Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Femmie, oef wat een vreselijke schrik. En wat heerlijk dat alles toch goed blijkt! Pff, slecht voor je hart, zulk soort stress. Ik kan me goed voorstellen dat je in huilen uitbarstte bij het verlossende geluid.

@ S€N - in onze brief over de combinatietest stond gewoon een kansberekening genoemd, 1 op zoveel voor down en 1 op zoveel voor trisomie 13 en 18. Wel fijn, want dat was duidelijk. En er zat ook een bijlage bij met een uitgebreide uitleg.

M.b.t. het geslacht van de baby: ik heb ergens gelezen dat dit vanaf ca. 16 weken op de echo te zien zou zijn. Zeker weten doe ik het echter niet...

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1
e
IVF – 1
e
kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

22 februari - Piekje geslachtbepalende echo + contr.bij vk

23 februari - Bikergirl 3e echo

27 februari - S€n 6e echo

28 februari - Esseke controle vk

28 februari - Tulpie controle vk

29 februari - Simone77 - controle gyn

1 maart - Amy81 - 15 weken echo

1 maart - Apple - controle vk

8 maart - Tulpie - 20 weken echo

27 maart - Simone77 - 20 weken echo

Zo, mijn afspraken staan ook weer in de lijst.

Geplaatst

@Femmie

bah bah! gelukkig nu weer alles onder controle!

Kun je niet nog switchen van vk?

@bikergirl..:color:alle kleuren van jaloezie!!!! Zoals mijn naam doet vermoeden... ik ben een ongelofelijke tulpenfan!! Maar heb een man met winterdepressie die er sinds vorige week uitkomt (ik roep al 4 weken dat ie voor de licht therapie moet... maar dat vergeet ie)

Ik ben dus al blij dat een dag gewoon verloopt.. en hoop dat het snel weer heel veel beter gaat.

Maar terug naar jou:

Hoe onwijs leuk, schattig en lief!

Geniet ervan!

ik ga lekker onder de wol..

Ben moe van het internetshoppen!

Mooi jurkje, rokje, shirtje gescoord!!

Lang leve marktplaats!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1
e
IVF – 1
e
kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

16 februari - Linda 1978 4e echo en combinatietest

20 februari - Bikergirl combinatietest

22 februari - Piekje geslachtbepalende echo + contr.bij vk

23 februari - Bikergirl 3e echo

27 februari - S€n 6e echo

28 februari - Esseke controle vk

28 februari - Tulpie controle vk

29 februari - Simone77 - controle gyn

1 maart - Amy81 - 15 weken echo

1 maart - Apple - controle vk

8 maart - Tulpie - 20 weken echo

27 maart - Simone77 - 20 weken echo

Ik heb nog even onze combinatietest ingevoegd, hiervoor moest ik een aparte afspraak maken. Waarschijnlijk gaan ze bij ons alleen nekplooimeting doen, het blijkt dat bij tweeling zwangerschap de bloedtest geen betouwbare uitslag geeft.

@ Tulpie: Ja, tulpie... had ik kunnen weten. Ik vind ze ook zo mooi, heb het hele tulpenseizoen iedere week een nieuw bosje op tafel. En narcissen + hyacinten in de buitenpotten staan bij de voordeur. Zo mooi, die lentebloemen.

Dat het maar gauw zomer wordt want dan lopen wij allemaal met dikke buiken vol met baby's en komen die ukkie's zo langzamerhand allemaal op deze wereld!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Goeiemorgen dames, wat fijn om weer allemaal leuke en positieve berichtjes te lezen (ook de schrik van Femmie die goed is afgelopen).

Ben zelf de afgelopen 2 dagen ziek thuis geweest, flinke griepaanval opeens. Tesamen met mijn nog steeds aanwezige hele-dag misselijkheid was dat dus geen pretje. Lekker beroerd gevoeld maar vandaag gaat het alweer een heel stuk beter.

Ik had dinsdag trouwens gebeld voor de uitslag van de combinatietest, krijg ik te horen dat ik die pas vrijdag (morgen) kan krijgen omdat de verloskundige die deze uitslagen behandeld er dan pas weer is. Maar de verpleegkundige zei wel aan de telefoon dat als er iets niet goed was geweest, ze me al zelf gebeld zou hebben. Dus dat geeft alweer goede hoop.

@Sen, ons is verteld dat ze bij de kansberekening voor Down het midden leggen bij 1 op 300; dus erboven kleine kans en eronder grotere kans. Ik weet niet of dat overal hetzelfde is?

@Simone, ik heb ook al op marktplaats zitten spieken inderdaad. Ik hoop er op zn minst een mooie box te kunnen uithalen voor een redelijke prijs. Kinderwagen wil ik ook het liefst nieuw inderdaad. En van mijn zusje kan ik de commode + babybedje krijgen als ik wil (gewoon effen wit) dus dan hoeven we alleen nog maar een leuke kast erbij te zoeken. En dan natuurlijk het kamertje gaan verven/behangen maar dat is pas iets voor april ofzo.

En er vroeg nog iemand wanneer ze het geslacht weten. Ik had vorige week de echo met 12 weken en 4 dagen en toen kon ze ons al met 90% zekerheid het geslacht zeggen. Maar 99% zekerheid geeft ze pas met de 20 weken echo, zei ze.

Geplaatst

Hei missies!

Esseke, al wat gehoord van de uitslag? Lijkt mij toch weer spannend om daar op te wachten! Ik heb ook best wel een beetje angst voor de 20 weken echo brrr....

Door jouw verloskundige ben ik wel na gaan denken esseke, wij hebben met 13 weken onze laatste pretecho gehad en daar zei ze dat ze nog niks kon zeggen van het geslacht want dat het uitstulpinkje die we zagen naar binnen of naar buiten zou groeien hmmmmm......ik denk sowieso dat wij een jongen krijgen, jullie al een idee? Al vind ik het ook weer eng om over na te denken!

Ik ga snel verder, bezig mij aan te melden bij kraamzorg!

Geplaatst

Uit onze combinatietest is gebleken dat we geen verhoogd risico hebben. Meer details krijgen we bij onze volgende afspraak en die is pas begin april. Maar het belangrijkste weten we!

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

super linda!

hier ook vandaag de uitslag van de combinatietest gehad. Bloed was ook prima, kans down 1:2200 en die andere twee dingen weet ik niet meer maar zat ook ver van de grens. Toch weer een opluchting

Geplaatst

Allemaal goede combinatietest uitslagen!

Prettig..

Hier kan ik niet wachten op de 20 weken echo!!!

Ik heb geloof ik op die dag zelf wel een beetje angst of het allemaal wel goed is maar verder kijk ik er naar uit alles even te zien!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Haai Dames,

Hoe is het hier? Vrij rustig haha.. Iedereen lekker aan het genieten van het weekend..?

En iedereen uit het zuiden waarschijnlijk carnaval ;-) Heb vrijdag eerst een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo..

28 Maart mogen we langs komen!! Hebben we weer wat om naar toe te leven!!

Nog een weekje en dan zit m'n taak er op bij mvm !!

Gewoon de volle 10 weken meegedaan! Ben er best trots op ;-)

Fijn om te lezen van al de positieve combi testen!!

Geplaatst

Heey Meiden,

Ja het is hier idd rustig.

@ Femmie wat goed! Ik zelf ben vanaf morgen klaar. Dan worden de flessen opgehaald en heb ik ook 10 volle weken mee gedaan.

Vond het helemaal niet erg om te doen en zou het zo weer doen.

Wij hebben woensdag een geslachtsbepalende echo bij de vk en een controle. Ik leef er echt naar toe. Ik heb afgelopen week de baby eigenlijk bijna niet gevoeld ( wil natuurlijk helemaal niks zeggen want hij / zij heeft nog zoveel ruimte) en heb een aantal keer gedroomd dat de echo niet goed was en dat ik een dood geboren kindje kreeg, echt heel naar.

Dus hoop dat het woensdag allemaal goed is....

Fijne zondag

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3628[/ATTACH]

hallo

fijn om te lezen dat zo goed gaat met iedereen!

wij hebben ook12 weken echo gehad maar een vraagje

vinden jullie het hoofdje er niet erg raar uitzien op de echo?

als ik bij anderen kijk, zie ik alleen maar mooie ronde hoofdjes

en dit zo lang en smaller of zie ik spoken?

Geplaatst

@an: wij hebben ook geen mooi rond hoofdje hoor! Ik denk dat het vooral ligt aan het moment van afdrukken. Wij zien telkens prachtige beelden en dan krijgen we na afloop de foto's en denken dan: nou, had je geen betere foto kunnen maken? Artsen zijn tenslotte geen fotografen :-)

Ik zou je geen zorgen maken hoor!

Geplaatst

Hey an, volgens mij hoef je je niet druk te maken hoor, echo ziet er hartstikke mooi uit. Het is ook wat linda zegt, het is net hoe ze de foto maken, ik heb een paar echofoto's waarbij je het eerder een kunstzinnige zwarte vlek kan noemen dan een kindje;-)

Hoe is het verder meiden? Hier alles oke, ik merk dat mijn zekere momenten steeds meer en meer aanwezig zijn maar soms, ineens, kan de onzekerheid weer toeslaan, zomaar uit het niks, of omdat ik een beetje rugpijn heb, ik zou nu toch wel beter moeten weten maar ja...herkennen jullie dat? Verder probeer ik ook enorm te genieten hoor:-)

Fijne avond meissies!!!

Geplaatst

Hoi meiden

An, ik ben ervan overtuigd dat als er iets zou afwijken, de echoscopiste dat direct ziet. Het is denk ik gewoon een beetje een ongelukkige foto.

Hier nog steeds ziek thuis. Met de bijholteontsteking gaat het redelijk maar merk nu dat ik mezelf de afgelopen 2 maanden volledig heb uitgeput door maar door te blijven gaan met alles terwijl ik me vreselijk beroerd voelde. Ben nu dus aan het uitzieken en aan het opladen. Ben nog steeds erg misselijk en spuug nog steeds. Hoe zit dat met jullie?

Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik ongeveer 4 kg.

Geplaatst

@S€N: wat vervelend dat je nog steeds ziek bent. Zelf merk ik echt verschil nu het tweede trimester is begonnen. Ik voel me een stuk beter. Wel nog steeds moe, maar niet meer misselijk. Dat zorgt er ook voor dat ik eet als een idioot en dus ook 4 kg ben aangekomen. Hoe kan jij 4 kg zijn aangekomen als je de hele tijd moet spugen?

Een vriendin van mij is 3 dagen later uitgerekend dan ik en is pas 1 kg aangekomen. Ik voel me echt 6 maanden zwanger naast haar :-s. Maar zij was bij haar vorige zwangerschap toch ook 27 kg aangekomen, maar vnl in het laatste trimester. Ook dit verschilt dus weer per persoon. De een komt veel aan, de ander weinig. De een komt in het begin veel aan, de ander aan het eind. Ik hoop dat ik bij degenen hoor die in het begin veel aankomen, want anders kan mijn man me over 6 maanden voort rollen! Hahaha!

Geplaatst

ik ben nog niets bijgekomen, ben zelfs een halve kilo lichter

krijg ook complimenten van mensen die zeggen dat je goed aan mijn gezicht ziet

dat ik niet meer met de behandelingen bezig ben, het is niet meer zo opgeblazen

ja het is zo stom hè, zit je hele tijd uit te kijken naar 12weken echo

dacht echt dat het een keermoment zou zijn voor mijn gevoel

maar kan helaas nog niet zeggen dat ik nu gevoel heb van onbezorgd genieten..

vanmorgen ook voor het eerst geluisterd met zo'n angelsound en heb het hartje gehoord

of dat denk ik toch

en die klotsende geluiden heb ik me laten vertellen zouden bewegingen zijn

iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3637[/ATTACH]

Goedemorgen dames,

Gistermiddag de combinatietest gehad, en voor het eerst de hartjes gehoord. Mooi hoor! Nekjes zijn 1,75 en 1,85 mm en ik moest toch bloed af laten nemen. In de folder stond dat de uitslag van het bloed onbetrouwbaar was bij tweelingzwangerschap, maar hier blijken ze tegenwoordig toch bruikbare gegevens uit te kunnen halen. Ik krijg hierover binnenkort telefonisch uitslag. Ze heeft echt een aantal dingen opgemeten, alles lag goed op schema, beide beebjes hebben 4 hartkamertjes die goed verdeeld zijn, niertjes werken, we hebben ribbetjes en hersentjes gezien en we hebben wel vingertjes geteld, helaas konden we geen teentjes spotten. Beide ukkie's waren wakker en heel druk, gek dat ik daar niets van voel. Op de 4d echo zijn beide beebjes gedeeltelijk te zien, die rechter heeft duidelijk handjes voor het gezichtje en een duidelijke navelstreng. We zijn weer gerust gesteld en helemaal VERLIEFD!

Geplaatst

@ An, als je mij foto aanklikt (wordt ie groter) zie je ook dat mijn linker beebje een raar hoofd heeft, terwijl ik gisteren meerdere malen heb gezien dat de vormen echt normaal zijn en dat heb ik de gyn ook gevraagd, of alles er goed en normaal uit zag en alles zag er prima uit. Het ligt er idd net aan hoe jouw beebje het hoofdje heeft als de afdruk gemaakt wordt, ik heb ook nog een paar andere rare foto's tussen mijn verzameling hoor! Don't worry!

@ Sen, ik heb er gek genoeg nog geen kilo bij. Terwijl ik toch maar 1x misselijk ben geweest. Ik eet wel minder warme prak, omdat het meeste me niet smaakt. Ik probeer wel mijn groente weg te werken maar dat is juist het ergste. Wij hebben woensdagavond bestempeld als meetdag. Dan ga ik op de weegschaal en neemt manlief een foto van mijn buik.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat leuk, jullie echo-foto's. Inderdaad weer om verliefd op te worden! Bikergirl, die van jou vind ik extra aandoenlijk. Ziet er heel knus uit, je 2 beebjes dicht tegen elkaar aan in de warme buik.

Ik deel de ervaring dat de afdrukken vaak minder mooi zijn dan de beelden op het scherm, maar ach, elk plaatje van het mysterie in onze buik is er één. Mijn laatste echo-foto's (13 weken) vond ik erg onduidelijk, zodat ik er niet echt mee heb kunnen pronken. Wel haal ik ze zelf af en toe tevoorschijn om uitgebreid te bekijken.

Vandaag ben ik 15 weken zwanger, volgens mij duurt het nu niet lang meer voordat het zichtbaar wordt. Ik verkeer nu in een soort twijfel-fase. Afhankelijk van mijn kleding denken sommige mensen dat ik zwanger zou kunnen zijn, en anderen zien nog niets. Ik ben 3 kilo aangekomen, maar dat zal ook iets met de vakantie te maken hebben gehad :-).

Ook voor mij nog 1 week moeders voor moeders - ik begin het eerlijk gezegd ook een beetje zat te worden. Maar zou een volgende keer gewoon weer meedoen hoor. Maar eerst vrijdag een vrije dag en met mams naar de 9 maanden beurs. Ik ben benieuwd.

fijne dag!

Geplaatst

hey meiden,

wat leuk die echo-foto's! bikergirl die van jou is duidelijk! wow wat gaaf zo'n 3d echo zeg!

wat het aankomen betreft: ik weet niet of die 4 kg klopt hoor want ik heb gemerkt dat het per dag zomaar weer 1 tot 1,5 kg. kan verschillen dus zal wel vocht i.c.m. ontlasting zijn. Dus waarschijnlijk is het effectief 2,5 a 3 kg. Je zou inderdaad denken wat raar als je zoveel moet spugen maar omdat ik de hele dag misselijk ben probeer ik ook de hele dag die misselijkheid weg te eten. Een lege maag maakt het namelijk nòg erger. Plus ik eet dan ook tussendoor veel dingen die ik lekker vind en dus makkelijk weg krijg dus koekjes en snoepjes en dat zet natuurlijk aan. De tussendoortjes blijven er ook meestal inzitten, het zijn de (warme) maaltijden die er meestal uitkomen. Maar ik hou het wel in de gaten dat ik genoeg voedingstoffen binnenkrijg en natuurlijk voldoende vocht. Ik heb ook gelezen dat het niets zegt als je nu wel of niet al bent aangekomen. Daar kan opeens een omslag inkomen. Ik heb altijd gezegd maakt me niet uit al word ik een olifant, als ik maar een kindje krijg. Dat is ook wel zo maar natuurlijk kom ik het liefst zo min mogelijk aan zodat ik weer snel op mn oude gewicht terug ben na de bevalling. Maar dat zijn allemaal dingen die ik van minder belang vind verder... alles voor de beeb!!! :-)

Geplaatst

@Sen: je hebt helemaal gelijk. Zolang alles goed is met de kleine vind ik alles prima! Ik heb vaak genoeg zitten schelden op zwangere vrouwen die zaten te klagen. Ik kon alleen maar denken: "zit niet te zeiken. Je krijgt tenminste een kind!" Als je dan zelf zwanger bent, zit je er toch weer anders in :-).

Ik heb vandaag ook een 'dunne' dag. Hoe verder we komen in de zwangerschap hoe minder verschil je gaat zien per dag. Ik vind het wel ontzettend grappig dat ik mezelf er af en toe op betrap dat ik over mijn buik zit te wrijven. Ik weet dat ik dan eigenlijk mijn darmen zit te aaien hahaha!

Ik heb trouwens aan de gyno gevraagd of het kwaad kan om de angelsound vaak te gebruiken en hij zei dat het niets uitmaakt. Omdat het geluidsgolven zijn, is het hetzelfde als wanneer je boe roept tegen je buik. Oftewel: dan zou je helemaal geen geluid meer mogen maken.

Geplaatst

Hee hallo!

Voor mijn gevoel al weer een tijd geleden..

Ik ben echt al een dikke pad!

helemaal geen braaf buikje! Zeker de afgelopen dagen heb ik zoveel buikpijn (zal wel bandenpijn zijn) gehad, ik ben meteen weer een stuk ronder.

Vandaag moest ik voor mijn werk naar een geitenboerderij en daar attendeerde iemand mij op het feit dat ik met mijn zwangerschap eigenlijk niet eens in de buurt van de boerderij mag komen.

Ik heb meteen de vk gebeld en die bevestigde dat ik daar beter niet kan zijn en ook niet met mensen omgaan die in de buurt van een geit hebben gestaan..

Morgen maar even bespreken met mijn leidinggevende hoe dat de komende maanden moet..

Hoop dat ik niet nu al gekke dingen heb opgelopen..

@An, ik zie gewoon een mooi kindje en het hoofdje vanuit een rare hoek genomen! Leuk om de echo te zien!

@Bikergirl, jouw foto's zijn wel extra mooi met 2 prulletjes naast elkaar in je buik!

Kunnen jullie je nog voorstellen hoe we er een week of 10 geleden in stonden?

Voor mijn gevoel vliegt de tijd nu. Ik ben al ruim 16 weken zwanger!

Wel al ruim 4 kg aangekomen terwijl ik zo goed afgevallen was met de weight watchers!

Na de bevalling maar meteen ww-en! Werkte wel heel goed.

Ik geef nu erg toe aan mijn eetbuien.

Vooral bon bon bloc.

@S€N , ik hoop voor je dat je snel weer wat opknapt en vooral snel minder misselijk bent!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Bizar he, 10 weken geleden was ik 1 brok spanning, helemaal over is het nog niet maar ik doe hard mijn best;-)

Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen! Klopt wel een beetje met wat ik van jullie allemaal lees maar ik heb inmiddels wel gemekt in zwangerschapsland dat iedereen zijn eigen zwangerschap heeft en je niet te veel moet willen vergelijken met anderen.

Bikergirl: wat blijft het toch bijzonder om jouw echo foto's te zien, ik kan het niet laten ze elke keer aan manlief te laten zien die ook vol bewondering zit te kijken.

Hier verder alles rustig, ik voel nog steeds heel weinig in mijn buik, gedurende de dag blaas ik meer op en 's avonds heb ik echt een buikje, nu is tie bijna plat, gek he? Verder die irritante obstipatie, maar goed. Ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat wij in augustus misschien wel eens een kindje gaan krijgen. Ik ga vandaag wel de kraamzorg regelen en ben bezig met de chreche. Ik blijf 3 dagen werken, ik ben alleen aan het twijfelen of ik nu 3 dagen chreche doe of 2 dagen chreche en 1 dag oma dag. Ik merk gewoon dat mijn moeder heeeeeel graag wil oppassen maar het is ook veel voor d'r tsja...en 3 dagen creche biedt ook onafhankelijkheid, weten jullie al wat je gaat doen?

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Good morning ladies,

S€N - ik hoop dat de misselijkheid nu echt snel over is. Leef met je mee!

Tulpie - geen boerderij en wegblijven van geiten? Oef, weer iets dat ik nooit geweten heb. Ik neem aan dat het valt in de categorie 'niet de kattenbak verschonen' - toxoplasmose e.d. Is het toevallig niet zo dat het weinig kwaad kan zolang je de beesten niet zelf verzorgt? Ik hoop dat er qua werk een goede oplossing gevonden kan worden.

Over de kattenbak gesproken: manlief gaat binnenkort 2 weken naar Amerika voor z'n werk, ik vrees dat ik er dan zelf aan moet geloven. Hopelijk kan ik handschoenen dragen en is het dan niet zo'n probleem...

Amy - ik heb toevallig net gisteren de inschrijving bij het kinderdagverblijf gedaan. Het plan is hier om allebei 4 dagen te gaan werken. Dat willen we graag, maar daarbij komt dat we allebei werk hebben waarin het lastig is om minder te doen. Dan past mijn moeder ook nog een dagje op (houd haar maar eens tegen, haha) en resteren er 2 dagen opvang bij het kinderdagverblijf. Het is gek om al zo concreet bezig te zijn met de opvang, terwijl het nog lichtjaren ver weg lijkt dat het gaat gebeuren, vinden jullie ook niet?

liefs, Simone

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden