Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he meiden, hoe gaat het hier?

Femmie, wat een prachtige echo!

Volgens mij krijg je normaal gesproken tot week 12 een inwendige echo. Is een beetje afhandelijk van waar/wie de echo's doet. Gynaecologen geven er meestal de voorkeur aan om voor de 12 weken geen uitwendige echo te maken i.v.m. de geluidsgolven en de mogelijke schadelijke gevolgen daarvan. Het zal wel niet zo'n vaart lopen maar dan nemen ze gewoon het zekere voor het onzekere. Ik heb morgenochtend weer een echo, ben stiknerveus...

Verder lig ik al dagen plat: beroerd en uitgeput. Had maandag t/m donderdag gewerkt en was donderdagavond echt compleet uitgeput thuisgekomen. Lag om 18.30 uur al in bed. Vrijdag laat op, daarna gedoucht en mezelf gedwongen er even uit te gaan (want eigenlijk wilde ik alleen maar liggen) maar na een uurtje was ik alweer thuis. Ik trok het niet, zo misselijk en zooo moe. Gisteren ook de hele dag op de bank gelegen, gelukkig niet meer gespuugd. Ik had emesafene zetpillen genomen dat verlicht wel enigzins. Nu ben ik helemaal brak, al mn gewrichten en spieren doen pijn. Maar ben gedoucht en ga er zo even uit. Even naar de vlooienmarkt, moet even uit dat huis hoor! en moet ook bewegen i.v.m. de doorbloeding werd me al in een ander topic waar ik schrijf gezegd. Voel me zo schuldig, ben ik zwanger en kan ik helemaal niet blij zijn omdat ik zo beroerd ben. Natuurlijk ben ik heel blij, maar kan het niet uitten. Ook door de angst en onzekerheid en gewoon zoals jullie ook omschrijven kan ik het haast niet bevatten dat het echt zo is. Je kan verder ook nog niets zien of voelen bewegen en dat maakt me zo onzeker.

Zo genoeg gejammerd... maar moest het even kwijt hoor.

Fijne zondag meiden

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@S€N kop op.. Ze zeggen dat je je binnenkort beter gaat voelen! Maar ik kan me je 'schuldgevoel' voorstellen.

Volgens mij moet je je gewoon heerlijk aan de moeheid overgeven en af en toe even naar buiten zonder teveel van jezelf te verachten!

Volgens mij doe je het prima als ik het allemaal zo lees!

Zet em op!

@bikergirl Bij 10 weken had ik een uitwendige echo. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze volgens mij beleid vanaf 9 weken uitwendig te kijken.. maar ook dat zal wel per ziekenhuis verschillen!

Geniet ervan! Liefs Tulpie

Geplaatst

Joepie! De 12 weken bereikt!

Bizar.. van de week las ik veel over wanneer de knop van 'geloof' omgaat.

Daar had ik een hele reactie op geschreven maar hij pakte het niet..

Ik dacht dat het pas later zou komen maar ik merk dat de groei van mijn buik mij houvast geeft!

Een echt zwangerschapsbuikje! Maar ik kan me ook voorstellen dat je alles pas gelooft als je je kind echt in je armen houdt straks in augustus!

Heb afgelopen week 44 uur gewerkt!

Ik was kapot en lag steeds erg op tijd in bed!

Vandaag schaatsles en los van de buikpijn die ik ervan heb over gehouden gaat het prima.

Gewoon een rustige middag doen en dan lekker die warme kruik op mijn buik en rug..

Ik hoop voor de misselijke dames dat dit snel wegtrekt.. dat is toch het meest vervelende lijkt me..

Hoe is het met de dames zonder verschijnselen??

Fijne zondag! Tulpie

Geplaatst

@Femmie

Ja ik zie net je echo en je babybytes.. Bij jou begint het gevoel nu goed te komen hè? Leuk joh, die echo.. super dat je kindje zo zwaait!

Geplaatst

Sen, lees hier dat je zo hard gewerkt had. Ik dacht dat je al de hele week plat lag. Uiteraard mag je gerust daarvan bijtanken hoor! Maar als het erin zit, is even afleiding en erop uit heel goed voor jou, je relatie en de kleine!

Genieten komt langzaam met de weken, zodra je voor jezelf verder bent. Het groeit echt, op meerdere manieren!

Geplaatst

Goede middag dames,

Mijn echo was nog inwendig, had een klein hoopje dat ze hem al uitwendig zou doen maar helaas!!

Ik was echt bang dat ze mischien wat zou kunnen raken met dat apparaat, maar gelukkig heb ik geen bloed of iets gezien!!

Ja op zich ga ik er wel steeds meer in geloven, ook nog wel bang maar dat gaat pas over denk ik als ik het eenmaal in mn handen zal hebben

Geplaatst

SEN: Oh wat lijkt me dat vermoeiend als je je zo beroerd voelt. Ik hoop voor je dat het snel over gaat en dat je lekker kan gaan genieten.

Femmie wat een mooie echo. Je kan al echt duidelijk een kindje zien he. Geniet er maar lekker van. Het is wel zo dat je met een inwendige echo mooiere beelden krijgt omdat je er dan toch gewoon dichterbij zit.

Tulpie jeetje 44 uur. Hoe houd je het vol? Ik werk 26 uur en denk soms wel eens pfff....

Ik merk ook dat de groei van mijn buik me zekerder maakt. Er is echt geen ontkomen meer aan heb nu echt een zwangerschapsbuikje. Veel sneller dan bij onze eerste. Maar ja ik vind het niet erg ik geniet er volop van.

Hier gaat het goed. Ben nu aan het werk tot vanavond 22.30. A.s woensdag heb ik weer een echo bij de vk. Heb er enorm zin in. Ben dan 12 weken. Bij onze vk kan je voor een heel klein bedrag alle foto's die ze met de echo's maken op een usb stick laten zetten. Echt heel erg handig. En die vergaan ook niet. Want dames voor diegene die de echo foto's willen gaan inplakken of er iets leuks mee willen gaan doen. De echo foto's vergaan in de loop van de jaren. Duurt echt wel ff natuurlijk maar zonde als je ze in een fotoalbum plakt en later als je kindje de foto's bekijkt je er zo goed als niets meer op kan zien. Wij hebben de foto's gefotografeerd en daarna in geplakt. Maar nu hebben we ze op usb stick.

Meiden ik ga weer aan het werk. Fijne avond nog!

Geplaatst

Hahaha! Ik werk zelfs maar 16 uur en dat trek ik niet eens. Ik slaap, eet en ga naar de wc. Net een baby eigenlijk! Ik ga woensdag positiekleding kopen, maar heb er helemaal geen energie voor en heb er daardoor ook geen zin in. Terwijl het juist leuk zou moeten zijn :-(. Ik zit af te tellen tot de 12 weken, want ik hoop dat het dan beter gaat. Maar ja, het gaat allemaal om het eindresultaat! :-)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik weet dat jullie een paar dagen niets van mij hebben gehoord maar heb het een beetje druk gehad. Veel gewerkt en 's avonds vroeg op bed. Overdag best veel misselijk wat nou niet bepaald prettig is,maar volgens de verloskundige een teken dat alles goed gaat met de zwangerschap. Maar verder is alles goed hoor!

En femmie wat een prachtige echo! Blijf het bijzonder vinden om zoiets te zien!

En ben ook blij om te lezen dat het met alle dames verder goed gaat. Op de nodige zwangerschapskwaaltjes na dan haha. Maar daar kampen we geloof ik allemaal wel mee. Hoort er bij zeggen ze dan. Of je daar nu blij mee moet zijn met al die kwaaltjes is punt 2!

Zo ff weer up-to-date. Tot gauw maar weer!

Geplaatst

Even weer ons lijstje tevoorschijn getoverd!

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

24 januari - Bikergirl 2e echo

24 januari - Tulpie eerste afspraak verloskundige

25 januari - Linda1978 3e echo

25 januari - Piekje 4de echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

@ S€N: succes en vooral veel plezier bij je echo vanmorgen! Pfff jij hebt wel heftige klachten meis!

Ik ben wel wat beroerd, maar hoef niet overgeven. Vooral het avondeten krijg ik niet weg. Van de geur van vlees word ik beroerd en gek genoeg krijg ik groente moeilijk weg. De groente die ik normaal lekker vind, gaan er nu maar moeizaam in. Laat staan die ik niet zo graag lust, da's een drama... Maar ik weet dat ik ze nodig ben, dus duurt het eten maar een half uurtje langer... Fruit gaat prima. Brood ook.

Ik werk over het algemeen nog gewoon 40 uur. Ben wel moe, maar het lukt nog prima. Sporten gaat minder goed. Ik ben nog aan het hardlopen, loop nog 3 keer per week, maar zal toch eens op zoek moeten naar iets anders want dit gaat me steeds moeizamer af. Iemand nog suggesties? Wat is een leuke sport en kun je ook grotendeels de hele zwangerschap doen?

Morgen mijn 2e echo, heel spannend! Hoop weer 2 kloppende hartjes te zien en een mooie groei...

@Tulpie: succes bij de VK morgen!

Fijne dag meiden...

Geplaatst

Hey meiden, good morning,

Femmie - wat een prachtige echofoto! Zit je er niet telkens verliefd naar te kijken? zou ik me heel goed kunnen voorstellen. :-)

S€N - wat rot dat je zo brak en beroerd bent. Ik lees steeds dat het na 13 tot 15 weken aanmerkelijk beter zou moeten gaan. In ieder geval is dan hopelijk de onzekerheid wat minder, dat scheelt waarschijnlijk ook een hoop. Heel veel succes met de echo vandaag!!

Tulpie - wat lekker dat je de 12 weken hebt bereikt. En stoer zeg, dat vele werken en daarna nog een schaatsles erbij (leuk!). Hoe is het inmiddels met je rug?

Hier heb ik tot nu toe weinig symptomen gehad, maar gisteren sloeg er ineens een algehele lamlendigheid toe. Misschien heeft het te maken met de drukte, want op m'n werk is het een gillend hectisch, waardoor ook ik telkens de 40 uur overschrijd. Daarnaast in de avonden veel afspraken. Ik was vorige week alleen op woensdag thuis en op vrijdag en zaterdag lag ik pas om 2 uur in bed. En nu is plots alle energie uit m'n lijf verdwenen en loop ik de hele tijd te gapen. Op zich niet zo gek misschien, maar toch hoop ik dat het niet lang zal duren. In de auto vanochtend heb ik met het raam op een flinke kier gereden om wakker te blijven! Maar.... ik mag niet klagen, want ik hoef alleen vandaag en morgen nog te werken. Op woensdag vliegen we voor 10 dagen naar Curacao! Heerlijk, lekker uitrusten en genieten van zon, zee, strand en veel boeken :-). Bij terugkomst zijn hopelijk de 12 weken veilig bereikt...

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

Mijn volgende afspraak was uit het lijstje gevallen, ik heb 'm er weer even bij gezet.

Geplaatst

@Bikergirl, ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap aan zwangerschapszwemmen gedaan en ik wil dit over een aantal weken weer op gaan pakken. Dit is bij ons in het zwembad een speciale les voor alleen maar zwangeren. Het tempo ligt een heel stuk lager, maar we doen wel degelijk wat. Al wordt er natuurlijk ondertussen ook veel gekletst. Hihi Ik vond het in ieder geval erg leuk en ontspannend om te doen. Succes en veel plezier alvast voor morgen bij je echo !!

Ik heb verder weinig klachten alleen dan dat ik dood en dood moe ben. 's Avonds lig ik al rond 9 uur op bed, kijk dan nog wat tv en ik haal de 10 uur niet. Maar verder mag ik niet klagen, want ik ben niet misselijk en eten gaat me eigenlijk ook goed af. Wat bij m'n vorige zwangerschap wel anders was.

Voor iedereen met ernstige kwaaltjes, veel sterkte ermee. Hoop voor jullie dat ze snel verdwijnen en dat er eindelijk genoten kan worden van die minimensjes in jullie buik ! :-)

Ik pas ook nog even de lijst met afspraken aan,want ik zie dat mijn afspraak er niet meer tussen staat.

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

27 januari - Ilcsike 2e echo, eerste afspraak in ziekenhuis

Geplaatst

Hi meiden!

Hier een ietwat opgeluchte Amy:-) Wat een paniek vandaag: ik had vanaf afgelopen vrijdag al zo'n ongelofelijk lage rugpijn, zaterdag werd het nog meer en zondag weer iets minder. Tijdens mijn vorige VMK was dit hèt signaal dat het misging, zoals je misschien begrijpt was ik het weekend zeeeeeer onrustig. Net toen ik accepteerde dat het wellicht dan een symptoom is bij mij ging ik vanochtend naar de WC op het werk en had ik een sliert bruin/ rood. Oooh meiden, ik kon echt niet meer functioneren, ik trok volledig wit weg, heb gelijk de verloskundige gebeld en ik mocht vanmiddag komen. Manlief opgehaald van zijn werk en daar kwamen we dan aan als twee aangeslagen bleke vogeltjes. En om dan de verloskundige te horen zeggen dat ze het hartje ziet kloppen en onze frummel lekker aan het bewegen was dat was echt even onbeschrijfelijk! Ik was zo bang! We zitten volgens de meting nu op 9 weken en 4 dagen maar ik hoor volgens de telling op 9 weken en 6 dagen te zitten, volgens de VK niets om mij druk om te maken, dus daar ga ik gewoon maar heel hard op vertrouwen en ik ga nog eventjes nagenieten van deze fijne echo....

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

31 augustus - An83

1 september - Apple

Controles

23 januari - S€N 4e echo

27 januari - Ilcsike 2e echo, eerste afspraak in ziekenhuis

2 februari - Amy81 - 4e echo

Geplaatst

Ooh Amy dat was zeker even schrikken dan! Maar ook weer heerlijk dat je met eigen ogen hebt kunnen zien dat alles in orde is :-)

Femmie, wat een mooie echo inderdaad, geweldig!

Zelf een paar wisselende dagen gehad. Donderdag heel de dag niks binnen kunnen houden, vrijdag een lekker stuk chocoladetaart gegeten tijdens het winkelen met mijn moeder, zaterdag thuis rustig aan gedaan wel misselijk maar geen overgeven gelukkig, zondag bij vrienden op kraamvisite geweest (en van hun een hele leuke kadomand gekregen voor onze zwangerschap!) en lekker frietjes gegeten, en vanmorgen kon ik weer niet eens een rijstwafel met kopje slappe thee binnenhouden. Bandenpijn heb ik ook nog wel wat last van maar is goed te doen.

Hoe is het verder met jullie allemaal? En ik vroeg me af of er ook dames zijn die volgende maand naar de Negenmaandenbeurs gaan?

Geplaatst

hoi dames,

ben op mn werk maar kom even melden dat wij een prachtige (uitwendige) echo hebben gehad. We zagen hem/haar spartelen, zo leuk! en we hebben 2 mooie fotootjes meegekregen. Het begint nu echt op een mensje te lijken hoor. Ik was echt helemaal in een roest, zo geweldig!

Doen jullie trouwens een combinatietest? en waarom wel/niet?

Simone, lekker naar curacao ben jaloers!!! beter dan hier met dat snertweer

Esseke, wat jij zegt heb ik ook. De ene dag gaat het redelijk, wel misselijk en veel maagzuur maar kan ik redelijk eten en de andere dag blijft er nog geen cracker inzitten. Geen pijl op te trekken. Als dat dan een paar dagen achter elkaar is, zoals afgelopen dagen, dan ben je echt helemaal gesloopt.

ga nog even werken

Geplaatst

Amy, jeetje mina wat zal jij geschrokken zijn. Ben blij dat alles goed is met jullie kindje! Dit is toch niet goed voor je hart man! pffff

Geplaatst

@Esseke: ik ga ook naar de 9-maandenbeurs. Voor mij wordt dit de eerste stap in de wereld van baby's :-).

@S€N: wij doen de combinatietest. Mijn man wil per se geen gehandicapt kind. Ik hoop natuurlijk dat de uitslag geen verhoogd risico aangeeft, zodat hij gerustgesteld is. Ik ben niet bang voor extra zorgen, want een verhoogd risico is nog steeds een kleine kans en ik weet niet of ik de zwangerschap af zou kunnen breken als de kans op een handicap groot is. Ik doe het dus voor manlief :-)

@Amy: fijn dat alles goed is! Ik word toch ook weer zenuwachtig voor woensdag. Misschien doordat je weet dat je weer een uitslag krijgt en er is altijd een kans dat het niet goed is. Heel erg spannend weer!

Geplaatst

Hoi meiden!

Morgen heb ik als alles goed is mijn laatste echo bij de fertiliteit in het ziekenhuis. Nu wilde ik ze graag iets geven als bedankje omdat ze altijd ontzettend lief voor ons zijn geweest en omdat ik altijd langs mocht komen als ik me zorgen maakte. Ik heb al een kaartje waar ik wat liefs op ga schrijven maar hebben jullie nog een leuk idee voor een klein cadeautje?

Groetjes,

Sabine

Geplaatst

Ze zeggen dat je HCG-piek in de 9e week is en dat daarna de symptomen dus minder kunnen worden, omdat je HCG daalt. Nu zit ik in de 10e week (9wk 3dg) en al mijn symptomen nemen in heftigheid af. Ik val zelfs een beetje af, maar dat komt misschien ook doordat mijn darmklachten voorbij zijn. Zijn er mensen die ook in de 10e week hebben ervaren dat de symptomen minder werden? Wisselt jullie gewicht ook of komen jullie alleen maar aan?

Ik moet even gerustgesteld worden :-(

Geplaatst

Vooralsnog zijn mijn symptomen (in elk geval de misselijkheid) niet minder en ik zit nu op 10w 4d. Ik ben wel een beetje afgevallen maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het overgeven en steeds maar kleine beetjes kunnen eten. Ik heb de verloskundige nog ernaar gevraagd maar ze zei dat het in principe geen kwaad kan als ik een beetje afval, tenzij het 5 kilo of meer is dan moest ik wel even bellen.

Geplaatst

Hi Linda,

Mijn symptomen blijven eigenlijk nihil: ik heb echt nauwelijks ergens last van op wat rugpijn en obstipatie na. Als ik jullie soms lees kan ik best zenuwachtig worden maar gezien de mooie echo gisteren hoort dit er voor mij dus blijkbaar bij en mag ik alleen maar heel blij zijn. Je niet te druk maken hoor Linda, ik vraag mij zelfs weleens af of ik uberhaupt zwanger ben en het bewijs is geleverd!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat 't prima, wij hebben vanmorgen weer 2 prachtige kleine beebjes gezien met 2 mooie kloppende hartjes. Onze ukkies zijn in 2 weken gegroeid van 0,7 cm naar 2,2 cm. En ze lopen precies op schema. Wel weer een inwendige echo trouwens. Moest ook nog even bloed prikken, bah... Ook moet ik extra foliumzuur ( van 0,5 mg naar 5 mg! en ook de hele zwangerschap ipv t/m 12e week) omdat er 2 in mijn buik zitten en ik moet extra ijzer pillen slikken. En die werken weer ten nadele van mijn stoelgang dus waarschijnlijk krijg ik dan ook een licht laxeermiddel. Pas met een dikke 4 weken weer terug voor controle en echo. Dan zal ie wel uitwendig zijn want dan zit ik op 13w 2d. Verheug me er nu al op, maar ik kan wel even vooruit met de 3 mooie foto's van onze beebjes.

@Tulpie, hoe ging het 1e gesprek bij de VK?

@ Ilcsike, Zwangerschapszwemmen, lijkt mij ook wel lekker. Maar begin je daar zo vroeg al mee? Op de foto's bij ons plaatselijk zwembad staan allemaal hele dikke buiken.

Fijne dag nog!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden