Ga naar inhoud

Uitgerekend in juni 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi joekie, op mijn werk nog niet verteld. 1 collega was een beetje overstuur. vond het geen leuk moment om te vertellen. wel jammer, maar zeker deze week. want straks horen ze het via via. woon in een dorp ;)

sinterklaas was leuk met familie, de eerste babykleertjes gehad. zo leuk.

succes vandaag met je echo! leuk dat je weer mag kijken. ik moet vandaag voor het eerst naar de verloskundige. ben benieuwd of zij ook nog gaan kijken..

Geplaatst

Heey Dames

Kom net terug van het ziekenhuis en alles zag er super uit gelukkigg had echt de zenuwen voor die combi test

Maar voor nu ziet het er goed uit en ben ik dolgelukkig met mij 2 kleine babys :)

op naar de volgende echo nog paar dagen en dan 12 weken ..

xxx mywish

Geplaatst

Wie is wie:

Ceece: 36 jaar

Jes28: 32 jaar, zwanger van 1e kindje door 4e ICSI

Joekie: 29 jaar, zwanger van 1e kindje door 2e ICSI, 1e tp

Joemie: 29 jaar, zwanger 1e kindje door 3e ivf

Kvdfernandez: 26 jaar, zwanger van 1e kindje bij 2e icsi poging

Minoes: 26 jaar, zwanger 2e 1 ste 12 week mk 1 ste tp icsi

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Mywish: 22 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf

Purple82: 29 jaar, zwanger van 2e kindje middels ICSI

Roseflower: 25 jaar, zwanger van tweede kindje door 1e ICSI

Sweetformysweet: 40 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e IVF 1e tp

Sweetskilly: 30 jaar, zwanger van 1e kindje door 1e ivf 1e tp

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Testr/Miki: 36 jaar, zwanger van 1e kindje 4e ICSI cryo

Tobbert: 36 jaar, zwanger van 1e kindje bij 3e ICSI poging 1e tp

Uitgerekende datum:

01 juni: Ceece

01 juni: Roseflower

02 juni: MommySoonIHope

06 juni: Purple82

09 juni: Testr/Miki

10 juni: Sweetformesweet

12 juni: Joekie

14 juni: Tobbert

15 juni: Jes28

22 juni: Mywish

28 juni: Minoes (Jessica)

28 juni: sweetskilly

29 juni: kvdfernandez

29 juni: Joemie

Geplande afspraken/echo's:

6 december: Jes28 intake verloskundige

6 december: Joekie 5e echo

14 december: Jessica 4 de echo afspraak vk en arts

15 december:kvdfernandez nekplooimeting

19 december: Miki/Testr 4e echo + controle gyn

20 December: Mywish 5e echo

23 december: Joemie 4e echo + nekplooimeting

23 december:kvdfernandez 3e echo

Geplaatst

hey mywish wat fijn dat alles goed is maar maak je geen zorgen normaal gezien met 10 weken gebuurt al nix de kans is dan 2% heb de gynaecoloog tegen mij gezegd dus voor die paar dagjes komt het goed!!!! maar ik begrijp wel dat je toch wel blij bent als je 12 weken bent :).

ik heb al dingen gekocht bij een vrienden een badje met standaard en vel kleren erg veel en het ziet als nieuw out!!!en een flesverwarmer voor boven.

gr

Geplaatst

Wie is wie:

MommySoonIHope: 37 jaar ,zwanger van 1e en 2e kindje(tweeling )bij de 3e IVF poging (cryo)

Tascha: 32 jaar, zwanger van 2de kindje (1ste kindje overleden), spontaan in wachtmaand

Uitgerekende datum:

9 januari: verloskundige

Geplaatst

Wie is wie:

Uitgerekende datum:

9 januari: Jes28 verloskundige

Geplaatst

Vanavond echo gehad. Alles goed en beweeglijk :) Helemaal blij!

Morgen afspraak maken voor 20 weken echo. Met 16 weken mogen we weer even komen spieken naar de kleine!

Wie is wie:

Uitgerekende datum:

27 december: Joekie 6e echo

9 januari: Jes28 verloskundige

Geplaatst

Joekie wat fijn!! Ik ga morgen ook even bellen voor de 20 weken echo. Doe je de uitgebreide? GUO volgens mij..

Ga ook bellen voor een geslachtsecho. Ben zo nieuwsgierig :)

Willen jullie weten wat het wordt.

Mywish fijn dat de uitslag goed was. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig was..

Hoe gaat het met iedereen?

Geplaatst

Ja, we willen heel graag weten wat het gaat worden. Hoop dat de vk het met 16 weken gaat zien als we een echo hebben..

De 20 weken staat nu gepland op 17 januari. Ik ben dan 19.2 weken zwanger.

Geen idee wat voor 1 eigenlijk... Zijn er minder uitgebreide dan? Ik moet naar een ander echobureau omdat mijn eigen vk de 20 weken echo niet doet..

Geplaatst

Hey dames

Joekie wat fijn dat alles goed was met jullie ukkie

En wat lekker dat de 20 weken echo ook gepland staat.

Jij wij willen ook weten wat het word

Ik heb lief kado van mijn vader gekregen we mogen een kinderkamer en wandelwagen uitzoeken na keus

Lief hè was ook helemaal emo

Hebben jullie dat ook dat de pijn in de borsten soms wat afzakt?

Liefs Jessica

Geplaatst

joekie fijn dat alles goed is!!!

minoes ja ik heb het ook!!

hier gaat wel beter ik moest een par nachten geleden naar de ziekenhuis gebeld omdat ik bloed en het overgeven was de dag daarna naar de huisarts en ze hebben mijn urine gekeken gelukkig was die goed anders moest ik opgenomen worden.ik heb wel medicineren gekregen tegen de misselijkheid en braken en blijkbaar help dat gelukkig!!!!ik had bontjes in mij maag en de slokdarm.

maar alles gaat nu wel goed!!!! hoop dat het zo blijft!!

Geplaatst

Kvdfernadez jeetje zeg dat was wel even spannend gelukkig is alles goed

Als ik volgende week haast weer niet kan avond eten neem ik die pillen ook kan haast niet eten pittig niet scherpe snoepjes niet krijg zuurbranden van haha ben 2 kilo kwijt ach zal er straks wel dubbel en dwars weer op zitten

Liefs Jessica

Geplaatst

he minoes gewoon vragen om die medicijnen hoor. ik heb ze ook vorige week van het ziekenhuis gekregen. kon echt niks meer binnenhouden vorige week donderdag en vrijdag en moest voor 12 weken echo naar het ziekenhuis en ze vroeg hoe het ging. ik zei prima, alleen dat ik niet niks binnenhield. toen zei ze nou daar hebben we wat voor hoor en het is echt niet erg als je die medicijnen neemt, daar zijn ze voor. dus hopelijk helpt het bij jou ook en kan je straks weer lekker eten :)

heb ook al een tijdje niet meer zo'n last van mijn borsten..

en wat lief van je vader dat je een kinderwagen en een kamertje mag uitzoeken! wanneer ga je op pad haha

wij krijgen de kinderwagen van mijn schoonouders. ook heel blij mee.

kvfernandez wat vervelend joh, maar fijn dat het nu beter gaat en dat de medicijnen aanslaan. hopelijk blijft het zo.

zijn jullie ook benieuwd naar het geslacht van jullie tweeling.

Joekie, weet niet zeker... maar volgens mij heb je de gewone 20 weken echo en de guo.. heb een boekje gekregen van de vk. moet nog even lezen, dus weet niet zo het verschil. volgens mij zei ze dat die net iets uitgebreider is en dat je daarvoor o.a. in aanmerking komt als je op 'onze' manier zwanger bent geworden. onze vk doet ook niet de 20 weken echo. moeten daarvoor naar het ziekenhuis. heb geprobeerd te bellen, maar nemen niet op.. dus nog niks gepland.

zou morgen eerst naar blof gaan, maar hoorde dat de zanger een virus heeft.. gaan denk ik dan maar de kerstboom opzetten. ook leuk :)

Geplaatst

Jes ja ga er na vragen breekt me op wil niet zuren maar ben gewoon duizelig en moet nou aan de bel trekken

Ga donderdag met mijn mama op pad voor baby spullen

Ja fijn hè dat je spullen krijgt jij dus ook al lekker

En joepie bijna 12 week kan ik het de hele wereld vertellen ook al weten het al veel haha

Fijn weekend liefs

Geplaatst
Ik heb lief kado van mijn vader gekregen we mogen een kinderkamer en wandelwagen uitzoeken na keus

Hebben jullie dat ook dat de pijn in de borsten soms wat afzakt?

Jeetje wat een enorm kado!! Echt super lief zeg!!

En over de borsten.. Ik heb er nooit veel last van gehad en de laatste weken al helemaal niet meer..

Geplaatst
hier gaat wel beter ik moest een par nachten geleden naar de ziekenhuis gebeld omdat ik bloed en het overgeven was de dag daarna naar de huisarts en ze hebben mijn urine gekeken gelukkig was die goed anders moest ik opgenomen worden.ik heb wel medicineren gekregen tegen de misselijkheid en braken en blijkbaar help dat gelukkig!!!!ik had bontjes in mij maag en de slokdarm.

Wat heftig zeg!! Wat zul je je flink beroerd voelen zeg, daardoor. :(

Ik hoop dat het binnenkort snel afneemt want dit is toch niet lang vol te houden.. Sterkte meis!!

Geplaatst

MommysoonIhope, we denken aan jullie. Ik had eerder gereageerd, maar dat was de dag dat het forum eruit lag en de berichten weg waren. Het zal zwaar worden voor jullie. Maar vergeet niet positief te blijven voor jullie andere uk en jullie zelf. Hou geloof! En uiteraard veel sterkte met afscheid nemen van de andere kleine. Dat gaat helaas hand in hand bij jullie.

Kfernandez, fijn dat je nu iets gekregen hebt. Had je nog niet eerder aan de bel getrokken omdat je zo ziek was? Daar zijn de artsen voor hoor!

Joekie weer een mooi echo las ik, top hoor.

Minoes, wat lief van je pa!

Wij doen wel een GEO1 echo. Je hebt een standaard, uitgebreide en een zeer uitgebreide 20 weken echo dacht ik. Wij hebben die laatste ivm medische indicaties. Ik heb antistoffen in imjn bloed door een verkeerde bloedtransfusie ooit en daarmee lopen we het risico dat ik het bloed van de kleine kan afbreken. Doen we nu al onderzoek voor, maar de gyn geeft aan dat het allemaal prima oplosbaar is en geen zorgen over nodig zijn. Verder was ik gestopt met Prednisolon, maar weer begonnen omdat de allergie en daarmee waarschijnlijk mijn immuun echt direct weer alle kanten opvlogen. Niet ideaal, maar in zo'n lage dosis heel weinig risico voor de kleine (reuma patiënte gebruiken al vele jaren veel hogere dosissen tijdens de zwagerschap)

Wij zijn aan een top gyn gematcht via een bevriende arts vriend, waardoor we overal een beetje tussendoor mogen en niet met co-assistenten hoeven te schakelen. Bevalt goed, aangezien men vaak denkt dat ik zelf ook medicus ben (omdat ik zoveel heb uitgezocht vermoed ik ;-)) en we toch ook wel een speciaal gevalletje zijn.

Vandaag 14 weken! Voel me veel fitter, erg blij mee. Ik start voor kerst met zwangerschap yoga. Wat doen anderen aan beweging?

Wij hopen ook bij de volgende echo te kunnen zien wat het is, ook al denk ik sterk te voelen dat het een jongetje is. Ik kan er natuurlijk naast zitten. :)

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

testr fijn dat jullie zo'n uitgebreide echo krijgen!

Wij hebben geen keus gehad.

Wist niet eens dat er keus was haha.

Het kan niet bij onze eigen vk want hun apparaat was daar niet goed genoeg voor zei de vk.

We gaan dus naar een echo bureau in Ermelo.

Ach, we zien het wel.

Spannend toch allemaal hé!! Ik heb ook wel een voorgevoel voor een jongen :) Ben benieuwd of het allemaal uit gaat komen :D

Geplaatst

Ook al zo'n voor gevoel dus :-)

Ja die echo gaan we op in, ook omdat we geen combi test hebben gedaan. Maar een grote risicoloze check lijkt ons wel prettig.

Nog een dikke week wachten op de volgende echo, ahh!

Merk al dat ukkie hoger begint te komen, boven schaambot. Ook buikje echt al rond, mijn navel langzaamaan naar buiten, heel bijzonder. Ik dacht de kleine zelfs gevoeld te hebben! Al is dat voor een 1e erg vroeg.

In een baby winkel voel ik me nog steeds niets thuis. Zolang gedacht dat ons dit niet gebeuren ging (me er daarom ook erg afzijdig van gehouden), die knop kan gek genoeg nu niet in 1x om. Komt wel, in de kerstvakantie ga ik er eens goed induiken. Wat hebben we straks nodig?

Zijn er al veel dingen gekocht door jullie?

Geplaatst

Jes lief he ben er ook heel blij mee

Nog even en we hoeven niks te kopen mijn schoonouders box mijn tante en mijn moeder ales voor bad wat er ook bij komt kijken haha wel lief

Ik denk ook een jongen? haha

Testr Ik krijg ook een uitgebreider echo bij 20 week omdat ik medicijnen gebruik

En bij 27 week gaan ze bloed prikken om te kijken wat het bloedgroep van de baby is als die positief is krijg ik een spuit anders is het gevaarlijk voor mij en bij 36 week krijg ik vitamine k omdat mijn medicijnen die afbreken dus ben benieuwd wel fijn extra zekerheid

Ik krijg woensdag echo bij vk en geprek zin in schoonmoeder gaat voor het eerst mee

Fijn weekend liefs Jessica

Geplaatst

hoi iedereen hier gaat het wat beter!!

wij hebben de tweeling wagen wel gereserveerd bij baby-dump en komt in maart binnen ongeveer. ja... komende week nekplooimeting en bloedonderzoek!! mij man kom pas vrijdag thuis dus ik zal met mij moeder gaan.ik weet nog niets van de 20 week echo zou wel iets over horen de 23te als ik bij de gynaecoloog ga.

gr

Geplaatst

heey dames..

hier 31 jan de 20 weken echo krijg er ook 1 bij 16 weken hoop dat ze het dan ook kunnen zien we willen het ook graag weten iedereen in onze omgeving denkt 2 meisjes zelfs mij vriend denkt 2 meisjes maar hoopt 2 jongens haha volgens mij willen jongens altijd jongens... :) maar is belangrijker dat alles goed gaat en is met de 2 en ik ben ook benieuwd wat jullie gaan krijgen kvdfernadez jij kan ook 1 jongen 1 meisje krijgen tog? da zou ook wel leuk zijn

en minoes leuk dat je zoveel krijgt van je family.. wij krijgen ook echt van alles ik heb zelf nog maar 1 ding gekocht dat is de kinder wagen super mooie en zon doorgroei wagen in het aqua blauw mij vriend vond hem zo mooi we hebben hem via markplaats maar alles zag er super mooi uit maarja nu nog paar dagen af wachten (9 dagen ) voor de volgende echo kan echt niet wachten als het kon zou ik iedere dag kijken :)

xxx mywish

Geplaatst

Hi allemaal!

Goede echo 's allemaal lees ik. Super fijn :)

Wat leuk dat jullie al spulletjes gekocht hebben.

Ik heb al wel heel veel gekregen, zo lief!

En zelf al wat leuke kleertjes gekocht :)

En kleren voor mezelf :) zelfs een mooie feestjurk.

Hihi mijn vriend vond me er in stralen!

Hier ook echt al wat dikker geworden eigen kleding pas ik niet meer.

Kledingkast is dus nu wat beperkt ;)

Mijn energie lijkt gelukkig iets terug te komen, ik doe tenminste weer wat haha

Hoe is het met jou nu joekie, onwerkelijk hè als een van je ouders er niet meer is, als alles een beetje achter de rug is komt het gemis pas, dikke knuffel van mij! Ik weet hoe moeilijk dat is x

En hoe is het met jou mommysoonihope, moet ook veel aan jou denken.

Ik hoop dat je het een beetje trekt allemaal en fijne mensen om je heen hebt!

Hoe is het verder met jullie zwangerschapsperikelen? Beroerd ben ik nog wel af en toe maar dat is te doen.

Doen jullie allemaal mee voor moeders voor moeders :)

Lieve groetjes Sweet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden