Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hildever , kan me je tranen voorstellen meid , wat n gedoe .

Nu ook lekker aan de mozart kugeln alias bollen en goed broeden.

Dikke knuf voor jou

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, die bollen druk ik er al in sinds de punctie.... Dus daar ben ik al aan gewend.

Maar hoezo Mozart kugeln..... Ik ben donkerblond vanmezelf... dus eh... ik mis wat denk ik.... Kogels kan ik wat mee... Maar wat mozart nou met die dingen te maken heeft?

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hilde,

een pagina (of 2?) terug....voor die Mozart dingen!

Pff.....lekker rustig aan doen dan! Lekker bankhangen en broeden!

Eer: wandelen met pinpas op zak is nooit goed voor de balans op de rekening! hahaha....maar beter voor de kleerkast! Goed gedaan!

Uhm.....weet iemand of spontaan opkomende jeukende bultjes op 1 tiet kunnen komen van de utrogestan?

Lijken wel mega muggebulten! Maar geen mug in de buurt (en mn tieten zijn redelijk bedekt ;-) )

Of is het een spontane zeer lokale allergische reactie op eten? Hmm.................... hoe dan ook: het jeukt en is vervelend!

Geplaatst

@Dee. Mooie score, nu lekker relaxen en dan op naar maandag naar de TP.

@Hildever. Wat een gedoe meid met die catheter maar het is gelukt dus nu lekker broeden op die hele mooie embryo.

@Esly. Jij ook rustig aan en broeden, broeden en nog eens broeden!

@Sab. Beterschap, rustig aan en goed uitzieken dan kan je maandag fit de punctie in.

@Lala. Wij broeden ook maar door, onze testdatum komt in zicht. Las dat dit jullie laatste poging is, dus nog meer spanning (voor zover dat mogelijk is) denk ik. Hou Jip en Janneke vast!

@all. Vandaag lekker vrij ... nou ja lekker ... ik heb nog nooit zo veel zwangere vrouwen op 1 dag gezien ... heel confronterend ... soms kan je daar gewoon wat moeilijker mee om gaan ... vandaag is zo'n dag ...

Geplaatst

Zo we hebben nu een korter lijstje.

Hij werdt inderdaad wel erg lang.

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

28 juli Mariek 2e FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

30 juli Mariek 3e FM

1 aug Tineke 1e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

24 juli Pixel

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

Begin augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Begin augustus: Mariek

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

27 Juli Pixel

28 juli Esly

31 juli Marlijnne

1 augustus Dee

1e/2e week augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste%20vingers%203.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

lala, jeuk aan de (.)(.) hmmm geen idee of dat van de M.K. komt, verleden x had ik wel last van gevoelig (.)(.) een paar dagen, dat komt zeker door die M.K. ...terug jeuken zou ik zeggen, haha

Geplaatst

Hahaha...heel raar, nu is t weer weg! Zal vast een allergische reactie ergens op zijn. Even opletten of het nu ( na het eten ) ook weer zo is...

Geplaatst
@Lala. Wij broeden ook maar door, onze testdatum komt in zicht. Las dat dit jullie laatste poging is, dus nog meer spanning (voor zover dat mogelijk is) denk ik. Hou Jip en Janneke vast!@all. Vandaag lekker vrij ... nou ja lekker ... ik heb nog nooit zo veel zwangere vrouwen op 1 dag gezien ... heel confronterend ... soms kan je daar gewoon wat moeilijker mee om gaan ... vandaag is zo'n dag ...
Gek genoeg niet. Althans, nog niet. Geeft een soort van rust dat je weet dat 'het' niet nog een keertje moet. De hele molen in dus. En dat zwangeren zien, dat doet je brein met je hoor! Daar waar je je op focust, bewust of onbewust, dát ga je zien. Heel vervelend en ook confronterend wel. Ooit een reclam gezien van iets dat je leuk vond en wilde hebben? Ging je de dagen daarna niet precies dat zien? Een nieuwe auto bijvoorbeeld van een bepaald merk? Of zoals een vriendin van ons nog nooooit een engelse staff gezien had, en nadat wij ons hondje kregen zij, ze bij wijze van, op elke straathoek wel eentje tegen kwam daarna...Blijft niet leuk natuurlijk, maar wel een goed teken, dat je geest er toch mee bezig is....
Geplaatst

Morgen ga ik maar weer eens eitjes laten tellen en meten.

Sinds 2 dagen weer zere eierstokkies dus ben benieuwd........

half 12 ben ik aan de beurt dus eerst even uitslapen

Geplaatst

Essie, jij en ik beide. Ook morgen weer een meetsessie. Ook zere eierstokkies. Ook heel benieuwd.

Ik word om half 9 verwacht. Log morgen weer in, nu lekker slapen...

@Sab, dubbel he... een mooi aantal follikels (blij, blij) maar een nare punctie in het verschiet (niet zo blij....) Heel herkenbaar

Geplaatst

@Lala. Oké dan zie ik het maar als een goed teken dat ik overal zwangere vrouwen zie, dan is mijn geest er mee bezig ... hihi ... ik denk inderdaad wel dat je gelijk hebt. Je gaat inderdaad zien waar je je op focust.

@Mariek en Essie. Succes meiden bij de FM morgen! Hopelijk gaan jullie snel door met de volgende fase ... dus richting punctie. Ik duim voor jullie.

Geplaatst

Daisydoo, Mariek en Essie veel suc6 morgen op de stoel ...op naar de punctie!

Tot morgen

Welterusten

Geplaatst

Hey meiden,

Thnx voor de lieve berichtjes...

Vanavond heerlijk uiteten geweest, altijd goed voor de ontspanning...

@eer, over 2 weken is niet de tp, maar nod. Maar dan begint in ieder geval de nieuwe kans. Ik kom dus op t september bankje...

Meiden veel suc6 met de metingen, prikken, puncties, terugplaatsingen en vooal de rollercoaster... De wachtweken.

Ik hoop op veel groen voor jullie!

Xx

Geplaatst

Ze zijn gesprongen! Ze zijn gewoon gesprongen!

Word net wakker zonder zere eierstokkies, zonder dikke buik, zonder opgeblazen gevoel.....dat kan toch niet?!

En toen moest ik terugdenken aan gisteravond, bij het zetten van de Cetrotide spuit, dat er zoveel vocht weer uit het prikgaatje terug vloeide. En aan vannacht, toen ik even wakker werd nadat ik me om had gedraaid en vanalles voelde in mijn buik. Dacht toen nog dat het de follikels waren die over elkaar heen rolden, maar nu denk ik dat dat het moment was dat ze zijn gesprongen....

Het zijn vermoedens, maar alles in mijn zegt dat het zo is gegaan.

Zo naar het zh voor de echo, benieuwd of mijn vermoedens dan worden gevestigd....

Geplaatst

jeetje mariek hopelijk is dat niet zo...misschien idd alleen de grootste.

Spannend..

Daisydoo en Essie ook veel succes vandaag.

Hier krijg ik vandaag telefoon....

Opzich gaat het wel na de punctie,maar lekker voel ik me zeker niet. Uit plassen doet onwijs pijn en ben wat benauwd...

Fijne dag!

Eer bekend verhaal wat je gister schreef over een wekker die afgaat;-) Heb er hier nog zo 1!

Geplaatst

Meiden, bedankt allemaal voor jullie reacties na m'n punctie, leuk dat er zo meegeleefd wordt :-).

Mariek, ik hoop zo voor je dat je gevoel ernaast zit..... maar kan me je angst en theorie heel goed voorstellen! Ben heel benieuwd, 'k ga het forum even in de gaten houden de komende uren.

Essie en Daisy hopelijk mooie fm's vandaag!

Hildever, wat vervelend dat de tp stressvol verliep, maar gelukkig zit ie nu lekker warm bij je binnen! Houden zo, lekker broeden!

Marlijnne, hoe laat kun je het telefoontje verwachten? Spannend meid, m'n duimen draaien voor je!

Geplaatst

O ja, Marlijnne: dat plassen zeer doet (in je onderbuik?) en dat je je benauwd voelt kan een teken zijn van vocht in je buik/overstimulatie... maar dat wist je wellicht zelf ook al. Dus lekker blijven liggen vandaag en heeeeeeeeel veel drinken!

Buikpijn bij plassen had ik tot aan gisteren ook, merk nu dat het beter is omdat de follikels weg zijn uit m'n buik (ze waren zo groot dat m'n eierstokken voor de punctie helemaal tegen elkaar aan lagen, was te zien op de echo).

Gisteravond wel opeens extreme buikpijn toen ik rechtop wilde gaan zitten, maar die pijn zat heel hoog (darmen/maag).... na wat homeopathische pilletjes, een rennie deflatine en heel veel boeren laten (haha sorry) zakte het gelukkig wat af! Waarschijnlijk dus gewoon opgehoopte lucht, was eerst nog even bang voor bloed in de buikholte omdat het vocht in de buisjes gisteren ook steeds donkerder werd. Ik blijf vandaag ook lekker op de bank.......

Geplaatst

Nou, goed op jezelf passen Dee!

Zullen we de banken maar naast elkaar schuiven?

Marlijnne, spannend weer, het telefoontje...

Essieislief en Mariek, weer een fm, hopelijk beiden goed nieuws!

Groetjesssssss

Geplaatst

Hey meiden, ik breek ff in (ook al hoor ik hier stiekem ook ;-))

Buikpijn bij het uitplassen heb ik ook nog steeds (woensdag punctie gehad), dat komt doordat je eierstokken nog niet helemaal tot rust zijn gekomen en nog wat vergroot zijn. En ook je baarmoeder/vagina is natuurlijk wat gekneusd door het prikken en het gerommel in die regio. Als je blaas zich leegt verschuift alles eromheen een beetje en dat voel je. Je kunt proberen heel langzaam te plassen en een klein beetje voorover te leunen zodat je blaas wat minder op de baarmoeder drukt. Pas langzaam overeind komen voor het laatste beetje (wel goed uit plassen!!). Bovendien is er met de punctie op je buik geduwd waardoor je darmen geiriteerd kunnen zijn, terwijl ze door de grote eierstokken toch al in de verdrukking zaten. In combinatie met de utro-die óók op je darmen werkt- kun je daar dus ook buikpijn van hebben. Erg fijn allemaal :-)

Maar Marlijne benauwd is geen goed teken, dat moet je echt in de gaten houden. Zou het zeker vandaag ook even melden met de tp. Het beleid in Voorburg na de punctie: dagelijk minimaal 2 liter drinken gedurende een week na de punctie, elke ochtend temperaturen en wegen ook gedurende een week. Als je aankomt of koorts hebt: direct bellen.

Sab hoe is het met jou vandaag? Trek je het nog een beetje?

Ik lees wel met een half oog mee hoor meiden en leef zeker mee. Ik ben alleen te vaak en te hard van bankjes gedonderd om er weer op te gaan zitten ;-)

Succes en liefs,

Henne

Geplaatst

pffff....stress om niks....waren waarschijnlijk gewoon mijn darmen, zei de arts. Alle follikels zitten er nog gewoon, alle 28.... OMG. Ze telde er 20 om 20 in totaal, 14 meegroeiers aan beide kanten. Kleintjes zijn nog rond de 10, 11 mm, en een stuk of 16 zijn er rond de 15, 16, 17mm en dan zit die ene grote er nog steeds en die is inmiddels 25mm. Weer bloed moeten prikken, weer afwachten wat ze vanmiddag doorbellen. Misschien vanavond al Pregnyl zetten, en anders morgen.

Wel raar, want buik voelt echt minder vol en heb absoluut minder last van pijnlijke eierstokken, maar goed, zal wel een verschuiving in mijn buik hebben plaatsgevonden waardoor het nu minder gevoelig is.

Kom zo nog terug om bij te lezen en te kijken hoe het met jullie gaat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden