Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super KFernandez!!!!

Hier alweer over 2 weken de afspraak bij de gyn in ons lokale ziekenhuis. VU heeft ons gister "ontslagen" met vlag en wimpel. :) Maandag nog wel een intake voor de combinatietest in het VU. Ik ga vooral vragen naar hun nieuw ontwikkelde dna test, die is totaal risicoloos en net zo duidelijk. Want anders denk ik dat wij niet gaan testen. Wat blijkt dat je leeftijd telt van het moment van de punctie. Dat was bij ons een jaar geleden, dus toen was ik net 35. Dan is het risico op afwijkingen minder groot, maar het risico op een MK bij de vruchtwaterpunctie even groot. Als ik die toch niet zou willen doen, dan hoef ik het eigenlijk helemaal niet te weten merk ik. Ik probeer te vertrouwen dat onze ukkepuk zo lekker bewegelijk is!

Weten jullie al wat je doen?

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een hoop goede echo's (en zelfs dubbel geluk!). Super fijn!

Wij hebben eerder deze week ook weer een prachtecho gehad met een zeer beweeglijk hupske. Ik ben vandaag 11 weken. Mijn uitgerekende datum is 1 juni. Kan iemand mij toevoegen aan het lijstje?

Testr, wij doen geen combinatietest. Ik ben 36, maar onze overweging is deze: een kindje met down is welkom (tuurlijk liever een kindje zonder afwijking, maar toch welkom). We zouden pas gaan twijfelen als het een kindje met down en bijvoorbeeld een ernstige hartafwijking is (komt redelijk vaak voor), maar dat zie je dan bij de 20-weken echo, als het goed is.

Ik vind het een nadeel dat je bij de combinatietest een kansberekening krijgt. Uitsluitsel krijg je niet en als je kans hoger is dan gemiddeld, maak je je alleen maar extra veel zorgen over dat het misschien geen gezond kindje is. Ik weet niet hoe dat zit met die nieuwe dna-test. Krijg je dan wel een 'zekere' uitkomt, of ook een kans?

Voor ons is het dus alleen de 20-weken echo en dan hopen dat alles er piekfijn uit ziet!

Succes allemaal!

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door ?

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

9 november: minoes 1e echo

11 november: Sweetformysweet echo

14 november: Testr/Miki gesprek over testen

15 november: Mywish 2e echo

16 november: kvdfernandez 1e echo

17 november :MommySoonIHope combinatietest (nekplooimeting en bloedtest)en 2e afspraak bij de gewone gyn.(daar zal ik ook moeten blijven omdat het er twee worden )

17 november: Joekie 4e echo

22 november: Mywish combinatietest

22 november: Minoes 2e echo

23 november: Joemie 3e echo

24 november: Tobbert 3e echo

25 november: Miki/Testr 3e echo

2 december: Jes28 3e echo

Geplaatst

Ceece, ik heb je toegevoegd op het lijstje. Nog gefeliciteerd met je prachtecho! Lijkt me heel bijzonder als je het voor het eerst ziet bewegen..

Wij doen ook geen combinatietest en doen net als Ceece alleen de 20 weken echo.

Kvd, spannend hoor volgende week de echo.

Sweetformysweet, succes vandaag met je echo!

Minoes, veel plezier op de Veluwe :)

Geplaatst

Hi,

Helaas kon ik gister niet naar het ziekenhuis voor de echo.

Ik lig nog steeds veel plat op bed kan nog maar kleine stukjes lopen en zitten gaat niet langer dan 5 minuten. Tijdje zitten dubben maar we waren bang dat we dingen zouden gaan forceren. Pfff balen.

Nu sta ik voor volgende week vrijdag 

Ik heb wel een vraagje aan jullie in het begin had ik zulke gevoelige tepels dat lijkt af te nemen hebben jullie dat ook?

En ben vijf kilo afgevallen, had iets een buikje, waarschijnlijk in het begin door opgezette darmen zeggen ze, maar die is nu weer verdwenen doordat ik afgevallen ben,

Hihi dus de zwangerschapskleding kan nog even in de kast.

Lieve groetjes Sweetformysweet

Geplaatst

Hoi Sweet,

Das echt balen dat je echo niet door kan gaan!

Bij mij zijn mijn borsten en tepels ook de ene keer gevoeliger dan de andere.Ik denk dat dat normaal is.

Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat ik sinds gisteren een keer of 4 een klein beetje licht bruine afscheiding had.

Hebben jullie hier ook last van?Of gehad?

Ik denk wel dat het allemaal nogal mee valt want het is echt niet veel maar toch had ik het liever niet gehad want ik pieker snel.:icon_smile:

Groetjes

Geplaatst

Oh Sweet dat was echt een tegenvaller dat je niet naar het ziekenhuis kon gaan voor een echo!! Ik ga heel hart duimen dat het volgende week beter met je gaat en dat je wel heen kan.

Joemie ik had ook afschijding en gelukkig was er niets aan de hand. Nu is het gelukkig weer over.

Volgende weer weer een aantal echo's veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Tobbert

Geplaatst

Sweetformysweet, wat balen dat het (nog!) zo erg is. Sterkte en hopelijk volgende weer meer geluk.

Hier borsten ene dag meer gezwollen dan de ander ook (merr afdruk van bh dan). Tepels niet continu, wel al weken als ik schik. Erg komisch wel. :-)

En Joemie, ik heb ook soms wat donker gele afscheiding, ene dag erger dan de ander. Snap dat je van bruin niet blij wordt, maar het is hoe dan ook beter doorbloed daar. Hebben jullie wellicht gevreeen? Durven we hier nog niet hoor. Juist om ff geen irritaties te geven daar.

Geplaatst

Sweetforum balen dat je niet naar het ziekenhuis kon zeg.

Maar ik hoop dat je anders van de week naar het ziekenhuis mag.

Mijn borsten doen de ene dag ook meer zeer dan de andere dag.

Mijn man pakte me gister beet oo en mijn borsten deden zeer ooo haha.

Testr wij hebben ook nog geen gemeenschap gehad moet wel hoor het kan geen kwaad de baby zit goed beschermd.

Mischien wel vanaf haha

Wij zijn weer terug naar huis van weekendje weg was erg leuk.

Alleen uiteten doen we maar de komende maand maar even niet meer hou mijn avond eten als het te zwaar is niet binnen dus beetje bij beetje.

Is zo zonde van het geld als ik uit eten ga en daarna weer uitspug haha.

Lekker alle dagen nog misselijk goed teken.

Iedereen fijne zondag liefs Jessica

Geplaatst

Hey meiden,

Joemie ik heb ook met regelmaat bruin bloed verlies gehad hoor! Kan geen kwaad zolang je geen flinke buik krampen hebt.

Mijn borsten doen ook wisselend zeer.

Donderdag mogen we weer even naar ons kleintje kijken.

Geplaatst

Mijn borsten doen de ene dag ook meer zeer dan de andere dag.

voor de rest gaat wel.nog 2 dagjes en heb ik de echo eindelijk!!!!

ik ben erg nieuwsgierig!!

ik moest wel vandaag overgeven.ik hoop dat we een kloppende aartje kunnen zien!! ik ben soms bang dat het niet zou is maar ze zegen dat als je de kwaaltjes heb, is zeker goed (niet dat als je die niet heb niet goed zou zijn hoor een vrienden van mij heft echt gelukt die heft geen last van nix!!).

Geplaatst

Kvdfernandez ja dat zeggen ze dat klachtjes altijd goed zijn en voor je zelf natuurlijk ook.

Echo is altijd spannend over anderhalf week mogen wij ook weer het verschil is dat al zo groot leuk om te zien

De klachten zijn hier duidelijk nog aanwezig haha

Liefs Jessica

Geplaatst

Vraagje aan degene die al contact hebben gehad met de verloskundige.

Hebben jullie dit op eigen initiatief gedaan of werd dat aangegeven door het ziekenhuis.

Met onze 8 weken echo zei het ziekenhuis dat we nog een echo met 12 weken in het ziekenhuis kregen en dat

we dan pas contact op moesten nemen met de verloskundige en niet daarvoor.. Hoe is dit bij jullie? Wil eigenlijk al wel bellen voor een afspraak..

Sweetformysweet, wat vervelend dat het nog niet goed met je gaat. Hopelijk mag je snel de kleine bewonderen. Sterkte!

Joemie, ik heb er ook last van gehad, maar op de laatste echo was alles goed gelukkig.

Mywish, succes weer morgen :)

Geplaatst

Jes ik kan je geen antwoord op je vraag geven ik ga naar de verloskundige in het ziekenhuis.

Mijn tweede echo hoefde ook niet bij de gyn maar door wat ik mee heb gemaakt krijg ik 1 extra;) en daarna naar de verloskundige.

Je kan het ziekenhuis bellen wat je het beste kan doen!

Liefs Jessica

Geplaatst

Hee Dames !

Vanochtend weer een echo gehad en alles zag er goed uit ze zijn al weer wat gegroeitt gelukkigg ...eentje wou niet graag in beeld dus die staat ook niet zo goed op de foto's die we mee kregen echt jammer maar de ander was duidelijk te zien een paar x en staat goed op de foto ! maar de hartjes klopte goed en ze groeide goed dus ben gelukkig mij dag kan niet meer stuk

toen straks s moeders voor moeders langs gekomen dus dit word mij eerst week plassse voor hun mooie ketting gehad en ze hadden nog een zwangerschapstest gedaan blijft leuk als ie dan positief is..

dus heb een leuke dag vandaag kan niet wachten tot volgende week tot de volgende echo zou het liefst wel elke dag willen kijken ..maarja dat gaat niet helaas

xxxmywish

Geplaatst

Sweetformysweet, Fijn om te horen dat het iets beter met je gaat. Hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt en kan je ook weer kijken naar de kleine.

Geplaatst

Joekie, kan je de kleine trouwens nog steeds horen met de angelsound. Dat bod op marktplaats is niks meer geworden, iemand anders was net eerder helaas. Nu twijfel ik of ik hem nu al haal of nog eventjes wacht tot we 12 weken zijn..

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door ?

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

15 november: Mywish 2e echo

16 november: kvdfernandez 1e echo

17 november :MommySoonIHope combinatietest (nekplooimeting en bloedtest)en 2e afspraak bij de gewone gyn.(daar zal ik ook moeten blijven omdat het er twee worden )

17 november: Joekie 4e echo

22 november: Mywish combinatietest

22 november: Minoes 2e echo

23 november: Joemie 3e echo

24 november: Tobbert 3e echo

25 november: Miki/Testr 3e echo

2 december: Jes28 3e echo

6 december: Jes28 intake verloskundige

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden