Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb goed nieuws gekregen!!!! Het is ongelooflijk hoe ik me nu voel!! Alles is gewoon goed! Het kindje heeft zelfs een groeispurt ondergaan en zat op 8wk1dg, terwijl ik pas op 7wk4dg zit. Het duurde wel heel lang voordat ze iets zag, omdat ze behoorlijk ver had uitgezoomd, dus de spanning was echt te snijden. En toen zei ze dat het hartje klopte... Ik brak natuurlijk meteen en mijn vriendin ook. Zij was mee omdat mijn man in Amerika zit en ze wilde niet dat ik alleen zou gaan. We hebben keihard gejankt en gelachen!!

Sorry dat ik jullie heb meegesleept in mijn drama. Ik weet het nu wel echt zeker: symptomen of een gebrek daaraan zeggen helemaal niets!

Ik durf mezelf nu wel op te nemen in het lijstje :-)

Wie is wie?

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e kindje

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

1 september - Apple

Controles

06 januari - Ilcsike 1e echo

09 januari - Apple 1e echo

09 januari - Piekje 3e echo

10 januari - Bikergirl 1e echo

10 januari - Tulpie 2e echo

11 januari - Amber76 3e echo

16 januari – Simone77 3e echo

19 januari - Femmie80 2e echo

25 januari - Linda1978 3e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

Bedankt voor al jullie steun!!

Liefs, Linda

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joepieeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!! Gelukkig meis, het zit gewoon goed!!!! :-) Wat een heerlijk moment he, lekker van genieten!

Heb ook nog even het lijstje aangepast:

Wie is wie?

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

1 september - Apple

Controles

16 januari - Amy81 2e echo bij verloskundige!

Geplaatst

Wauw Linda, wat een geweldig goed nieuws !!! Ben echt héél erg blij voor je !!! :-)

Geniet er maar lekker van, heb verdiend na alle commotie.

Geplaatst

Ooh Linda wat een geweldig nieuws!!! Zo zie je maar weer hoe onze lichamen ons soms voor de gek kunnen houden. Wat zul jij opgelucht zijn!

Je bent ook niet de enige die wel eens alleen is ;-) Mijn man is ook 1 tot 2x per maand weg voor zijn werk, op dit moment is hij voor 4 dagen naar Finland. Zijn er nog meer dames?

Hij gaat gelukkig wel proberen om in elk geval tussen juni-november zo weinig mogelijk weg te hoeven gaan.

Vandaag mag ik lekker thuiswerken van mijn baas. Ik kon vanmorgen geen 20 stappen van het toilet weglopen of ik moest alweer overgeven. Dus een mailtje gestuurd en gelukkig is er voldoende begrip voor de situatie.

Geplaatst

Linda gefeliciteerd! Zie je nou dat je lijf je enorm voor de gek kan houden!!! Fijn dat je het hartje hebt gezien, even lekker nagenieten nu hè!

Geplaatst

Super Linda, wat fijn! Wat zal jij opgelucht zijn! En wat lief dat je vriendin mee is gegaan, naar zoiets spannends moet je niet alleen gaan.

Mijn hubbie zit ook vaak in het buitenland, maar tot nu toe komt het elke keer mooi uit gelukkig!

Geplaatst

Bedankt allemaal! Hihi!

Ik lig lekker ontspannen op bed (woensdag is mijn vrije dag) eens na te denken over de boodschappen. Heeeerlijk! Haha!

@esseke: wat vervelend dat je zo ziek bent! Ik heb ergens gelezen (alweer!) dat je HCG-piek bij 9 weken is, dus hopelijk wordt de misselijkheid dan minder...

Mijn man is gelukkig niet vaak weg van huis. Sterker nog: dit is de eerste keer sinds we samenwonen dat we van elkaar gescheiden zijn. En dan meteen 10 dagen en de timing was natuurlijk niet briljant. Maar verder hoef ik hem dus niet te missen. Vind jij het vervelend dat hij vaak weg is? Of eigenlijk wel lekker een paar daagjes er maand voor jezelf? Ik merk wel dat afstand doet verlangen :-)

Liefs, Linda

Geplaatst

Ja, hier nog een 'lonely girl'; mij man is sinds zondag naar Zuid-Afrika voor werk. Hij komt zaterdag gelukkig alweer terug. Dan zal hij in maart waarschijnlijk nog naar Wenen moeten, hij hoopt na die reis even niet meer weg te hoeven tot ruim nadat de kleine er is. :-)

Vind het met dit soort momenten wel pittig met al een kleine thuis. Het is een heerlijk manneke, ik geniet enorm van hem ! Maar hij kan af en toe van die driftbuien hebben als hij iets niet wil. (Voornamelijk als ik hem op til om hem op het aankleedkussen te verschonen of om te kleden) Dan gaat hij schoppen en krijsen etc. Ben dan zo bang dat hij een keer per ongeluk in m'n buik trapt.

@Esseke, wat fijn dat ze zo begripvol zijn op je werk. Dan is het wel lekker om een dagje thuis te kunnen werken.

Ik ga gauw naar onze kleine man, want volgens mij is hij wakker aan het worden. :-)

Geplaatst

bedankt voor jullie reactie

niet te geloven en het dringt nog niet door maar we hebben echt een hartje zien flikkeren!!

zover zijn we nog nooit geraakt

alles ligt op schema is voor moment perfect inorde, wat zijn we gelukkig!

linda wat goed nieuws en al voor op schema zelfs!

bikergirl proficiat met je twee wondertjes!

tulpie wat voor onderbroeken zijn dat dan?

sinds vannacht ben ik ook opeens verkouden, maar na het lezen dat ook zwangerschapskwaaltjes is

ben ik er alleen maar blij mee haha

Geplaatst

Eigenlijk is een loopneus de zwangerschapskwaal en dat zie je natuurlijk snel aan voor een verkoudheid. Het schijnt dat zwangere vrouwen door die kwaal ook ineens gaan snurken hahaha! Maar dat kan je alleen bij je partner checken :-)

Geplaatst

haha dat moet ik straks eens navragen

mijn neus loopt idd de hele tijd, nog nooit eerder gehoord dat dit ook teken van zwangerschap is

weer wat bijgeleerd

heb mezelf ook tussen het lijstje gezet

Wie is wie?

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

16 januari - Amy81 2e echo bij verloskundige!

Geplaatst

@Linda; nee ik vind het niet zo heel erg als hij weg is, zijn werk brengt nou eenmaal sinds 2002 met zich mee dat hij regelmatig voor 2,3 of 4 dagen naar het buitenland moet en na een paar jaar ben ik het toch wel gewend. Het langste dat hij weg is geweest is 8 maanden (zonder de weekenden), dat was begin 2006 toen is hij van Maastricht naar Brussel overgeplaatst. We dachten toen dat het goed te doen was als hij doordeweeks in Brussel zat en in de weekenden thuis in Nederland maar na een paar maanden zagen we dat toch anders. Dus toen ben ik ook in Brussel een baan gaan zoeken, huis in NL verkocht en helemaal naar Belgie verhuisd.

Maarreh soms is het ook wel eens lekker om even het hele huis voor jezelf te hebben, kan ik heerlijk naar "vrouwen" films en series kijken zonder dat hij zich erover beklaagt haha. Het enige dat me nog altijd moeilijk valt is slapen, ik slaap niet graag alleen. Maar we hebben 2 honden dus dan mogen die gezellig op de slaapkamer op een hondekussen liggen.

@llcsike; ja mijn baas en onze secretaresse wisten van het IVF-traject af (ivm de afwezigheidsdagen) en ook zeer geinteresseerd gelukkig. Evengoed ben ik benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan. Mijn huidige contract is namelijk op 1 augustus 2012 afgelopen, ongeveer 2 weken voordat ik uitgerekend ben (en waarschijnlijk ben ik al ietsje eerder weg met zwangerschapsverlof, bij ons krijg je 20 weken, 6 vantevoren en 14 na de geboorte). Het zal mij dus wel benieuwen of er een contractsverlenging in zit of niet... Ik heb van de week wel al een balletje opgeworpen dus eens zien wat ik voor antwoord krijg.

An83, dat van die loopneus wist ik ook helemaal niet. Maar ik heb er inderdaad ook een dag of 3 last van dat ik snotter en ook meer moet niezen dan normaal. Als het een kwaaltje is ipv gewoon een aankomende griep ben ik er ergens wel blij om.

Geplaatst

Ach vergeten in mijn vorige post, iets wat ik toch wel leuk vond om met jullie te delen: mijn man is op het moment dus in Helsinki (Finland) voor 't werk. Gisteravond belt hij me op, was hij de stad in gegaan na het werk en bij een leuke babywinkel uitgekomen. Of ik hem kon zeggen wat de juiste maat voor onze baby zou zijn volgende winter want ze hadden daar zulke leuke en lekkere warme mutsjes en pakjes. En de aanstaande papa wilde dus graag iets meenemen voor hem/haar :happy:

Geplaatst

@Esseke: ja, de toekomstige papa's willen ook hun bijdrage leveren! Mijn man zit in Las Vegas (heel vervelend) en heeft ook allemaal 'souvenirs' voor de kleine gekocht. Ik ben wel heel benieuwd, want er is maar 1 iemand die nog minder van kinderen afweet dan ik en dat is hij hahaha! Het zal wel kleding zijn die de kleine over 3 jaar aankan ofzo haha!

Het lijkt mij heel moeilijk als je man zo vaak weg is, maar alles went inderdaad. En inderdaad fijn om een keer de afstandsbediening vast te mogen houden :-)

@all: ik moet zeggen dat ik het wel heel erg leuk vind dat we hier de komende maanden met hetzelfde vaste groepje kunnen kletsen. Op de IVF-wachtbankjes zat je telkens maar twee weken met andere mensen. Dit is veel leuker!

Liefs, Linda

Geplaatst

Linda!

Wat een goed nieuws! An voor jou ook!

Wat prettig dat er weer meer kloppende hartjes zijn.

Hier vandaag officieel in de positiekleding (zie je er meteen hoog zwanger uit!)

Das nog wat minder als je nog maar 10 weken zwanger bent.

Aan de ene kant heel fijn want ik wil wel weer graag een zwangerschapsbuik, aan de andere kant ben ik nu een soort van dikke koe..

Het is ook nooit goed, zullen de hormonen wel zijn.

Ik geniet van alle euforie!

Prettig om dat te lezen.

Wij maken het nieuws langzaam aan wereldkundig, maar dat geeft ook wel wat angst..

iemand vroeg naar ondergoed.

Ik heb bij het subforum zwangerschapskwaaltjes een draadje gestart 'mijn rug' daar heeft iemand de 'otto' link geplaatst.

Had een heel leuk king louie jurkje gekocht.. gaat nu helaas weer terug

Zul je denken ja wat wil ze nou! wel of geen dikke buik!

Tja.. daar ben ik zelf ook nog niet uit denk ik..

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat 't met jullie allemaal?

Een aantal dames met mannen die ver weg werken. Lijkt mij niets. Het zal wel wennen maar ik ben blij dat mijn man iedere middag thuis komt.

@ tulpie; nu in positiekleding, je bent dikke 10 weken op weg, kan me voorstellen dat je er een beetje tussenin zit, trots op je buikje en ook weer een olifant-gevoel. Toen ik het las moest ik wel even lachen... (ik heb zelfs al een olifant-gevoel, omdat ik bijna geen broek meer dicht krijg na dikke 7 weken, dat wordt nog wat, hihihi) Leuk om eindelijk rond te vertellen dat jullie zwanger zijn.

@Linda; ik heb hetzelfde als jij, ik zit ook nog in het forum van starten met ICSI, heel gezellig met een paar meiden, en dat is leuk. Maar het wachtbankje vond ik geen succes. Steeds nieuwe namen, en als je laat binnenkomt krijg je geen klik daar. Dit forum is ook erg gezellig, en we mogen nog een tijdje!

Nogmaals dank voor de lieve felicitaties meiden! Ik ben nog niet aan het idee gewend, maar ben er wel heel blij mee en kan haast niet wachten tot de volgende echo om dan hopelijk weer 2 kloppende hartjes te zien. Als alles goed gaat wordt het druk bij ons. Ik ben zwanger van de eerste 2 (hihi, 2) maar mijn man heeft al 3 kids uit zijn vorige huwelijk. 2 meiden en een jongen. Ze zijn er niet altijd, 1 weekend in de 2 weken. Toevallig nog meer dames met stiefkindertjes? Wat ik eigenlijk wilde vragen, als je al kids in huis hebt (van jezelf of stiefkindjes), wanneer vertel je ze dat je zwanger bent? En hoe doe je dat? Ik wilde zelf wachten tot het weekend dat ik ongeveer 11,5 week ben, vlak voordat het de wereld in gaat. Zodat zij het wel als een van de eersten weten, maar ik wel uit de kritieke fase ben. Nog leuke ideeen hoe we het kunnen vertellen?

Liefs BG

Geplaatst

Hoi ik breek even in

Bikergirl, ik ben nu 14 weken en ik heb zelf een zoontje van 4, mijn man nog 3 kindren van 4, 9 en 15. Ook bij ons lekker druk dus. Ze zijn er om de 2 weken het weekend.

Over het wanneer vertellen, wij hebben het vrij snel vertelt omdat de oudste 2 heel erg meeleven. Maar wel erbij gezegt dat we nog wel voorzichtig zijn. De 2 jongsten die snappen het nog niet echt, die van mijn man ging boven kijken of de baby er al was ;)

Maar wij hebben het express vroeg gezegt (8 weken) omdat mijn buik steeds groter werd.... Kon er niet onderuit ;) en ze hebben gezien dat ik spuiten moest zetten na het eten dus ja dan komen er vragen. Als je aan mijn zoon vraagt hoe komt de baby in de buik san is zijn antwoord, dat heeft de dokter gedaan ;)

Succes in ieder geval!

Breek weer uit!

Geplaatst

Hoi Sandra81,

Bedankt voor je reactie. Hahaha... Ik zie al helemaal een ukkie van 4 de trap opklimmen om de baby te zoeken ;)

Bij ons hebben de kids niets mee gekregen van de spuiten zetten, ik deed dat boven in de slaapkamer als ze er waren. Ze hebben nu dus geen flauw benul van het uberhaupt bezig zijn met zwangerschap.

Jij ook veel succes met je zwangerschap!

Geplaatst

Hey meiden,

Esseke, wat vervelend dat je nog maar steeds zo misselijk bent. In Nederland kan je daarvoor van de huisarts pilletjes krijgen, geloof ik. Ik lees elders op het forum dat die goed schijnen te werken. Is dat in België geen optie?

Wel erg goed dat je bij hoge nood thuis kan werken. Ik hoop dat je ook zal horen dat je contract verlengd gaat worden, dat zal gevoelsmatig extra rust geven die nu best welkom is!

Dat een loopneus een zwangerschapskwaaltje is, is nieuw voor me. Grappig, dat zou ik nooit gedacht hebben. Maar hetzelfde geldt voor een plotselinge bloedneus en die had ik vorige week ineens te pakken. Met 120 km/u op de snelweg zonder zakdoekjes binnen handbereik, dat wel :-). Heb mijn sjaal eraan moeten opofferen, haha. Vervolgens las ik dat het komt doordat in de zwangerschap de progesteron de bloedvaatjes wat zwakker maakt. Dit kan er o.a. ook voor zorgen dat het tandvlees wat eerder gaat bloeden bij het poetsen. Daar heb ik nog geen last van trouwens.

En nu ik toch bezig ben over kwalen: ik heb last van beginnende keelpijn en uit ervaring weet ik dat dit snel kan uitgroeien tot een keelontsteking, waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. Strepsils en Trachitol mogen echter niet als je zwanger bent. Na wat gezoek ben ik uitgekomen op Hibitane zuigtabletjes. Die ontsmetten ook de keel en mogen gelukkig wél. Nu hopen dat ze werken!

Wat ontzettend schattig dat sommige aanstaande vaders al kleding of kadootjes willen kopen voor de minibaby's in onze buiken. Die van mij doet ook erg z'n best om betrokken te zijn, maar het is voor hem best lastig om al het volle besef te hebben van wat er komen gaat. Zeker bij een eerste kindje, denk ik, en nu het nog zo vroeg is dat je er niets van ziet... Ik ben zelf ook nog steeds hard bezig met wennen aan het idee. Hopelijk gaat dat nog beter als er straks 12 weken voorbij zijn.

Nog even een vraag: wij moeten maandag a.s. aangeven of we wel of niet een combinatietest willen laten doen. Ik vind het een lastige kwestie. Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar wat doen jullie?

Geplaatst

Hi Simone, wat is een combinatietest precies? Ik weet wel dat we na moeten gaan denken over een nekplooi-meting, ik denk niet dat ik dit wil: een kindje met down is bij ons ook welkom en ik wil niet gedurende de zwangerschap de hele tijd met een donkere wolk boven mijn hoofd lopen doordat ik weet dat ons kindje down heeft.

Ik heb ook een man die af en toe van huis is, hij werkt in het toerisme dus zit zo nu en dan her en der, het meest in New York. Dan is het even 'me-time', heb ik ook heus wel als manlief er is hoor maar, tijdens de dagen dat hij er niet is kan ik echt mijn bed uitkomen wanneer ik dit wil, uitgaan tot hoe laat ik zin heb, elke vrouwenfilm op tv kijken waar ik lekker bij weg kan zwijmelen enz. enz;-) En dan na een paar dagen heb ik het gehad en wil ik dat hij heel snel rechtstreeks naar huis toe komt haha!

Grappig dat jullie mannen al aan de koop zijn geslagen haha! Ik merk dat dat wij, en voornamelijk ik, nog heeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig zijn. Ik durf echt met de dag vooruit te kijken. We hebben het nog niet over namen, chreches, werkdagen enz. we hebben onszelf dit vanaf de 12 weken toegestaan en tot die tijd hopen we gewoon heel hard dat ons kindje keihard zijn/ haar best doet in mijn buikje:-)

Ik heb overigens nog geen last van een dikker wordende buik! Waar ik veel last van heb is buikkrampen, maakt mij een beetje gek want het voelt net als ongi worden, darmkrampen, bloedend tandvlees (jawel!), en ik geloof ook wel moodswings haha, maar ja, dat heeft gewoon met mijn angst en onzekerheid te maken:-)

Fijne dag!!!!!!!!

Geplaatst

@Tulpie: Ik zat me ook al af te vragen wanneer ik positiekleding moet gaan kopen. Enerzijds kan je niet wachten en anderzijds is het toch echt nog wel een beetje vroeg. Sommige mensen waar ik het nieuws tegen vertelde, zeiden: ja, ik dacht al een buikje te zien. Uhhhhh, maar het is pas 7 weken... Je bent er helemaal trots op om zwanger te zijn, maar het is niet de bedoeling dat je er nu al zwanger uitziet!! Hahaha!

@Bikergirl en Sandra81: Wat een hoop kinderen! Dat jullie dat allemaal redden! Ik moet nog maar zien hoe het er met 1 gaat :-). Echt respect! :-)

@Amy81: een combinatietest is een combinatie van een nekplooimeting en een bloedtest. Het resultaat is alleen een kansberekening. Als er bijv een kans van 1 op 300 uitkomt, dan loop je weinig risico en als er bijv 1 op 200 (of minder) uitkomt, dan heb je een verhoogd risico. Dan moet je bepalen of je een vlokkentest wilt doen en dan pas kunnen ze met zekerheid zeggen of je kindje het syndroom van Down heeft. Maar met een vlokkentest is er een kans dat een normale zwangerschap toch uitdraait op een miskraam. Daarom doen ze tegenwoordig een combinatietest, zodat je niet meteen risico hoeft te lopen. Voor zover de theorie.

@ Simone77: Wij gaan wel een combinatietest doen. Voor mijn man is dit een vereiste. Hij wil absoluut geen gehandicapt kind. Dit heeft te maken met het feit dat ik MS heb en dat vindt hij wel genoeg zorg. Ik hoop natuurlijk dat er uit de test komt, dat we een hele kleine kans hebben op een gehandicapt kindje, zodat we er verder niet over hoeven na te denken.

Vroeger dacht ik ook altijd dat ik geen gehandicapt kindje wilde, maar als je eenmaal zwanger bent, dan wordt het een ander verhaal. Het lijkt me heel moeilijk om een gewenste zwangerschap te beëindigen.

@Amy81: Wij hebben ons wel al voor de dagopvang opgegeven. Hier hebben ze namelijk wachtlijsten en je moet maar afwachten of er opvang is op het moment dat je weer aan het werk moet. Ook heb ik gelezen dat je al voor de 12 weken kraamzorg en een verloskundige geregeld moet hebben, omdat je anders misschien te laat bent. Ik snap dat je voorzichtig bent hoor. Ik heb gisteren voor het eerst iets durven kopen voor de kleine. Het was tenslotte een feestdag, dus ik heb mezelf over de drempel heen gesleept en een speen gekocht. Het is maar klein, maar voor mij een grote stap! In de winkel kwam ik erachter dat er tig soorten spenen zijn: overdag, nacht, 0-6 mnd, 6-12 mnd, >12 mnd. Er ging een wereld voor me open! Ik moet nog veel leren, geloof ik! Hahaha! Gelukkig nog een paar maandjes de tijd :-)

Liefs, Linda

Geplaatst

@Simone, wij hebben de combinatietest op 7 februari, en ons is inderdaad verteld dat 1 op 300 zo'n beetje de grens die ze aanhouden. Het enige waar we nog niet helemaal uit zijn is of we -in geval van slechte kansen- de vlokkentest/punctie laten doen. Gelukkig hebben we nog een paar weekjes om erover na te denken.

En wat de misselijkheid betreft, ik heb het bij de verloskundige ter sprake gebracht maar ze zei niks over tabletjes ofzo. Alleen een hele riedel aan tips qua voeding/drinken die zouden kunnen helpen. Nu moet ik zeggen, ik let er nu nog bewuster op dat ik de hele dag door kleine beetjes eet en hopenlijk gaat dat een beetje helpen.

Ik hoorde inderdaad ook van een vriendin die mbv ICSI is bevallen in december dat ze al met 16 weken zwangerschap de kraamzorg moest regelen ivm wachtlijsten enzo. Gelukkig is het hier niet zo heel erg, je moet het minimaal 3 maanden voor je bevalling regelen en normaal zou dat geen probleem moeten zijn.

Oh wat ik me trouwens nog afvroeg, wie van jullie gebruikt nog Utrogestan? Ik moet het in elk geval tot 10 weken gebruiken en dan in de 2 weken daarna afbouwen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden