi erachter gekomen dat ik hodgkin had en heb tijdens de chemo's ook bloed gekregen... Zou het heel erg jammer vinden als ik niet mee mag doen.. Wil toch wat terug doen.. En dit is dan wel het minste wat je kan doen..

Geplaatst

Nou... er zijn dus 5 als ik het goed heb die er 2 terug hebben laten plaatsen. .

Joekie

Roseflower

Jes

sweetformysweet

Tobbert

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten

Dat is wel ook weer heel spannend!

Geplaatst

Nee, ik heb er maar één teruggeplaatst gekregen hoor meiden!

Als het een tweeling is dan is het een één eiig :)

Maar om te beginnen vind ik één kindje goed genoeg hoor :)

Je mag inderdaad niet meedoen als je een bloedtransfusie hebt gehad.

Anders even vragen via het tel nr van MvM.

Geplaatst

Oh sorry joekie. Op zich is voor mij ook 1 genoeg hoor. Ben al lang al blij dat ik in verwachting ben. Maar het was onze laatste kans, en hebben toen de gok genomen om er 2 terug te plaatsen en hopen dat er minimaal 1 blijft zitten. Maar 2 zijn er ook heel erg welkom hoor.

mommysoonihope hoe is het met je. Hoop dat het iets dragelijker is voor je.

Heb ook geprobeert een banner te maken, maar helaas niet geluk. Er komt alleen tekst te staan.

Geplaatst

ja idd n mooie banner te zien haha! ik had dat ook hoor dat ik alleen tekst zag maar het is toch ook gelukt!

wij waren ook van plan om er 1 terug te laten plaatsen, maar omdat de embryo`s allemaal van ondergemiddelde kwaliteit waren hebben we voor 2 gekozen, de kans was al zo klein...! dus het zouwel al helemaal n wonder zijn als ze allebei zijn blijven zitten!

we houden er natuurlijk wel rekening mee, maar goed het is nog even afwachten!

Geplaatst

**breek ff in**

meiden, wat mij hielp tegen misselijkheid was uets eten VOOR ik opstond, dus biscuitje, crackertje ofzo in je nachtkastje leggen. Ook in m'n tas had ik sultanas dn dergelijke, zodat ik telkens als ik de misselijkheid opvoelde komen iets kon eten. Helpt echt!!

En die moeheid; ik lag de eerste 3 mnd iedere avond om 8 uur inbed. Gewoon aan toegeven, je lichaam heeft t nodig.

Het goede nieuws is dag het na ongeveer 3 mnd allemaal sla sneeuw voor de zon verdwijnt!!

Succes allemaal.

**breek weer uit **

Geplaatst

bedankt fren-1976! hier ook nog last van misselijkheid, maar mocht het zover zijn, dan ga ik het zeker proberen.

mommysoonihope, succes morgen!

Geplaatst

Ik heb af en toe wel een weeïg gevoel in mijn maag. Niet echt misselijk maar een vreemd gevoel.

Las al dat de misselijkheid bij zes weken op gang kan komen,

Ik heb al wel iets een bol buikje maar soms denk ik ook zat dat er al niet? Haha

Mijn vriend zei vanmorgen : je eet goed he smaakt het je beter? Nou ja zeg volgens mij eet ik echt niet zoveel meer hoor ( of is dit nu de zwangerschapshormonen waar ze het over hebben :) )

Geplaatst

nou, ik ben ook niet echt misselijk maar idd ook af en toe zo`n weeig gevoel in m`n maag!

ik heb vooral last van verstopping, die stomme darmen!

en zoo snel janken, mijn zoontje was gisteren de lion king aan t kijken....nou toen ging de papa dod heb gehuild als n klein kind was helemaal over m`n toeren! en daarna er keihard om lachen...pff watn emoties haha!

Geplaatst

Nou meiden ,

Hier nog geen verandering in zicht helaas ..... vandaag al 3x moeten overgeven ,alleen s´avonds kan ik wat eten en drinken .

MOrgen om 9.30 u hebben we onze 1e echo spannend !!!

Hebben meiden hier ervaring ermee hoelang je bij een cryo tp progynova moet doorslikken??

Ben doodmoe ga weer naar mijn bedje toe

Liefs en een dikke knuff van mij

Geplaatst

zie dat ik het verkeerd heb geschreven. heb nl helemaal nog geen last van misselijkheid. sowieso nog niet zoveel 'klachtjes' maar ben nog maar 5 weekjes. dus wie weet komt dat allemaal nog..

mommysoonihope, ik heb geen ervaring met progynova. maar doe rustig aan en sterkte met de misselijkheid!

Geplaatst

Hi meiden. Ik sluit me aan. Ben inmiddels 6 weken zwanger en je zou verwachten dat ik heel blij zou zijn....ben ik ook wel maar waarom voel ik me dan zooo down.......rot hormonen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden