Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Esseke,

Wat vervelend! Dat zelfs water niet blijft hangen! Ben je nog in staat om te werken? Ben je niet zo slap als een vaatdoek?

@ Wat raar, gisteravond keek ik op het forum en heb op een of andere manier een aantal berichten gemist.. Het hele stuk van Rifka bijvoorbeeld.. Rifka! Super! Ik ken je niet maar mijn gemeende felicitaties!

@Die namen dat is ook wat he.. ik wil eerst weten wat we krijgen en daarna gaan we weer nadenken, hoewel mijn dochters er al uit zijn!

Fijne dag allemaal, schijnt bij jullie ook de zon zo fijn?

Heb meteen de ramen gelapt!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@rifka Hier gaat gelukkig alles goed, nog een paar dagen dan ben ik officieel 12 weken!!

@ all ik heb gister een Doppler besteld , ben zo benieuwd!! Denk dat ik de hele dag het hartje wil luisteren!! ;-)

en wat betreft over die Namen, wat een gedoe , een meisjes naam staat bij ons al jaren vast!! Alleen zijn er wel een paar bijgekomen, daarintegen kunnen we het echt niet eens worden over een jongens naam!! Zo moeilijk!!

En positiekleding ik heb een paar broeken van miss etam! En heb pas terug op wehkamp.nl een rokje en nog een broek besteld ! Zit allemaal wel super !! En niet duur!! ;-)

Fijne zonnige dag dames ;-)

Geplaatst

tja namen daar zijn wij wel mee bezig. Meisjes naar zijn we uit alleen jongens naam weten we echt nog niet. En als we de vk mogen geloven wordt het echt een jongen. Maar goed daar moeten we nog echt 4 weken voor wachten. Ja wij vertellen wel gewoon aan iedereen wat we gaan krijgen. Vinden we gewoon leuk. Hebben we bij onze dochter ook gedaan. Een verassing is het toch allemaal wel. Ik vind het ook makkelijk met spullen kopen en het kamertje inrichten.

@rifka gefeliciteerd!

Vervelend voor die meiden met maagzuur. Ik heb er gelukkig nog geen last van. Bij onze dochter had ik het wel alleen aan het eind.

@ tulpie lekker he dat shoppen. Zijn inderdaad het en der nog wel leuke aanbiedingen. Ach en straks in de zomer is het toch lekker rokjes en jurjes en dat hoeft niet een positie te zijn vind ik.

Meiden ik ga zo aan het werk. Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

hey meiden, hoe gaat het met jullie?

Rifka, wow gefeliciteerd dit is toch waar iedereen van droomt. Echt super voor jullie!

Esseke, vreselijk hè dat vele spugen. Probeer antigel (kan je gewoon kopen) en vraag emesafene zetpillen aan je huisarts. Die verlichten echt! Rennie's helpen bij mij niets helaas. Sterkte ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Wij zijn ook al een beetje over namen aan het brainstormen. Ik ben half italiaanse dus ik wil wel een naam die ook door een italiaan uitgesproken kan worden zonder dat'tie belachelijk wordt. Heb al wat ideetjes. Jongensnamen zijn inderdaad moeilijker te bedenken.

Ik ben ook al een beetje online aan het kijken voor positiekleding. Bonprix heeft ook voordelige dingen en op wehkamp.nl staan ook leuke dingen.

Verder heb ik hier een zere kies waar de vulling uit is gevallen en ik durf niet naar de tandarts! ik ben een schijterd, ik weet het maar ik vind het echt vreselijk. Lig altijd helemaal strak in die stoel. En ik laat nooit iets doen zonder verdoving omdat ik supergevoelige tanden heb. Bij het minste geringste voel ik mn zenuw. En volgens mij mag je geen verdoving als je zwanger bent. Maar die kies begint steeds gevoeliger te worden. Nu vooral nog als ik ermee kauw. Ik vrees dat ik toch naar de tandarts zal moeten. Misschien een noodvulling ofzo waarbij niet geboord hoeft te worden? iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Sen, je mag wel verdoving. Ik heb hetzelfde gehad toen ik een week of 10 zwanger was. En feitelijk s het wel belangrijk t gaan, omdat je je gebit tijdens de zw.schap extra in de gaten moet houden . Bakerpraatje is at ieder kind een kies kost ;-).

Geplaatst

@Tulpie en Sen; Het is niet elke dag dat ik niks binnen kan houden gelukkig dus echt slap voel ik me niet. Op dit moment heb ik gemiddeld 2 dagen in de week dat het overgeven echt heel erg is, de andere dagen blijft het bij alleen misselijkheid. Vanmorgen weer lekker twee broodjes kaas met thee gehad, 2 rijstwafels en nog meer thee en het blijft allemaal weer fijn binnen :) Antigel en die zetpillen weet ik niet of ze hier in Belgie ook gewoon verkopen. Maar goed, Rennies neem ik ook altijd mee uit Nederland van bij het kruidvat of de etos dus kan ik daar wellicht eens kijken voor die antigel.

@all; gisteren was het hier ook een schitterende dag, flink koud maar heerlijk zonnig. Vandaag is het alweer grijs en nat ... bah ik heb het inmiddels wel gehad met die natte winter. Als er dan toch geen sneeuw komt mag het voor mij snel lente worden. Fijne zaterdag allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Apple en femmie, alvast veel plezier morgen bij jullie echo. Hoop weer op mooie foto's hier!

@ all, leuk om te lezen dat veel stellen al bezig zijn met namen, gek genoeg heeft iedereen moeite met jongensnamen...

Gisteren was echt een heerlijke dag. Ik las hier dat iemand de ramen buitenom vrijdag direct had gelapt, heb ik gisteren ook gedaan. was er ook heerlijk weer voor. Ik heb sowieso meer schoonmaakdrang. Normaal is het niet mijn hobby, maar nu gaat het best gemakkelijk en doe ik vaak iets extra in huis. Begint die nestdrang bij jullie ook al?

Fijne zondag dames!

Geplaatst
ik breek eventjes in hier...Sen, waar blijft die banner nou ??!!Ik mis hem in je onderschrift!!:happy:

tadaaaaaa :-)

ik was nog moed aan het verzamelen, heb mn stoute schoen aangetrokken en er zojuist eentje gemaakt :-)

Geplaatst

bij ons is het omgekeerd, we hebben al jaren een jongensnaam maar komen nog altijd niet uit een meisjesnaam

daarin verschillen we zo van smaak, ach ja hebben nog even tijd hè

dinsdag weer echo, spannend

ik lees dat jullie ramen lappen? mijn man tikt al op mijn vingers als iets uit een hogere kast neem of teveel buk (ja volgens hem mag dat zelfs niet)

hij helpt nu dan ook wel meer als anders maar ja het is toch net niet op mijn manier of zo als ik het graag wil

Geplaatst

Goedemorgen dames !

Heeft iedereen een goed weekend gehad ? De onze is goed begonnen, aangezien wij vrijdagmiddag een hele mooie echo hebben gehad !! :-) We vinden het wel nog steeds erg onwerkelijk, maar het begint langzaam te wennen. Ik merk dat ik steeds vaker moeite heb het niet tegen mensen te vertellen. Al wil ik nog wel even wachten met het officieel hier op kantoor te vertellen.

Afgelopen weekend maar meteen op zoek geweest naar positiekleding. Maar helaas niet echt kunnen slagen. Broeken kopen is voor mij sowieso een ramp, aangezien ik heel erg klein ben en de broeken altijd te lang. Opzich geen probleem natuurlijk omdat je ze in kan korten. Maar heb al wel eens gemerkt dat bij (positie)spijkerbroeken het model er dan uit kan zijn. Ik heb ook nog niet echt heel dringend positiekleding nodig. En ik draag altijd jurkjes, dus die kan ik gelukkig nog even door blijven dragen. :-)

Over namen hebben wij ook al een aantal keer gebrainstormd en gisteravond hebben we zowel een jongens en meisjes naam uitgekozen die we allebei mooi vinden. Hebben nog genoeg tijd, dus we kunnen nog wel switchen. Maar ik denk dat beiden een hele goede kans maken aangezien ze ook bij Stijn passen. :-)

We willen dit keer weten wat het wordt. Dus over een week of 10 weten we welke naam het gaat worden. :-)

Willen jullie weten of het een meisje of jongen wordt ?

Hoe gaat het bij iedereen met de kwaaltjes ? Beginnen die bij sommigen al te verdwijnen ?

@Sen, hoe gaat het met je kies ? Heb je de tandarts al gebeld ?

Ik weet even niet meer wie de vraag over zwangerschapszwemmen had gesteld. Maar bij ons kun je gewoon instappen in de lessen zodra je zwanger bent of de 12 weken bent gepasseerd. Het is niet echt een voorbereiding op de bevalling, maar meer dat je wat extra beweging hebt tijdens je zwangerschap. En het is erg gezellig ! Dus ik ga over een paar weken ook maar eens starten.

Werk ze nog allemaal, voor wie op z'n werk is ! Fijne dag !

Groetjes,

Ilona

Geplaatst

@ An83: Ik had idd ook al de waarschuwing gehad met uitrekken en zwaar tillen en vooral dat je nu niet met chloor mag werken, maar doe het rustig aan en pak natuurlijk een krukje om op te stappen. Bukken wist ik overigens niet, is het beter van niet? Of is het een zwaar overbezorgde echtgenoot (lief zijn ze hé?) Mijn man helpt ook in de huishouding, tilt de zware wasmanden, pakt regelmatig de stofzuiger en maakt de wc's schoon. Ook kookt hij meestal, omdat ik er wat misselijk van wordt.

@Ilona: Dat was mijn vraag over het zwemmen. Moet ik ook maar eens een kijkje gaan nemen, lijkt me wel lekker en gezellig om te zwemmen. Maar wel na mijn 12e week.

Hier gaat 't verder prima, gezien de kwaaltjes. Eten gaat nog moeizaam, maar verder geen klagen. Sinds zaterdag heb ik officieel zwangerschapsonderbroeken aan, en komend weekend ga ik met mijn moeder en zus shoppen voor positiekleding. Alle spijkerbroeken moeten nu de knoop los en leggings zitten strak om mijn buik.

Fijne dag!

Geplaatst

Hai meiden,

Hoe is het hier? Wat spannend allemaal, positiekleding, namen enz. Beginnen de kwaaltjes al minder te worden bij jullie?

Hier alles goed, ik heb wel een redelijk gestresst weekend achter de rug: afgelopen vrijdag had ik de hele dag al kramp en lage rugpijn en tegen de avond ging ik naar de wc en had ik een wc papiertje vol vers bloed...ik heb echt huilend de verloskundige gebeld: ik mocht nog binnen het half uur naar haar toe, moest nog wel snel voor 5-en mijn urine inleveren of ik niet een blaasontsteking had en daarna zou de VK een echo maken. Het bleek geen blaasontsteking. Terwijl ik wachtte op de VK heb ik manlief gebeld, die was ook redelijk in paniek. Toen de echo en daar zag ik een vrolijk spartelend kindje....VK zag geen bloed in de baarmoeder, baarmoeder leek gesloten, waarschijnlijk heb ik een flink doorbloede baarmoeder/vagina wand en is er een vaatje gesprongen. Ik heb daarna ook geen bloedverlies meer gehad. Pfff....ik was zo bang en de schrik zit er nog in. Ik heb vandaag ook weer van die ongi-krampen: dit heb ik al weken maar het maakt mij, zeker na afgelopen vrijdag, heel onzeker. Bah, zwanger worden is voor mij tot nu toe niet leuk maar goed, laten we hopen dat dat nog gaat komen!

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Pff Amy wat zal dat een paniek geweest zijn voor je!!

Jemig!! Ben zo blij dat alles goed is met de baby!!

Waarom moet dat nou steeds he... Je word er alleen maar onzekerder van, terwijl je moet en wilt genieten!!

Ben blij dat het gelukkig vals alarm was!!

Geplaatst

@Amy: Het houdt ook niet op ook he! Lekker ontspannen is er niet bij :-(. Gelukkig is alles nog steeds goed met de kleine. En je gaat nu ook naar de 12 weken, dus hopelijk kan je daarna wel relaxen.

@Bikergirl: Mag je je ook niet uitrekken?? Dat doe ik namelijk dagelijks en soms voel ik dat ook wel in mijn buik, maar is ik wist niet dat het kwaad kon. Niet meer doen dus...

@All: ik ben blij dat bijna iedereen het in onze omgeving al weet. Ik ben niet zo goed in geheimen bewaren. Vooral als ik me dan ook nog slecht voel. Ik ben, zeg maar, een open boek.

Ik heb ups en downs wat betreft de kwaaltjes. Een paar goede dagen, dan weer een paar slechte. Ik vind het idee dat ik nog 30 weken moet wel heel erg lang. Maar ik ben dan ook een ongeduldig typetje :-).

Wij willen zeker weten of het een jongen of een meisje wordt. Liever vandaag dan morgen :-). Ik denk zelf dat het een jongen wordt. Wij hebben al een lijstje namen voor beiden en als we weten wat het wordt, dan gaan we definitief kiezen.

Zwangerschapszwemmen is misschien wel een goed idee. Ik ga eens informeren hier in de buurt.

Liefs, Linda

Geplaatst

oh Amy wat zal jij geschrokken zijn. Hè getsie waarom nou toch?! gelukkig is alles okay met de kleine. Snap dat je je er echt niet lekker bij voelt zo. Knuffel

Geplaatst

Oooohhh Amy, wat een stress!!! Kan me voorstellen dat je volledig in paniek was. Gelukkig een mooi bewegend beebje op de echo, baarmoeder mooi gesloten... Weet je in ieder geval dat dat voor nu goed zit. Maar het blijft natuurlijk een spannende periode, die eerste 3 maanden... Koppie ervoor meis!

Geplaatst

Hoi,

Jeetje Amy wat een stress weer, kan me zo voorstellen dat je helemaal in paniek was.. pfff, nou meid, ik hoop zo voor je dat het goed zal gaan!!! Moed houden he, je bent al heel ver!!!!

Zelf vanochtend een klein frummeltje gezien op de echo.. mooi man.. alleen nog geen hartje zien kloppen, daarvoor was het nog te vroeg.. nu moeten we volgende week weer komen, misschien dat ze dan meer ziet. Wel zag ze foetale activiteit ( zo noemde de gyn. het..) en dat was een goed teken zei ze. Het wordt nog spannend.. dat is het al!!

doeg meiden, groetjes Rifka.

Geplaatst

*** Breek in***

S€N en andere dames van augustus allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap. S€N ik lees door dik en dun mee en lees dat je zo misselijk bent dat was ik ook en heb toen bij de huisarts om iets gevraagd zodat ik in ieder geval kon werken ( wel handig als je zzp'er bent) Anyway ik heb toen emesafene voorgeschreven gekregen, elke avond voordat ik ging slapen 1 pilletje. Echt top spul niet meer misselijk geweest. Nu ben ik 4 mnd en ben ik ermee gestopt.

Liefs eer

Breek uit ****

Geplaatst

hoi Eer, ja die emesafene heb ik ook gekregen maar dan in zetpilvorm. En antigel werkt ook goed tegen het zuur. Maar evengoed bedankt voor de tip en geniet van je zwangerschap :-)

Rifka, goed nieuws toch! volgende week gewoon een hartje erbij! super

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

02 februari - Amy81 - 4e echo

05 februari - Apple - intake verloskundige

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

23 februari - Bikergirl 3e echo

Hallo allemaal!

Even een update. Alle data weer omhoog gehaald ;)! Vandaag een heel lief klein beebje gezien! Alles was hartstikke goed; grootte (3 cm), hartje klopte, we zagen een ruggengraatje, handjes, voetjes (nou ja meer stompjes), hoofdje, hersentjes, hartkamers! Zo bizar om te zien! Het bewoog zelfs al uit zichzelf! Het was een pak van m'n hart. De arts zei meteen: "de spanning is van je gezicht af te lezen, kom maar gauw, dan kijken we meteen". Zo lief!

De uitgerekende datum is toch weer terug gezet naar 30 augustus. Hoe ze de vorige keer aan 1 september kwamen, was voor haar ook een raadsel. Maar misschien misgerekend met schrikkeljaar. Nou ja, wat maakt die paar dagen ook uit! Ben helemaal in de wolken. Het gekke is, ik voel dus helemaal niets, dus ik moest echt weer een bevestiging hebben dat er een klein kindje in me groeit! De arts zei dat de kans dat het nu nog fout gaat echt heeeeeel klein is (zekerheid kunnen ze natuurlijk nooit geven). Dus dat was ook fijn om te horen!

Amy meid, jeetje wat zal jij geschrokken zijn! Pfff wel super fijn dat je meteen mocht komen. Hoop dat alles nu goed gaat en je geen bloedverlies meer hebt?!

[ATTACH=CONFIG]3462[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden