Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Simone: geweldige foto! Je kunt er geen genoeg van krijgen hè!

@Amy: wij vertellen het wel aan iedereen die het maar wil horen :-). Ik ben ook echt supertrots! Ik ben van de week helemaal losgegaan bij de Prenatal. Lekker veel te veel kleertjes gekocht :-). Ik kon mezelf niet bedwingen :-). Het topstuk was toch wel een zwembroek. Zooooo schattig! Dit omdat wij in november (zooo ver weg :-)) naar Zuid-Afrika gaan.

Wat goed van je dat je niet in paniek bent geraakt! En die plopjes bevestigen toch ook gewoon dat er geen reden is voor paniek ;-)

Zelf ben ik de afgelopen weken helemaal niets meer aangekomen. Ik zit nog steeds op 5 kg erbij. Wel vreemd. Maar blijkbaar ben ik in het begin snel gegroeid en sta ik nu ff stil. Op zich prima, want als het had doorgezet was ik echt een olifant geworden hahaha!

Fijn weekend allemaal!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden daar ben ik ook weer even: zojuist echo gehad it's a BOY :-) precies zoals ons voorgevoel al zei. We krijgen gewoon een zoon! helemaal super, vooral voor m'n vriend want die heeft al een (grote) dochter. Maar meisje had hij ook prima gevonden daar niet van. Nu kunnen we lekker babyblue gaan shoppen hihihi

Geplaatst

**glimt van trots bij complimenten over echo-foto**

Sen, gefeliciteerd! Een jongen, leuk!! Shoppen maar, zou ik zeggen :-))

Je bent na Tulpie de tweede met een knul op komst. Ik ben benieuwd wat de rest van ons aan boord heeft en wat de verhouding jongens - meisjes zal zijn. Ik lees mee op een ander forum en daar zijn voor augustus de jongens vooralsnog zwaar in de meerderheid. Spannend allemaal.

Gisteren zijn bij ons de meubeltjes bezorgd voor de babykamer. Onze eerste aankopen, zo leuk. Ze staan nog een beetje verloren in de kamer die verder nog volledig opgeknapt en aangekleed moet worden, maar ik ben er nu al heel gelukkig mee.

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Joepieeee sen, wat heerlijk, goed nieuws! Wat leuk!!! De verhouding meisje/ jongen zijn goed verdeeld in dit topic, leuk, leuk, leuk:-)

Linda: volgens mij groeit het allemaal een beetje per 2 weken, let maar op, volgende week ben je vast netjes aangekomen:-)!

Geplaatst

Joehoe!!

Nog een jongen erbij!

Helemaal leuk!

War is het toch leuk om te lezen hoe goed het eigenlijk met iedereen gaat en hoe de twijfels overal langzaam toch echt weg trekken!

De eerste babykamer is zelfs al bezorgd!

Helemaal goed..

Het moet alleen nu echt even lente worden! bah bah!

Ik kijk uit naar een kopje koffie in de zon in de voortuin.

Ik moet sowieso rustiger aan gaan doen.. de harde buiken blijven.. en een beetje hardnekkig ook..

Fijne avond!

Geplaatst

Hoi meiden.

@ sen, wauw, van harte met jullie baby-boy! En nu lekker shoppen, fijn hoor!

@ Amy, ja, nog steeds rustig in mijn buik, ik voel nog niets en heb ook zo weinig klachten... Wel wordt 't buikje ronder en ronder. En daar geniet ik enorm van. Spannend, jouw plopje...

Hier dus lekker rustig, maar vanmiddag weer een mooie bevestiging op de echo gezien, beide ukkies zijn lekker aan het groeien, beebje 1 die links ligt, ligt al iets lager, en zal waarschijnlijk de eerst geborene worden. Beebje 2 was lekker druk, had een gevuld blaasje en was lekker slokjes vruchtwater aan het drinken terwijl wij toekeken. Mooi om te zien hoor! Wel lag beebje 2 verkeerd om, maar ze draaien nu nog, dus misschien ligt deze uk straks goed. Beebje 1 lag nu wel met het koppie naar beneden, maar ook dat zegt dus nog niets. Over een kleine 4 weken heb ik de 20 week echo en daarna moet ik eens per 2 weken op controle. Dit heeft met tweelingzwangerschap te maken, maar onze gyn heeft er wel heel veel vertrouwen in en volgens haar hoeven wij ons beslist geen zorgen maken. Fijn gevoel hoor! Helaas weer geen mooie foto mee gekregen, bij mij passen de beebjes niet meer samen op een echofoto... Hopelijk krijgen we bij de 20 weekse wel een mooie foto mee.

Fijn weekend!

Geplaatst

Goedemorgen,

Zo kids met man de deur uit en moeders op de bank met een lekkere kop koffie en de laptop op schoot!

Zometeen even rommelen op de 'babykamer' en het huis in paasstemming brengen, kranten, de was doen, opruimen enz enz..... Er gaan niet veel dagen voorbij dat ik niks op mijn program heb..

Ik was net van mijn verkoudheid af maar het is al weer terug!

Snot verdorie! En een heleboel snot ja!!

Sen: Ben je weer aan het werk of nog steeds thuis?

Bikergirl: Wat een raar idee dat de beebjes niet ,meer in één opname te krijgen zijn!

Zo, ik ga nog even wat koffie maken..

Fijne zondag dames en hopelijk komt de zon nog even door..

Geplaatst

Goedemorgen meiden, ik ben nog niet aan het werk maar het gaat de laatste dagen een stuk beter dus wil toch eens advies van een arboarts vragen hoe ik het het beste kan aanpakken. Lastige is dat het ondanks dat het beter gaat, toch nog opeens kan omslaan en ik de hele boel weer onder spuug en voor pampus lig. En ben erg snel moe. Pak normaal al veel prikkels op (ben hoogsensitief) maar nu dus helemaal. M'n hoofd zit snel vol met als gevolg hoofdpijn en oververmoeidheid.

Bikergirl

Geplaatst

Shit dat ging te snel

Bikergirl, Goede echo gehad, super, jammer dat ze de kids nu al niet meer samen in beeld kunnen brengen

Gisteren zijn we nog even wezen kijken voor een kinderwagen: het wordt waarschijnlijk de quinny buzz 4. Kamertje hebben we ook al op het oog

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben weer terug van een zalig weekje Zwitserland! Heerlijk van het zonnetje genoten! Nu weer volop aan het wassen... blehhh.

Wat leuk om te lezen dat een aantal van jullie het geslacht al weten! Super leuk om nu gericht te gaan shoppen en namen te verzinnen!

Wij hebben 11 april de 20 weken echo, dus moeten nog even wachten! Ik voel me nog steeds prima. Inmiddels 16w3d, dus nog niet zo ver als de meeste van jullie. Maar sinds een paar dagen toch echt aan de positiekleding. Gek hoor! Dat elastiek moet nog wel gevuld worden, maar het zit een stuk lekkerder dan m'n eigen spijkerbroeken! Van de week nog maar eens bij de H&M langs voor nog wat leuke kleding!

O ja, gisteren dacht ik even dat ik wat gefrummel in m'n buik voelde! Ik had echt zo iets, wat is dat nou??? haha, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen hoor... wie weet was het wel helemaal niets. Ik kijk ook wel uit naar het echte getrappel straks! Lijkt me zo bijzonder!!

Nou fijne zondag! Ik ga nog even de boel opruimen!

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie- een jongen!

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

19 maart - Sen - controle VK

23 maart - Tulpie - controle VK

27 maart - Apple2011 - controle VK

27 maart - Simone77 - 20 weken echo

3 april - Linda1978 - 20 weken echo

11 april - Bikergirl -20 weken echo

11 april - Apple - 20 weken echo

12 april - Sen - 20 weken echo

24 april - Bikergirl - controle gyn

Ik heb weer even ons lijstje naar voren gehaald en bijgewerkt.

@ Apple, ik las dat jij ook 11 april de 20 weken echo hebt. Heb ik ook even op het lijstje gezet.

Misschien wel leuk om het geslacht toe te voegen net als Tulpie al gedaan heeft?

Fijne dag meiden.

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

24 augustus - S€N - een jongen!

25 augustus - Linda1978

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

16 april - Sen - controle VK

Zojuist naar VK geweest voor controle: gewogen, hartje geluisterd en baarmoeder gevoeld. Alles prima. Ben nu in totaal 5 kg. aangekomen dus dat valt mee eigenlijk. Heb het nog even over werken gehad: ze adviseerde om het deze week nog even aan te kijken en als de misselijkheid en moeheid niet weer erger wordt, zou ik volgende week met wat uurtjes kunnen beginnen. Wel even overleggen met de arboarts. Maarja daar heb ik (nog) niets van gehoord dus ga anders zelf maar weer contact opnemen met mn werkgever want daar heb ik ook al 1,5 week niets meer van gehoord.

hoe is het met de rest van de meiden? hier aan zee schijnt het zonnetje maar het is verradelijk, er staat nog best een fris windje.

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

Ik heb Amy haar kleine meid ook meteen toegevoegd :-)

Geplaatst

Sen - fijn dat alles weer goed was bij de VK. Ik hoop dat de steigende lijn aanhoudt en je je volgende week weer goed genoeg voelt om rustig wat uren te gaan werken. Heb je werk waarbij dat een beetje goed te doen is, je taken bijvoorbeeld opknippen in dagdelen of zoiets?

Apple, lekker dat je je nog zo goed voelt en dat je hebt genoten in Zwitserland!

Hier alles prima. Aan het einde van de werkdag ben ik tegenwoordig aardig blij dat het erop zit, dat wel. En dat terwijl ik de hele dag op m'n kont achter m'n buro zit, haha. Verder heb ik nog regelmatig last van hoofdpijn, maar het is al stukken minder dan een paar weken geleden. Nog een week, dan hebben we de 20 weken echo en ben ik officieel op de helft. Een comfortabel idee.

Even bij jullie checken: we overwegen om eind mei nog een weekje naar Griekenland te gaan, als ik 29 weken zwanger ben. Dat kan dan toch nog prima? De geschatte temperatuur rond die tijd is daar 25 graden, dus niet al te gek heet, en vliegen mag nog gewoon. Voordat ik ga boeken; ik zie toch geen beletsels over het hoofd?

liefs, Simone

Geplaatst

Thanxs! Linda, ik heb de lijst ook nog even opgevrolijkt! :-)

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - een meisje!

23 augustus - Amber76

25 augustus - Linda1978 - een meisje!

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

30 augustus - Apple

31 augustus - An83

Controles

Geplaatst

@Simone: Geen probleem hoor. Wij gaan eind mei ook nog naar Zuid Italie en eind juni nog naar Cyprus! Dan ben ik 30/31 weken. Gewoon doen, nog even lekker genieten van elkaar!!

Geplaatst

Dankjewel Linda, leuk he, die roze en blauwe regels, maakt het zo echt;-)! Stel je nu eens voor dat ze bij de 20 weken echo ineens zeggen dat het toch een jongen is, ik focus mij nu helemaal op roze haha!

Simone, er zijn sowieso fysiek geen redenen om het niet te doen! Je moet meer kijken wat jij zelf prettig vind: ik ben van mijzelf een echte bourgondier en in Griekenland wil ik dan ook echt heerlijke salades, vis en rose eten en drinken: hetgeen wat precies niet kan als je zwanger bent haha, om die reden gaan wij gewoon in april een weekje Nederland/ Duitsland in en dan ons verheugen op het inrichten en kopen van babyspullen!

Hier heb ik steeds meer leven in de buik: zo leuk! Enige nadeel: ik focus mij daar helemaal op, gisterenavond voelde ik helemaal niks, dan word ik toch een beetje zenuwachtig haha. Maar op dit moment is ons meisje lekker aan het schoppen, heerlijk!

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hallo dames, jullie hebben al een tijdje niks meer van me gelezen :ohmy: maar niet om een negatieve reden gelukkig. Gewoon erg druk geweest met vanalles en nog wat (werk, privé) en daarnaast ook nog eens even geen internetverbinding gehad dus het liep allemaal wat door elkaar. Ik heb een hoop bij te lezen zie ik, daar ga ik vanavond eerst maar eens mee beginnen.

Hier gaat alles wel goed. De misselijkheid begint eindelijk iets minder te worden bij mij (maar is nog steeds niet helemaal over). De uitslag van de combinatietest een paar weken geleden was heel goed dus dat was ook weer een zorg minder. Buikje begint ietsje boller te worden maar nog niet echt heel duidelijk. En veel mensen vragen me of ik nog niks voel maar dat is dus niet zo (niet zeker of ik daar zenuwachtig om moet worden). Over 2 weken de volgende echo en controle vk. En ik moet veel blijven bewegen ivm de verhoogde kans op trombose.

Geplaatst

Hoi!

Nou Esseke,

Af en toe voel ik al een aantal weken wel wat maar niet overtuigend hoor! Het is dat ik weet wat ik moet voelen.

Vandaag echt bijna 2 uur achter elkaar heel veel beweging in mijn buik gehad! Zo een leuk gevoel!

Daar geniet ik echt van.

Helaas kan ik het gevoel met niemand delen want van buiten voel je niks..

Ik ben nog steeds stront en stront verkouden, veel hoofdpijn en heel erg moe, maar te weinig allemaal om echt ziek op bed te gaan liggen.

Ik ga dus maar gewoon door.

Wel ben ik in twijfel of ik doorga met werken tot 36 weken wat in eerste instantie wel mijn plan was...

Ik weet ook dat ik in week 38 of 39 al mijn kindje in mijn armen heb..

Dilemma.. ook heb ik wel last van schuldgevoel naar mijn werk..

Aan de ene kant het liefst zo lang mogelijk doorwerken en zo snel mogelijk weer beginnen en aan de andere kant zo lang mogelijk thuisblijven om te kunnen genieten van rust en straks ons kindje..

We zullen zien.

Is het voor jullie al duidelijk tot wanneer jullie gaan werken?

Liefs Tulpie

Geplaatst

Ha meiden,

Esseke - ook ik voel nog geen leven in mijn buik. Jammer, ik ben er voor mijn gevoel echt aan toe... Maar de placenta ligt kennelijk aan de voorkant en fungeert daarom als een soort schokdempertje. Ach, het zal nog maximaal een paar weken duren voordat jij en ook kunnen genieten van plopjes in de buik of iets vergelijkbaars.

Tulpie - Wat rot dat je je niet lekker voelt. Hoe komt het dat je weet dat je kindje al in week 38 of 39 geboren wordt? In dat geval zou ik zeker lekker wat eerder stoppen met werken hoor... Het is immers ook beter om een beetje uitgerust te zijn op het moment supreme. Zelf stop ik 6 weken van tevoren. Ik heb ontzettend veel vrije dagen over en hooop er na het verlof ook nog wat extra vrij aan vast te kunnen plakken.

Fijn weekend dames, geniet van het mooie weer!

Geplaatst

Hoi meiden,

Jaaaa, hier schopjes in de buik sinds donderdagavond. Overduidelijk hoor! We lagen al op bed en ik voelde echt tikjes van binnen. Manlief lag al wat te dommelen en die heb ik direct wakker gemaakt. Ja hoor, hij voelt het ook duidelijk. Pfff, heerlijk zeg. Iedere keer als ik het voel moet ik lachen. Het leuke is ook dit ik het gistermiddag ook aan de andere kant van mijn buik voelde. Is dan waarschijnlijk die andere uk geweest?!?! Wel vroeg, dik 17 week zwanger. Misschien omdat ik een tweeling krijg? Ik ben ook al flink gegroeid. Echt een bolle buik! Het gaat nu heel snel.

Esseke, als ik jouw berichtje dan zo lees, jij bent al 19 week, en nog steeds een heel klein buikje. Heeft ook zijn voordelen hoor. Kun je wel nog eigen kleding of ben je al in positiekleding? En is je 20wk echo al gepland?

Tulpie, waarom in wk 38/39? Is dat bij jou al bekend om medische reden? Ik kan me jouw schuldgevoel voorstellen. Heb ik ook, want ik moet waarschijnlijk al rond 10 wk vooraf stoppen volgens mijn gyn. Maar ik ga wel door met werken als ik me nog goed voel en als het mag van haar. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Fijn weekend iedereen en geniet van het mooie weer!

Geplaatst

hi meiden,

ik heb ook een schuldgevoel omdat ik (nu al) 6 weken in de zw zit vanwege de HG. Mn verstand weet natuurlijk dondersgoed dat het schuldgevoel onterecht is maarja gevoel versus verstand hè. Ik heb trouwens ook nog héél veel vakantiedagen, van zo'n beetje 4 jaar meer dan de helft opgespaard vanwege drukte op het werk en met in mijn achterhoofd het idee dit op te gebruiken na mn zwangerschapsverlof. Maar nu loop ik alweer te tobben over of ik uberhaupt mn verlof wel zal verlengen. Wie weet keurt de arbo arts me binnenkort wel helemaal af (wat ik betwijfel maar dat daargelaten) en dan kan ik het toch niet maken om mn verlof ook nog eens te verlengen?!? Maar goed, ik moet het een keer opmaken want anders vervalt het straks met die nieuwe regel en dat is natuurlijk ook doodzonde. Of je moet het laten uitbetalen maar dan pikt de belasting de helft in en dat vind ik ook zonde. Maarja, eerst maar eens kijken hoe het loopt allemaal. Soms zou ik willen dat ik lekker egocentrisch was (alleen in dit soort gevallen hoor)

Wat leuk dat sommigen al leven voelen! ik twijfel en ook weer niet. Ik voel duidelijk dingen die ik nooit eerder heb gevoeld maar dan even later dan ik toch weer misschien zijn het wel mn darmen of is het gas hahahaha. Ik voel nog niet echt schoppen ofzo maar eerder plopjes, bubbels.. weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik zit nu lekker in Frankrijk te kijken hoe andere mensen skien :-). Gelukkig is het ook hier prachtig weer.

Ik voel nog helemaal niets hoor in mijn buik. Ik hoop dat het snel begint. Nog even geduld blijkbaar. Ik groei wel weer als een idioot :-).

Ik stop 6 weken vantevoren en plak er nog 5 a 6 weken verlof achteraan. Ik ga 16 december weer beginnen. Lekker hoor!

Geplaatst

@Linda, geniet ervan daar in Frankrijk!

Meiden, morgen ben ik 20 weken zwanger - alweer op de helft, wat gaat het snel. Je ziet wel een buikje, maar ik had eigenlijk verwacht dat het tegen deze tijd al veel beter zichtbaar zou zijn. Morgenochtend meteen de 20-weken echo. Het wordt een GUO in plaats van een 'gewone' SEO, deze is op medische indicatie en iets uitgebreider. Pff, ik begin het nu wel spannend te vinden. Hopelijk is alles goed! En als dat het geval is, willen we ook heel graag het geslacht weten. De omgeving gokt massaal op een meisje, ik ben benieuwd...

Fijne dag, Simone

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden