Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

Wij, 2 vrouwen van 43, zijn net begonnen met de Gonal F en volgende week krijgen we de 2e echo om te kijken hoeveel folikkels en hoe groot. Zij er meer mensen die ervaring hebben met UZ Gent en IVF?

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hoi Hoi,

Spannende tijd voor jullie :) zelf heb ik wel ervaring met IVf maar niet in Gent,

Heb zelf gelopen bij mck in Leiderdorp, in elk geval suc6 volgende week.

groetjes Diaan

Posted

Wij hebben ook in het UZ Gent gelopen. En zijn over de behandelingen en hun omgang met ons zeer tevreden. Wij voelden ons absoluut geen nummer en voelden ons serieus genomen.

Het enige vervelende was dat ze telefonisch redelijk moeilijk te bereiken waren soms. Niet alles kan perfect zijn nietwaar?

Heel veel succes!!

Posted

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben ook goede ervaringen met Gent. Alleen sommige delen zijn erg verouderd maar ze zijn alles enorm aan het opknappen.

Wij gaan morgen voor een echo om te kijken hoeveel follikels er zijn en hoe groot. We zijn echt benieuwd. Zijn er altijd follikels na Gonal-F of hoeft dit niet zo te zijn?

Posted

Verouderde delen daar ja. Maar de nieuwe afdeling is helemaal top!!!! Of is er nog een oud deel in gebruik voor de echo's en afspraken???? De punctie in terugplaatsing zijn zeker in het nieuwe gedeelte en dat is echt mooi!!!!

Succes morgen Sammy

Posted

Hoi Sammy en de andere meiden,

Ik ben begin deze maand voor het eerst in Gent geweest voor een kennismakingsgesprek. Het ziekenhuis zelf is inderdaad sterk verouderd maar zodra je de IVF-afdeling binnenloopt, is alles nieuw en fris. Mijn man en ik kregen een hele positieve indruk van de afdeling en van Prof. De Sutter. Volgende week moet ik terugkomen voor een hysteroscopie en in augustus hebben we weer een afspraak met De Sutter om alle resultaten (van het bloed- en spermaonderzoek) te bespreken. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn omdat ik voor die tijd nog twee cryo's (met ondersteuning van Prednisolon) in Düsseldorf laat terugplaatsen.

Tot nu toe hebben wij overigens nog geen problemen gehad om contact te leggen met de afdeling in Gent. De Sutter vertelde dat er sinds de verbouwing ook geen wachtlijst meer is. Misschien dat er nu ook wat meer personeel is om patiënten te woord te staan?

Groetjes,

Breden

Posted

Beste Breden,

Weet je ook misschien wat de kosten zijn van een ICSI in Gent?

Ik heb half augustus een intake in Gent bij dr. Sutter.

Volgende week een intake in DD.

Gr,

Posted

Hoi Gabrie,

Ik moest in Gent € 100 betalen voordat ik consult mocht (kan met pin of creditcard). Verder heb ik een prijslijst meegekregen voor de IVF of ICSI. Deze is ook online te vinden (http://cms.arg-uzgent.be/Documenten/downloads/ARG761.pdf). De labkosten zijn in ieder geval € 2.200. De punctie kost € 840. Je bent dus minimaal € 3.040 kwijt. Volgens mij berekenen ze in Gent alles apart. Als je daar je echo's laat maken dan betaal je per keer dat je komt. Volgens mij zijn assisted hatching en IMSI kosteloos of kosten heel weinig.

Weet je de prijzen van Düsseldorf al wel?

Ik denk er zelf over om voor de behandeling zelf over te stappen naar Gent (Prof. De Sutter) maar ook onder controle te blijven van Dr. Pfeiffer van Labor Benrath in Düsseldorf. Hij is geen arts in de IVF-kliniek maar een immunoloog die veel verstand heeft van innestelingsproblemen en miskramen.

Ik ben heel benieuwd voor welk ziekenhuis je gaat kiezen.

Groet,

Breden

Posted

Ik ben heel erg aan het twijfelen ...nu al terwijl ik nog geen intake heb gehad.

Hoor over beiden goede verhalen.

Ik kom uit Amsterdam dus qua afstand maakt het niet uit waar we ons gaan laten behandelen.

Wat ik wel heb begrepen is dat er in Belgie lange wachtlijsten zijn. Maar ik begrijp dat dat niet meer zo speelt?

Begin Mei 2011 gebeld en ik kan al in juni terecht in DD.

In Belgie half augustus.

Ik ga het allemaal aanhoren en dan zien we het wel weer. Oh ja en flink sparen!

Posted

Ik denk dat je in Gent net pech had. Ik kon binnen zes weken terecht. In juli is Prof. De Sutter met vakantie. Ik neem aan dat je bij haar een afspraak hebt? Ik vind De Sutter een betere gesprekspartner dan Scholtes. Maar dat zal voor iedereen persoonlijk zijn.

Posted

Tot nu toe hebben wij goede ervaringen met Gent.

We zijn gisteren in Nederland voor een echo geweest. Er zaten helaas maar 2 'grote' eiblaasje en een paar kleintjes. We moeten nu doorgaan met Gonal-F en a.s. maandag weer voor een echo. Dit heeft waarschijnlijk met de leeftijd te maken of trage stimulatie.

Zijn er meer vrouwen boven de 40 die hier ervaring mee hebben? We waren best teleurgesteld (lees: verdrietig).

Posted

Hallo Sammy,

Ik was 28 toen ik met de eerste ICSI begon. Deze eerste poging is afgebroken vanwege te weinig follikels (twee). Bij latere behandelingen met meer medicatie had ik ook iedere keer weinig follikels (maximaal zeven). Daarbij heb ik ook een keer geen bevruchting gehad van de gepuncteerde eicellen. Ik ben niet te dik en leef gezond. Wij zijn in het ziekenhuis terecht gekomen vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man. Ik dacht dat ik nog jong genoeg was om voldoende eicellen te produceren. Nu, naar meerdere miskramen en mislukte ICSI-behandelingen, geeft Prof. De Sutter aan dat het mislukken wel eens kan liggen aan het feit dat ik verouderde eicellen heb. In dat geval moeten we gaan denken aan eiceldonatie in plaats van een spermadonor. We dachten op tijd te zijn met het inrichten van ons leven en hadden alles voor elkaar... helaas is niet alles in het leven maakbaar. De kinderwens is er niet minder om of je nu 43 of 28 bent, alleen als je 28 bent dan houd je hier nog geen rekening mee. Ik leef met je mee...

Groetjes,

Breden

Posted

Ja, dat is bij ons bekend. Gent heeft echter afspraken met Zilveren Kruis waardoor Gent de factuur rechtstreeks bij Zilveren Kruis indient. Ik heb al een brief van Zilveren Kruis gehad dat ze de aanvullende onderzoeken die in Gent gedaan worden vergoeden. Als we echt een behandeling willen gaan doen dan moeten we een machtiging van Zilveren Kruis voor een IVF-behandeling laten zien (we hebben nog een poging tegoed).

Posted

Sammy, bij Menzis krijg je volgens mij het dubbele Nederlandse tarief vergoed als je maximaal aanvullend verzekerd bent. Succes! Breden

Posted

Vanochtend onze 2e follikelmeting gekregen maar helaas niet goed. Links en rechts zitten 2 grote maar nog geen 1 cm. We moeten nu nog even doorgaan met Gonal-F en dan vrijdag de eindecho maar het ziet er niet rooskleurig uit. We gaan vrijdag naar Gent en bespbespreken wat we nu gaan doen. Het was onze eerste stimulatie dan van 18 dagen.

Heeft er iemand hier ervaring mee?

• 3 weeks later...
Posted

Wij zijn ons aan het orienteren waar doen we poging 3 düsseldorf brussel of gent. Intake in dd en brussel al gepland. Maar wil ook in gent kijken maar kost ook geld. En aangezien we alles zelf moeten betalen weet ik even niet wat te doen?

• 2 weeks later...
Posted

onze 1e poging, nou ja poging kun je het niet noemen, is mislukt. Geen goede eicellen en nog niet eens 2 grote. We waren dus gestopt en we gaan morgen weer naar Gent voor een echo en bloedprikken en dan kijken wanneer we de 2e poging mogen starten. Mijn vriendinnetje is nog steeds niet ongesteld geworden maar dat heeft met de injecties te maken die het zo onderdrukt hebben. Dus afwachten maar weer. We doen deze poging waarschijnlijk nog en dan stoppen we er mee. Je moet realistisch blijven toch.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

We hebben eergisteren een mail gehad dat de intake verzet is naar 15:45 i.p.v.14:15 en de locatie is ook veranderd we moeten nu naar het gynacologisch centrum gent. We hebben wel dr meire. Dus we zullen zien. Wel spannend. Iemand anders ervaring met de. Andere locatie