Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meisjes, even een knuffel voor iedereen...

Zit met een vol hoofd en oor- en keelpijn op mn werk. Nauwelijks geslapen daardoor, dus superbrak.

Later meer...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

henne begrijpelijk!!! maar we proberen gewoon positief te blijven en deze cryo gaat m gewoon worden!

Beterschap voor J! Hoop niet dat ie ziek wordt!

Guusje, laten we hopen dat het niet erger wordt. Heb zelf geen ervaring met cytotec, behalve toen bij de tweede hsg, maar niet veel ervan gemerkt, behalve dan dat de hsg die keer al binnen 10 minuten was gepiept.

Mag geloof ik van geluk spreken dat het bij mij bij de curretage allemaal goed is gegaan en dat ik daarna geen last meer heb gehad.

heb het vanochtend aan mijn baas verteld en ook al aangekondigd dat ik in de spuitweken halve dagen wil gaan werken en vanaf de punctie dan helemaal vrij...dat was geen probleem. ik moest maar met een voorstelletje komen en dan konden we het bespreken. grote kans dat ie gaat zeggen dat ik thuis mag werken halve dagen ofzo...wat dat betreft heb ik het echt getroffen. Zei hem ook nog dat ik het reuze eng vind allemaal, maar daar heeft ie dan niet zo'n boodschap aan, hahahaha, dat is weer te persoonlijk zeg maar.

Geplaatst

Gatver Fren, hoop dat het niet doorzet. Denk aan jezelf he?

Tool, wat fijn dat je baas meewerkt als je weer gaat beginnen, dat geeft al veel rust.

Geplaatst

grmbl, hier erachter gekomen dat onze brief voor het opzeggen van het foonabonnement van mijn vriend nooit is aangekomen. hebben het verkeerde adres doorgekregen, lekker makkelijk. nu moet ie dus zelf bellen vanmiddag en dan wordt het abonnement alsnog per 4-2 stopgezet (1 maand opzegtermijn), ja lekker...worden dus nog gewoon 2 maanden extra onkosten gemaakt terwijl we de foon helemaal niet meer gebruiken. zucht...

Fren, beterschap!!! Hoop niet dat het doorzet!!!

Geplaatst

@Guusje, heel veel sterkte de komende tijd. Het zit jou ook niet mee. Kan het niet zo zijn dat het bloed wat in je buik gezien is, hetzelfde is als het bloed wat tijdens de menstruatie in je buik terecht komt (lees de endometrioseklachten)? Ik hoop echt dat je lichamelijk dit zo snel mogelijk achter je kan laten. Geestelijk heb je langer de tijd nodig hoor, neem die ook. Ook sterkte voor je vriend/man, want ook dit is voor hem natuurlijk waardeloos. Laat hij je maar goed verzorgen, dat is iets wat ie heel goed voor jou kan doen!

@Sen, gefeliciteerd met de zwangerschap. Probeer vertrouwen te hebben in de kleine in je buik, meer kan je niet doen. Natuurlijk makkelijk praten, zal eerlijk zijn hier hadden we pas echt meer vertrouwen na de 20 weken echo. En ja je leeft van echo naar echo, heel herkenbaar.

@Syl, ik wens jou vanavond echt een fantastische slaapnacht toe, waarin je geen storm/hond uitlaten/ piekermomenten ed tegen komt.

@Fren, beterschap. Hoop dat je snel van je verkoudheid af bent. En indien nodig, eerder stoppen met werken hoor! Je moet voldoende reserves hebben voor de bevalling en daarna. Werken komt daarna wel weer. Jij en de kleine gaan nu even voor!

@Ivfsh, wat klink jij nog "fit" zo in de laatste loodjes van de zwangerschap. Super om te lezen. Hoop dat je binnenkort je kleine catootje in je armen kan sluiten en dan gaat het echte werk gebeuren. Want wennen zal het zijn hoor, maar ook prachtig! Wel mooi dat jullie een Iers meisje of jongetje krijgen. Al ben ik heel benieuwd naar de naam, of jullie een oerhollandse naam gaan geven die in Ierland niet is uit te spreken of een internationale naam (dat laatste verwacht ik wel, gezien jullie buitenlandavonturen). Is het een bewuste keus om niet in NL te bevallen, maar gewoon in het land waar je nu woont?

@Witje, jullie hebben een belangrijke keus gemaakt. Uit ervaring (geen broers of zussen) weet ik dat je ook heel gelukkig opgroeit. Mijn ouders vonden het prima dat er vriendjes/vriendinnen mee gingen op vakantie of dagjes weg, waardoor het erg gezellig was. Moet je altijd nog afwachten met je eigen broer of zus...

Hier mijn verjaardag al borstvoedend ingeluid, is ook eens wat anders. De "kleine" meid heeft nog niet gezongen, maar een mooie lach heb ik toch binnen.

Zo ga nu taart eten en even genieten van de rust.

Geplaatst

Dublin, daar zat ik later ook aan te denken, dat er weer endometriose is. Dat ga ik morgen zeker aangeven. Ook omdat ze mijn eierstok niet kon vinden vond ik zo raar. Ze zag wel iets, maar met zwarte vlekken, het was erg onduidelijk of dit nou de eierstok was of niet. Morgen weer echo, dan hoop ik meer te weten. Desnoods vraag ik of er nog een arts bij kan komen, het liefst mijn gyn die mij toen geeft geopereerd.

Geplaatst

Ben je vandaag jarig? Nou, dan van harte gefeliciteerd, en een fijne dag.

Geplaatst

gefeliciteerd Dublin!!!

Jeetje Guusje..... Wat ellendig allemaal.. Dikke knuffel..

Gisteren nog even een filmpje van Sanne gemaakt...

Fren, niet ziek worden hoor....

Ivfsh, hoe gaat het met je kraamzorg lijstje?

Verder heb ik even geen idee meer, beetje slaaphoofd....

Iedereen een hele fijne en mooie dag..

Geplaatst

Dublin gefeliciteerd met je verhaardag, weer eens wat anders bv geven ipv taart :-)

Leuk dat je nog meeschrijft trouwens.

Reageer later meer.

Geplaatst

Dublin, gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Guus, fijn dat je geen last hebt. Misschien is het weefsel er allemaal al uit gekomen? (zeg ik hoopvol ;-)

Simba, schattig!

Meiden, het slapen in onze 'baby'kamer is niet pijnlijk hoor. Het is meer dat ik er even bewust over aan het nadenken was. Voorlopig is het pleegzorg gebeuren nog even op een laag pitje. Manlief moet nog erg aan het idee wennen. Weet ook nog niet zeker of hij het wel ziet zitten. Hij is altijd van de negatieve dingen zien en ik altijd van het positieve (en problemen zijn er om op te lossen). We zien het wel. Het is voor nu ook wel goed zo. Bij mij gaat het in vlagen. Soms wil ik heel actief het pleegzorgtraject in en dan vind ik het eigenlijk wel fijn zo. We gaan het wel zien. Nu eerst het huis helemaal af maken. Daarna zien we wel weer verder.

Geplaatst

Dublin, gefeliciteerd met je verjaardag!!! en al een mooi geschenkje gekregen: een lach van jullie meissie!!

ik wil hier thuis werken aan het tijdschrijfsysteem, maar op de een of andere manier worden niet alle gegevens geladen. alsof ie t niet voor elkaar krijgt, onze laptop, terwijl dit vorig jaar (wat klinkt dat ver weg) of een paar weken geleden wel nog ging...vind het maar vreemd...morgen maar eens contact zoeken met de beheerder.

fren, beterschap! hoop niet dat je ziek wordt.

ik heb verder geen zin meer om te werken, ga me storten op de releaseweek van volgende week...moet ik nog alles voor leren...

laterzzzz!!!

Geplaatst

Dublin gefeliciteerd!

En Fren beterschap. Het 'heerst'....vind dat altijd zo'n vreselijke uitspraak want er 'heerst' altijd wel wat, maar ik zie nu echt alleen maar snotterige mensen. Wel aan jezelf denken he, wat niet gaat dat gaat niet. Je kunt vlak voor je verlof net zo goed gewoon ziek worden als 'normaal'.

Ik heb net een mail aan mijn manager gestuurd over die verlofregeling die ik graag wil. We zouden daar in april naar kijken als mijn contract verlengd moet worden, maar ik wil het eigenlijk toch wel graag met ingang van januari. Het kost me netto wel geld, maar ik denk dat het moet kunnen en het zou me zoveel meer rust geven. En het is ook wel interessant om te zien wat ze zeggen. Ik heb natuurlijk in tegenstelling tot twee junioren geen vervroegde contractverlenging gekregen. Ik vermoed omdat ze dat geld kost (salarisverhoging). Deze regeling zou ze geld opleveren en mij toch iets bieden wat me aan ze bindt. Logischerwijs zou je dus verwachten dat ze het toekennen. Maar tegelijk denk ik dat ze meer verlofuren niet nodig vinden. Ik zou dan een uitzondering zijn en stel dat meer mensen het willen. Terwijl de meeste van mijn collega's al moeite hebben om die vijf weken op te maken, dus laat staan dat ze er meer willen! Maar goed, it's out of my hands....voor nu tenminste. Dus ik ga lekker met een boek op de bank liggen en genieten van het restje van mijn vrije dag.

Geplaatst

hee meiden,

Henne: goed dat je de mail hebt verstuurd. Ben benieuwd hoe ze reageren, zou geen probleem moeten zijn lijkt me, maar je weet inderdaad maar nooit. Hoop dat het gaat lukken. In elk geval echt goede actie dat je dat probeert te regelen! Geniet lekker van je vrije dag!

Dublin: gefeliciteerd met je verjaardag! Bijzonder de eerste verjaardag als moeder! Het was voor ons inderdaad niet ter discussie waar ik zou bevallen. Gezondheidszorg is goed in Ierland, we wonen hier, dus ook hier bevallen. Als ik in NL zou willen bevallen zou dat ook inhouden dat ik vanaf 35 weken al in NL zou moeten zijn. Dus helemaal prima om hier te zijn! Ik voel me trouwens ook best nog heel fit, voel me wel ook heel zwanger nu natuurlijk, het gaat allemaal wat minder snel, maar het is echt nog prima.

Simba: ik ben echt blij dat ik dat topic heb geopend over beste tips: echt wel super handig! heb er veel aan, soms zijn het de kleine dingen die het net wat makkelijker maken.

Tool: lekker je nieuwe routine oefenen: veel leuker dan tijdschrijfsystemen :-) Wel balen van dat telefoon abonnement trouwens... grrrr.

Guusje: hoe is het verder gegaan vandaag???

Meiden, ik ga zo ff voor mijn controle, eens benieuwd hoe alles ervoor staat. Denk dat ik volgende week weer braaf terug mag komen :-)

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

ivfsh, goede controle gehad?

henne, hoop dat het lukt met je werk

Fren, beterschap en rustig aan doen. Denk aan jezelf

Dublin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag

ik ga zo de film 2012 kijken, schijnt goed te zijn.... misschien tot later

Geplaatst

IVF, is t goed gegaan?

Dublin, van harte.

Henne, voel je je beter?

Hier klaar voor wie is de mol!!

Oja, financieel voorstel van m'n baas ontvangen, valt niet tegen...

Geplaatst

Zo, lekker uit eten geweest. Gezellig en bijzonder. Restaurant heet moeders en hangt vol met foto's van moeders, mag je je eigen ook tussen zetten. Oud hollands voer, erg smaakvol gebracht. Klap op de vuurpijl was dat ik een kadotje kreeg. Jullie raden het al: sokjes (alleen roze :-)) Toen wel ff tranen hoor!

Dublin was de taart lekker? Van harte!

Ivfsh, geduldig wachten maar weer. :)

Fren en Henne wat beter? Beiden in onderhandelin met bazen. Hoop dat gunstig uitpakt!

En Henne, spannend weer uitzicht op starten. Niet te ver vooruit kijken maar. First things first.

Ursula knusse kamer, super behang!

Sen, al een nieuwe echo date? Ik leefde ook zo van de 1 naar de ander. Zal voor jou wel helemaal gelden. Bloeden al wat minder?

Guusje, ik blijf je zo sterk vinden. Veel bewondering voor. Had jullie zo graag anders gegund!

Tool, fijn dat baas zo begripvol is (met grenzen :-)).

Syl, hoe is met Kyala? Hier 2 oude kat bessies, nu beide aan de meds. Zo sneu, dan maar extra lekker voer erin.

Babeth, hoe is het met jou en jullie?

Caro, trek jij het nog een beetje? Niet meer zwemmen denk ik?

Witje, Kaartje, emoties en verbouwen.. gaan vaak hand in hand. Heftig, maar ook helend ofzo.

Wie had Sab ook al weer gemaild? Ook wel benieuwd hoe het is.

Knuffel4all!

Geplaatst

Hee meiden,

Weer goede controle gehad. Goed gekeken naar hartje, navelstreng, vruchtwater en alles doet t nog prima. Bij mij ook alles goed, bloeddruk prima, urine schoon. Wel ook een sweep gekregen (weet niet hoe dat in t Nederlands heet, strippen misschien?). Was erg ongemakkelijk, maar nu een paar uurtjes later zijn de krampen wel weer weggetrokken. Volgende week donderdag weer terug.

Spannend hoor!

Liefs voor jullie allemaal!

Geplaatst

Nog even op de valreep; dublin, gefeliciteerd!

Leef erg mee metde perikelen hier, maar even geen woorden voor de goede reactie,

Vnavond daarom gewoon een knuffel voor iedereen xxx eef

Geplaatst

Mik, moeders is inderdaad erg leuk! Vind t zo leuk dat niets bij elkaar past: stoelen, servies, bestek, ti's van alles wat. Attent ook, een cadeautje! En roze sokken kunnen heel hip zijn bij een man ;-)

Ik snotter vrolijk door, maar t zet niet echt door gelukkig. Morgen weer controle en net geboortekaartje definitief gemaakt. Ook heel leuk: idee van vin: van de foto van kindeke als 8-cellig wonder die ik destijds van de site vh zh geplukt heb, laten we een Warhol achtig vierluik maken op linnen voor de babykamer. Supercool!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden