Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ach Es, is toch helemaal niet erg dat je hier even klaagt. is ook niet niks. Met 6 man nu het werk moeten doen waarvoor je normaal 12 man hebt (Bij man, kun je ook vrouwen lezen, by the way, ;-)). Dus je mag ook wel moe zijn.

Verantwoording die je zo op deze manier op je moet nemen, vreet beslist heel veel energie en kan me voorstellen dat je dit ook wel voor een deel mee naar huis neemt. Probeer echter dit laatste iets minder te doen, anders ga je eraan onderdoor. Dus mee naar huis nemen en in elk geval anders proberen om het niet mee naar bed te nemen.

hoe is het nu zo tussen jou en G? Ga je nog leuke dingen doen morgen of moet hij gewoon werken?

Weet je al wat je gaat doen met het verrassingsweekendje?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook een fan van het cookie dough maar eet het bijna nooit. Maa blij te horen dat ik niet de enige ben die zondigt behalve dus geen wijn.

Bedankt Tool ;-)

Esther ik zou van jou verhaal ook een extra borrel inschenken. Wat maak jij veel mee zeg. En dan zoveel tekort aan diensten en dat mensen zo reageren dat ze alles eruit trekken, bizar echt bizar!!! Je hebt wel vaker wat verteld maar zo gaat het toch niet altijd? Mag ik hopen.

En dan 's avonds loslaten ja dat is moeilijk. Dat malen ben er maar als te bekend mee maar door slaapgebrek merk je dat in je functioneren.

Hoop dat je wijntje helpt Esther.

Hoe gaat het met je moeder? En volgende week ben je er gelukkig wel bij :-)

Meiden ik duik erin, zal trouwens Caroline even de foto door sms'en van Ruben.

Trouwens volgens mij hebben jullie mijn telefoonnr. Bij nieuwe nummers neem ik nooit meteen op maar heb een vriendelijke VoiceMail (not) en bel ik terug. Mocht hè mij ooit nodig hebben.....

Geplaatst

ivfsh, heb nog helemaal niet op jou gereageerd.

Leuk om te lezen dat de vrijgezellenparty zo'n succes was. Ja, als je iets nuchter kan volgen, is het best wel apart om te zien hoe de anderen op alcohol reageren, hihihi. Kan best wel grappig zijn, want in de ogen van de ander is het het heel logisch wat ze doen, terwijl het in jouw ogen waarschijnlijk heel lachwekkend is, hihihi. zo ervaar ik het dan meestal (of ik erger me kapot, hahahahaha).

Slaap lekker alvast!

ik ga ook langzaam afsluiten. half 6 gaat de wekker weer.

Het is wel errug rustig vanavond, of lijkt dat maar zo???

Geplaatst

Klinkt leuk trouwens ivfsh je weekje in nederland! Genieten zeker?

Nee komt de zorg echt niet ten goede. Afgelopen week nog een hele nare situatie waarbij ik echt heb staan janken op het werk. Ik had een patient met een drain in de longen, een voedingssonde in de darmen, centrale lijn (infuus maar dan in een groter vat in de hals), catheter. Deze patient lag vanwege verwardheid in een onrustband, onrusthekken voor het bed en vast met polsbandjes. Ik had 8 patienten en stond op de kamertjes (hier liggen echt zieke patienten met complicaties post ok). het was gekkewerk, alleen al om het normale werk af te krijgen, laat staan om tijd te hebben voor 'normaal' contact met de patient. Om 11 uur bleek de bovenstaande patient alles eruit getrokken te hebben. Hij had zich losgewurmd en had het infuus uit de hals getrokken, de drain uit de longen, de catheter uit de blaas en de sonde uit de darmen. Eén grote chaos...! Echt onverantwoord en de kans is nu groot dat deze patient tgv complicaties hierdoor gaat overlijden (hij gaat sinds gisteren enorm achteruit). Hij heeft een klaplong, longontsteking, bloeding in de blaas, kan niet meer gevoed worden etc. Ik heb hier officieel melding van gemaakt maar wat ze ermee gaan doen...? Joost mag het weten.

Dit was allemaal niet zo gelopen als er meer gediplomeerd personeel was geweest!

Geplaatst

Syl, ik heb het niet, hihihi. was er de vorige keer niet bij. geloof dat ivfsh mijn nummer wel heeft.

iemand nog iets van zara gehoord?

Geplaatst

jeetje Es, dat is behoorlijk heftig dit verhaal. Ik hoor ook wel eens zulke verhalen van mijn fitnesscollegaatje die ook in de zorg werkt, maar dan met name met demente ouderen. Heftig als ik soms haar verhalen hoor, Maar als ik dit zo lees, poeh. heel heftig.

Geplaatst

Ik ben er idd bij hoor zaterdag! Volgens mij wordt het redelijk weer! Gerard zet me af en we gaan eind van de middag richting gouda, gerards zusje woont daar. Kunnen we mooi combineren zo (en kan ik een wijntje drinken!!!)

Moet wel zeggen dat ik het een beetje eng vind hoor...jullie hebben elkaar al gezien en ik jullie natuurlijk nog niet! Maar zal vast goed komen!

Geplaatst

ho, ik heb ook nog niemand eerder gezien, hihi. Hoe herkennen we elkaar eigenlijk? En we zouden elkaar treffen bij WIJ toch??? 12 uur?

Moet nog met iemand afspreken bij de pier om haar de meds te geven, maar dat komt wel goed.

Vriend komt ook mee, oja, had ik al geschreven, hahahaha

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool, groot gelijk dat je jezelf getracteerd hebt op lekkere friet en een bockworst! Jullie wonen echt in een wande gebied hè?

Esther is schrik ervan, die nderbezetting op een dergelijke afdeling, nooit gedacht dat ze daar met ongediplomeerde krachten werken!

Zware tijd op het werk nu voor je, petje af hoor! enne inhoud van B&J Tsjaa ter bescherming? Hihi.

Ivfsh, leuke vrijgezellenavond gehad, goed volgehouden hoor! Wanneer is de bruiloft?

Hier rommelt het nog en ja, ben wat van de slijmprop verloren ....jeetje morgen zit manlief heel de dag in Schiedam ....

Geplaatst

Oh babeth wat spannend! Hoor altijd van mijn zussen dat er toch echt wel serieus werk aan kwam als ze de slijmprop verloren hoor! Hoe voel je je verder?

Tja het is kwalitatief onverantwoord m.i. de bezetting zoals die nu is. Het gaat wel om leerlingen die het afgelopen jaar stage hebben gelopen bij ons dus wel bekend zijn met de patientencategorie. En verder staan ze volledig onder supervisie van gediplomeerd verpleegkundigen maar dat maakt de werkdruk dus zo hoog voor ons.

Het is deze maand nog en dan breken er weer betere tijden aan! September is iedereen weer terug van vakantie en hebben we de oude vertrouwde club weer! Maar...zeg weleens...ik hoop niet dat er nu familie van me op de afdeling komt te liggen...

Geplaatst

oh babeth, spannend. Kan je man de afspraak niet afzeggen anders??? mss wordt het idd toch de 8e.

als we naar de heuvels willen, dan moeten we ongeveer 20 minuutjes rijden. lekker dichtbij toch wel en je zit meteen in een heel andere omgeving. echt wel fijn en mooi. We kunnen richting vaals gaan, naar belgië, we zitten zo in de Eiffel (Dld), sowieso, als we bij ons de straat uitlopen en de weg oversteken zitten we al min of meer in duitsland. We hebben wel veel mooie wandelgebieden hier ja eigenlijk, hihi. zou ook nooit willen verhuizen uit de provincie, denk ik. Zeg nooit nooit natuurlijk

Geplaatst

Nee hoor...we hebben ook gewoon 8 persoonszalen en daar zijn de patienten niet warrig. Maar op de kamertjes liggen veelal patienten die dus complicaties hebben post ok, de hele grote ok's die je niet direct op zaal kunt leggen, de patienten die geopereerd zouden worden maar vanwege slechte prognose tijdens de ok direct weer dicht zijn gemaakt en de delirante (verwarde patienten)...en soms heb je veel delirante patienten bij elkaar en dat is nu het geval!

Je maakt ook wel enorm hilarische situaties mee hoor met deze patienten...het is niet alleen maar kommer en kwel!

Geplaatst

Goh Babeth zou het dan echt gaan beginnen, gezellig manlief bij mij op 5 min. Afstand terwijl jij aan de bevalling gaat beginnen. Lekker thuis blijven dan maar.

Esther dat is wel heel erg hoor. Ben ook wel benieuwd wat daar verder mee gebeurt dn of deze persoon het haalt. Geniet van je vrije dag morgen.

Niets meer van Zara gehoord anders even pb dat ziet ze op de mail.

Verder zijn er meer die nieyw zijn. Esther je komt in een warm bad terecht hoor. Vond het echt bijzonder 16 april.

Geplaatst
Heb er ook echt wel zin in hoor syl...alleen beetje drempelvrees...:happy:
Jaaa hier ook hoor, nu minder maar S€N, Tool, Guusje, Zara vergeet ik nu iemand? zijn er ook voor het eerst. Wordt gezellig :-)
Geplaatst

Tool dat klinkt inderdaad erg goed! Op zich kunnen we hier ook een lekker eind weg wandelen en dan lekker tussen wat boerderijen en het groen, heerlijk!

Afspraak afzeggen wordt lastig, overleg met meerdere mensen ....we zien wel met een uur kan hij in het zkh zijn max 5 kwartier..

Esther, klinkt wel heftig hoor en logisch dat je er zeker nu liever geen familie treft! Wel. Sneu hoor due verwarde mensen, kan daar zo slecht tegen, trek me dat te veel aan, Goed dat er van die lieve meiden als jij zijn!!

Haha Syl inderdaad, bij jou om de hoek......

Geplaatst

Joh babeth uiteindelijk voelt men vaak wel redelijk op tijd dat je gaat bevallen, zal bij jou vast ook zo zijn! En dan is manlief nog wel op tijd (of het zet vannacht door en dan kan hij gewoon niet weg!!!) Misschien zet het vannacht wel door!!!

Tuurlijk trek ik me dat aan maar kan het wel loslaten (alhoewel ik gisteravond een patient die erg ontevreden naar huis ging na enkele vervelende confrontaties met zijn chirurg, thuis nog heb opgebeld om dingen goed af te kunnen sluiten...dus soms kan ik het niet lostlaten).

Geplaatst

Babeth, spannend!!! Ik stem nog steeds voor 8-8 :-)

Es, wat een werkdruk zeg. Altijd zo frustrerend als je heel hard werkt en dan het idee hebt dat de zorg toch onvoldoende is. Zou het in ieder geval wel aangeven. Is het nog gelukt om een leuk hotel te vinden?

Hoe laat is iedereen er nou volgende week? Heb het idee dat iedereen vroeg komt. Hoe laat zijn jullie er? Verzamelen we gewoon bij de strandtent? Komt er nog iemand langs Amersfoort (of Utrecht)? Of woont iemand tussen daar en Scheveningen? Dan kunnen we eventueel carpoolen. En anders rijd ik gewoon alleen.

Geplaatst

Kaartje ik kom wel langs amersfoort maar we rijden samen en blijven nadien in gouda dus dat is misschien niet zo handig? Of je moet met de trein terug?

Ik zorg ook dat ik een beetje op tijd kom, probeer er rond 11.30 wel te zijn.

Ik heb via vakantieveilingen.nl een hotel in brabant gevonden voor 30 euro incl ontbijt voor twee personen. Mooi hotel, echt leuk ingerichte kamers. We willen in oktober nog een weekje naar de zon en dacht...het gaat erom dat we samen echt even weg zijn en of dat nou aan de kust is of in het binnenland dat maakt dan niet uit. En aangezien Tool net verteld dat je zo prachtig kunt wandelen in brabant :)!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden