Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haai dames,

Ben even stil geweest, maar heb de afgelopen week veel gewerkt, heb wel meegespiekt maar niks geschreven ;-)

Vorige week bij de verloskundige geweest voor de intake , bloeddruk opgemeten etc...

Alles was goed, het enige jammere aan het hele verhaal is dat wij met 10 weken de laatste echo hebben gehad waardoor de VK zei dat het niet meer nodig is om er nog 1 uit te laten voeren :-(

Voor het hartje te horen waren we nog iets te vroeg volgens haar, dus daar mag ik de 14e voor terug komen... Wel speciaal op valentijnsdag ;-)

Voor de rest weinig nieuws ...

Hoe gaat het met jullie voor de rest??

liefs,

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal!

Femmie: ik ben ook afgelopen week voor het eerst naar VK geweest (afgelopen vrijdag), afgelopen maandag nog een echo gehad. Dus ik was eigenlijk ook 'bang' dat ik geen 12 weken echo meer zou krijgen. Maar ze zei: tuurlijk! Daar heb je gewoon recht op hoor. Ook al kom je uit het ziekenhuis. Je verzekering vergoedt - naast de IVF echo's, wat medisch is - ook 2 'gewone' echo's; een termijn-echo en 20-weken echo. Dus als je hem echt wil, heb je er recht op hoor!

Verder inderdaad heerlijk van het mooie weer aan het genieten. Vandaag zelfs geschaatst! :)

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik heb ff het lijstje weer naar voren gehaald.

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

07 februari - Esseke 3e echo

10 februari - S€N 5e (termijn) echo

13 februari - Mirella31 controle

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

22 februari - Piekje geslachtbepalende echo + contr.bij vk

23 februari - Bikergirl 3e echo

@ Simone; Hoe ging de 4e echo gisteren?

@ Esseke; Veel succes en plezier met je 3e echo vandaag! Hou je ons op de hoogte?

Fijne dag meiden, geniet nog even van de ijspret!

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

06 februari - Simone77 4e echo en combinatietest

07 februari - Esseke 3e echo

1 maart - Amy81 - 15 weken echo

Hey ladies,

Hoe is het hier? Ik zit vandaag op de 12 weken, joehoe! Vind het nog wel een beetje ongeloofwaardig allemaal en blijf toch wel onzeker maar langzaam aan groeit het vertrouwen, al heb ik ook weer stemmetjes in mijn hoofd die zeggen 'je bent pas echt safe met de 13/ 14 weken' ik weet mijn vertrouwen iedere keer weer voor mij uit te schuiven. Gisteren weer een dag met krampen, vandaag voel ik weer nauwelijk iets.

Ik heb pas over 3,5 week weer een echo en ik heb het toch wel nodig om af en toe beebje te zien en bevestiging te krijgen, ik zit dus te denken aan een pretecho volgende week:-) Verder groeit mijn buikje heel gestaag, ik zit nog niet aan de positiekleding maar 's avonds gaat de knoop wel open.

Meiden, verder alles goed met jullie?!

Geplaatst

Femmie, wat lullig dat ze niet nog even een echo deden

Amy, gefeliciteerd! 12 weken bereikt. Snap je ongerustheid natuurlijk en waarschijnlijk zijn we allemaal echt pas gerustgesteld als we onze kleine in onze armen hebben. Maar dan beginnen er weer andere zorgen.

Ik ben a.s. vrijdag precies 12 weken en dan heb ik dus de 12-weken echo. Daarna ga ik denk ik zo'n angelsound bestellen. Die zou veilig zijn v.a. 12 weken. Niets voor jou Amy?

Geplaatst

Haai dames, ik heb de angelsound al in huis, en gisteren voor het eerst het hartje gehoord!! Was wel even zoeken, had steeds mn eigen hartslag te pakken!! Maar uiteindelijk gevonden... Was goed te herkennen omdat het bijna 3 x zo snel gaat!! Ik vind het iig een heel prettig ding voor mn onzekere momenten haha!!

Vandaag week 13, voor mij...

Meiden allemaal veel plezier bij de echo's etc.. Ik ga aan het werk!!

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden, ik heb ook zitten twijfelen over zo'n angelsound, ik ben alleen bang dat voor deze onzeker paniekkip het niet slim is aangezien je ook wel eens het hartje niet kunt horen;-) Maar, wie weet, ga ik mij er toch aan wagen....

Hoe is het voor de rest hier? Rustig meiden, gaat alles wel goed? Hier alles oke: dagen wisselen zich af, ik heb dagen met symptomen maar ik heb ook dagen (zoals vandaag) en dan is het weer opvallend rustig in mijn buik, maakt mij natuurlijk ook weer onzeker haha, tsja, het is nooit goed he. Hebben jullie ook van die wisselende dagen?

Meiden, werkse vandaag en een fijn dagje!

Geplaatst

Hallo dames, ook van mijn kant is het even stil geweest op internet. Niks ernstigs hoor maar gewoon met de sneeuw enzo niet zoveel zin om achter de computer te kruipen.

Gisteren de 12-weken echo gehad; alles was in orde! Alweer zo een geruststelling om te zien (en te horen!). Het lijkt nu echt wel op een mini-mensje, we konden alles heel goed zien. Vingertjes, armpjes, neusbotje, hartje, beentjes en voetjes, zelfs de maag en blaas werden ons aangewezen. En de kleine was zo ontzettend beweeglijk! Die lag geen 5 seconden stil, was contstant aan het klappen met de handjes en trappelen met de beentjes etc. Enige nadeel door de beweeglijkheid was dat het even duurde voordat ze de nekplooi goed kon meten (want we wilden de kansberekening te laten maken) maar dat was geen ramp gelukkig. Hartslag was overigens 157 en het geluid was heerlijk! Beeb is nu 6,4 cm dus lag goed op schema voor 13 weken zei ze. En ze kon trouwens met 90% zekerheid al het geslacht aangeven, maar de echte bevestiging krijgen we natuurlijk pas met de 20-weken echo.

Heb sinds gisteren echt het gevoel dat er een last van me af is, dat het nu echt voor de echt is allemaal!

Mijn misselijkheid is er overigens niet minder om, vanmorgen alweer uitgebreid de wc pot van binnen gezien, haha. Iedereen zegt maar dat het zal minderen maar voorlopig merk ik er nog niet veel van. Ik heb trouwens wel Rennie geprobeerd maar dat helpt niks. Dat andere spul (gel?) moet ik nog eens naar op zoek gaan.

Amy ik heb ook wel wisselende dagen hoor, maar moet zeggen na gisteren zien mijn dagen er een stuk rooskleuriger uit.

Geplaatst

Wauw Esseke, wat moet dat heerlijk geweest zijn, al die herkenning in jullie mini-mensje. Hier kun je lekker even mee vooruit. Is de 20 weken echo nu de eerste weer of komt er nog een echo tussendoor? En 90% is veel zeg! Heeft ze er wel iets over verklapt, of willen jullie het niet weten? Spannend hoor!

@ Amy, ik heb meestal dagen dat ik niets voel. En ik wordt er mega-onzeker van. Ik mag pas over 2 weken weer een echo, ik zit dan op 13w2d. Pfff, wachten duurt zo lang. Probeer mezelf een beetje gerust te stellen dat ik nog geen druppel bloed verloren heb, maar soms heb ik lichtjes buikpijn en af en toe wat steken. Het enige teken van zwangerschap zijn mijn opgezette buik, moeilijke stoelgang en opgezette borsten.

@ Femmie: leek mij ook wel iets, angelsound. Maar ik moet 2 kloppende hartjes opsporen. en als ik er 1 niet kan vinden (of geen een) wordt ik crazy, denk ik. Als ik wel een bestel, dan pas na mijn echo.

@S€N: Succes en veel plezier met je echo morgen!

Ik verheug me enorm op morgenmiddag. Mijn man haalt dan zijn kindertjes weer op en we gaan ze vertellen dat we zwanger zijn. Ik heb 3 kaarten gemaakt (ik heb nl. 3 stiefkinderen) op Hallmark. In de kaart staat: Lieve (naam), Wil jij straks onze GROTE zus zijn? (of broer, in het geval van de jongste, da's een jongen) En die maken ze dan allemaal gelijk open, en dan pak ik de echofoto... En dan hoop ik dat ze het leuk vinden. De oudste is aan het puberen, dus die kan ik nu niet inschatten maar ze is wel heel zorgzaam, de middelste vindt het geweldig denk ik, en de jongste is een jongen, ook moeilijk inschatten. En vanaf maandag gaat het dan een beetje de wereld in. Ik ben dan 11w6d.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Waar ik het meest onzeker van word, is mijn wisselende gewicht en buikomvang. Nu in 1 dag weer een halve kilo afgevallen en ik zie er niet zwanger meer uit. Gek word ik ervan! Ik weet dat het waarschijnlijk met mijn darmen te maken heeft, maar toch word je er onzeker van. Volgende week heb ik een echo en die komt geen moment te vroeg!

Verder ben ik ontzettend ongemotiveerd om te werken. Hebben jullie dat ook? Alsof het niet meer belangrijk is ofzo.

Geplaatst

Ha meiden,

Daar ben ik weer eens, na een heerlijke vakantie op Curacao. Lekker uitgerust, veel van het eiland gezien, genoten van het prachtige weer en veel boeken gelezen, hmmm. Wat een verschil, om bij terugkomst in de sneeuw te belanden! 35 graden eraf, brr...

Ik ben blij te lezen dat het in de tussentijd met jullie allemaal overwegend goed is gegaan, afgezien van de onzekerheid die af en toe nog flink de kop op kan steken en wat hardnekkige kwaaltjes. Gelukkig zitten we nu allemaal zo rond de 11-12-13 weken. Hopelijk loopt de onzekerheid daarmee terug en zullen ook de zwangerschapsklachten verminderen... Vooral voor de misselijke dames: ik duim voor jullie.

Zelf ben ik vandaag 13 weken en 2 dagen zwanger. Ik begin me steeds zekerder te voelen, fijn is dat! Wel heb ik momenteel last van flinke, migraineachtige hoofdpijn en een lage bloeddruk met bijbehorende moeheid en (af en toe) duizeligheid. Het is erg leuk om het goede nieuws aan steeds meer mensen te kunnen vertellen. Sommige mensen geven aan het al een beetje aan mijn buik te kunnen zien.

Afgelopen maandag hadden we de 4e echo, in verband met de nekplooimeting voor de combinatietest. Zo mooi weer, om onze uk te zien. Hij/zij ligt precies op schema en was druk aan het bewegen en draaien in de buik. De nekplooi was overigens benedengemiddeld van omvang, een goed bericht. Nog wel even afwachten hoe de gewogen score wordt nadat ook de bloeduitslag bekend is. We horen het waarschijnlijk volgende week.

Zijn er momenteel eigenlijk nog andere dames bezig met de combinatietest?

@Bikergirl - heel veel succes en plezier morgenmiddag met het brengen van het grote nieuws aan de toekomstige zusjes en broertje. Heel speciaal moet dat zijn!

groet, Simone

Geplaatst

@ Simone, ik lees dat je af en toe duizelig bent. Misschien moet je even vragen of je op ijzer moet testen, ik kreeg van mijn gyn het advies om aan de bel te trekken als ik bleekjes ben en duizelig, dat kan te maken hebben met ijzertekort. Of moeheid en hoofdpijn daar ook mee te maken hebben weet ik niet. Of had je het bij je echo al gevraagd? Misschien kunnen ze het ook nog aan je bloed zien dat ze van je afgenomen hebben. Sterkte met je migrainehoofdpijn, ik weet dat 't geen pretje is.

Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad, heb je je batterij weer lekker vol om volop van je zwangerschap te genieten...

Wij gaan over 2,5 week ook even lekker een midweekje met de kindertjes weg omdat ik in de zomervakantie natuurlijk tegen het eind van de zwangerschap loop, dus dan gaan we niet op vakantie. Maar wij blijven gewoon in Nederland hoor, hoewel Curacao ook nog op ons verlanglijstje staat. Maar we moeten eerst even sparen voor de beebjes, want hier moet natuurlijk alles dubbel... Ben stiemem toch wel een beetje jaloers op je... Ohhhhhh Curacao...... (zwijmel zwijmel...)

Geplaatst

@Simone: Ik heb volgende week donderdag de nekplooimeting. Ik heb vorige keer al bloed afgeleverd, dus als het goed is, krijgen wij meteen de uitslag. Spannend!

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

14 februari - Femmie80 afspraak VK (hartje luisteren)

Dames, heb weer even het lijstje up to date gemaakt ;-)

Geplaatst

@Bikergirl; we willen het geslacht wel graag weten dus ze heeft ons inderdaad al verklapt wat het waarschijnlijk gaat worden. Evengoed doen we er voorlopig nog niks mee, we wachten af tot de 20-weken echo. Overigens maakt het ons helemaal niks uit of het een jongen of een meisje wordt. We vinden het gewoon praktisch om vantevoren het geslacht te weten, dan kunnen we met spulletjes inkopen enzo al een beetje rekening houden ;)

En veel succes vandaag met je stiefkinderen, ik hoop dat ze het leuk nieuws vinden!

@Linda1978; wat je schrijft over ongemotiveerd zijn op het werk herken ik wel. Ik zit hele dagen op kantoor maar de helft van de tijd ben ik met mn hoofd ergens anders. En als ik 's avonds thuis kom ben ik evengoed heel erg moe. Ik val nu regelmatig in slaap op de bank voordat we naar bed gaan.

@Simone77; fijn om te lezen dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad! Lijkt me heerlijk om eventjes in de zon te kunnen bijkomen. Wij hebben dinsdag de combinatietest laten doen, en moeten nu een week wachten op de uitslag.

Ik heb trouwens deze week ook nog een uitgebreid vaatonderzoek van de benen/liezen gehad op het ziekenhuis. Dit ivm de verhoogde kans op trombose (waarvoor ik dus ook al bloedverdunner spuit). Was puur ter controle dat ze nu in het 1e trimester van de zwangerschap een compleet beeld wilden maken, en dan wordt er 6 weken na de bevalling een nieuw beeld gemaakt (mbv echo's). Nu zag alles er in elk geval goed uit, ook de bloeddoorstroming onder druk was prima, en de kleppen werkten ook naar behoren. Was toch ook alweer een kleine geruststelling.

Vandaag niet zo heel misselijk gelukkig, maar ik merk nu wel een dag of 2 dat ik wat constipatie heb. Morgen gaan we toch naar NL om boodschappen te doen bij de C1000, ga ik meteen maar even kijken of ze Roosvice Laxo hebben.

Fijne (maar brrrrrr koude) dag allemaal!

Geplaatst

En even het lijstje bijwerken met mijn volgende afspraak :)

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

14 februari - Femmie80 afspraak VK (hartje luisteren)

28 februari - Esseke controle vk

Geplaatst

Hai meiden! Hier een berichtje vanaf mijn splinternieuwe iPad:-) ik ben vandaag jarig en dit was mijn cadeautje, lief hè!

Ik ben wel blij te lezen dat ook jullie de onzekerheid herkennen hoor, het blijft erbij mij inzitten, zucht....ik blijf wc bezoeken eng vinden en ben altijd bang iets roods te zien. Ik heb dagen dat ik van alles voel; zoals krampen en lage rugpijn, maar er zijn ook dagen dat ik echt niks voel en ik mijzelf echt moet inprenten dat ik zwanger ben. Ik heb wel 'savonds echt een klein buikje, 's ochtends is toe nog wel erg dun (dus linda, het is ook wel echt je stoelgang hoor).

Meiden met de combinatietest, toitoitoi, lijkt mij best spannend, simpelweg omdat percentages ineens niks meer lijken te zeggen als je in afwachting bent van een uitslag. Heb ik altijd als ik in de wachtkamer zit van ziekenhuizen, verloskundige etc. Je weet hoe de kansen liggen maar ineens gelden ze niet meer voor mij haha, hoe bedoel je, je kan jezelf gek maken! Fijne dag ladies!!!

Geplaatst

hey meiden, even snel want moet alweer rennen voor een volgende afspraak. We hebben net de nekplooimeting gehad en die was netjes: ze heeft 6x gemeten en de meest "ongunstige" meting was 1,6 dus dat is mooi zei ze. Verder neusbotje, armpjes, beentjes, vingertjes alles aanwezig. Hij/zij was alweer een stuk groter, zo'n 6cm nu. Daarna bloed afgenomen, volgende week de uitslag.

ik ga nu weer rennen...

Geplaatst

@Bikergirl - Dank voor de tip over het testen op de ijzerwaarde in mijn bloed. Ik zal de gyn er volgende keer naar vragen, als de klachten dan nog aanhouden. Vandaag is gelukkig een goede dag, ik hoop dat dit doorzet. Wat lekker dat je nog een midweek vakantie voor de boeg hebt binnenkort! Blijven jullie in Nederland met de kids?

@Amy81 - gefeliciteerd met je verjaardag!! Een erg mooi kado, zo'n iPad. Dat wordt vast een weekend vol met ontdekken en spelen op je nieuwe aanwinst :-). Heel veel plezier nog vandaag!

@ S€N - wat fijn dat de nekplooimeting goed was, dat is alvast weer een mooi bericht. Ik duim dat het bloed bij ons allemaal (degenen die de test doen) ook zo mooi in orde is. Daar ga ik voorlopig gewoon wel vanuit.

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij zijn gisteren wezen shoppen voor babyspulletjes. Ik kon me niet langer beheersen. We hebben een kinderwagen gekocht, een maxi-cosi en een campingbedje (voor bij mijn schoonouders bv). Ja, het is echt een emotionele rollercoaster, want de ene dag ben ik onzeker en de andere dag ben ik aan het shoppen! Hahaha! Ik geniet wel van de zekere dagen :-).

Gister zag ik mijn spiegelbeeld in het raam van die winkel en het viel me meteen op dat het echt wel al te zien is, dat ik zwanger ben. Een heerlijke geruststelling! Op mijn werk zei iemand ook al dat het wel zichtbaar wordt. Het lijkt wel alsof er de afgelopen dagen een groeispurt plaats heeft gevonden, want ook 's ochtends is het nu beter te zien. Fijn hoor!

Ik ben blij dat de zwangerschappen voor iedereen voorspoedig verlopen (los van een aantal kotsbuien). Binnenkort zijn alle uitslagen binnen van de conbinatietesten en zitten we lekker met z'n allen in het tweede trimester! Het trimester dat het prettigst schijnt te zijn :-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik vind het ook zo fijn dat iedereen goede echo's enz heeft! Hopen idd dat alle uitslagen van de combinatie testen goed zijn.

Ik moet zeggend at ik de laatste tijd zo druk ben dat ik hier niet zoveel kom. Ik probeer wel mee te lezen maar reageren lukt niet altijd sorry....

Maar nu aan het werk en ff de tijd om te lezen en te reageren.

SEN wat fijn dat je nekplooimeting goed was! Weer een hele opluchting he.

Amy nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wauw een Ipad dat is nog eens een mooi cadeau!

Ik gebruik ook roosvice laxo pff soms wil ik gewoon echt niet naar de wc ( auw)

Hier gaat het verder goed!

Ik heb vandaag voor het eerst onze Beeb gevoeld! Ik was bijna vergeten hoe het ook alweer voelde maar het is zo fijn!

Daarna was het ook meteen weer rustig maar zal vanaf nu wel mee gaan komen. Bij onze eerste voelde ik haar pas met 16 weken en nu dus al met 14,2 weken.

Nog 1,5 week en dan hebben we geslachtsbepalende echo. Oh heb er zon zin in ben zo benieuwd en dan lekker shoppen! Gaan er nog meer mensen naar de 9 maanden beurs? Ik wel vorige keer kon ik niet en nu wil ik er echt wel heen!

Meiden ik ga snel verder met mijn werk!

Iedereen heel fijn weekend!

Geplaatst

Hoi hoi,

Als eerste Amy gefeliciteerd! Mijn man was gisteren ook jarig!

We hebben een heerlijk rondje geschaatst gisteren en vandaag een rustige visitedag want iedereen wilde nog even het ijs op..

Morgen alweer 15 weken!

Ik wil heel graag nu het hartje wel horen..

Het is wel goed te zien dat ik zwanger ben maar ik ben zo bang dat er wat mis is.....

Al die echo's dat is wel weer heerlijk bevestigend!!

Ik moet nog een weekje wachten!

Fijn weekend en op naar de dooi en dan lente????

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden,

Mooie berichten allemaal zeg! Al veel buikjes en zelfs al een beebje gevoeld! Wauw.

@ Simone; Ja, wij gaan naar het prachtige Drenthe. Hof van Saksen. Wij hebben daar ook een aantal trouwfoto's laten nemen, het is een mooi park en waarschijnlijk onze enige vakantie dit jaar, dus wij (en vooral de kids) moeten er even mee vooruit.

@Amy, nog van harte meis! Wat een lief kado! Ik kreeg hem ook van manlief, en ben er nog steeds heel blij mee. Nadeel vind ik wel dat je handtekeningen hier niet kunt zien en ook bepaalde pdf en flash niet kunt zien. Maar verder is het een super ding en hij wordt zeer intensief gebruikt, ook door de rest van de familie. Manlief houdt er nauwkeurig het verloop van de zwangerschap op bij en verteld mij hoe groot onze beebjes ongeveer moeten zijn en welke orgaantjes in die week ontwikkeld werden, zo schattig.

@ Linda, Dat ongemotiveerd naar het werk gaan herken ik ook hoor. Komt bij mij nog eens bij dat het in deze tijd sowieso niet zo druk is, dubbel ongemotiveerd dus. En idd, de zwangerschap is echt even het belangrijkste. Wij maken het sinds afgelopen weekend een beetje bekend aan iedereen, dus nu leeft het even extra. Het was natuurlijk nog een beetje ons geheimpje, maar nu mag het de wereld in; lekker hoor. Ook leuk zeker om al die babyspulletjes uit te zoeken. Lijkt mij ook leuk, maar wij wachten nog even. We weten nog niet zeker of we de geslachten willen weten, bovendien hebben we ons huis te koop en hopen we natuurlijk dat het verkocht wordt voor de bevalling. Onze babykamer wordt dus zo laat mogelijk ingericht en als we hier nog wel wonen denk ik ook niet eens meer dat we het opnieuw gaan verven.

@ S€N, fijn, die positieve meting. Hopen dat het bloed ook goed is. Mooi ook om jullie beebje even weer te zien met alles erop en eraan. Wij gaan de nekplooi en bloedtest ook doen, maar hebben al wel besloten dat we niet verder gaan dan dat.

Hier gaat het goed, afgelopen weekend hebben wij de kids van mijn man verteld dat ze grote zus/broer worden (als alles goed gaat). En wat waren ze er blij mee, alle 3! Heerlijk! De jongste riep direct al dat ie dan eindelijk niet meer de jongste is. En hij hoopt op 2 jongens, maar een jongen en meisje mag ook wel... (hij heeft 2 zusjes, en verder allemaal nichtjes, de arme schat). Vanmorgen bracht mijn man ze naar school, en grote verhalen over het pas vertellen in de klas, want als je het al op het schoolplein verteld is het geen verrassing meer... Ook onze vrienden weten het nu, en ook allemaal heel blij verrast, vooral dat ik een tweeling in mijn buik heb. Lieve en leuke reactie's, heel fijn.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hey meiden,

Bikergirl, wat leuk dat de kids zo enthousiast zijn. Ben benieuwd of ze hun mond hebben kunnen houden tot in de klas

Ik heb vrijdag de angelsound besteld en had hem zaterdag al in huis! Gelijk uitgeprobeerd natuurlijk. Kon het hartje niet gelijk vinden dus stress maar ben geduldig blijven zoeken en toen opeens hoorde ik hem!!! Fantastisch om te horen. Had hem nog niet eerder gehoord. Ideaal Apparaatje voor maar 29,95

Even wat anders: de verloskundige had het vrijdag over een voorliggende placenta. Toen ik vroeg wat dat precies inhoudt zei ze dat hij San onder in de baarmoeder ligt ipv boven en daardoor worden bewegingen gedempt en kan het zijn dat je het kindje wat later zal voelen. S avonds thuis dacht ik ik ga toch eens googlen. Nou werd er niet vrolijk van. Er stond dat je sneller bloedingen kan krijgen en dat je geen Sex mag hebben omdat de placenta dan beschadigd kan raken en dat je niet op de natuurlijke manier kan bevallen omdat de placenta dus de uitgang blokkeert. Dat zei de verloskundige allemaal niet! Maar gelukkig las ik ergens anders weer dat de placenta aan het begin heel vaak onder ligt en met het groeien van de baarmoeder vanzelf omhoog wordt getrokken. Dus daar ga ik maar vanuit

Verder heb in ik me vandaag Ziekgemeld. Vriend en ik hebben beiden griep. Vind het wel eng en hoop dat het geen kwaad kan voor kindje

Geplaatst

*** Breek ff in ***

Ik had ook een placenta die deels de uitgang blokkeerde, dit werd al gezien bij de 12 weken echo en vervolgens nogmaals bij de 20 weken echo. Ik heb toen een extra echo gehad met 28 weken en toen bleek dat de placenta netjes met de baarmoeder omhoog was gegroeid. Uitgang is vrij en kan/mag dus op de natuurlijke manier bevallen.

Ik heb nog nooit gehoord dat je met een voorliggende/laagliggende placenta geen sex mag hebben. Er zou wel eerder een bloeding kunnen optreden vanwege de goede doorbloeding binnenin.

Succes en geniet van je zwangerschap!

*** Breek ff uit ***

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden