Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Otjes,

Bedoel je de laatste keer echt de laatste TP? Dus als je er 1 laat terugplaatsen en dat lukt niet, dat je die andere dan niet meer doet? Of nog eventueel wel 2x een TP? In het eerste geval zou ik ze allebei terug laten plaatsen, in het tweede geval 1 tegelijk...

Succes met beslissen en alvast fijne vakantie!

Geplaatst

Hmmm, het dilemma tussen 1x2 of 2x1.... Altijd lastig. Wij hebben altijd twee per keer gedaan met herindeel dat de kans op zwangerschap dan toch wat groter is. Liever minder vaak een grotere kans, dan vaker een kleinere kans, maar dat is nog best lastig redeneren. Je gevoel zegt als snel liever vaker kans. Maar een keer 15% kans is ech meer dan twee keer 10%... Maar ja, als je twee tegelijk doet en het lukt niet, dan is het wel meteen over. Maar persoonlijk zou dus voor een tp van twee gaan. En toch eerst vakantie dus?

Geplaatst

Lastig hoor otjes, ik heb zelf geen cryo's gehad, en hebben er altijd 2 teruggeplaatst gekregen, en 1 x 3.

Als de eerste ontdooiing goed gaat, wat doen jullie dan met het tweede rietje? Stel het gas niet goed, kan het tweede rietje dan ook meteen ontdooit worden of moet je dan een cyclus wachten. En dan dat het de laatste keer is. Moeilijk besluit.

Wat zegt jullie gyn? En wat zgt je vriend of man? 2 x 1 is mss de optie waar jullie kansen het meest verspreid zijn. Lastig lastig lastig.

Sterkte met het maken van een beslissing!

Wie weet komt het antwoord in jullie vakantie! Geniet er in elk geval van!

Hier teug van de auto halen, dadelijk nog even naar schoonma en dan vanavond naar de film. Prometheus. Ben benieuwd. Wordt eigen als de voorloper van Alien.

Geplaatst

Iemand enig idee waar ongeveer het lijstje staat?? Ik wil wel gaan zoeken, maar meestal herinner ik me de laatste aanpassing wel en nu niet... Dus als iemand het nog weet :-)

Geplaatst

Wat een rust hier!

Even een dilemma:had vrijdag bedacht om maandag nog een keer te testen (heb er nog eentje) maar twijfel nu erg. Als die test niet heel veel donkerder is, schiet ik natuurlijk gelijk weer in de paniek. En ik zal toch af moeten wachten tot de echo vrijdag (of hopelijk donderdag). Aan de andere kant kan een duidelijke test me wel weer rustiger maken.... Lastig... denk zelf dat ik het beter niet kan doen.

Geplaatst

Een iniemini druppeltje wat vaag gekleurd was. Verder niks. Vertrouw het nog voor geen meter haha, bang dat het elk moment los kan barsten. Snap echt niet meer waarom ik zo onzeker ben, vandaag zoveel misselijk geweest, steken door m'n borsten, moe... Maar goed. Niet testen dus en op naar die echo.

Dank en weltrusten!

Geplaatst

Sen ik kon vanuit het raam de tennisbaan en molen zien, was dus nog dichter bij dan de poeluk.

Henne niet testen, hoe dan ook je moet toch de echo maar afwachten en ja je weet dat testen niet altijd donker( der) worden!!!!!!

Welterusten dames!

Geplaatst

Henne inderdaad niet testen!!!!! ik zou zeggen Grow with the positive flow , die test bewaren voor de cryos ;-)

hier even snel achter de pc, vanmiddag bij wat buren verderop geweest, zij hadden een soort van baby/kennismakingsborrel, was erg gezellig, vanavond sushi gehaald enwat gerommeld, jippieee morgen weer werken -(

Geplaatst

Henne, ik stem ook voor niet testen! Wilde ook even weten of je nog wat gekleurds had gezien,maar gelukkig maar een druppeltje.

Film was goed, spannend, zaten beiden in de film, hihihihihi

Geplaatst

Meiske hier ook weer werken. Maar ik hoef maar anderhalve dag en dan weer 3 vrij heerlijk. Wat een vrije tijd ga ik straks hebben zeg als ik maar 24 uur ga werken. Als ik dan eens mazzel heb dan plannen ze me wel eens een weekje vrij!!! Hoe bedoel je ik heb het slecht ;)) Ben erg blij dat ik de luxe heb dat ik ouderschapsverlof kan veroorloven. Ik bedoel het teruggaan in salaris. we zullen er echt wel dingen voor moeten laten, maar dat heb ik er graag voor over.

Henne is dat vuurtje er nog steeds??? Lekker laten vlammen hoor. Nog een paar daagjes en oh wat spannend..

Tool fijn dat jullie beiden zo in de film zaten. Heerlijk he, even helemaal in wat anders zitten met je hoofd.

Geplaatst

Inderdaad san, het is zeker fijn dat je in uren terugkan, hier ook, zit op 24 en vind dat ook wel genoeg, en deze week zelfs alleen vandaag en morgen, schoonmoeder heeft een dagje verlof gevraagd ;-)

Guusje hoe gaat het met je?

Henne op naar een test- en druppelvrije dag!

Dames, fijne dg allemaal! X

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Even kort want al weer op kantoor... Ik lees met jullie mee maar kom er niet aan toe te reageren op dit moment. Deze periode is er één van beladen data: 1 juni 2007 was de dag van een positieve test van Daan*, vandaag is het 2 jaar geleden dat het zo onverwacht helemaal mis ging met de zwangerschap van Féline*, a.s vrijdag is het haar jaardag. Tel daarbij op dat manlief voor een paar dagen in Ierland zit, ik mijn menstruatie voel komen en dus ga starten met (de laatste??) IVF, het verdriet om schoonvader... Beetje veel dus. Ik mis mijn positieve instelling en vraag me vooral af waarom ik mezelf blijf kwellen door zo te verlangen naar een kleintje;-(( Sandra, jij omschreef het een aantal pagina's geleden zo treffend: telkens die hoop en dan weer naar beneden donderen.

Nu aan het werk, hoop dat dat wat afleidt vandaag. Lieve meiden, ik wens jullie alleen een fijne dag en weet dat ik aan jullie denk en met jullie meeleef...

Dikke X

Geplaatst

Mogge! Niet getest. Geen behoefte aan ook. Ben zo misselijk dat ik me afvraag waarom ik in vredesnaam nog twijfel. Erg vervelend is wel dat mn prikkelbare darm ook opspeelt en dat ik inmiddels als bijwerking van de prednisolon een hongergevoel heb. Ik wil dus eten omdat mn buik leeg voelt, wil niet eten omdat alles me tegenstaat en als ik eet krijg ik kramp. Maar goed, ik zal niet klagen hihi, moet nog twee maanden zo voort. Hoewel ik de prednisolon wel iets af ga bouwen weer (terug naar 15mg) dus hopelijk gaat dat hongergevoel dan iets weg.

Guus hoe is het met jou? Nog een beetje relaxed of begint de spanning alweer te komen?

Wen, ben jij weer wat bijgekomen van de teleurstelling?

San lekker dat je terug gaat naar 24 uur werken. Veel genieten van jullie vrolijke brokkenpiloot.

Ivfsh, moet ik donderdag nog oppassen? :-)

Geplaatst

Lieve lieve Ceeke, heel erg veel sterkte deze komende dagen. Laat dat positieve maar even varen, dat hoef je niet altijd te zijn. Je mag ook gewoon boos, bang en verdrietig zijn. En weet dat wij er voor je zijn, zeker ook nu je alleen thuis bent. Wou dat ik iets voor je kon doen... meer dan een digitale knuffel. Denk aan je. Dikke kus.

Geplaatst

Dit is denk ik de laatste versie.... Durf mezelf toch nog niet bij zwanger te zetten, eerst de echo afwachten.

Wen en Guusje ik heb jullie wel verplaatst, maar weet geen data. San, wil jij nog iets toevoegen....wilde jouw behandeling voor een brusje ook niet zomaar deleten...

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5) Thuistest overduidelijk negatief.....:(

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, positief getest, 8 juni eerste echo uitsluiten bbz

Guusje:

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5) Thuistest overduidelijk negatief.....:(

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, positief getest, 8 juni eerste echo uitsluiten bbz

Guusje: 1 juni TP 3 embryo's, 11 of 12 juni bloedtest

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Lieve Ceeke,

Even een hele dikke knuffel voor jou. Ik leef intens met je mee -x-

Geplaatst

Hier gaat het trouwens nog steeds ontspannen (tot zekere hoogte) Op de een of andere manier ben ik enorm positief, het voelt zo goed! Heel fijn, maar aan de andere kant ook een beetje gevaarlijk. Het lijkt wel of ik iets voel in mijn baarmoeder, maar of het echt is, of verbeelding weet ik niet. De innesteling zou nu ongeveer moeten gaan beginnen.

Geplaatst

Spannend Guusje. En je weet wat we telkens zeggen: de klap komt toch wel. Dus als jij je lekker relaxed en positief voelt, geniet daar dan nu van!! (hoor wie het zegt ahem, maar tijdens de wachtweken ging dat trouwens wel)

Echo kan hier niet verzet worden naar donderdag helaas. Dagje langer in spanning. J had gebeld en meldde nog even dat ze wel gelijk vroeg hoe het met me ging. Schatjes zijn het toch ook in Vb. Vandaag wel weer wat bang voor bloedverlies. Gisteren was het helemaal niks, vandaag wat beige prut. Ja die bolletjes zooi moet er toch uit natuurlijk. Ga naar fysio, kijken of ik wat kan bewegen.

Geplaatst

San, ik las het nieuws van de zwangerschap van roossie en moest meteen aan jou denken. Lijkt me dat zoiets hard aan kan komen. Sterkte.

Ceeke, als je jouw eigen stukje terugleest is het ook erg veel wat deze dagen overschaduwd. Ik hoop dat je misschien wat afleiding kan krijgen of juist steun om samen met anderen feline en daan te gedenken?

Hoe gaat het met je pols fren? Leuke foto's! Vooral die van de luierskift op de achterbank.

Esther, moest ene beetje lachen om je stukje, haha, zwangerschapshormonen. Het komt allemaal goed meis! Je zult zien, g heeft vast geen herkansingen nodig. En je hebt een groot netwerk om je anders eventueel te helpen de laatste loodjes van je zwangerschap.

Tool, ik heb ook zin in de film, recensies gelezen, is de verhaallijn belabberd of viel dat mee?

Gisteren verjaardagsfeestje gevierd. Was erg geslaagd. Ik had enkel gezonde hapjes gemaakt, was daar een beetje onzeker over maar het viel erg goed gelukkig. Merel en storm krijgen alleen sporadisch suiker, doordat het bv door jam zit of ander eten. Maar geen taart, ijs, gewone koekjes, etc. Wel heel veel fruit, zelfgemaakte ijsjes, zelfgemaakte jam van bv verse aardbeien, etc. Maar als we op bezoek zijn en ze krijgt daar een koekje aangeboden of een lefse dan mag ze dat hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden