Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeetje, ik moest even huilen hoor! Babeth en MArtijn, gefeliciteerd met jullie dochter.

Ik heb Eef gelijk een sms gestuurd, die zal wel even opkijken hoe snel het is gegaan.

Oh Babeth, ik ben super trots op je/jullie.

xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb Caroline ook een sms gestuurd.

Goh moet zeggen dat ik blij ben dat we even bevallingsrust hebben tot oktober, Laika is dan de eerste weer.

Vondt het best heftig 4 bevallingen in 3 wk tijd, alsof ik ze zelf hebben moeten doen lijkt wel.

Veel emoties, hier ook.

Geplaatst

Gelden kraamtranen nog steeds na 3 weken???

Denk het niet he....

Dan waren deze tranen toch puur voor het geluk van Babeth en Martijn!!

Wat een mooie naam!!

Babeth en Martijn, ik wens jullie heeeeel erg veel geluk met jullie zo gewenste Imke....

Haar broers zullen over haar waken en zijn vast reuze trots!!

Geplaatst

Ik heb M terug gsmst namens ons allemaal, alle nieuwe tante's om precies te zijn met een knuffel erbij.

Goh ik heb wel zin een meeting dadelijk met de kids erbij, lijkt mij heel leuk!

Sandra hoe gaat het met jullie man, drinkt hij alweer?

Geplaatst

Wauw!!!! Babeth en Martijn: van harte gefeliciteerd met jullie dochter imke!!! Alke geluk voor jullie drietjes samen!!! Veel liefs, ivfsh

Geplaatst

Lieve Babeth, van harte met jullie dochter en zusje!

Geniet er maar lekker van.

Heel veel geluk voor jullie drietjes.

Liefs Sab

Geplaatst

bah, zie net op hyves dat een jongen die we kennen papa wordt. Die heeft niet echt een gezonde levesstijl en wordt papa en wij maar moeite doen om überhaupt zwanger te mogen worden. Bah, gewoon oneerlijk...:mad:. heb m ook meteen geblokkeerd.

Geplaatst

Lieve Babeth & man,

Lees ik even een paar dagen niet mee... en ben jij vandaag bevallen van jullie prachtige lieve dochter Imke!! Grote zus van Lars* en Nick*. Wat geweldig dat jullie haar eindelijk in jullie armen mogen sluiten! Geniet, geniet en geniet... van alle momenten die komen. Zo bijzonder, na alle heftige tijden die jullie hebben doorstaan. SUPER gefeliciteerd samen!!

Liefs,

Geplaatst

Ceeke hoe is het met jou? Hoe voel je je? Trek je het momenteel allemaal nog een beetje?

Tool zo begrijpelijk hoe je je voelt. Het is oneerlijk hé?

Geplaatst

Lieve Sandra,

De afgelopen dagen niet op eht forum geweest en ik ben vergeten of ik jullie al gefeliciteerd heb (schaam, schaam). Sorry maar mijn geheugen is een zeef deze dagen. Bij deze in elk geval SUPER gefeliciteerd met jullie kleine lieverd. Erg leuke naam (vooral de betekenis vind ik altijd weer bijzonder!)... Lees dat het voeden nog niet zo goed gaat en dat de kleine man wat geel ziet. Toch hoop ik dat jullie snel samen naar huis mogen!! Sterkte voor nu en laat je een beetje verwennen daar;-)

Liefs,

Geplaatst

Kaartje ik zie je topic over pleegzorg, ben benieuwd of er veel mensen mee bezig zijn. Was Eef niet naar een info avond gew eest?

Geplaatst

Sab, Eef is inderdaad naar een infoavond geweest. Wil ik zelf ook graag doen. Mijn man heeft zich dit weekend spontaan via internet er even in verdiept. Was voor het eerst, dus wel fijn. Ben benieuwd of er inderdaad mensen zijn die er al ervaring mee hebben. Wacht het rustig af.

Geplaatst

Hi lieve Esther,

Hier gaat het op en af. Afgelopen zaterdag was compleet k.. met alleen maar tranen en moeilijke momenten. Even de stad in geweest want kraamcadeautjes nodig en jeeeee, dat was de eerste keer dat het me zo aangreep. Dat was misschien net teveel van het goede voor nu. Zondag weer wat beter en vandaag weer een paar uurtjes gewerkt: heerlijk, die afleiding en even met andere dingen bezig zijn! Energie technisch gaat het langzaam vooruit, maar te langzaam naar mijn zin:-) Tja, het is gewoon een heftige infectie geweest en die heeft me harder gegrepen dan ik zelf had verwacht.

We zien onze kansen om die grote wens in te vullen wel afnemen. Dat doet enorm veel pijn en verdriet maar als we realistisch zijn kunnen we daar niet omheen. Mijn lijf begint het een beetje af te laten weten. En dan kan ik het mentaal misschien nog allemaal wel verwerken, zo ellendig als 1,5 week geleden wil ik me niet meer voelen! Nu weer op moeten klauteren uit een dal met een niet fit lijf dat kost me telkens opnieuw simpelweg teveel energie. Ik (lees wij!) wil gewoon leven en niet meer geleefd worden. Niettemin vind ik deze periode niet de juiste om definitieve keuzes te maken (alleen wel om ons huis te koop te gaan zetten: gekocht met het idee om hier kinderen te laten opgroeien in een heerlijk kinderrijke buurt. Voor samen is het simpelweg te groot en ik verwacht niet dat we het heel snel zullen verkopen in deze

markt;-).

Maar goed, genoeg over hier. Hoe gaat het met jou? Jullie zijn voorlopig gestopt maar geeft dat een beetje rust? Of is dat vooral om jouw lijf de rust te gunnen om een nieuwe ICSI aan te kunnen? Ook jij hebt er drie snel achter elkaar gedaan eind 2010/begin 2011; ik vond dat achteraf erg slopend. Jij?

Nog even laten weten dat ik je onderschrift "hoop is een klein lichtpuntje in je hart dat je vandaag moed geeft en morgen kracht" me erg raakt. Er zit namelijk zo'n enorme waarheid in. De hoop dat het geluk een keer met ons mag zijn, maakt dat we de weg bewandelen die lang, moeizaam, pijnlijk en vaak verdrietig is. En soms gelukkig ook tot enorme blijdschap en intens geluk leidt!!

Liefs,

Geplaatst

Ceeke meid wat doe je jezelf aan door juist nu in deze periode kraamcadeautjes te gaan kopen! Echt niet verwijtend bedoeld hoor maar dat is toch te gek nu! Veel te veel om te kunnen handelen? Heftig om te lezen hoe het gaat met je. Ik weet gewoon niet goed wat ik tegen je moet zeggen, het lijkt me zo onvoorstelbaar zwaar om dit alles mee te moeten maken. Ik vind je een sterke vrouw, maar daar heb je niks aan, dat weet ik. Zwaar om, naast al het verdriet wat er is, ook nog te merken dat je lijf nog niet doet wat jij wilt en dat je zo teruggefloten wordt elke keer of niet? Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om weer een paar uurtjes te kunnen werken.

Verstandig om samen te zeggen dat het nu niet de tijd is om definitieve keuzes te maken wb jullie kinderwens. Zwaar hé om te merken aan je lijf en de manier hoe je denken veranderd dat je toe gaat werken naar het einde van de medische molen? Tenminste, ik geloof dat ik me wel een klein beetje herken in hoe je het omschrijft. Het gewoon willen leven en niet meer geleefd willen worden.

Wat zou je graag willen wat huis betreft, stel dat je het wel vlot kwijt raakt? Gerard en ik wonen nu ook echt in een gezinswoning, ik zeg vaak dat het me heerlijk lijkt om in de toekomst een vrijstaand huisje te willen kopen hier in de buurt. Niet elke keer die confrontatie met moeders met kinderen die met de kinderwagen door de straat lopen op weg om boodschappen te doen, of de kinderen naar school brengen (die routes gaan langs ons huis).

Of het rust geeft dat wij voorlopig gestopt zijn? Lichamelijk wel. Ik voel me weer een stuk beter in mijn vel dan het afgelopen half jaar. Het is ook best veel drie behandelingen met volledige stimulatie en punctie in zo'n korte tijd. Geestelijk heb ik geen rust. IK ben de afgelopen paar weken enorm bezig met onze kinderwens. Het liefst jaste ik morgen de eerste spuit er weer in, aan de andere kant ook weer niet. Wij zijn gestopt omdat we even niet goed weten hoe nu verder. Een behandeling zoals de afgelopen zes in het umcu is geen optie. De stap om naar dd te gaan vind ik erg moeilijk. Het liefst zou ik terug naar utrecht en dan mijn eicellen in laten vriezen zodat we meer kansen per behandeling hebben. Maar zover zijn ze nog niet in utrecht.

Plus dat er nog bij komt dat het voor onze relatie nu niet goed zou zijn om weer te starten. En Gerard ziet het emotioneel momenteel ook niet zitten. Het gaat een pittig jaar voor hem worden en het liefst wacht hij een jaar.

Nou ja...ingewikkeld. Ondertussen blijft het knagen.

Mijn onderschrift...ergens wil ik het breder trekken in mijn hoofd...hoop op een gezamelijk doel samen, iets waar we samen verantwoordelijk voor mogen zijn, een passie die we samen hebben. Hoop op geluk...ik ben wel gelukkig maar er mist iets. Maar die hoop gaat voor mij ook wel verder, in mijn relatie met God...ik geloof dat Hij mijn leven leidt en iets moois voor ons weg heeft gelegd in de toekomst.

Maar de weg die we tnt af moeten leggen is zwaar, heftig, en heel, heel erg verdrietig!

Geplaatst

Zware gesprekken hier.

Ceeke pas goed op jezelf en maak het niet moeilijker.

Lichamelijk uit een dal kruipen is al zwaar genoeg.

Wat een rare dagen weer, intens gelul en verdriet zo dicht bij elkaar.

Dikke knuffel voor ons allemaal.

Geplaatst

Doe mij maar wat slap gelul voor de afleiding....

De openheid en eerlijkheid en het verdriet en de vreugde van vandaag raken me erg. Als ik daar nu ook over na ga denken of op ga reageren dan denk ik dat ik instort... Respect Esther en Ceeke en een hele dikke knuffel.

Geplaatst

Kaartje, weet je al wanneer bij jullie een info avond in de buurt is?

Dan heb je meteen info uit eerste hand.

ben benieuwd hoe jij hier mee omgaat t.a.v jouw werk.

Geplaatst

Intens geluk is intens gelul hier.....

Slap gelul heb een mega puist op mijn neus staan, ik herleef mijn puber jaren. Het is net als in de film, de winkel juffrouw spreekt mijn neus aan, ik lieg het niet, vreselijk! Moeder lag in een deuk....niet leuk :-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden