Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tineke, ik vin t ook zo knap van jou! Heeeel attend en lief!

Marlijnne, succes!!!! Dat ze t lekker warm mogen hebben en een fijn nestje gaan bouwen!.

Daisydoo, tuurlijk blijf je hier schrijven! T is hier best gezellig zo! Hihihi

Imar, welkom! En succes met wachten!

En alle dames die ik vergeten ben: dikke knuffel! (ook voor de dames die ik níet vergeten ben natuurlijk) :happy8:

Uhm....henne, hoezo mag je bij cryo tp eerder testen? Ik mag lekker 14 dagen wachten hoor! Waarvan gelukkig de helft er al op zit..

Tineke, ja, ik hoop ook dat t bij twee blijft. Lijkt stabiel te zijn, maar lijnen moet ik toch.....uiteindelijk zijn t minstens zeven nog te veel...

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marlijnne ik lees op de ene pagina de berichten en op de andere typ ik bericht terug ik heb dus 2 pagina's open staan tegelijk hahahah kladblok is geen optie dan schrijf ik 2x hahahah

@lala ja is misschien wel zo maar ik heb volgens officieele richtlijn nog zo'n 35 kilo teveel dus wat is dan 7 ik zou ervoor tekenen! Maar uiteindelijk woog ik vroeger 132 kilo en nu rond de 110 haha dus gelukkig al veel door de wc gespoeld van mijn kilootjes lol

Geplaatst

@tineke,

Spannend je eerste FM.

Ik duim dat je veel mooie en goed eitjes zal hebben.

Met mij gaat het lekker hoor veel pijn in mijn eierstokken ze zijn erg gevoellig weer net als de eerste keer.

Morgen de 3e FM dus spannend weer.

@daidydoo

Ja natuurlijk moet je hier gezellig blijven bij ons.

Ik zat ook met 1 bil in het juli bankje en met 1 bil hier op het aug bankje.

Geplaatst

Lieve tineke succes moregn met je eerste Fm wat vreselijk spannend:)

Ik geloof dat ik een beetje een van de laaste bent van dit bankje in hobel gezellig achter iedereen aan wij pas donderdag onze eerste fm , ik hoop dat mijn testdatum binnen augustus is.

We hebben wel besloten om nog een weekje Frankrijk te pakken , weet iemand hier een mooi huisje of camping te huur voor 4 personen?

Heb eigenlijk geen idee van waar in Frankrijk, moet een luie vakantie worden beetje zon , wandelen lekker wat eten.

en binnen 1 dag te bereiken.

Geplaatst

@all

Mijn vriendin is lesbi en zij en haar vriendin namen mij een tijdje terug in vertrouwen dat ze een kindje wilde.

Eind augustus gaan ze ook trouwen.

De eerste poging was mislukt zo sneu allemaal.

En nu vanmorgen lieten ze mij weten dat ze een positieve test hadden.

Voel me zeer vereerd dat ze mij en nog 1 virendin als eerste deze medling doen.

Hun ouders weten nog van niets en dat laten ze ook nog even zo.

Ze hadden mij erin betrokken omdat wij ook in een procces zitten voor een kindje en wij elkaar zo kunnen steunen.

Dit is voor het eerst dat ik het doordat ik alles weet goed kan hebben en ik oprecht blij voor ze ben.

Ze hebben een donor die niet anoniem is en ook bij hun thuis is geweest.

Ik vind het mooi zoals hun het doen dus nu duim ik voor hun dat alles goed blijft gaan.

Ik wilde dit toch even delen met jullie....

Geplaatst

lieve meiden,

ik kom straks nog even terug om te reageren.

Hier net een tp gehad en helaas geen cryoos.

Ook deze verse schijnt een b kwaliteit te zijn.

Was klein beetje verdrietig ervan,maar heb me herpakt want het schijnt allemaal/soms geen donder uit te maken. En ze vertelde ook dat mensen zwanger worden van c etc etc......

Jammer dat ze b niet invriezen want een kans is een kans. Van de 11 waren er 9 dan goed gaan door delen.

Nu maar afwachten en hopelijk blijft deze plakken, de kleine ukk!!

Duimen maar....

Lfs

Geplaatst

@Marlijnne

Als je 9 goed doorgedeelde had hoe kan het dan dat ze niets invriezen daarvan omdat het b is?

Wat een bummer zeg.

Heb je nu 1 of 2 Tp gehad?

Ik duim voor je plakkertje hoor.

Geplaatst

Ze vriezen alleen a in.

Weet ook niet precies, maar ws niet voldoende door gedeeld dat je het een A mag noemen om dus in te vriezen.

Eigenlijk jammer dat ze nog niet zover zijn. Zijn toch kansen.

Maar goed we gaan hiervoor. Ik heb de cryoos niet nodig;-)

Als je altijd a-tjes hebt verwacht je het misschien nu ook een beetje.

1 teruggeplaatst

Wat bijzonder van je vriendin essie. Makkelijk zal het ook niet voor je zijn. Je gunt het iedereen,maar jezelf ook zo erg.

Hopelijk blijft alles goed gaan.

We zijn positief en gaan heerlijk broeden.

Geplaatst

marlijnne, wat jammer dat er geen cryos zijn, maar goed om te horen dat je positief bent over de tp. deze ene gaat het gewoon worden! heel veel succes de komende 2 weken.

@essie, mooi verhaal van je vriendin! geeft vast goede vibe!

lig op bed, voel me niet echt top. erg moe, zwaar gevoel in de buik, pijnlijke borsten, af en toe beetje misselijk. zal me niet verbazen als er sprake is van een lichte overstimulatie. met zoveel follikels, en de pregnyl erbij, het kon ook haast niet anders....voor de zekerheid maar veel water aan het drinken. zal blij zijn als morgen de punctie weer achter de rug is. ga even proberen te slapen.

@tineke, succes morgen met je fm! hoop dat er een mooi aantal follikels te zien zullen zijn.

Geplaatst

Mariek pas goed opjezelf, als je het niet vertrouwd wel aan de bel hangen hoor!

Essie ik vind het knap dat je zo positief voor een ander kan wezen , waarschijnlijk omdat hun het ook niet kado hebben gekregen, als ik heel eerlijk ben heb ik na 7 jaar wel last van jarloerse gevoelens, maar zodra het kindje eris is het over:)

Het is meer dat mensen om me heen na 1 of 2 maanden al zwanger is en wij al 7 jaar bezig zijn :(.

Is ook niet dat ik het een ander niet gun , is meer dat ik zo geconfronteerd word met onze werkelijkheid.

Endometriose en vleesbomen en zwanger raken gaan nou eenmaal niet goed saampjes.

Geplaatst

O wat erg vergeet in Marlijnne helemaal!

Meid wat erg dat je geen Cryo's hebt , wij krijgen nooit te horen of het atjes of btjes zijn bij ons praten ze over ofdat er fragmentie is ofdat het een blasto is of wat anders.

Maar meid als het niet goed was had je niks terug geplaats gekregen want ze zijn bikkelhard, dus dit is de gene die het worden gaat:happydance:.

Geniet er lekker van!

I

Geplaatst

@MArlijnne

Dan ga je nu voor groen lekker broeden op deze lieve emmy in je buik.

Ja ik gun het mijn vriendin echt zo erg en hoop dat ze in april een mooie baby in haar handen heeft .

@mariek,

Ja dat snap ik dat jij veel last hebt.

Ik heb dat al met mijn paar eitjes laat staan hoe jij je moet voelen pffffffff

Sterkte en blijf vooral veel drinken he.

@zomerzotheid,

Ik wil al vanaf mijn 20ste een kind.

Mijn vorige relatie (17 jaar lang) wilde geen kinderen.

Daarom heb ik oa de relatie verbroken ik kon het niet meer aan geen kindje hebben.

Mijn man en ik zijn nu samen 4 jaar bezig maar het ligtr eraan hoe iemand het je verteld en hoe je erin mee wordt genomen.

Ik voel jaloezie als iemand niet aan mijn gevoelens denkt en er zo overheen walst.

Of als iemand die niet wil of niet voor zichzelf zorgen zwanger zijn dan heb ik moeite ermee

Geplaatst

Marlijnne, succes en op naar een mooi kindje!

Tinneke, zeker erg lief dat je aan iedereen denkt. Bij ons is er geen oorzaak gevonden, maar ik heb wel twee ooms en een tantes die ongewenst kinderloos zijn (1 stel heeft 2 geadopteerde dochters). Dus tsja... Jij veel suc6 met je 1e fm.

De wachters, heel veel sterkte in de killing weken, zeker de dames die naar de testdatum gaan.

Alle prikkers en fm-tjes, nog even volhouden...

De dames met een komende punctie, heel veel sterkte en succes.

Liefs van mij

Geplaatst

Marlijnne, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat er geen cryo's zijn.... Fijn dat jullie wel positief zijn over de tp, we gaan gewoon extra hard voor dit embryootje duimen!

Mariek: zeker niet raar dat je je zo voelt, rustig aan doen en alvast veel succes voor morgen!

Sab: hoe ist met jou? Jij ook veel succes morgen!

Essie: morgen weer een fm toch?

Roos: je bent nog niet de laatste hoor, Daisy moet nog beginnen met de Puregon, dus die komt nog achter jou aan.....

Imar, Esly (en alle andere wachtenden): veel succes op het wachtbankje, ik hoop morgen officieel naast jullie te mogen komen zitten!

Gisteren ben ik nog een keer verwend met een prikkadootje (de laatste denk ik want het spuiten zit erop), een i-pod nano. Hartstikke duur kado, maar ja, de punctienaald was dan ook erg groot, redeneerde m'n vriend.... :-)

Geplaatst

@Dee

Ja ik heb morgen de laatste 3e FM

En dan horen wij wanneer de punctie is ze denken woensdag of donderdag.

Als ik mijn eierstokken zo voel denk ik woensdag.

Maar als ze de kleine eitjes nog mee wil laten groeien zal ze donderdag zeggen.

Wat een mooi kado weer van je vriend.

Wat een schat dat je prik kadootjes krijgt.

Ik krijg verassing na mijn punctie van mijn man.

Ik zie ook wel op tegen die pijnlijke punctie

Geplaatst

Lieve meiden,

sorry voor mijn afwezigheid, heb nog niet echt bij gelezen maar dat ga ik later doen als ik er niet te moe voor ben.

Weet uit mijn hoofd, Marlijnne de tp hoe is het gegaan?? Mooie topper(s) in je buikie nu?

Tineke (bijna) de eerste fm! spannend.

Eer, Essie, Nikkie hoest met jullie?

Hilde en Mariek trekken jullie het nog??

Dee, beetje bijgekomen?

Bella en Daisy, hoes het met jullie??

Excuus aan de rest, ben t totaal kwijt :-(

Hier gelukkig geen nare buien meer, maar wel last van de hormonen, hele zere tepels, de fik staat erin!

En wat een dikke dikke dikke buik heb ik zeg, verschrikkelijk gewoon!

Vannacht geen oog dicht gedaan, slaap graag op mijn buik en das nu geen optie natuurlijk dus elke 10 minuten de wekker gezien, blehhh.

Ben blij als het morgen is, ik ben echt zoooo nerveus voor de punctie (slechte herinnering aan) iemand zei bevallen is erg, nou...I beg to differ!! ;-)

zodra ik morgen in staat ben zal ik laten weten hoe het gegaan is.

Liefs en knuffel voor jullie allemaal.

Geplaatst

@Sab

Bekend verhaal bij je.

Ik slaap ook op mijn buik en kan dat nu ook niet meer zo goed .

Ik ben vanmiddag op de bank in slaap gevallen best even lekker hoor.

Heel veel succes met je punctie en weet je laat je niet gek maken door de punctie gewoon over je heen laten komen inademen door je neus uit door de mond.

En je bent wat duf door alle medicijnen en morfine komt goed meis.

Ik duim op veel mooie eitjes voor jullie.

Hier gaat ie lekker zelfde als bij jou morgen 3e FM en woensdag of donderdag punctie (ik zie er ook tegenop hoor is mijn 2e punctie)

Geplaatst

@essie Ja zeker spannend. Met mijn blauwe buik af en toe moeite om op mijn buik te liggen! Soms lach ik in mezelf en denk ik de popcornmachine zit in de weg hahahah. Ik hoop dat je pijn snel minder zal worden, maar dat zal waarschijnlijk pas na de punctie zijn. Dat is echt vriendschap ess. Ben trots dat je dat zo ervaart en heel erg blij voor hun hoop wel dat je dit aan blijft kunnen!!

@s6 marlijnne hier een tube sec. lijm om vast te plakken! Hoop zo dat het lukt!

@mariek bednakt voor het s6 zal het hard nodig hebben vorige x met iui had ik 10 dagen stimulatie nodig dus hoop nu ook als ik jullie hoor dan duurt het allemaal veeel langer!!

Geplaatst

@Tineke

Ik heb gelukkig geen 1 blauwe plek op mijn buik.

Ik had 1 kleintje die is al weer weg verder niets.

Niet wrijven op je buik na prikken mijn man zet ze er ook in zonder te knijpen mss daardoor niet blauw.

Geplaatst

@bella ja ik probeer op iedereen te reageren maar soms moet ik zoveel inhalen dat ik hier en daar een steekje laat glippen!!

@dee haahahahah Wat een mazzel dat hij zo denkt zeg hahahaah! Nou maak ik me helemaal zorgen dat ze met zo'n grote noenoe (teletubbiestofzuiger) slang eraan komen en alles komen opzuigen!!!

Geplaatst

Hi sab, tjee ik heb echt met je te doen...niet slapen , nou dat is voor mij killing (vraag maar aan mijn vriend...haha) daar word ik echt niet gezelliger van. Je ziet echt tegen die punctie op hé, balen dat het bij ieder zo anders is...(ik vind een tandarts die op mijn zenuwen boort erger dan een punctie).....meis goed focussen op je ademhaling en probeer te ontspannen.

Met mij gaat het goed, heb echt het idee dat ik veel minder last heb dan verleden keer van allerlei pijntje en gevoelige (.)(.) heb ik deze x niet. Ik hoop zoooo op een positieve test as zaterdag, maar ja dat willen we allemaal en we weten ook dat het niet bij iedereen (helaas) zal lukken, hoe irritant ook.

zomerzotheid, geniet lekker van een weekje "en france"

ik zit midden in een film, dus kom zo nog ff verder schrijven

tineke, jij suc6 met je eerste fm, ben benieuwd ...

Geplaatst

Hey meiden,

Enorm, wat een berichten weer!

Nou, effe de dingen die voor mij zijn blijven hangen hoor...is zo veel...

Sab en Mariek... Toi,toi,toi morgen! Het is heftig! Je lekker laten verwennen na die tijd.

En Mariek, kan ook van de pregnyl komen dat je zo'n last hebt van je borsten. Had ik deze keer niet. Maar de vorige keer dat ik dat moest spuiten had ik ook zere borsten en was ik enorm moe. Ik moest echt mijn borsten vasthouden als ik snel de trap op liep, anders deed dat zeer. Ik hoop dat overstimulatie je bespaart blijft!

Tineke, succes met je 1e fm!

En alle andere meiden... ook de nieuwe, welkom, en toitoitoi!

Hier weer een dag verder. Een drukke dag geweest, maar ik heb me redelijk rustig kunnen houden. Vrienden die weten wat er speelt, kwamen vanaf hun vakantie uit Scandinavie vanmorgen even langs. Stonden om kwart over op de stoep. Lekker samen ontbeten. We hebben nog even met elkaar gebeden, en daarbij werd onze ieniemienie ook niet vergeten door hun. Doet me heel erg goed. En verder? Tja, de gebruikelijke wachtbankperikelen. Van die zeurende ongesteldheidspijn onderin de buik bij vlagen. Moe... Maar ja, vandaag is op zijn vroegst de innesteling, dus het zullen wel de bollen zijn. En mijn darmen... die zeuren ook. Maar goed.... We hebben nog even te wachten totdat het 12 augustus is.....

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Mariek, jij morgen ook héél veel suc6 met de punctie....

nog 3 nachtjes slapen en dan mag nikkie testen......zoooo spannend. Op naar een mooi groen bankje.

meiden die nog aan de prik zijn, suc6 ...en voor de wachters er is weer een weekend voorbij ..de dagen kruipen maar het einde komt dichterbij

tot morgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden