Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee ikke ben er nog...... vertrek morgen avond.

Heb net DD gebeld met de vraag wanneer gaan we starten en daar word ik nog over terug gebeld pffffff......

Ze moeten de uitslagen met dr. Pfeiffer doornemen.

Bij ons ook altijd te veel boodschappen in huis. Maar er komt elke keer wel weer iemand ff langs voor bakkie of ook gelijk blijven mee eten.

Syl gaat het beter met je darmen? Zara leuk dat je weer ff komt buurten.

Ellie hoest met je?

Noor ahumm hoe voel jij je? Heb je een positief gevoel?

Geplaatst

Merci. Ja ik kijk er wel naar uit.

Denk dat de opstart van de ICSI toch oktober gaat worden.

ff wat uitstel.

Pas jij een beetje goed op jezelf met je buikje!

Heb je nu ook wat meer innerlijke rust nu het uitgesteld is?

Geplaatst

Ben wel blij dat het uitgesteld is, zag er ook tegenop. Nu verder aan de slag met afvallen.

Jij ook nog wat extra tijd voordat je begint. Groot gelijk.

Geplaatst

Zara, woman, you’re back!!! Klinkt wel gezellig hoor, van die uitpuilende kasten. Hier liggen de muizen inmiddels dood voor de koelkast zo leeg is ie.

Maar een blikje dessert rijst? Wasda? Zo iets al rijstepap ofzo? Ik krijg er geen heel warm gevoel van maar ben wel blij dat jij het lekker vindt! Met ananas ben ik niet zo goed, alles waar Hawai achter staat lust ik alleen als er echt niets anders meer is.

Hoe gaat het verder met je? Wat is je plan voor de aankomende tijd?

He, wat een heerlijk avondje Sylvino… zalig. Niets zo ontspannend als in je up op de bank iets makkelijks kijken. Mijn hub is ook regelmatig weg en ook al vind ik het heel fijn als hij er wel is, een avondje niets zeggen is ook zalig. Ben benieuwd hoor naar de uitslag van je stinkie.

Gabrie toch weer uitstel naar oktober? Nou als dat je beter uitkomt, gewoon lekker opschuiven. Ben benieuwd wat ze te melden hebben als ze de uitslagen hebben doorgenomen.

Volgens mij is het heeeeeerlijk weer in Spanje en dan een gezellige bruiloft. Ik hoop een Marokkaanse bruiloft? Die zijn volgens mij nóg gezelliger. Heb een aantal Marokkaanse vrienden en ben ook al bij diverse bruiloften geweest. Maar wat wordt daar gedanst en gegild en gefeest zeg. En dan al dat heerlijke eten nog erbij. Mmmmm….!!!

Elliebellie wanneer begin je dan eigenlijk met de hormonen? Moet echt lachen om je, boze bij! Alles is stom! Hihi.

Hier niets gevoeld van de 2 cryo’s terwijl ik 3x keer zwanger ben geweest en alle drie de keren toch echt heel duidelijk krampen etc gehad. Dus ik vrees dat icsi 10 er aan zit te komen. Ik merk wel dat we al echt een beetje bezig zijn naar de einddatum toe werken. We geloven er nog wel in anders deden we het niet maar anders houdt het volgend jaar mei op. Ik merkte het zaterdag ook met de terugplaatsing. Eerst lag ik altijd te stralen na de terugplaatsing vol goede hoop en nu is het gewoon veel zakelijker. Maar ja dat is misschien niet gek, dit waren emmy’s nummer 21 en 22 dus de realiteit is inmiddels wel geland in mijn hoofd. Zwanger worden is geen sinecure!

Maar it ain’t over till it’s over, dus ik hou nog even een sprankje hoop hoor! Je weet het nooit.

Groetjes en fijne dag

Speciaal voor Gabrie…. Ma’salama habibti!! Enjoy!

Geplaatst

Nou uitstel ik wacht nog op DD wat uber S. te melden heeft nav de uitslagen en ben nu aan een hele hoge dosis Vit.D.

Bij de volgende poging komt er ook nog prednisolon bij.

Ik heb de indruk dat dr. Pfeiffer iedereen Omega en Vit D aanraadt.

Hoe waren jouw uitslagen?

Het is inderdaad op dit moment heerlijk weer in Spanje en de voorspellingen zijn ook positief. En het betreft een marokkaanse bruiloft.

Dus veel gedans en ehhh "vreet werk". Maar ik zal proberen niet te schransen en netjes een paar hapjes naar binnen te werken.

Mijn cryo afgelopen januari had ik ook niet echt een goed gevoel bij. Tja en die is dan ook niet blijven plakken.

Bij de 2e verse poging had ik een morula en een 10 cellige ik was er ZO van overtuigd dat dit hem ging worden en.....nee hoor. Nada noppes.

Bah!

Maar we blijven duimen draaien voor Noortje. Het moet goed komen.

Soukran Ya Habibti

Geplaatst

Ja uitstel is nu definitief......Half oktober gaan we beginnen. Moet namelijk 6 weken VitD slikken en dan pas starten met behandelen.

Zucht, steun en kreun.

Ach heb ik weer wat lucht!

Geplaatst

Nou ja, wie weet werkt het! Dan is al het wachten, al die vieze hormonen, stomme prikken, al die stress, al dat wachten a-la-minute weer vergeten!!! Ik gun het je zo...

Geplaatst

Noor, doe jij eens even rustig aan met je chaotisch doen!!! Je hebt een kostbaar vrachtje aan bord hoor en hier allemaal strenge tantes die op je vingers tikken!

Syl, dessertrijst is heerlijk hoor. Zoet rijstepapje. Jammie!

Gabrie, geniet van je minivakantie en de bruiloft natuurlijk!

Hihi, die Noor, ik werd ook niet warm van de dessertrijst maar gelukkig zorgde de magnetron daar voor ;-)

O en muizen, dan denk ik aan van die heerlijke kikkers en muizen die je in Sinterklaastijd kan kopen (liggen dus nu waarschijnlijk al in de winkel naast de pepernoten)

Gabrie en Noor, welke omega krijgen jullie voorgeschreven? Alleen 3 of 3, 6 en 9?

Ga hard voor jullie duimen hoor!

Hier toch net hard mijn kleine teentje tegen de poot van de bank gestoten. Had het hele abc wel op kunnen zeggen maar logé hier dus dan moet je je toch een beetje inhouden. Ben niet flauw maar doet best wel pijn. Had hem gisteren namelijk al aan precies dezelfde poot (ja van de bank...) gestoten. Ezel stoot zich in het algemeen niet twee maal aan dezelfde steen. Nou deze ezel wel aan de bankpoot. Grr....

Heb verder mijn persoonlijk record verbroken. Kinderfeestje van mijn neefje vandaag en twee keer friet gegeten! Eerst s middags en daarna s avonds nog een keer. Ja, ik was de kok niet dus ik kon er niks aan doen. Hihi.... Nog iemand een weegschaal kopen? Geloof dat ik er voorlopig namelijk toch maar niet op ga staan.

Geplaatst

Ehh ik heb gisteren pepernoten gekocht. Jammie heerlijk met een kopje thee.

Mijn advies was alleen Omega3 en VitD 2000iu maar ik slik 3000iu.

Ohh das pijnlijk Zara.En het dan niet uit kunnen gillen pffff.

Heerlijk 2x friet ach moet kunnen voor een keertje. Dat doe je ook niet elke dag.

Nog gefeliciteerd met je neefje.

Nah ik hoef geen weegschaal krijg ik alleen maar hoofdpijn van.

Noortje hoe is het met de tweeling? Voel je al wat?

Syl, heb je de uitslag van je buikje al binnen?

Geplaatst

Gabrie waarom slik jij 3.000 IU dan? Enne mooi dat ik weet van die zes weken hihi. Moet Pf daar nog over mailen, maar dan weet ik nu vast dat we volgende maand wel een cryo kunnen gaan plannen. Eentje maar dit keer, dus we rekenen maar nergens op. Het niet goed ontdooien zit nog vers in mn geheugen brr....

Zara je moet omega3 hebben. En goed kijken hoeveel er daadwerkelijk in zit. Ik vroeg bij De Tuinen de versie met de hoogste dosis omega3. Pakt ze automatisch degene met de meeste mg per capsule. Maar een deel is vulling (visolie, vit E, kan van alles zijn). Dus altijd goed op de pot kijken hoeveel % daadwerkelijk omega3 is. Heb er nu eentje met 500mg per capsule. Wel fijn want van vit D slik ik drie tabeltten op een dag. Ga wel nieuwe kopen met hogere dosering, maar eerst deze opmaken.

Zo, dat was lekker volkomen off topic :-)

Nog een leuke weegschaalmop? Ik dacht van de week, even kijken....komt dat gekke ding vijf kilo lager uit dat voor mij normaal is. Schrok me helemaal kapot. Opnieuw en toen wel het gewone gewicht. Weet nog steeds niet hoe het kwam, als ik erachter ben zal ik de truc doorgeven ;-)))

Geplaatst

Hello Henne,

Ik slik 3000iu op advies van iemand anders. Zij slikte trouwens 2x 4000iu. (zie pb)

Ja ik moet inderdaad 6 weken al deze mooie "bende"slikken en dan pas beginnen.

Ehh Henne mag ik JOUW weegschaal dan hebben dat klinkt ideaal!

Eerlijk gezegd had ik bij de uitslag van Pfeiffer veel meer ellende verwacht. Klinkt dat gek?

Liefs,

Geplaatst

Nou ik wil ook die weegschaal, hier meer als 1 kilo aangekomen???

Snap jij hem dan snap ik hem, nu weer 93.5, hmmmm

Snap het echt niet, of toch wel ;-)

Geplaatst

Uitslag is niets bijzonders uitgekomen dus de huisarts doet verder niets. Als ik weer diarree heb, nu al 3 dagen niet, dan moet ik weer bellen.

Maar ja heb er nu al weken last van dus hoop dat het voorbij is maar heb er een hard hoofd in.

Geplaatst

Dag meisjes, hier ben ik weer even. Nog steeds de stom-smurf hier. Katje van mijn buuv is ontsnapt en onvindbaar. Buuv is op vakantie en het meisje dat op haar huis en katten had moeten passen, heeft er eentje laten wegglippen. Stomme muts. Ga drie keer per dag de straat op en kan er niet van slapen.

Sylvinootje, met jou en hondje gaat het ook niet lekker, he? Zou je niet eens met een diëtist willen praten over een mogelijke voedselallergie? Fijn dat Kaartje zulke goede raad heeft voor Kayla. Kan ze ook van afstand katjes opsporen?

Noor, hoe voel jij je? Wanneer mag je testen?

Vandaag ongi geworden dus ivf 4 is een feit en ik heb er nog steeds geen zak zin in, haha.

Zaartje, nog keukenkastjes lopen afschuimen op zoek naar rijstepap?

Fijne avond, meiden. Xxx

Geplaatst

Ellie kat kwijt, wel gewend om buiten te zijn of niet.

Misschien ergens in een schuurtje vast komen te zitten komt ook nog wel eens voor. Niet leuk.

De diëtist waar ik ben geweest hoeftvoor mij niet meer. Ga het zelf nu weer in de gaten houden en opschrijven. En lief van Kaartje, toch fijn om een advies te krijgen.

Jou Ivf is een feit, je hoopt toch altijd nog op een wonder, we blijven erin geloven.

Maar je bent nu stom smurf ipv brom smurf. Brom maar een end weg bij ons hoor.

Had zin in een borrel vandaag en ook verdiend maar niet gedaan :-)

Geplaatst

Syl wat jammer dat er niets bijzonders uitgekomen is.... nu weet je nog niets. Wat nu?

Wat een lief hondje trouwens.

Ps hoe gaat het met afvallen?

Elliebellie my favorite Brom! Ik ga met je mee in de volgende ronde. Ik vind het ook STOM!!

Liefs

Noor

Geplaatst

He Noor week 1 zit erop voor jou hoe voel jij je.

Zag dat je al een nieuw topic gestart was met tp op dag 5, weinig vertrouwen dus in deze cryo's.

Mijn man zou heel boos worden, ik lag al eens een nieuwe poging te plannen terwijl ik nog in de beugels lag, haha....

Duimen dat het alsnog niet nodig is, we zijn soms te realistisch, een beetje dromen mag.

Afvallen wat minder, let nog steeds op maar bijgekomen, toch weer meer gegeten ook op de camping.

Wbt darmklachten moet ik bellen als ik weer diarree krijg, gisteren een rustige dag maar ook zonder diarree zit ik te vaak op de wc.

Dus ik kijk het even aan, hopelijk gaat het nu goed anders bellen.

Geplaatst

Heee Sylvino hoe gaat het met je? Nog op de camping?

En hoe gaat het met je diarree.

Mijn moeder heeft ook altijd zo'n last van diarree en nu ze geen zuivel meer gebruikt gaat het een stuk beter. Totdat...... ze iets gebruikt met aspartaam of andere niet natuurlijke zoetstof erin. Dan gaat ze ook als de brandweer. Ben zelf nogal een cola light fan maar dat kan zij dus niet meer drinken wil ze enigszins prettig naar het toilet gaan.

Je zult wel 10000 goed bedoelde tips hebben gekregen dus ik hoop niet dat het je inmiddels de neus uitkomt. Dan heb je aan twee kanten ellende!

Nou ik sluit me hier weer helemaal aan hoor! Ben een weekendje in een veel te luxe hotel geweest met een ongelooflijk lekker ontbijtbuffet... Van die heerlijke echte roombotercroissantjes met bladerdeeg in wel 40 laagjes met zelfgemaakte aardbeien citroen melisse jam... Omeletje op boterhammetjes met roomboter... roomyoghurt met verse vruchten... en tig andere lekkere dingen die ik thuis nou niet elke dag op de ontbijttafel aantref. 's middags en 's avonds gegeten met prima wijnarrangementje erbij... Ongelooflijk lekkere desserts erbij en....... Hatseflats!!! 1 kilo erbij! Well done! Al zeg ik het zelf.

Maar ja, moest me zelf een beetje verwennen he. Poging mislukt en het vooruitzicht op 2 weken Decapeptyl = chagerijnig.

Hoe was je weekend Madrid Gabrie?

En Elliebellie hoe gaat het met jou?

Zaartje?? Alles goed meis? Ben je al door je restjes van de Ramadan heen?

Groetjes

Noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden