Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanx meiden, voor jullie lieve woorden.

Henne, ik heb er inderdaad Naproxen bij gekregen, voor 3 x per dag, en gelijk 2 paracetamol.

Geplaatst

Ik heb zelf na de bbz een dag lang elke tien minuten kramp gehad, wist niet waar ik het zoeken moest. Uiteindelijk heeft j savonds het ziekenhuis gebeld. Daar vertelden ze me dat het baarmoederslijmvlies afgestoten werd. Vandaar.... En jij hebt echt al pijn genoeg gehad lijkt me.

Geplaatst

jeetje guusje, wat erg. En nu weer cytotec, alsof je al niet genoeg gedoe hebt gehad. Lijkt me 'fijn' dat ze in ieder geval toegaf dat de curretage niet goed is uitgevoerd. Ach meis, heb zo met je te doen. Heel veel sterkte! Je lichaam hopelijk snel weer in orde zodat het verwerken kan beginnen.

Geplaatst

Guusje, wat rot. Snap niet dat ze niet even een echo hebben gemaakt na de curettage. Heel veel sterkte. Hoop dat je geen pijn meer hoeft te hebben. Neem de tijd om te herstellen. Daarna kunnen jullie besluiten wat te doen met de cryo's.

Henne, komt weer dichtbij voor jou. Zo voelde ik me toen ik naar DD ging. Van te voren uitgezocht waar we heen zouden gaan en goed gevoel over andere aanpak. Steeds naar uit gekeken, maar toen we gingen starten had ik er helemaal geen zin in. Uiteindelijk kwam de positieve instelling wel toen ik eenmaal aan het prikken was. Hoop dat het voor jou ook zo werkt.

San, jij ook even dipje. Heftige beslissing genomen, dus neem ook de tijd om dat te verwerken.

S€N, fijn dat de echo goed was. Wanneer is je je volgende controle?

Ik ga even hond uitlaten en dan mijn bed opzoeken. Ben erg moe, maar kom er steeds niet toe om vroeg naar bed te gaan. Hou mezelf steeds bezig met onzinnige dingen. Laatste dagen mezelf een schop onder mijn kont gegeven en hard gewerkt. Administratie is dus weer aardig bij. Nu zorgen dat ik bij blijf. Dat komt mijn humeur en stressniveau wel ten goede :-) .

Geplaatst

Guusje echt ongelooflijk, wat erg, verdrietig en slordig van hun! Hopelijk is het nu hiermee afgedaan, want nog een fysieke nasleep kun je na zoveel heftigs niet echt hebben. Knuffel meis, sterkte met dit grote verdriet en de leegte. Hang in there girl.

Geplaatst

Lieve Guusje,

Wat rot zeg. Goed dat de arts eerlijk is tegen je, maar jij zit nu wel met de gevolgen. Zorg dat je voldoende pijnstilling inneemt, dan bouw je een goede spiegel op. Ik hoop dat het meevalt voor je. Is je man bij je? Ik kreeg destijds als advies om te proberen wat in beweging te blijven, warme kruik gebruiken, warme douche nemen. Meid, bah bah bah. Ik denk aan je. Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Ivfsh, ik ga een poging wagen. Net in de regen hond uitgelaten. Nu lekker slapen. Zaterdag gaan we op de eerste verdieping laminaat leggen. Afgelopen weekend al kamers leeggemaakt en deze week schilderwerk gedaan. Vooral mijn man en schoonvader zijn heel druk bezig. We slapen nu een week in onze logeerkamer die eigenlijk babykamer had moeten zijn. Gek idee.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Dat moet zeker een gek idee zijn kaartje... Hoe voelt het voor je?

Hoop dat je lekker kunt slapen, kan hier de slaap niet echt vatten. Dat terwijl ik wel weer heerlijk yogales heb gehad vanavond, had gedacht dat dat me wel snel zou doen slapen. Nu eerst maar eens phone wegleggen, das stap 1 :-)

Geplaatst

Je raakt er aan gewend hè Ivfsh, weinig slaap.

Hier alweer wakker vanaf 04.00 al weer wk gaat dit zo en lig ik eindelijk te slapen moet ik met muts naar buiten.

Beetje last van ongi krampen terwijl het nog een paar dagen duurt, ik krijg steeds eerder last. Dacht echt dat het mijn tijd was maar duurt nog 5 dagen.

Kaartje bezig met onzinnige dingen ipv slapen alhoewel administratie niet onzinnig is. Succes met het laminaat.

Guusje hoe ben jij de nacht doorgekomen?

Dadelijk cake bakken, hoogtepunt van de dag.

Geplaatst

Guusje wat naar allemaal. Het is al heel wat dat ze toegegeven heeft dat het fout is gegaan en dat ze er melding van gaat maken. Jullie hebben daar niks meer aan. Heel veel sterkte....

Ifvsh nog kunnen slapen????

Syl dat moet toch slopend zijn, zo weinig slaap??? Lekker cake bakken, is niet goed voor de lijn!! Maar wel heel lekker...

Vanmorgen vrij, heb late dienst. De kleine ligt na zijn volle papfles weer in zijn bedje en ik ga zo maar eens het werkoverleg uitwerken en versturen van eind december hihi.

Geplaatst

Ivfsh, toch nog geslapen? Slaap prima in deze kamer. We hebben alleen altijd geroepen dat als we overal laminaat zouden gaan leggen als we de babykamer zouden gaan inrichten. Dat maakt het wat dubbel. Verder gewoon blij dat die vieze vloerbedekking eruit is. Één kamer was rood en twee wit... Nu straks alles mooi één geheel.

Syl, helpt het niet om voor het slapen lekker in bad te gaan of te douchen? Succes met je cake. Lekker.

Geplaatst

Kaartje zulke dingen zullen altijd pijnlijk zijn. Maar wie weet komt jullie pleegkindje wel te slapen in een mooie kamer met laminaat.................. Hoe ver staan jullie in dat traject nu???

Geplaatst

goeiemorgen/kalimera,

Guusje, nee, wat erg zeg...mijn mond viel open. Van de ene kant wel fijn dat ze toegeven dat het niet goed is gedaan, maar daar heb je nu op dit moment zo weinig aan. Heel vervelend dat je nu met cytotec aan de gang moet, bah bah. je wilt dat dit voorbij is en idd, waarom kan het niet meteen 'goed' gaan...Heel veel sterkte meid! ook voor je man!

Heb zojuist Sab een mailtje gestuurd.

kaartje, zal zeker bijzonder/speciaal/anders/pijnlijk aanvoelen. maar wat San al zegt, wie weet komt jullie pleegkind hier te slapen. knuffel meid!!!

Sen, geloof dat het met de zwangerschapsverschijnselen wel goed zit, hihihi.

Verder niet veel te melden.

liefs,

Tool

Geplaatst

Kaartje ik slaap goed in maar werd wakker van de wind en dan gaat het mis. Teveel aan mijn hoofd.

Dan ook nog eens met Kayla naar buiten dan ben je helemaal wakker.

Uiteindelijk ingeslapen van 7.30 tot 8.15 nu dus lekker ranzig.

Geplaatst

net wat afspraakjes gemaakt:

12 januari in de ochtend bij de ha, om te bespreken over de mogelijkheid van het intralipid infuus en bloedcontrole nav prednisolon.

's middags heb ik overigens dan mijn eerste afspraak/kennismakingsgesprek bij de haptotherapeute, ben reuze benieuwd.

24 januari afspraak bij dr. S. om een en ander alvast door te nemen en te bespreken.

hoe staat dr. S. tegenover een tp van 3, AH en dit allemaal in combinatie met prednisolon en intralipid. Want als de intralipid een soort van boost is, dan is er natuurlijk wel een grote kans (lijkt mij) dat de innesteling van 3 zou gaan lukken in combinatie met assisted hatching.

ook zag ik dat men nu in DD DHEA gaat gebruiken. Wil ook even weten wat en of dr. S. dit iets vindt. En of het niet allemaal te veel gaat worden.

Guus, meid, hoe istie?

Syl, lekker cake bakken...mmm...

Geplaatst

Hi meiden, wat en weer zeg, pfff.... J. had een ontbijt op werk, maar mompelde om half acht dat ie niet ging. Hij is wat snotterig...hmmm....mag natuurlijk geen koorts krijgen. Knopen over de planning zijn doorgehakt: volgende cyclus cryo (eind januari aanmelden). Als deze niet goed ontdooit of niet blijft zitten, dan nemen we in maart rust omdat J dan een aantal dagen weg is. Niet zo handig met prikken en een punctie ;-) Dus dan zouden we eind maart weer gaan beginnen met een verse poging. Moet zeggen dat ik dat wel dubbel vind, omdat ik vorig jaar precies die ronde zwanger was van de bbz. Dan zou ik als alles goed gaat over een jaar nu net zover zijn als ivfsh...en dan ben ik bijna 38. En dan is het als 2013. En dat voelt zo ver weg. Niet over nadenken. Misschien wordt de cryo wel een mooi novemberkindje.

Syl ik las laatst een artikel over efficient slapen. Je schijnt aan vijf uur per nacht voldoende te hebben als je daarnaast overdag twee powernaps doet van twintig minuten. Ik moet er niet aan denken maar misschien is het iets voor joi ;-) Zonder gekheid, het is erg rot als je zo slecht slaapt. Ik herken het wel hoor, wakker worden en dan schiet er zoveel door je hoofd dat je niet meer opnieuw in slaap valt. Heb je het bekende bloknote naast je bed al geprobeerd? Het werkt bij mij echt. Heb eergisteren om half twee snachts allemaal gedachten, tot do lijstjes etc op liggen schrijven en toen was het in ieder geval uit mijn hoofd. Niet dat ik direct weer sliep, maar ik lag in ieder geval niet te denken. Wanneer is ook alweer de rechtszaak/uitspraak? Halfverwege deze maand toch. Ik hoop zo dat dat je een stuk rust gaat geven. Fingers crossed hier.

Kaartje dat lijkt me idd moeilijk. Onze 'babykamer' zou waarschijnlijk een werkkamer oid worden, maar wel met een brok in mijn keel. Voor ik de eerste keer zwanger werd, had ik al een heel kleurenschema ed in mijn hoofd voor een hobbykamer. Plan B noemde ik dat. Maar het daadwerkelijk uitvoeren...dat is gewoon niet leuk. Vind het knap hoe jij Ruby en Eef dat doen. En ook Esther, het huis verkopen en verder kijken....Je neemt dat zo tastbaar afscheid van je wens (niet je kinderwens, maar wel je 'biologische' kinderwens!). Maar....netjes van je dat je de administratie hebt bijgewerkt! Je ging dat toch uitbesteden? Lijkt me net zo'n waardevolle uitgave als een hulp in huis. Je koopt tijd en kwaliteit van leven.

Guusje hoe is het met jou?

En ivfsh staat er al iets te gebeuren daar? ;-)

Ik ga het vandaag slimmer aanpakken dan gisteren en kruip nog even in bed. Officieel ben ik vrij, moet wel proberen nog wat werk van gisteren te doen maar anders is het pech hoor. Ik werk hard genoeg. Ga deze week ook even niet sporten. Ben snotterig en fysiek ook moe. Volgende week weer.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier zowaar lekker geslapen, wel een aantal keer wakker geweest, maar viel snel weer in slaap. Ook heb ik totaal geen kramp van de Cytotec, alleen vloei ik iets. Ik heb bijna het idee dat het weinig doet. Of zou dit nog kunnen komen? Ik heb geen idee.

Geplaatst

Henne, we gaan er gewoon vanuit dat je geen verse poging meer hoeft te doen ;-)

Geplaatst

Geen idee Guusje, heb dat nooit gehad. Ik weet wel dat ik na die bbz vanwege die krampen werd gewaardschuwd dat er flink wat naar buiten zou kunnen komen. Maar dat is uiteindelijk helemaal niet gebeurd. Een beetje gevloeid en dat was het. Kennelijk kan je het slijmvlies ook afbreken zonder enorme stolsels e.d.? Hoop voor jou dat het nu verder soepel verloopt. Doe wel rustig aan he!

Geplaatst
Henne, we gaan er gewoon vanuit dat je geen verse poging meer hoeft te doen ;-)

Ja dat zou leuk zijn. Zucht. Nadat de laatste cryo niet goed ontooid was, heb ik daar heel weinig vertrouwen meer in. Stom, want die bbz was notabene ook van een cryotp. Eerst maar zorgen dat ik over drie weken alles geregeld heb qua prednisolon e.d.

Geplaatst

Dat snap ik, dat je er weinig vertrouwen in hebt. We houden goede moed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden