Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben weer thuis, BSM was iets dunner, maar niet het gewenste resultaat (van 17mm naar 15mm)(waar ik al bang voor was) Weer moet ik Cytotec gebruiken, 4 tabletten zondagavond inbrengen, en vrijdag terug voor controle. Dit keer bij mijn eigen gyn, die de 2 eerdere operaties heeft gedaan. Vind ik wel fijn eigenlijk.

Ook gaat de gyn die de curettage heeft gedaan mij komende week bellen voor een afspraak met haar, om het hele gebeuren te bespreken. Vind ik wel erg netjes moet ik zeggen.

Ik heb over dit alles erg gemengde gevoelens, en weet niet zo goed hoe ik me voel hieronder.

Geplaatst

he Guusje, balen zeg dat je bms niet veel dunner geworden is. zondag dus nu 4 tabletten erin. jeetje. wel een hoop.

inderdaad netjes dat de gyn je terugbelt, maar ja, je blijft wel zitten met je onduidelijke gevoel. Ik hoop dat jullie 'snel' verder kunnen met alles, het verwerken, het een plekje geven, herstellen en evt. verder kijken, of dit nu een volgende cryo-poging wordt of niet.luister naar jullie gevoel.

knuffel meid!!

Geplaatst

Guusje fijn dat er "iets" gebeurt maar balen dat het niet gaat zoals de bedoeling is....verdorie nog meer van die troep....de pijn die je voelde in je ug is dat vanwege de meds en het afstoten van het Bms? Gelukkig zie je je eigen arts en inderdaad netjes dat de prulgyn nog contact met je opneemt. Mocht je er geen zin in hebben gang over laten van maar kan me ook voorstellen dat jij je verhaal kwijt wil.

Fren, sorry had ik verkeerd begrepen.....iig vind ik het een prachtidee van die foto, ben erg benieuwd!?

Goh Miki wat heftig die info van het bloed, en dat jullie dat beiden hebben!wat ivfsh ook zei, fijn dat ze het goed in de gaten houden! Meid je gaat hard hè, bijna 18 weken alweer, bijna 20w echo!!

Hier net terug van een lange wandeling, jeetje wat een wind nog steeds , was lekker om er weer even uit te kunnen, afgelopen dagen nam ik Imke echt niet mee, nu ligt ze lekker in de maxicosi nog te slapen.

Ivfsh je vroeg hoe het met mij ging, op zich wel Goed hoor, ergens blij dat de feestdagen weer voorbij zijn, blijf ze moeilijk vinden. Nu weer een ritme vinden, met werken gaat het goed maar wat een overgang van ft naar 60 %! Om daar mijn draai in te vinden vergt meer dan ik dacht, merk dat ik hetzelfde probeerde doen in 3 dagen en dat gaat niet lukken! Alle perikelen op het werk, vertrek inkoper, is lastig maar merk dat ik er anders in sta, 3 jaar geleden kon ik daar dag en nacht mee bezig zijn zeg maar maar nu veel minder gelukkig!!

Inmiddels heeft mijn man ook alles op de rit om 1dag minder voor de baas te gaan werken en dat is super!

Geplaatst

Mik, tjee daar heb ik ook nog nooit van gehoord van die antistoffen. Komt dat nu dan door die bloedtransfusie? Maar gelukkig een hele kleine kans, dat scheelt.

Raba, wat een vieze vent gadverdamme. Ik had hem denk ik een mep verkocht of gezegd oprotten viespeuk. Gatsie moet er niet aan denken

Guusje, toch weer die rotpillen. Ik hoop dat je niet teveel kramp zal krijgen het is nu echt wel welletjes geweest !

Fren, ik vind het ook een heel leuk idee van dat schilderij. Hoe kom je erop

Caro, kijk dat zijn nou de complimenten die we willen horen! Wat zei je? Jij mag blijven?!

Babeth, als je iets heftigs in je leven meemaakt waarbij je een groot verlies lijdt, dan zal dat de feestdagen altijd overschaduwen in meer of mindere mate. Het blijft zwaar

Ivfsh, wat houdt dat strippen in????

Meiden, ik heb iets raars. Ik heb opeens geen trek meer in pasta?! Alles smaakt en ruikt raar

Geplaatst

Half italiaanse die normaal gesproken bijna dagelijks pasta eet. Heb nu al voor de tweede dag zuurkool met worst gegeten. ik MOEST dat gewoon hebben. Koffie hoef ik ook niet die geur alleen al. En m'n vriend ging vanmiddag uienhachee eten nou toen heb ik echt gezegd dat'tie dat nooit meer moet doen, die lucht!!!

Geplaatst

Hah Sen, als da niet zwange is ;-) ik wee nog dat ik j terugstuurde naar de winkel om ander brood te halen. Hij had precies gehaald wa ik altijd at, maat dat bliefde ik opeens niet meer hihi. Wat betreft medicatie, ide cryo is n eigen cyclus. Prikken doe ik op z'n vroegst in april weer. Maa de meeste spullen mogen wel een maand ofzo overtijd. Ik gebruik deca en menopur.

Raba wat een engerd. Zelf ook keer zoiets gehad en de vent liep mee naar de flat dus toen wist ie waar ik wonde, voelde zo onveilig, bah.

San, het lijkt me duidelijk dat je nog niet toe bent aan een definitieve beslissing, gelukkig hoeft dat ook nog niet. Laat het gewoon nog een tijdje bezinken, focus op je mannen, jullie huisje en je werk. misschien idd eens met de gyn over praten? De redenen die je tegenhouden kan hij misschien ontkrachten....

Miki dat is wel weer schrikken zeg, pff... Je wist dat je antistoffen had, maar dit zijn wel heftige gevolgen. Gelukkig lijkt het nog niet heel ernstig toch? Trek je het wel, deze onzekerheid nog weer? Ga anders met iemand praten hè meis, dit alles nu een plek geven is ook belangrijk voor de periode na de bevalling.

Caro ik ga zo foto's kijken, ben benieuwd!

Zelf helemaal gaat. Prutdag op werk, echt geen zin. Wel reactie van manager gehad, ze heeft het oordelend aan directeur en ze gaan het bekijken. Afwachten dus nog.

Voor wie geintereseerd is nog een artikel van zita west over belang van vitamine d, ook voor de zwangeren onder ons! http://www.zitawest.com/blog/pregnancy/vitamin-d/

Geplaatst

Hee meiden,

Sen, dat strippen is dat ze met 1 of 2 vingers de baarmoederhals ingaan en dan de vliezen losmaken van de baarmoeder. Ze draaien een dan een paar rondjes over het hoofdje. Het heeft bij mij wel een en ander losgemaakt. Het is allemaal aan het rommelen, ben slijmprop aan het verliezen (allemaal al gegeten, smakelijk dit hè :-)). Dus we zullen zien. Kan voor m'n gevoel nu alle kanten opgaan. Kan snel gaan, maar kan ook zomaar nog een week duren.

Henne: lekker weekend nu! Even geen werk! Hoop dat ze instemmen met je voorstel!

Babeth: lijkt me ook latsig hoor, terug van ft naar drie dagen. Toch echt een hele omslag.

En toen was ik heel veel kwijt van wat ik net heb gelezen.... Wens jullie allemaal een heel fijn weekend, ik kruip op de bank :-)

Geplaatst

Oh ja, natuurlijk. Guusje! Vervelend dat je weer Cyotec in moet nemen... Heb je er veel last van gehad vorige keer?

Extra knuffel voor jou!

Geplaatst

Nee, daarom moet het nog een keer, al heb ik vandaag wel enorme pijn in mijn onderrug. Ik weet af en toe niet hoe ik moet zitten.....

Oh ja, natuurlijk. Guusje! Vervelend dat je weer Cyotec in moet nemen... Heb je er veel last van gehad vorige keer?

Extra knuffel voor jou!

Geplaatst

Voor jou spannend IVFSH, ik denk dat het er sneller is dan we denken ;-)

Toi toi toi

Geplaatst

Guusje wat erg, weer meer troep gebruiken en deze keer wel met het gewenste resultaat.

Ivfsh ik heb vannacht ook nog dat strippen opgezocht, wilde het nu toch eens weten. Maar best spannend allemaal hoor, je klinkt erg nuchter.

Miki even schrikken maar jullie blijven goed onder controle en hopen dat het meevalt. Maar na de lange weg die bewandelt is niet leuk.

Babeth jij ook weer blij dat de feestdagen voorbij zijn, jammer dat het voor vele van ons een bijsmaak heeft.

Blij dat het weekend is... Wel werken maar geen zeikmensen om me heen....hoop ik.

Geplaatst

IVF, spannend! Catootje wordt waarsch de eerste 2012 forum baby!

Guus, balen meis. Maar idd wel netjes dat de arts zelf nog contact met je opneemt.

Mik, dat was even schrikken vandaag, maar wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden!

Hier is de verkoudheid in alle hevigheid losgebarsten: loopneus (al serieus een complete doos tissues gebruikt vandaag) tranende ogen en een 'vol' hoofd. Lig dus in bed in de hoop dat ik een beetje slaap. De gebruikelijke paardenmiddelen mag ik niet nemen, dus zal t uit moeten zingen. Heb verse bouillon getrokken voor morgen en vitamientjes op de fruitschaal. We wachten t maar af.

Weltrusten!

Geplaatst

Beterschap Fren!

Henne ben jij uitgesnotterd in de tussentijd en J was ook ziek las ik?

Ursela leuke babykamer, altijd leuk om foto's te zien.

Caro jij had ook iets geplaatst

Bedenk ik me net, daar ook nog even kijken.

Geplaatst

Ivfsh, spannend zeg!! Ben ergbenieuwd wanneer jullie jullie kleine wonder in de armen kunnen sluiten.. (ik denk morgen ;-)) succes met de bevalling!

Guusje, meer dan vervelend dat t allemaal ook nog eens anders verloopt dan "normaal" zou zijn... Heel veel sterkte!

Fren, beterschap! Hopelijk ben je gauw weer vt snotteren verlost.

Sen, hihi, die zuurkool die je MOEST eten! :-)

Verder ben ik t even kwijt..., sorry! Ga zo wel even teug lezen

Geplaatst

Raba wat een rare man zeg, niet leuk zoiets.

S€N maandag weer een echo dat is wel fijn tijdens de intake dn anders vraag je wekelijks een echo, als ze je achtergrond weten zullen ze het wel begrijpen.

Geplaatst

Hee meiden,

Net Nederlandse tv zitten kijken via uitzending gemist. Erg leuk programma: Metropolis, gister uitgezonden en gaat over gebruiken wereldwijd na de geboorte van een baby. Echt leuk en interessant programma, zeker niet alleen voor aanstaande moeders en ik denk ook niet vervelend om te zien voor de lieverds hier die helaas niet in het rijtje 'zwanger' of ''moeder' staan.

X

Geplaatst

Thanks ivfsh! We wachtwn rustig af maar zijn reuze benieuwd hoe je het maakt:-) wensen je vooral veel liefde, gezondheid en geluk en voorspoed toe! Ga zeker kijkwn!

Hier een beetje winterdip, veel doen vooe werk, weinig crea mogelihkheden nu, veel leeswerk wat saai is, voor cursus werk.

Wel heel verrassend is dat manlief nu heeft aangegeven toch pleegzorg cursus te willen gaan doen, kleine stap om te zien of het misschien iets voor ons is. Probeer me niet teveel te gaan verheugen, maar in kleine stapjes te denken... toch blij mee!

Veel liefs, raba wat n verhaal!!!

Guusje jij veel sterkte. Hoop dat je langzaam beetje vertrouwen krijgt dat je lichaam dit kan verwerken, knuffel, er wordt veel aan je gedacht en kracht toegewenst xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden