Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Amy, fijn dat alles goed is! Geniet er maar lekker van!!!

Ik moet nog 6 daagjes wachten, ook ik heb hem woensdag middag net als Bikergirl!

Wij wachten ook deze echo nog even af en gaan dan los met shoppen :)! Wij gaan voor de Joolz; elephant grey!

Verder voel ik het ook nog niet echt hoor. Soms voel ik iets en denk ik, zou dat het zijn? Maar het is nog niet echt overtuigend, haha, komt vanzelf!

Geplaatst

Kunnen jullie je het al voorstellen? iedereen zit volgende week op de helft!!

Ik vind het fantastisch!

Amy, je voelt je nog steeds wel zeker hoop ik??

Sen, Hoe is het met je misselijkheid?

De babybusiness zal weer goed gespekt worden door ons de komende tijd!

Geplaatst

Oh ja,

Kennen jullie deze site?

http://www.skandic.de/nl

Hier kun je kinderstoelen kopen. Misschien wat voorbarig zul je denken... maar de Stokke tripp trapp stoel heeft nu een new born set erop.

heel handig, dan kan je baby al heel snel aan tafel zitten! het lijkt een soort van maxi cosi..

Dit is onze grote aanschaf aangezien wij inmiddels weer voorzien zijn van een wandelwagen..

Fijne dag in dit prachtige weer!

Geplaatst

Amy, gefeliciteerd met je,mooie echo..lekker nagenieten nu ;)

Bijna iedereen op de helft...geweldig!

Het gaat toch best hard moet ik zeggen...

Vorige week is hier de babykamer bezorgd..de meubeltjes staan nu echt geweldig...begint ergens op te lijken...

Alleen nog shoppen voor de aankleding, wat natuurlijk het leukste is ...:) volgende week ga ik maar eens in overleg met mn vk om halve dagen te gaan werken, ik zak echt in elkaar na 6 uur lang lopen...lang leven de horeca...pff... Hoe gaat het met jullie qua werk? Voel me namelijk best een beetje een mietje..maar moet nu echt aan mezelf denken. Heb savonds gewoon geen enkels meer van het vocht wat ik vast hou...

Geplaatst

Ha dames,

Sorry, sorry, ik heb al even niks van me laten horen... Ik lees wel zowat dagelijks mee, maar heb meestal de gelegenheid niet om iets te schrijven. (Shame on me !! :-( ) Vind het wel erg leuk om van iedereen te lezen dat het inmiddels allemaal zo goed gaat en dat blijkbaar iedereen dezelfde onzekerheden over de zwangerschap blijft houden.

Iedereen met al een 20-weken echo achter de rug, gefeliciteerd met de mooie echo's !

Met mij gaat het super goed, mijn moeheid is inmiddels verdwenen. Ook mede door de ijzertabletten. Verder voel ik me kip lekker, ik was wat afgevallen, maar zit nu weer op m'n begin gewicht. De onzekerheid begint bij mij nu langzaamaan weg te trekken. We hebben vandaag namelijk de 20-weken echo gehad en die was helemaal goed !!! :-)))) Helaas kreeg ze steeds het hartje niet goed in beeld, dus heb ik even idioot moeten staan springen daar in dat kamertje. Haha Maar het had wel geholpen. Dit keer wilden we het geslacht wel weten, al vertellen we dit niet in onze omgeving. Iedereen denkt dat we het weer niet willen weten. Maar, om het toch ff kwijt te moeten wil ik hier wel even melden dat als het goed is: :girl: !! Jippie, echt super, helemaal omdat we dit niet echt verwacht hadden. (Nu hopen dat op dit forum geen bekenden rondhangen ;-) ) Ik voel haar ook al een tijdje en dit begint iedere dag wat meer te worden. Heerlijk, nu begint het allemaal "echt" te worden. Dus ik ga de komende weken helemaal los met meisjes dingen shoppen. Hihi

Iedereen alvast een heel fijn paasweekend, niet te veel (chocolade)eitjes snoepen ! ;-)

Degene die volgende week de 20-weken echo hebben, alvast veel succes en pelzier met het bekijken van die kleine ukken !

Geplaatst

Femmie: wat leuk, de kinderkamer binnen! Lijkt mij ineens zo 'echt' worden dan! Trouwens femmie, ik vind absoluut niet dat je je aanstelt hoor, de horeca is hartstikke fysiek werk en als je een keertje naar je lichaam moet luisteren en niet over je grenzen heen moet gaan dan is het wel nu! Ik heb mazzel, ik werk als maatschappelijk werker, dus veel luisteren maar weinig fysiek werk;-)Apple en bikergirl: ik duim dat de positeve vibe w.b. 20 weken echo's zich doorzet naar jullie, moet gewoon hoor!!!!Ilscike: leuk je weer te lezen en gefeliciteerd met de goeie 20 weken echo! Ik lees vanaf de ipad geen onderschrift maar is dit jullie eerste meisje?@all, hier alles oke. De onzekerheid is een stuk minder maar vanavond voelde ik meissie even niet tot nauwelijks en dan merk ik dat ik toch een klein beetje neurotisch word haha. Heb nu dan dus toch maar de angelsound besteld, puur om voor dit soort momenten eeeeeventjes rust te vinden; dit tegen het advies vd verloskundige in die het maar niks vind. Over een paar dagen in huis, ik ben zo benieuwd! Meiden, fijne paasdagen!!!!

Geplaatst

@ Amy, klopt, die iPad maakt er idd een zooi van als je je berichtje wijzigt. Irri!! Verder ben ik er wel blij mee hoor, hoewel ik soms baal als ie flash/Adobe bestanden niet kan openen...

@ Ilcsike, wow, weer een meisje! Top, meis, van harte met jullie girl en mooie echo! Het was van jouw kant af idd rustig. Fijn dat je even mee krabbelt.

@ femmie, jij stelt je niet aan hoor! Ik kan nog geen 2 uur op mijn benen staan. Nu heb ik een zittend beroep dus ben ik er ook niet aan gewend, maar zes uurtjes lijkt mij heeeeel lang. Doordat ik dus een zittend beroep heb, moet ik er juist om denken om af en toe juist in de benen te gaan, verder hou ik het nog prima fulltime vol, ik werk gewoon nog 40 uur in de week. Mijn huishouding op zaterdag vind ik wel vermoeiend hoor, ik doe niet meer dan nodig. De ene week pak ik dit vertrek even goed aan en de de volgende week een andere kamer, maar doe verder niet zoveel extra. Leuk, dat je je kamertje al ingericht hebt, en het leukste nog uit kunt zoeken. Lijkt me genieten, straks al die kleine kleertjes wassen en opvouwen en in die mooie nieuwe kast...

@ tulpie, ik ga ook even op die site kijken. Lijkt me wel een leuke optie, die stoeltjes. Idd, bijna allemaal op de helft... Echt lekker, ik heb er heel erg naar toe geleefd, en nu mag ik bijna. Hopen dat alles goed is hierbinnen. Dat willen we eerst weten, en daarna welke geslachten er in mij groeien...

Hier gaat alles verder goed, ik voel me prima, kan soms heel duidelijk mijn hart horen en voelen, en die gaat echt regelmatig te keer als een gek. Ik vond het gisteravond zelfs haast eng toen ik op bed lag, zo ging het tekeer, terwijl ik gewoon rustig lag. Ook voel ik aan mijn lichaam dat het echt druk bezig is, ik ben direct buiten adem, terwijl ik echt een sporter ben. Vandaag ben ik op de fiets naar de kapper gegaan, terugweg wind tegen, pffff... Wilde haast afstappen... Ik heb mijn haren kort laten knippen. Ik had een bob-achtig kapsel, heb nu een pittig kort koppie. Ik was toe aan een zomerkapsel. Lekker hoor! Mijn vriendin is vandaag uitgerekend, en nog steeds niets gehoord... Zo spannend vind ik dat, ik neem de laatste twee weken overal mijn telefoon mee heen. Stel je voor dat haar mannetje belt...

Volgende week mooi weer op komst. Het zonnetje schijnt hier nu ook, maar het waait en is best koud. Ik hoorde iets van 15 graden midden volgende week? Lekker hoor!

Fijne paasdagen meiden!

Geplaatst

@ Ilcsike, ik bedoel met alweer een meisje niet persoonlijk, maar hier in ons lijstje hoor! Ik kan met mijn iPad jouw handtekening ook niet zien, dus dat weet ik niet... En ik durf mijn vorige berichtje niet te wijzigen, maakt mijn iPad er weer een rommeltje van, hihihi...

Geplaatst

@Bikergirl, was helemaal duidelijk hoor. ;-) @Amy, het is ons eerste meisje, maar tweede kindje. De eerste is een jongen, maar dan ook een echte. Ik bedoel qua uiterlijk, maar ook qua gedrag. Wordt wel wennen, straks met poppen en barbie's spelen terwijl we nu met auto's, duplo etc. in de weer zijn. Maar wij vinden het in ieder geval kei leuk !! :-)))

@Femmie en anderen die wat kwakkelen : Luister goed naar je lichaam !!! Jij en die kleine zijn nu het belangrijkste en probeer niet "te stoer" te doen. Dus als je 8 uur (staand-) werken te vermoeiend is of je ergens anders last van hebt, gewoon er aan toegeven. Je hebt daar tenslotte nu ook recht op ! En je niet schamen en je klachten duidelijk aangeven aan de vk, arts of op je werk ! Ik heb met mijn eerste zwangerschap op het einde te lang doorgetobt met ziek zijn. Totdat ik opgenomen moest worden. Nu weet ik beter en probeer ik niet meer de stoere meid uit te hangen en trek ik eerder aan de bel.

Ons manneke zal zo weer wakker worden, dus ik ga weer verder. Fijne dag verder allemaal !

Geplaatst

Bikergirl: Die baby set van Stokke kan ik je wel aanraden! Mijn nichtje heeft een tweeling gekregen en kon ze op deze manier heel makkelijk te gelijk voeden zittend aan tafel!

Ilcske: Wat grappig om te horen! Wij hebben precies het tegen over gestelde! Wij moeten overstappen op de trekker en de auto's ipv de nagellak , het knutselen en de poppen!

All: Inderdaad, voel je geen mietje! Ik ben nu wel bijna 2 weken verder na het besluit minder te gaan werken.. het bevalt me prima en ik hoef niet in mijn vrije tijd bij te komen van mijn gewerkte uren!

Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je in de horeca werkt dat niet lang volhoudt!

Hier helaas geen zon meer maar hagel...

Fijn weekend!

Tulpie

Geplaatst

Wat een rust hier!

Hopelijk gaat het goed met iedereen en hebben jullie heerlijke dagen achter de rug!

Wij hebben eieren gezocht en ons bezig gehouden met een nieuwe auto... tja drie kinderen berg je niet eenvoudig in een auto..

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier rustige Pasen gehad. Vanmiddag bij het schoonmaken schoot het opeens in m'n schaambeen. Voelt als een verrekte spier. Lopen is nu pijnlijk, vooral na tijdje gezeten te hebben. Nog meer die daar last van hebben of hebben gehad?

Donderdag de 20 w echo. Ben nerveus. Hoorde gisteren een eng verhaal over iemand die een foute 20 w echo had gehad en waarna kindje gehaald is. Had maar 1 hartkamer ofzo?! Wil zulke berichten helemaal niet horen nu :-(

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Sen, ik herken jouw klacht niet. Als je het niet vertrouwd, gewoon even contact opnemen met je gyn/verloskundige. En rustig aan in je huishouden!

@ Tulpie, wij hebben ons hier ook al even verdiept in een andere auto. Wij moeten straks 5 kindertjes bergen in de auto, dus we moeten op zoek naar een 7-zitter, en dat valt al helemaal niet mee. Weinig keus en vaak dure auto's. En dan heb je eindelijk 7 zitplekken, moeten we ook nog een grote kinderwagen kwijt. Moet er maar een aanhanger achter, hihihi...

Vandaag zit ik precies op 20 weken! Morgen hebben wij de 20wk echo en net als Sen ben ik ook erg nerveus. Ik heb mijn beebje die links ligt al een paar dagen niet gevoeld. Brrrrr, als ik er over nadenk, maakt dat me behoorlijk angstig. Het beebje aan de rechterkant voel ik wel regelmatig, en dat maakt me extra nerveus om de linker. Manlief zegt dat hij links wel wat voelt bewegen, maar als ik mijn hand erop leg, voel ik niets. Ik hoop maar dat deze uk net even verkeerd ligt waardoor ik het niet voel.

Fijne (regenachtige) dag!

Geplaatst

he meiden,

Bikergirl, misschien ligt het rechterkindje er nu inderdaad voor. Ze zwemmen nogal rond nu zeggen ze.

Ik ben vanmorgen gebeld door het ziekenhuis met de vraag of we morgen al kunnen komen voor de 20w echo omdat ze anders met de planning in de knoei komen. Nou prima, hoe eerder hoe beter. Nog steeds nerveus hoor...

Voel trouwens nog wel mn schaambeen bij het lopen maar stukken minder dan gisteren. Gewoon verkeerde beweging gemaakt denk ik.

Geplaatst

@Bikergirl: ik denk dat Linda's theorie heel goed kan kloppen, idd nog 1 nachtje slapen: ik ga zo enorm voor je duimen. Over het algemeen gaan 20 weken echo's goed he, hou je vast aan de statistieken maar ik begrijp heel goed dat je gewoon uit de mond van de gynaecoloog wil horen dat het met beiden beebjes goed gaat.

Sen: fijn dat de pijn in je schaambeen minder is geworden. Het kan wel een beetje met je bekken te maken hebben he, kan dus terugkomen. Ik heb soms last van mijn stuitje, doet dan ook ineens pijn, weliswaar aan de andere kant van het lijf maar toch dezelfde streek;-)

Tulpie, een auto op het oog?

@all: hier alles goed. Wij hebben gisteren onze kinderwagen gescoord! We hebben de maxicosi mura gekocht. Was een mooie aanbieding: reiswieg+stoel+autostoel voor €550,- i.p.v. €850,-. Ik vond het nog steeds eng om te kopen maar ben blij dat we het toch gedaan hebben. Verder is manlief bezig om het kamertje helemaal kaal te maken, spulletjes weg te gooien, muren te verven enz. wij zullen ws. bij IKEA onze spullen halen; een wiegje kan ik lenen van een vriendin. Ben benieuwd!

Fijn dagje!

Geplaatst

Sen en bikergirl:: toi toi toi!!:duimen draaien:

Succes!!

Bikergirl.. heb je de opel zafira al bekeken?? of de alhambra? Zafira kunnne wel 7 kinderen in maar dan geen wandelwagen...

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een citroën xsara picasso.

We hebben geen zin er veel geld aan uit te geven.. We zijn aan het sparen voor een verbouwing..

We hebben nog even..

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Meiden met de 20 weken echo, ik sluit mij aan bij Tulpie: TOITOITOI!!!!!!!!! Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: meiden, hebben jullie ervaring met harde buiken? Ik heb af en toe wel eens dat het lijkt of beebje draait in mijn buik en dat het een paar seconden aanspant, volgens mij zijn dat harde buiken....heb het misschien 3 a 4x per dag, misschien zelfs minder: weten jullie of dit kwaad kan? Meiden die misschien in hun tweede zwangerschap zitten? Ik heb al gegoogeld en denk dat ik vanmiddag voor de zekerheid maar even de verloskundige bel, gelukkig voel ik meisje flink trappen en heb ik geen baarmoederkrampen:-)

Geplaatst

Hee meiden,

Net terug van een prachtige 20-weken echo! Wat een bijzonder moment weer! Alles was hartstikke goed (voor zover ze dat kunnen zien)! En we krijgen een meid!!! Jehhhh! :bcbbgirl2:

We zijn super blij en gelukkig en zweven heerlijk op een roze wolk :)! Die smile is niet meer van m'n gezicht te krijgen nu!!

Sinds afgelopen week ben ik haar ook gaan voelen! Zo bijzonder allemaal!!!

Hopelijk hebben de andere meiden ook een super mooie echo!!!

Geplaatst

Oooohhhwww, meiden, wat een lieve geruststellende berichtjes allemaal, dank jullie wel...ik ben net terug van het zh. Alles gaat goed met beide ukkies, ze lopen goed op schema, alles zit erop en eraan, en werkt allemaal goed. Pffff, geruststelling hoor! En de geslachtjes: een meisje en een jongen! Joehoe! We zijn hier heeeeeeel blij mee! Ik zal morgen even wat foto's inscannen en het lijstje bijwerken met kleurtjes, ga nu eerst even genieten!

@ Apple, van harte met jullie babygirl!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook net een supergoede 20w echo gehad. We zijn zoooo blij. En het is nog steeds een jochie ;-)

Bikergirl en Apple: gefeliciteerd meiden. Weer 2 meiden en 1 jongen erbij

En vanaf nu: helemaal LOS met shoppen :-))))

Geplaatst

Wooow mooie berichten weer.... Alle maal mooie echo's gehad super!

Geniet er van dames!

Ik ga even op zoek naar een adres voor een pretecho te laten maken...hebben we weer iets om naar toe te leven ;)

Fijne dag dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden