Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,:happydance:

Ik ben hier nieuw en ga proberen mijn best te doen overal op te reageren en het snel te begrijpen hoe de site en het forum werkt!

:icon_flower:Ik ben Tineke, 27 jaar jong. Ik ben bloemiste van beroep. Ik heb vanaf 2006 actieve kinderwens!:icon_flower:

In 2007 ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik het te lang vond duren.

Deze heeft mij eerst onderzocht en bloed afgenomen. Hij zei dat ik zo ie zo eerst goed moet afvallen daar ik toen nog 132 kilo woog. :eekout:Ik ben razend snel gaan afvallen en zat op een voor het ziekenhuis geaccepteerd gewicht. 117 kilo toen.

Ze hebben toen in het ziekenhuis een samenlevingstest gedaan en dat was goed we gingen starten met IUI 6 pogingen hebben we ondernomen. Alle zonder maar enig positief resultaat. We werden doorverwezen voor IVF en zijn bij verschillende te raden geweest wat het beste ziekenhuis en/of kliniek was. Uiteindelijk zitten we nu in Den Haag Westeinde. Daar gingen we eerst nog 3 pogingen IUI ondernemen, omdat ze de hoop niet snel wouden opgeven. Toen na de eerste IUI opwerking bleek dat het zaad van mijn vriend der mate slecht was hebben ze toch besloten te insemineren maar dat de kans gering was. Daara volgde onderzoek bij mijn vriend of er bij hem een oorzaak gevonden kon worden waarom zijn zaad slecht was van kwaliteit. Daar kwam niks uit.

Daarna inmiddels afgevallen tot 106.5 kilo en IVF/ICSI intake gehad en medcijnen voorgeschreven gekregen.

Omdat ikzelf tob met het onregelmatig ongesteld zijn door nog onbekende oorzaak en combinatie met het slechte zaad van mijn vriend gaan we starten met ICSI.

Vorige week belde ik over extra uitslagen van het ziekenhuis LUMC Leiden deze waren goed voor ICSI. Tevens kreeg ik ook de mededeling voor afspraak gewichtscontrole 5 juli 2011 en dan te horen krijgen of we wel of niet gaan starten. Terwijl ik dacht bij de intake worden medicatie enz. uitgeschreven om te halen dus dat zit wel goed. Nou ben benieuwd. Ik blijf hier mijn topic bijhouden en jullie op de hoogte houden!

:happy10:Voor iedereen die zijn wens nog niet vervult is enorm veel sterkte in deze *toch wel* emotioneel zware tijd, gun jezelf de rust en tijd om alle tegenslagen te verwerken en doe niets wat je niet wil! Schrijf jezelf indien nodig gewoon veel rust toe en ga leuke dingen doen om de tijd te doden! We komen er wel! We zullen zien dat als de tijd eenmaal zover komt je de voorcyclus die we zijn doorgaan snel gaan vergeten, of tenminste deze op een lager pitje gaan zetten. :happy10:

Mensen die het al wel gelukt is zwanger te raken! Allereerst feli met de kleine en dat hij/zij, ze maar snel mogen groeien en de bewoonde wereld mogen begroeten in volle gezondheid!

Iedereen heel veel goeds gewenst in de komende periode!

:icon_flower:Groetjes Tineke!:icon_flower:

Posted

Hallo Tineke1983, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Je naam wordt eventueel rood gemaakt (liever groen natuurlijk) als je op een wachtbankje zit, (in de wachtweken dus) maar dan worden er in de post zelf gewoon een lijstje bijgehouden..

Posted
Welkom Tineke! Succes met jullie poging.

W.b. je naam, die hoeft niet rood te zijn hoor :-))

Dus de kleur is niet zo belangrijk! En zijn er dan wel regels wanneer je een bepaalde kleur moet hebben?

groetjes tineke

Posted

oke dat snap ik het denk ik wel ongeveer wel hahaha

mag ik je iets vragen over de punctie? vond je deze extreem pijnlijk? en heb je misschien ook hsg onderzoek gehad?

ik wil namelijk iets weten over hoeveel pijn het zal gaan doen maak ik me namelijk best druk over

groetjes tineke

Posted

Hallo Tineke

welkom op dit forum, ik wens je alvast heel erg veel succes en hoop dat je 5 juli groen licht zal gaan krijgen!

over de punctie kan ik je niets vertellen daat ik ze altijd onder verdoving en de laatste keer lichte narcose heb gehad.

ps. super dat je zoveel afgevallen bent, dat is al een felicitatie waard!!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi Babeth,

Bedankt voor de feli's maar ben er nog niet hoor moet nog 1.5 tot 2 kilo afvallen voor 5 juli. En daarom hoop ik zoooo dat het doorgaat!!!! Wat betreft info over de punctie kun je dan niet veel zeggen he als je er niet of nauwelijks bent bij geweest!!

Ik zie trouwens in je ondertekst dat je een heftig verleden achter je heb moeten laten, wat erg voor jullie! Ik hoop dat dit goed afloopt voor jullie met het meisje!! Ik vind wel dat je je heel goed eronder houdt! Al zijn jullie er natuurlijk stuk van. Maar zoals ik lees heb je het een mooi plekje in je hart kunnen geven! Heel veel succes en sterkte komende tijd!!

Groetjes Tineke

Hallo Tineke

welkom op dit forum, ik wens je alvast heel erg veel succes en hoop dat je 5 juli groen licht zal gaan krijgen!

over de punctie kan ik je niets vertellen daat ik ze altijd onder verdoving en de laatste keer lichte narcose heb gehad.

ps. super dat je zoveel afgevallen bent, dat is al een felicitatie waard!!

groetjes

Babeth

Posted

Tineke ik vind het een hele prestatie en ookal wil/moet je er nog een paar kwijt, ik vind dat je een dikke pluim verdient!

je we hebbel helaas onze mooiste jongens verloren, en we proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan en naast het verlies hebben we weer een groot geluk aan onze zijde..we zijn ontzettend dankbaar dat we weer zwanger zijn maar het gemis blijft helaas.....

nogmaals succes meid!

Guest Guusje
Posted

Hoi Tineke,

Welkom hier op het fijne forum.

Heel logisch dat je veel vragen hebt, ik zou zeggen, kijk eens gerust rond hier op het forum, hier en daar zullen je vragen vast beantwoord worden.

Groetjes Guusje

Posted

Hey babeth

Ja ik MOET idd die kilo's nog zelf vindt ik het wel fftjes oke

maar moet onder die lastige bmi 35 komen voor 5 juli als het ff gaat

groetjes tineke

Posted

hoi guusje,

ik moet het werken van dit forum nog allemaal even onderzoeken maar begin het beetje te snappen dus ik zoek fftjes dank je wel

groetjes tineke

Posted

Tineke,

Welkom op dit forum, ik hoop dat je snel mag beginnen met je ICSI behandeling.

Vind het onwijs knap van je dat je zoveel bent afgevallen! Respect!

De punctie is wat ik hier zo lees voor iedereen verschillend, voor mij was het de vorige keer appeltje eitje, maar dat neemt niet weg dat ik best wel nerveus ben voor de volgende keer! ;-)

Posted

Punctie is inderdaad per keer anders. Ik heb een zeer pijnlijke gehad en een die heel goed te doen was. Heeft ook alles met verdoving en het aantal follikels dat aangeprikt moet worden te maken. Laat het over je een komen, je kun er toch niks aan veranderen.

Enne, welkom!

Posted

Hoi Eve,

Ja ik hoop ook dat ik snel mag starten inderdaad! En dank je wel vergt idd veel doorzettingsvermogen!

Ik hoop dat voor jou/jullie de volgende punctie weer appeltje eitje is he?! En dat je goed kan ontspannen! Ik hoop zelf dan ook tegen de tijd dat het zover is appeltje eitje te hebben hahaha. appeltje peertje zou ik ook mee accoord gaan hahah

groetjes tineke

Tineke,

Welkom op dit forum, ik hoop dat je snel mag beginnen met je ICSI behandeling.

Vind het onwijs knap van je dat je zoveel bent afgevallen! Respect!

De punctie is wat ik hier zo lees voor iedereen verschillend, voor mij was het de vorige keer appeltje eitje, maar dat neemt niet weg dat ik best wel nerveus ben voor de volgende keer! ;-)

Posted

hoi tineke

welkom op het forum en succes

ff antwoorden op je vraag mbt pijn bij de punctie

1x beetje pijn bij elke follikel die aangeprikt werd en na de punctie 2 dagen buikkrampen

2e gigantisch veel pijn gehad tijdens en na de punctie eierstokken flink geirriteerd bijna ontstoken

3x 1 prikje tijdens punctie gevoeld verder niks geen pijn ook geen napijn

dus alle keren erg verschillend