Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iets later als gepland, was 23.30 thuis met veel likeurtjes achter mijn kiezen.....

Heb jij ook zo'n moeite met "ontspannen" bij de acu Ellie, en je kan niet bewegen want dat is pijnlijk. En dan bromt mijn telefoon en wil ik meteen omhoog vliegen....

Vanmorgen om de weegschaal en het is 93,3, 1 kilo erbij maar moet ongi worden dus dan kom ik aan. Maar toch meer gedronken en gegeten.

Had graag rond de 90.0 willen zitten aan het begin ivf.

Jammer.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Elliebellie en Sylvino ik herken het zo goed... ergernis van de kleinste dingen!

Heel irritant en ik vind in zo'n periode altijd dat het écht niet aan mij ligt. hihi.

En het omhoog vliegen bij acu... Ik geloof er volgens mij ook net iets te weinig in, plus ik heb een wat oudere man die steeds in zijn boek moet kijken waar hij de naaldjes moet zetten. Ik wil dan het liefst ook een Chinees met een hangsnorretje a la karate kid voor zo iets maar heb een Hollandse grijze dakduif. Maar wel heel aardig hoor en volgens mij doet hij het verder prima.

Ben helemaal vergeten een afspraak te maken voor de tp zaterdag. Misschien toch ff doen vandaag.

Ik heb risotto met roze garnaaltjes gemaakt, stond bij allerhande op de site. Was echt lekker en ga ik zeker nog eens maken.

Vandaag weet ik het nog niet. Ik denk de vispasta van Gabrie maar ik snap nog steeds niet of ze nou een zak Thaise groente er door doet. Het voelt zo tegenstrijdig aan, pasta met een zak Thaise groente. Heb al een paar keer in de winkel gestaan dat ik de rest toch maar terug legde omdat ik het niet meer zeker wist. Gabrie.............. hellup!!!

Heb je het gezellig gehad met het Suikerfeest meid?

Frannie hoe is het met jouw slanke lijn?

En Zara was het suikerfeest gezellig? Wat heb je gedaan?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Goedemorgen meine dames!

Irritatie....heel erg herkenbaar. Te herkenbaar. Gisteren had ik bijna een collega vermoord met blikken dan he!

Ik moest op mijn tong bijten om niet te roepen BEK DICHT. Tja ze weten niets van al mijn behandelingen af en heb ook

echt geen zin om het ze te vertellen. Maar ik merk dat de aanloop naar de behandelingen toe mij zoveel kracht en energie kost. Overduidelijk een geval van echt geen zin?!

Accu ga ik bij deze behandeling niet gebruiken. Ik irriteer mij namelijk een uur lang als ik daar lig. Kan mij ook totaal niet ontspannen. Wordt er ook niet rustig van. Heel gek. En ik word dan niet geprikt maar het is laser accu.

Ellie ik heb jou gisteren wat gestuurd! Oh en op die topic zag ik nog iemand van het zelfde JUNKEN spul aanbieden.

Noor ja ik gebruik thaise groenten maar, je kan alle groenten gebruiken die je lekker vind. Los hiervan ik zag bij de AH de verse pasta en verse saus in de aanbieding jammie jammie!!

Suikerfeest was bij ons wel leuk maar op een gegeven moment keek ik mensen de deur uit. Echt te erg voor woorden. Nee op sommige momenten was ik niet lief. (boeiend).

Vandaag ga ik naar DD ga gelijk ook bloedprikken voor Dr. Pfeiffer ben benieuwd.

Syl,........hoest met je darmpjes..

Ellie ja dat stomme protocol in DD wat een onzin allemaal!

Tot later dames

Geplaatst

Noor zaterdag een tp? Moet echt eens beter de handtekeningen gaan lezen. Na de tp wordt acu idd aangeraden.

Moet wel lachen om je beschrijving, ik heb ook geen chinees, hij is wel getrouwd met een chinees dus komt in de buurt.

Gabrie jij bent ook een pittige tante, wij allemaal trouwens hier, overal bovenop zitten en als blikken konden doden dat ken ik wel, hihi!

Met de darmen gaat het vandaag redelijk, afkloppen.

Ik ga mij waarschijnlijk terugtrekken met de ivf opstart september.

Mijn man heeft doelen gesteld waar hij zich niet aan houdt en dat ben ik zat. Ga niet mijn lichaam verkloten voor een waardeloze poging.

Dus vanavond zitten en hij kan per direct stoppen met roken en minder gaan drinken, vitaminen slikken en dan in januari poging wagen.

Ik wil doorgaan met afvallen.

Als dit niet gaat lukken stop ik er geen energie meer in. Ik weet dat ik het kan maar vraag mij af of het hem gaat lukken.

Van de ene kant balen maar het is niet anders.

Geplaatst

sylvino... Wat een heftig bericht zo tussen neus en lippen door...het is nog al wat. Is het drank en rook gedrag van je hub dan zo heftig dat het de poging zal beinvloeden? Zit op tel dus kan even niet terugzoeken maar had hij zulke slechte zwemmers? Jeetje wel een beslissing weer een kwartaal verder vooruit kijken straks. Maar misschien zit je er zelf ook niet top in nu, met dat gedoe met de darmen? Ik denk dat je bovenal zelf fit moet zijn want het is geen kattepis zo'n behandeling natuurlijk. En waarschijnlijk erger je je daarnaast aan zijn beperkte motivatie, dat zou ik althans hebben. Jij er alles voor doen en hij met een zachte ruggegraat doordrinken en roken.

Tja lastig hoor. Inderdaad maar even goed gaan zitten en kijken of je daarna het goede gevoel hebt om n poging te wagen.

Sterkte hoor. Zit je nog in de caravan? Kun je daar wel praten zonder dat je buren meegenieten?

Groetjes

Geplaatst

Noor het zaad varieert van 4 milj. Tot zelfs 0,0.

Roken is echt teveel en drank is niet goed. Het is ook een stukje beleving, ik laat dingen en hij niet. Ik ben verder aan het kijken zonder kinderen en hij wil door. Nou dan moet hij ook maar actie ondernemen vind ik.

Ben weer thuis en op de camping is het zo rustig en we staan op een hoek dus geen buren daar en caravan is dubbel geïsoleerd :-)

Net de medicijnen in de kast opgeruimd.

Van de ene kant een goed gevoel bij deze maand maar dat is ook koffiedik kijken.

Gezondheid is ook belangrijk en daar streef ik naar momenteel!

Geplaatst

Dag mede-mopperkonten van me, volgens mij is Noor de enige die nog een beetje goeie zin heeft?

Gabrie, hartstikke bedankt meis. Ik laat je weten of het is aangekomen. Ja, er is nog een medejunkie op het forum en heb haar al ge-pb't, maar nog geen reactie gehad. Ik denk overigens dat ik met jouw shotje er al bijna ben. Voel me eigenlijk best een beetje schuldig, al die lieve meiden die hun meds afstaan terwijl ik er maar met een half been in sta. Maar jij zit op hetzelfde punt dus tegen jou kan ik het wel zeggen ;-) en onze Zara had er ook geen zin meer in, he?

Syl, las op Dik & Dun-topic al over de botte reactie van je schoonmoeder op de foto van jouw tatoeage. Belachelijk. Je zit er wel naast, hoor. Of je dat niet hoort en meekrijgt. En oma's en opa's over hun kleinkinderen, hou op. Ik kreeg een keer, kort na mijn miskraam, 125 digitale foto's van de kleinkinderen van mijn oom door m'n strot geduwd tot mijn tante zei dat het wel mooi was geweest.

Heftige beslissing van je om de IVF uit te stellen maar ik snap wat je bedoelt. Als zijn zaad aantoonbaar slecht is en hij niets onderneemt om die kwaliteit te verbeteren, waarom zou jij dat dan wel doen? Laat J maar naar Giles gaan om 'm te helpen met stoppen met roken.

Gabrie laat je weten hoe het in DD was en vooral bij Dr Pfeiffer? What's in a name, he? Nomen est omen.

Fijne dag, ik bromsmurf nog even verder op m'n werk.

Dik & Dun heeft de Knuffelsmurf, Afvalmeisjes de Bromsurf (of misschien wel meer, hahaha)

Geplaatst

Syl heftige beslissing maar in combinatie met jouw grote tegenzin wel de juiste misschien... Ik hoop dat J niet vindt dat je te streng bent? Niet roken, niet drinken... Je weet dat mijn vriend gewoon doorgerookt heeft he? Ik kon het niet voor elkaar kijgen om hem te laten stoppen en heb het opgegeven. Wel heeft hij ruim 3 maanden braaf zijn vitamines geslikt en flink geminderd met alcohol... Weet natuurlijk niet of dat heeft meegeholpen met dit geweldige resultaat maar misschien kun je afspreken dat hij drastisch mindert? Anders wordt ie misschien superchagrijnig en daar zit je ook niet op te wachten toch?

Geplaatst

Syl heftige beslissing. Ik herken de redenatie wel. Heb hier ook letterlijk gezegd dat ik niet meer ging prikken als J (mijn J dan) niet zorgde voor goed zaad. Hij rookt niet en drinkt nauwelijks, maar een paar pilletjes slikken was al teveel moeite. Terwijl we vorig jaar daar wel het beste zaad ooit door hadden. Is hij niet van overtuigd overigens dat het daardoor kwam. Ook zo fijn. Nou uiteindelijk dus wel supplementen en redelijk wat fruit... Osteopathie wilde hij pertinent niet. Resultaat: redelijk zaad. Mooi dus dat hij nu weer naa osteo gaat.... Ja sorr, we betalen er grof geld voor, ik word er beroerd van, dan moet hij ook zijn bijdrage leveren....

Tip van Zita West is trouwens idd minderen als stoppen een te grote stap is. De helft minder roken vergroot je kansen al.... En drie maanden wat minder alcohol, als dat niet lukt is er een ander probleem zou ik zeggen.... Ik ben daar hard in hoor. We willen allemaal het beste van ziekenhuizen, dan moeten we zelf ook zorgen voor het beste.

Meisje veel sterkte, als je achter je besluit staat dan is het goed. En het geeft jou ook tijd om fysiek op te knappen en die laatste kilos kwijt te raken. Laat het je niet sjaggie maken, haal al je daadkracht en doorzettingsvermogen uit je tenen en ga samen voor deze maanden. Als jij zo bezi bent, moet J toch ook wel volgen?

Dikke knuf!!!

Geplaatst
Noor het zaad varieert van 4 milj. Tot zelfs 0,0.

Roken is echt teveel en drank is niet goed. Het is ook een stukje beleving, ik laat dingen en hij niet. Ik ben verder aan het kijken zonder kinderen en hij wil door. Nou dan moet hij ook maar actie ondernemen vind ik.

Wow Syl...duidelijke taal ben trots op je ga het zo even voorlezen aan manlief! Hij rookt niet maar de neut gaat er wel in! Het gevoel of de beleving gaat het idd om..zit mij ook best dwars. Het is zelfs zo geweest dat hij niets heeft gedronken tussen twee pogingen in en het maakte geen verschil..en toch het gevoel, ik snap je helemaal!

Geplaatst

Lieve Syl,

Ben ik eventjes weg.....eventjes maar, kom ik terug en lees ik een heftige reactie.

Ik hoop dat je man in ieder geval minder gaat roken en drinken. Het moet wel van 2 kanten komen.

Heb jij in ieder geval ook wat meer tijd om af te vallen.

Dan kun je fris en fruitig in januari gaan opstarten.

Zelf sta ik er met een half been in. Ik moet helaas nu gaan opstarten want veel tijd heb ik gewoon weg niet.

Maar het liefst was ik ook pas over een half jaar begonnen. Het staat mij op een of ander manier gewoon tegen.

Het hele circus bah bah bah!

Yo Yo Yo,... Sylvino, gaan met die banaan op naar de 80 kilo!

Ellie ik las je pbtje ben blij dat eea goed is aangekomen en uiteraard heel heel veel succes!

LIefs,

Geplaatst

Hallo

Ben benieuwd wat je besluit uiteindelijk is geworden Sylvino.. En hoe je man er tegen aankijkt. Wil hij minderen of... te moeilijk..

Ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad.

Gabrie wanneer ga je precies opstarten?

Tegenzin... nou als je bezig bent komt het wel weer hoor. Ik kijk er ook nooit echt naar uit, maar dan vooral niet naar de ellendige Utrogestan; voor mij het meest vreselijke aan het hele verhaal. Getver vieze plakzooi! Heb prikkelbare darmen en het lijkt de eerste dagen wel op een opgeblazen fietsband en dan strakke knopen er in her en der. Het enige wat helpt tegen het ongemakkelijke gevoel is veel bewegen maar ik lijk meestal meteen 3 maanden zwanger. Echt heel ergerlijk; t ziet er niet uit. Als er nou nog wat in zat... graag! maar een buik vol lucht... stom!

Verder heb ik er niet echt een hele grote hekel aan hoor maar oh ik zou er zooooo graag afscheid van nemen als ik zwanger ben! Ik wil geen patiënt meer zijn en vieze koffie drinken in ivf klinieken of ziekenhuizen, niet meer stokoude blaadjes lezen in wachtkamers en me druk maken of ik geen wind moet laten tijdens de echo of punctie door die stomme opgeblazen darmen. Wat vind jij het meest vreselijke aan het hele gebeuren?

Elliebellie had het over een ergernislijstje. Is niet zo'n heel slecht idee. Ik vind die rubriek in de Linda "Stom" ook altijd heel grappig en herkenbaar. Of lezen je dat blad nooit?

Oh ja, we gaan het over eten hebben.

Met een beetje geluk is er morgen een tp van mijn 2 enige cryootjes dus vandaag heb ik een dag waarin ik alles doe wat ik niet mag als ik zwanger ben. Al geloof ik eerlijk gezegd totaal niet in het concept cryo's (bij mezelf) maar dat terzijde. Ik weet dat er hier vele dames zwanger van zijn geworden maar ik word van een cryopoging binnen een week altijd weer ongie. Dus volgens mij werkt het bij mij niet zonder pregnyl.

Maar evengoed vandaag dus... filet americain, biefstuk, vanavond toastjes met allerlei lekkere kaasjes, en een heerlijk flesje koele knisperende wijn. Iemand nog een goede tip voor een topflesje? Ik lust alles maar er moet wel veel smaak aan zitten. Of veel fruit of heel mineralig in elk geval geen waterig smaakje. Water is om te douchen!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noortje heeeeel veel succes morgen! Ik hoop dat eea goed gaat ontdooien.

Beginnen is afhankelijk van wat dr. Pfeiffer te melden heeft........brrrrrrrr ik hoop dat hij zegt ahhh niks aan het handje.

Ik heb trek in een frietje..... maar nee vanavond eet ik vis uit de oven met aardappels uit de oven en bloemkool.

Oh en ik ga ff antwoorden voor Syl. Ze gaat in Januari weer opstarten. (Sorry Syl als ik voor mijn beurt spreek!!)

Liefs,

Geplaatst

Bedankt Gabrie, ik wil idd in januari opstarten mits man meewerkt meet alles.

Dat wordt trouwens nog een lange weg maar we zullen zien.

Noor heel veel succes morgen, ik ga duimen dat ze mooi ontdooien en vandaag nog even genieten van alle "slechte" dingen.

Een flesje koele knisperende wijn je wilt niet weten wat die zin in mij heeft losgemaakt, ben heel visueel ingesteld en ik zie het voor me.

Een lekkere wijn, witte wijn vindt ik Sancerre. Je hebt ze vanaf ongeweer 10,- of hoger. Bij de grotere AH staan ze soms ook. Ik ben echt een Sancerre drinker, heerlijk!!!

Gabrie vanavond dus geen frietje, moet wel af en toe kunnen, heerlijk en een frikandel met satesaus.

Ellie ik ga je vanaf de bank met een wijntje toejuichen, vindt het ook jammer dat ik het uitstel, samen is veel leuker dan alleen.

Maar Gabrie is er ook nog, wanneer begin jij precies?

En voor jou een aantal maanden wachten is echt geen optie?

Nou zit er weer helemaal in na 16 uur afwezigheid, hoezo verslaafd.

Geplaatst

Ja een frietje op zijn tijd geen probleem. De volgende gewoon weer opletten wat er naar binnen gaat.

Syl, ik wacht op de uitslagen van dr. Pfeiffer en naar aanleiding daar van kan ik gaan beginnen.

Ik hoop dat ik maandag de eerste resultaten binnen heb. Ben momenteel aan de pil ik kan eea dus plannen.

Nou mij een beetje kennende komt van uitstel .............juist afstel.

Ellie, wij gaan je allemaal bijstaan en er door heen slepen!!

Geplaatst

Hoi meiden, ben op weg terug van een lief forumgenootje dat nog wat lekkers voor me had wat lastig te krijgen is, dus helemaal blij. Leuke meid en schattig beebje.

Jaa Noor, het Stom! Lijstje. Werk ik vrijwel continu bij in m'n hoofd. Net nog iemand die op straat spuugt: stom! Geniet jij er nog even lekker van vanavond en je weet: ik zweer bij Sav blanc uit NZ. Ga toch voor je duimen dat het lukt met de cryo's.

Fijn die herkenning dat ik niet de enige ben die ertegen op ziet. voel me toch schuldig en ondankbaar voor die kans.

N,ee ga'm niet uitstellen. Ben bijna 41 en wil door met m'n leven, linksom of rechtsom.

Mail later verder, zit in trein en swypen drama xx

Geplaatst

That's the spirit Gabrie! Gaan met die banaan en verstand op nul! Jij ook Elliebellie. En ik moet ook vort maken, mei 2012 is de deadline.

Heb de vispasta gemaakt gisteren!!!! Toch maar geen biefstuk. Na mijn broodjes wormenkuur (filet americain) tussen de middag was ik ff klaar met rood vlees. Getver.

Het was goed gelukt en erg lekker. Alleen had ik een zak Thaise groente waar toevallig heeeeel veel Spaanse peper doorzat dus hij was wel erg pittig uitgevallen. De knoflook wok garnalen er door maakte het wel af. Was zalig.

Had alleen wel een verkeerde fles wijn gekocht. Chablis, viel een beetje tegen. Ik ben ook echt een Sauv blanc uit Nieuw Zeeland drinker volgens mij. Maar nu even niet meer he, want vandaag tp gehad van 2 cryootjes.

Echt maf, er komen in Brussel heel veel buitenlanders over voor een behandeling, vooral veel uit het Midden-Oosten. Maar als je dus met je bed naar de OK wordt gereden kom je eerst in zo'n voorportaaltje tevens bijkomkamer en daar liggen die vrouwen dan allemaal met hun hoofd onder de lakens. Omdat de boerka daar natuurlijk niet meer mag, je ligt in operatiekleding. Ik had toch een beetje het idee dat ik in de lijkenkelder lag. Echt een naar gezicht al die vrouwen helemaal onder de lakens.

Ach ja, ieder zijn meug. Alleen van een gezellig praatje kwam het niet. Ik ga niet tegen een sprekend laken praten hoor. Niet dat ze tegen mij wat hebben gezegd hoor; ze hadden me immers niet zien binnenkomen.

Helaas ging het vandaag erg traag dus heb er 2,5 uur liggen wachten. Heb wel al mijn nagels eens goed van dichtbij bekeken, wat kan je verder doen op zo'n zaaltje.

Blij dat ik weer thuis ben in elk geval

Syl op naar januari dan. Blijf je wel gezellig hier rondhangen?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Mooi Noor dat je ze beide terug hebt.

Rare zin maar je snapt het.

Maar geen gezellige boel daar dus, och daar kwam je ook niet voor.

En ja ik blijf hier omdat ik verder wil met afvallen!

Vandaag hard gewerkt maar ook goed gegeten :-)

Geplaatst

Meiden, we zijn hier ook net een soort dik en dunclubje. Ondertussen delen we naast recepten en voedingstips ook allerlei lief en leed. Dat doet me wel ontzettend goed hoor!

Noor, hoe gaat het met broeden? Welk gevoel heb je erbij? Nog geen ontwenningsverschijnselen van dat eten en drinken dat je nu laat staan?

Syl, hoe is het met je gezonde leven?

Gabrie, vervelend dat die tijdsdruk er ook nog bij komt he? Voel hem ook hier maar voel tegelijkertijd dat ik er nu nog niet aan toe ben om door te gaan. Die angst dat het weer mis zal gaan, is nog te groot.

Volgens mij heb ik je recept van vispasta gemist. Zal eens op zoek gaan want klinkt goed.

Elliebellie is er weer! Jippie....

Ben met een nieuw soort dieet bezig. Haha.... Wij hebben hier echt altijd eten in huis voor een heel weeshuis. Je weet immers nooit wie er opeens langs komt. Maar tijdens de ramadan gaat manlief wel zo veel eten kopen (boodschappen doen met een lege maag) die vervolgens natuurlijk niet op komen omdat hij maar één of twee keer per dag eet. Nu moeten eerst dus die kasten, laden en koelkast eens leeg. Als je een deurtje opendoet, ploft alles er zo'n beetje uit. Leidt wel tot de meest vreemde combi's. Vandaag zelfgemaakt tomatensoepje in elkaar geprutst, met tomatentortilla's, sla aangemaakt met dillemosterdsaus en falafel.

Morgen kinderfeestje van tien gillende jongetjes waaronder mijn neefje. Ach ja, als beloning waarschijnlijk een bordje friet dus mij hoor je niet klagen ;-)

Geplaatst

Kijk, wat een bofkont. Zin om wat te eten en vind ik in mijn kast nog een blikje dessertrijst. Jammie en best gezond toch? Lag ook nog een blikje ananas naast maar dat vond ik nu weer niet zo'n combi. Als iemand nog tips heeft wat ik daar mee kan doen. Graag!

Geplaatst

Zara je dessertrijst nog gegeten, lijkt mij heel vies...

Ik heb altijd te weinig eten in huis ook omdat er veel werd weggegooid en we nogal eens uit eten gaan.

J zit in Duitsland dus wel braaf voor 2 dagen eten gehaald om te koken.

Gisteravond, eigenlijk einde middag op de bank gekropen met een flesje wijn en met Sex and the city 2, vanavond verder kijken.

Gezellig met de strom op de achtergrond.

Morgen weer op de weegschaal en bellen voor de uitslag darmen.

Geplaatst

Ben even chaotisch aan het doen dus reageer later even op de berichtjes, maar mocht er iets tussen komen wil ik in elk geval Gabrie een heerlijke trip toewensen! Geniet er van schatke!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden