Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, ik heb ook een voorliggende placenta en die lag in het begin inderdaad ook over de uitgang. Maar de placenta zi vast op 1 punt in de baarmoeder en zodra je buik gaat groeien, gaat ie in de meeste gevallen gewoon mee omhoog. Voorlopig dus echt geen zorgen over maken. (en niet te veel googlen!)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen, hier idemdito! Bij mij ligt hij aan de voorzijde, smalle strook op de buik omhoog. Maar het demt niet het gevoel aan de zijkanten van de kleine. Ik voelde hem best vroeg al!

Verder is er een verschil tussen voorliggend en laagliggend. Voor = buikwand, laag = voor uitgang. Dat laatste is waar jij over leest, maar wat nog niet zeker aan de orde is. Zou nog even nabellen wat het nu is, of als je kunt wachten, de volgende keer checken.

Mocht hij voor uitgang liggen, kan dit nog goed komen (zoals bij Fren). Als hij aan voorzijde ligt, zoals bij mij, is het echt niet zo dat je meer kans hebt dat hij voor de uitgang gaat zakken.

Fren waarschuwde mij wel dat bij voorkant liggend, bij een 3D pretecho je wel iets minder goed kan zien. Indien het hoofdje tegen de placenta ligt. Maar je mag dan net zolang terug komen tot je goed beeld hebt. Heb ik ook bij de mijne gecheckt!

Geplaatst

Suf had m'n vorige berichtje veel eerder getypt maar niet verzonden

Fren en Mik, bedankt voor jullie uitleg. Heb besloten me er (voorlopig) niet druk over te maken en de volgende echo af te wachten. Dan kan ik ook vragen stellen.

En tja dat googlen, kan het toch niet laten denk ik.

Geplaatst

@Amy, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Piekje, wow wat mooi dat je de baby al gevoeld hebt! En ik ga ook naar de Negenmaandenbeurs/Huishoudbeurs, op donderdag 23 februari met mijn moeder en zus, gezellig.

@Bikergirl, wat leuk dat de 3 kids zo reageerden :)

@Sen, het is natuurlijk moeilijk maar het beste kun je inderdaad maar even wachten tot je volgende afspraak (of je verloskundige eerder bellen met je vragen?).

Morgen mag ik bellen voor de uitslag van de combinatietest. Ben toch wel een beetje nerveus alhoewel tijdens de echo zelf gezegd werd dat alles in orde was (2mm gemeten bij de ongunstigste meting).

En sinds vandaag heb ik positiebroeken aan. Heerlijk, die zitten stukken lekkerder dan de gewone broeken waar ik de knoop van moest loslaten. Mijn moeder had nog mooi 3 stuks bij Miss Etam op de kop getikt van de uitverkoop voor 7,50 per stuk (2 spijkerbroeken en 1 gewone zwarte).

Geplaatst

Hee meiden!

Wat een goede berichten allemaal.

@Bikergirl Ik was de berichten al in de gaten aan het houden! Leuk hè, de reacties van kinderen.

Ik werd bloednerveus van nog een week wachten voordat ik naar de vk kon!

Heb vandaag gebeld en mocht even langskomen.

Het hartje doet het prima en mijn baarmoeder groeit ook goed!

Hoe zeker ik mijn vorige zwangerschappen was, zo onzeker ben ik nu!!

28 februari weer een afspraak en 8 maart een 20 weken echo.

Ze gaf al aan dat je daarna je beeb vaker gaat voelen zodat je je zekerder voelt.

Ik heb nu ook soms het idee dat ik hem voel kriebelen..

Al die combi tests: wat fijn een positieve uitslag!

En Esseke wat knap dat je nog zo lang in gewone kledij hebt gelopen!

Fijne week weer!

liefs Tulpie

Geplaatst

Bikergirl: gefeliciteerd!!!

Esseke, succes vandaag!!!

Hoe is het voor de rest met iedereen hier? Met mij alles goed, ik begin nu echt langzaam een zwangerschapsbuikje te krijgen, gisteren zag iemand het zelfs, dat gaf gek genoeg echt wel vertrouwen. Steeds meer mensen om ons heen weten het nu; ik vind het nog steeds doodeng om te vertellen maar ik probeer echt iets meer vertrouwen te krijgen. Sinds afgelopen weekend zijn bij mij de kwaaltjes echt nagenoeg nihil, af en toe eens een steek maar dat is het dan, het enige wat mij vertrouwen geeft is dat groeiende buikje, hebben jullie dat ook? Positiekleding zit ik nog niet aan, mijn buikje zit ook aardig hoog dus de riem gaat nog goed dicht behalve dan met autorijden. Ik blijf het eng vinden kleding te kopen maar ook om sowieso naar babyspullen te kijken. Ik krijg nu steeds meer cadeautjes en ik vind het echt superschattig maar kan niet geloven dat mijn kindje dit ooit zal dragen, zo onwerkelijk! Over 2 weken weer een echo, ik tel de dagen hoor haha!

Fijne dag!

Geplaatst

Bikergirl, ook van mij een felicitatie met de 12 weken!

En heel veel succes voor Esseke vandaag. Spannend, de uitslag van de combinatietest. Zelf krijg ik 'm per post, ik hoop nog deze week.

Amy, wat leuk dat mensen het al een beetje gaan zien. Ik zie nu ook af en toe blikken naar mijn buik gaan op 't werk, zo van "zou ze misschien..?". Een paar collega's weten het al, maar ik wacht nog even de uitslag van de combinatietest af voordat ik het echt met een gerust hart wereldkundig durf te maken.

Ook hier vandaag voor het eerst in een positiekledingstuk! Haha, het is niet eens echt nodig hoor, want mijn gewone kleding past nog goed. Maar manlief en ik hebben dit weekend voor 't eerst een voet over de drempel gezet bij een babywinkel, om vast een beetje te oriënteren. Daar zag ik een leuk (positie)spijkerrokje dat ik niet wilde laten hangen, vandaar.

Tjee, ik ben er nu van doordrongen hoeveel babyspullen we eigenlijk nodig hebben en wat het zo'n beetje kost... Oef! Heb me voorgenomen om voor sommige dingen eens op marktplaats te kijken, bijvoorbeeld voor meubeltjes voor de babykamer en voor een box. Het heeft allemaal nog geen haast, maar het is leuk om alvast wat rond te kijken. Een kinderwagen zou ik wel graag helemaal nieuw hebben, precies naar mijn zin, waar mijn man hartelijk om moest lachen. Hij had het wel verwacht ;-). Hebben jullie al ideeën over tweedehands en/of nieuwe baby-aankopen?

liefs, Simone

Geplaatst

@Simone

Vind je een uitslag per post niet extra spannend of weet je waar je op moet letten?

@Amy

Heel herkenbaar hoor, maar daar had ik gisteren al over geschreven.. Mocht gisteren even langs de vk om het hartje te gaan luisteren..

Vandaag een relax dagje gedaan.

heb flexibele werkuren dus zit een beetje te lanterfanten.. heerlijk!!

iemand al verwend door je geliefde??

Mijn man is (school)ziek, is heerlijk aan het relaxen... hij is niet zo van de verassingen... meestal vind ik dat niet erg maar af en toe verrast worden is wel erg leuk..

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

14 februari - Femmie80 afspraak VK (hartje luisteren)

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

22 februari - Piekje geslachtbepalende echo + contr.bij vk

23 februari - Bikergirl 3e echo

28 februari - Esseke controle vk

28 februari - Tulpie controle vk

1 maart - Amy81 - 15 weken echo

8 maart - Tulpie - 20 weken echo

@ Amy

Hoort zo'n 15 weken echo ook bij de gewone controles?

Ik vind het zo bijzonder dat de één meer echo's krijgt dan de ander..

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

14 februari - Femmie80 afspraak VK (hartje luisteren)

14 februari - Apple 3e echo

1 maart - Apple - controle vk

Hallo meiden!

Heb al een tijdje niets van me laten horen, maar lees wel af en toe mee hoor!

Fijn om al die positieve berichten te lezen. Wat leuk he al die goede echo's!

En sommige zitten in spanning voor een combinatietest uitslag! Kan me voorstellen dat dat heel spannend is. Wij hebben er voor gekozen om geen test te doen.

Vandaag hebben we de 3e echo gehad. Zit nu op 11w5d. En alles zag er prachtig uit. Het frummeltje ligt precies op schema en alles wat ze al konden meten en zien was hartstikke goed! Echt zo mooi en bizar om te zien dat het frummeltje in 2 weken tijd al zo gegroeid is. Echt, het is en blijft een groot wonder! Maar dat gevoel hoef ik niet aan jullie uit te leggen!

Verder pas ik alle broeken nog, dus voorlopig (denk ik) geen positiekleding voor mij! Op zich wel jammer, lijkt me zo leuk als je straks echt een mooi buikje ga krijgen.

Heel veel succes iedereen met de uitslagen, echo's en vk controles!

Liefs

Geplaatst

Joepie Apple, wat fijn!!! :-)

Tulpie, wat fijn dat je naar de VK mocht, ik zit er ook aan te denken maar ik durf het niet te vragen...vandaar dat ik dacht aan een pretecho. Mijn gevoel wisselt zo enorm, ik ga echt van een hele zeker ochtend in een enorm onzekere middag, suf he...

De 15 weken echo is in mijn geval de 16 weken echo, ik loop met alles een beetje voor want de 12 weken echo had ik met 11,2 dagen, en verder, als je maar genoeg paniekmomenten creeert krijg je wel genoeg echo's haha;-)

Geplaatst

@Simone: gefeliciteerd! Weer een zorg minder!

@Bikergirl: jij ook gefeliciteerd!

@All: het kan snel gaan hoor met die buikjes :-). Vorige week woensdag was er bij mij nog niets te zien. Ik begon zelfs weer te twijfelen. Maar ik kan er nu echt niet meer omheen! In een paar dagen tijd! Toen ik vanmorgen op mijn werk kwam, fluisterde mijn collega: hoever ben he nu, want je ziet het echt heel duidelijk. Oww, 12,5 wk, dan mag iedereen het ook zien. Hahaha! Erg grappig! Ik moet wel zeggen dat ik zelf nu telkens verbaasd ben als ik voorbij een spiegel loop, want ik zie er echt zwanger uit. Het is zo raar. IK en er zwanger uitzien. Wie had dat ooit gedacht?! Geweldig gewoon!

Ik ga trouwens de 22e naar de 9-maandenbeurs.

En ik heb vanmiddag de angelsound binnengekregen. Ik vind het ontzettend spannend :-). Als we het hartje kunnen vinden dan wordt het weer janken, want ik heb het hartje nog niet eerder gehoord. Superspannend!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Haai dames,

Vandaag de grootste stressdag gehad sinds tijden!

Ik moest vandaag naar de vk om naar het hartje te komen luisteren!!

Nou daar ging ik liggen.. Zoeken, zoeken , zoeken en niets kunnen vinden ( kon ik zelf ook al paar dagen niet met mn angelsound)

Dus mn verloskundige gelijk naar ziekenhuis gebeld voor een echo.. Ik kon gelukkig gelijk terecht..

De weg naar het ziekenhuis duurde voor mn gevoel eeuwen.. Alles schoot door me heen, was zo bang...

Uiteindelijk in het zh aan te zijn gekomen mocht ik gelijk gaan liggen! Met de echo was het ook flink zoeken!

Maar uiteindelijk zag ik ons wondertje... En toen zette ze het geluid aan... GODZIJDANK.. Toen hoorde ik het mooiste geluid wat er bestaan!! Ik barste direct in tranen uit!! Pfff wat waren wij geschrokken zeg!!

Nu schijnt dat mijn baarmoeder iets dieper ligt dan normaal, en ook door mijn buikspekkies was het dus moeilijk te vinden!!

Het positieve aan het hele verhaal is wel dat ik toch nog een echo heb gehad ;-) en weer een hele mooie foto!!

Maar het allermooiste is natuurlijk dat alles goed is met de kleine!

Liefs,

Geplaatst

Jeetje mina Femmie, kan me voorstellen wat een paniek dat moet zijn geweest. Maar gelukkig is alles in orde. Hebben ze in het ziekenhuis ander echoapparatuur dan bij de vk dat ze je doorstuurden? Ik mocht kiezen: naar vk of op dr afd gynaecologie/verloskunde blijven voor begeleiding. Heb voor het laatste gekozen dat voelt veiliger

Simone, ik moet gewoon bellen voor de uitslag combinatietest. Weet jij hoe je dr uitslag moet interpreteren? Ik zou het echt op moeten gaan zoeken.

Meiden ik ga slapen Weltruste allemaal

Geplaatst

Pfff Femmie, schrikken zeg! Gelukkig is alles goed. Werd je niet crazy van die angelsound, dat je daarmee niets hoorde? Achteraf ook wel logisch, als de VK het zelfs niet kon horen. Maar gelukkig heb je weer een mooie bevestiging én een mooie foto. You go girl!

@ Linda, leuk hé, je buikje. Ik sta elke avond voor de spiegel... Maar de laatste 2 dagen wordt mijn buik wat platter, volgens mij. Komt hopelijk doordat mijn stoelgang op gang komt... (elke ochtend een kiwi op nuchtere maag, heel donker brood, glas lauw water, roosvice laxo... ik doe er ook vanalles aan) Gelukkig voel ik mijn baarmoeder wel heel duidelijk. Maar ik kan niet wachten tot de echo volgende week donderdag. Jij mag morgen al. Lekker hoor! Succes en heel veel plezier meis. Ik hoop dat je weer een mooi klein frummeltje ziet bewegen.

@ Apple: Van harte met je mooie beelden meis! Weer een geruststellende bevestiging. Kun je even weer vooruit.

@ Tulpie: Ja, ik wel. Ik kreeg gistermiddag een grote bos tulpen (omdat ik die zo mooi vind) met in het midden 2 rozen, voor onze 2 beebjes.

@ Simone: Van harte meis!

Fijne dag dames!

Geplaatst

Jeetje Femmie! Ik kan me voorstellen dat je vreselijk gestresst was! Maar gelukkig is alles goed! Pffff...

@Bikergirl: je stoelgang heeft zeker invloed op de dikte van je buik. Bij mij tenminste wel! Ik denk wel dat het na verloop van tijd steeds minder effect heeft. Ik kon gisteren eindelijk weer eens naar de wc en voel een stuk minder opgeblazen hihi! Ook wel eens lekker :-)

Ik heb gisteren met de angelsound het hartje gehoord! Het was wel ver weg, dus ik ga het zo weer proberen. Ik hoop dat er 's ochtends minder in de weg zit :-).

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Oefffff Femmie, wat een stress en wat een paniek! Ik zou niet graag in je schoenen hebben gestaan! Wat moet het dan heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk zijn om beebje te zien en te horen:-) Ook wel heel fijn om een verklaring te hebben waarom je zelf het hartje niet kon vinden en de VK ook niet! Bleef vriendlief nog een beetje rustig onder de situatie?

Wat lief bikergirl: een bos rozen met twee aparte voor de beebjes, goed over nagedacht!

@all: wij hebben onszelf gisteren een valentijnscadeautje gegevens (achteraf zagen we het pas zo hoor haha) ik ben en blijf gewoon een onzekere miep; kan bij iedere verandering in mijn lijf in totale paniek raken en heb op z'n tijd bevestiging nodig dus......een pretecho! Gisterenavond om 22.15uur waren we aan de beurt! We zagen beebje gelijk bewegen en spartelen heeeeeeeeeerlijk, alles was op schema en wat wel super is met die bedrijven, ze nemen echt uitgebreid de tijd voor je: ze maken ongeveer 8 foto's die echt veel scherper zijn dan bij de VK en ze schrijft overal bij wat het is: we hebben zelf vijf vingertjes op de echo foto staan, zo bijzonder! Kosten waren bij elkaar €45,- maar dat heb ik over voor de heerlijke geruststelling die ik nu weer heb!

Geplaatst

@Amy: wat fijn om je beeb weer te zien! Wij gaan met 16 weken een pretecho doen, zodat ze meteen het geslacht kunnen zien. Is een angelsound niet iets voor jou? Ik heb net weer een tijdje liggen luisteren :-)

Geplaatst

Goede morgen dames,

Ik moest naar het ziekenhuis omdat onze verloskundige op dorp niet beschikt over een echoapparaat! Eigenlijk best stom...

Toen ik gister op het Zh aankwam zei ik ook van 'ik dacht dat ik hier voorlopig niet meer zou komen'

Vond het trouwens wel een apart verhaal van die spekkies op mn buik... Zo'n klospaard ben ik nou ook weer niet hahaha.. Zat me gelijk af te vragen wat ze dus doen met echte klospaarden ;-)

Na het geluid van het hartje , kwam bij mij alle spanning eruit door flink te huilen,Manlief liet een hele grote vloek!! Haha

Ja we hebben goed in spanning gezeten, maar gelukkig was onze beeb alleen verstoppertje aan het spelen!!

Liefs,

Geplaatst

hoi hoi,

maar Femmie, waarmee luistert de VK dan naar het hartje en hoe kijkt hij/zij dan naar de baby? als ze geen echoapparaat hebben? of bedoel je een inwendig echoapparaat?

Linda, ik zou niet elke dag de angelsound gebruiken. Het zijn toch geluidsgolven. Ik heb besloten 1 hooguit 2 keer per week te luisteren.

Wanneer zouden ze op zn vroegst het geslacht kunnen zien? verloskundige zei afgelopen vrijdag bij 20 weken maar ik lees bij sommigen dat ze het al veel eerder hebben gezien. Niet met 100% zekerheid natuurlijk maar dat heb je volgens mij alleen maar na de geboorte.

ik ga even het lijstje omhoog halen en updaten

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

27 februari - S€n 6e echo

1 maart - Apple - controle vk

Geplaatst

Ze luistert alleen naar het hartje via zo'n doppler! Voor mn 20 weken echo moet ik ook naar een ander bureau.. Vind het ook wel vervelend hoor!! Had ik dat van te voren geweten had ik een andere VK uitgezocht!

Mijn volgende afspraak is genoteerd voor over 4 weken! Ze checkt bij controle , mn bloeddruk, ik word gewogen en ze voelt aan mn baarmoeder!!

Heb gister voor het eerst een uitwendige echo gehad.. Maar ze had moeite om het goed te vinden vanwege mn baarmoeder die iets gekanteld naar binnen ligt!

Vandaag of morgen maar even een afspraak maken voor de 20 weken echo.. Klinkt nog zo ver weg.. Maar het is al over 6 weekjes haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden