Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje ik kan me zo voorstellen dat het zo dubbel zal zijn...het is gewoon wel of niet over een paar dagen met alles wat daarop volgt. Heel pittig voor jullie! Logisch dat je in een flow zit waarin je in jouw wereldje en coconnetje zit...!

Meid wat hoop ik voor je dat het goed zit!

Otjes wij gaan pas in juli op vakantie maar manlief en ik zijn het er nog niet helemaal over eens wat we gaan doen...kamperen in zuidfrankrijk of onszelf verwennen en lekker in een appartement/b&b oid

Jullie vakantie klinkt fijn!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt ook goed EDR. Frankrijk daar is het weer ook goed in Juli toch? Weet je al welke omgeving of beslis je last-minute?

Wij gaan voor de vierde keer (niet achter elkaar) naar hetzelfde resort in Egypte. We zijn verslaafd aan duiken in warm water. Mijn mam gaat mee en opoerde zelf om onze duikspullen mee te nemen. Gaan we als de kleine meid slaapt en wil zij een oogje in het zeil houden als we weg zijn. Het rif ligt voor de deur en duikschool op het resort. Zin an.

Geplaatst

Wil graag naar middellandse zee maar heb een hekel aan grote campings. ben druk aan het zoeken maar valt niet mee....

Hoop gerard nog warm te maken voor een verwen vakantie...

Geplaatst

Hoi meiden, even online, Es', heel veel plezier morgen met de echo!!

Henne het gaat goed meid!!

Ben het allemaal al weer kwijt...

Pff straks gehoord dat de ex van mijn vriendin, vader vàn haar zoon van 15 Is overleden, hij bleek hersenvliesontsteking te hebben zonder dat hij het wist, is in epileptische toestand gevonden en na enkele dagen zkh overleden, 41 jaar, mijn hemel! Ben er echt stuk n, zo erg om zo plotseling en zo jong een ouder te verliezen....

Geplaatst

Jeetje Babeth, wat heftig. Sterkte.

Es, veel plezier morgen bij de echo.

Henne, aan het aftellen tot de eerste echo. Nog maar een paar dagen meis.

Volgens mij is drie uur voor de bbq voor iedereen wel ok. Stuur jij de mail dan rond?

Sen, al wat gehoord van je manager? Blijf het bizar vinden hoe het op jouw werk gaat.

Ruby, schot in de badkamer. Fijn denk ik om nu echt actie te kunnen ondernemen?

Geplaatst

Ik lees en leef steeds mee, maar even niet zoveel te melden. Collega is op vakantie, dus deze week vier lange dagen werken en vandaag op mijn vrije dag nog naar nascholing geweest. Energieniveau gaat gelukkig goed, maar vandaag wel weer moe. Ook te onrustig in mijn hoofd door heleboel dingen die nog gedaan moeten worden. Moet nodig administratie bijwerken van de praktijk, maar als het de hele dag druk is lukt dat dus niet. Hele week druk werkschema, maar hoop toch deze week daar wel tijd voor te hebben tussendoor. Zit me anders steeds in de weg. Voor één juli ook boekhouding van 2011 inleveren bij boekhouder en daar moet ik ook nog wel wat dingen voor opzoeken. Thuis ook nog een hoop uit te zoeken en op te ruimen. Zolder is een grote berg troep en na ruim zes jaar hier wonen begint dat me enorm te irriteren. Wil daar eigenlijk aan mijn bureau lekker thuis ook administratie kunnen doen. Door bbz is alles overal gewoon nog meer blijven liggen, dus nu thuis en op werk teveel te doen. Het ergste is dat ik me er vooral thuis nog niet goed toe kan zetten om rigoureus op te ruimen. Zal binnenkort toch moeten, want nu blijft het voor onrust zorgen in mijn lijf. Zucht...

Nu lekker slapen en dan morgen hopelijk productieve dag op het werk. Welterusten allemaal!

Geplaatst

goedemorgen, ik heb momenteel ook weinig te melden. Vind vele dingen nu heel confronterend en dat irriteerd me, dat ik dat ik daar van streek van raak. Weet dat het allemaal bij het verwerken hoort, maar voel me zo negatief. Wil van dat vervelende gevoel af. Ben ook zo ontzettend moe, terwijl alle bloeduitslagen wijzen op een heel gezond lijf. Ok beetje overgewicht, maar ach dat mag de pret niet drukken.

Vandaar dat ik ook weinig reageer. Ok ik lees en leef met jullie mee.

Es geniet van je echo vandaag!!!!

Henne nog een paar daagjes.

Guusje toi toi toi deze ww, die zo slopend zijn.

Wen trek jij het allemaal een beetje???

Tool ook van alles gaande in je hoofdje.

Kaartje onrust door rommel ken ik heel goed, is hier in huis ook nog steeds. Hopelijk vind je de tijd om te ruimen en weer lucht in je hoofd te krijgen.

Nu weet ik het al weer niet meer, mijn harde schijf slaat weinig op, concentratie is tot vriespunt gedaald en heb werkelijk nergens zin in. Ja op de bank liggen en kijken hoe R over de grond kruipt. Zal allemaal wel weer beter worden met de tijd. vooral mijn sjacho gevoel vind ik storend voor mijn omgeving.

Geplaatst

Kaartje het is inderdaad heel heftig, een jongen van bijna 16, moeilijk met uiten van emoties, volop in de pubertijd....heb met ze te doen, aanbond ga ik er naartoe, met het lood in mijn schoenen!

Henne nog 2 nachtjes slapen!

Kaartje volop plannen voor thuis, lekker, ook lijkt het me fijn als je straks de saaie admi thuis kan doen.

Oh ja belastingdienst, Kwam gisteren post, moeten bij elkaar vierduizend euries terugbetalen!? Sapte er niets van totdat ik zag dat de inkomsten van mijn man niet meegenomen waren? Stonden wel in de digi aangifte, maar à bellen blijkt dat mijn man in de bocht is geweest met de zakelijke aangifte 2011 en daar een foutje gemaakt heeft.....gelukkig ben ik hormonaal in balans momenteel....

Geplaatst
toch gek...ik zie geen foto's van jou Tool!!!
Vreemd, heb mezelf nu geragd en ze staan nu in een map 'foto's van jou' , kun je ze nu wel zien?Zal anders ook een aparte map aanmaken.
Geplaatst

Oh Babeth 4 duizend euries betalen door foutje??? Ik heb wel eens een aanslag van 80 duizend gulden betalen gehad hihi. Ook foutje geweest hihi.

Wij kregen een lekker bedragje terug en hebben dat in mei al gehad, is al op ook. We zitten nu te wachten op offertes die we aangevraagt hebben voor de beton/hout schutting te laten zetten om de achtertuin. Wil en omheining zodat mijn fiets veilig staat en de kat ook weer eens een frisse neus kan halen, hoeven we haar niet meer zo in de gaten te houden als we de achterdeur open doen.

Bah zo'n jonge man nog. En wat triest voor die jongen. Sterkte vanavond...

Geplaatst

Mogge meiden, idd Babeth nog twee daagjes en twee nachtjes...ik probeer afleiding te vinden. Moeilijk.

Wat stom van die aangifte, gelukkig is het een foutje en niet de echte uitkomst. En wat afschuwelijk zeg, 16 jaar en je vader verliezen. En dan ook aan zoiets als dit...als ze het geweten hadden. Brrr...

Kaartje en San wat herkenbaar: rommel in huis is geen rust in je hoofd. Ik probeer het nu te negeren zo van 'dat komt na die eerste drie maanden wel weer' maar als ik dan en herhaalrecept kwijt ben, een rekening vergeet te betalen en de dooie vliegen in de vensterbank zie liggen.... het is dat ik écht te moe ben.

Sandra zou het een idee zijn om een keer met iemand te gaan praten? Misschien gewoon je huisarts, of een afsluitend gesprek met de gyn? Het boek kinderwens moeten sluiten is hoe dan ook ingrijpend en emotioneel, of je nu wel of niet een prachtig mannetje rond hebt kruipen. Ik denk dat het heel logisch is dat je moe en 'op' bent. Al die jaren van spanning, hoop en teleurstelling eisen zijn tol. Het is niet zo dat je nu kunt zeggen 'jammer dan' en vrolijk fluitend en fit overgaat tot de orde van de dag. Blijf er niet mee tobben meis, laat iemand je helpen.

Verder ben ik het dan ook vrolijk kwijt....mag ik het al op hormonen schuiven? Vandaag vijf weekjes...het is nog nauwelijks iets, maar toch een mijlpaal. Zo als de misselijkheid gezakt is maar even bloed prikken en wat boodschappen doen. En dan als ik puf heb toch die dooie vliegen maar even uit de vensterbank vegen ;-)

Guusje hang in there!

Geplaatst

Babath, wat heftig zeg! Vreselijk, zo jong. Sterkte!

Kaartje, drukke week dus, toi toi toi.

Otjes, Heeeeerlijk, duiken in Egypte. Heb is ook heel vaak gedaan. Zoooooo mooi daar ;) Ik mag helaas niet meer duiken ivm problemen met mijn oren. Geniet er van.

Es, toi toi toi!

Henne, knuffel voor jou

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat ben ik moe en san, het duurt nog wel even. Maar hou je taai hoor!! Ook voor jou gaat de zon weer schijnen. Dikke knuffel

Kreeg ook de voorlopige aanslag van de belasting. Snap er geen .... van. Ik zou terugkrijgen en nu moeten we betalen. Zal wel een afspraak maken deze maand met ze.

Verder erg druk op het werk. Maar ook daar kan ik me niet concentreren.

Gisteren even overleg gepleegd wat betreft beton storten in de badkamer. Hebben wel 30 zakken nodig heb ik begrepen. Dus vanavond maar sjouwen. Wordt wel een opslagplaats thuis op deze manier. Misschien toch maar even in de garage zetten en zak voor zak gaan gebruiken van de week.

Verder was ik gisteravond toen ik op de weegschaal ging staan blij verrast. Heb me er niet echt aan gehouden maar 1.3 kg in 3 weken is echt heel goed. Dus was goed gehumeurd. Nu over 4 weken weer kijken of we dan bijna 2 kilo eraf kunnen hebben. Ik blijf het moeilijk vinden.

Kaartje, druk op je werk en dan ook nog thuis willen opruimen. Je er niet toe kunnen zetten. Dat ken ik. Maar het is wel goed voor je hoofd om de spullen op te ruimen. Geeft daar ook een beetje ruimte.

Henne, hoe was het in soest? Je bent dan vlakbij mijn oude huis. Die flats die er tegenover staan, met al die schotels. Daar heb ik gewoond.

Guusje, hou die positieve flow...

Meiske, wat erg zo jong en dan al je vader moeten missen. Heel veel sterkte voor jou en die familie.

EDR, zoeken naar een boerencamping in frankrijk. Zijn niet zo groot. Dat doen wij altijd in nederland namelijk. Heerlijk.

Meiden, fijne dag, werkze of succes met wat je gaat doen. Dikke knuffel van ons..

Geplaatst

Ben een keertje met een maatschappelijk werkster in het ziekenhuis gaan praten dat ik in de put zat ergens tussen ivf twee en drie in. Dat heeft zeer geholpen. Gewoon iemand die naar je luistert zonder tegengas of goed bedoelde raad en advies. Ben er een stuk of vijf keer geweest en het heeft toch wel geholpen. Stond er nl. zeer sceptisch tegenover.

Geplaatst

Ik heb het gevoel niet goed te weten waar ik precies in de knoop zit. Henne met jou berichtje sloegen even de stoppen door en kwam er toch een huilbui?????? Het zit me dus heel duidelijk heel hoog. Mijn eigen huisarts is helaas nog even op vakantie, daar heb ik na de geboorte van R heel veel aan gehad en een aantal gesprekken. Moet er toch heen om mijn bloeddruk medicatie weer terug te zetten naar niet zw. Heb nu ook nog de 3x daags ivm met de eventuele zw de had moeten zijn nu.

Baal ook heel erg van mijn lichaam. Kan me er niet toe zetten om af te vallen. Ik lijk wel zw en ben zo bang dat mensen gaan vragen hoe ver ik nu ben...... die kont en onderkin kan ik nog wel mee leven maar die buik.. zal er toch zelf wat aan moeten doen. sporten heb ik een hekel aan, diëetist heeft ook niet geholpen. Weet precies hoe het komt en wat ik er aan moet doen, waarom kan ik het dan niet????

Ga zo mijn gedachten verzetten en met R even op de koffie bij mijn collega's. Verder zie ik het wel wat ik ga doen de komende dagen dat ik nog vrij ben. Misschien maar eens alles van me af schrijven, wil ook nog wel eens helpen.

Geplaatst

* breek in*

Lieve witje, zo herkenbaar wat je schrijft!

Ik heb dat gevoel ook gehad. En ben nu via de IVFarts bij een psychologe die aan hun verbonden is, dus veel weet van onvervulde kinderwens.

Het helpt echt! Het is wat ik echt nodig had. Ze adviseren van de IVFkliniek om 1x te praten met haar. En indien nodig zelf met haar een vervolg in te plannen.

Vrijdag ga ik voor de 3e keer.

Mede door haar heb ik het andere topic geopend. Omdat ik mezelf zo raar vond. Je hebt een kind, maar ben wel stikverdrietig dat het er bij 1 blijft!

Schrijf het van je af.

Hou vol!

Liefs Nel

*breek uit*

Geplaatst

Witje, het is ook niet niks, maar laat je verdriet wel eruit komen.

Dat je niet afvalt op dit moment is ook logisch. En doe het dan ook niet. Als je het maar half wil doen lukt het niet.

Echt als jij gewoon elke dag een lekkere ronde probeert te lopen met R en gezond eet. Veel groente. Dan lukt het je best wel.

Anders toch een gesprek met je huisarts. wie weet kan hij je op het goede spoor krijgen en je toch de knop om kan zetten.

Ik ben nu 13,3 kg afgevallen zonder echt veel te sporten.

Heel veel succes meis, het is niet niks wat je te verwerken hebt. Na een jaar heb ik het er nog steeds moeilijk mee. Ook omdat mensen in je omgeving er toch naar vragen.

Dikke knuffl voor jou!!!

Geplaatst

San wat een moeilijke tijd voor jou! Idd misschien verstandig om met die emoties toch wat te gaan doen en begeleiding te gaan zoeken. Ik heb vorig jaar erg veel gehad aan de vier gesprekken die gerard en ik met die psycholoog gehad hebben. Het hielp me om dingen op een rijtje te zetten en gevoelens te benoemen die ik normaal niet onder woorden krijg. Dikke knuffel meis!

En ook voor jou Ruby!

Babeth wat een afschuwelijk bericht! Wat heftig om dit mee te moeten maken.

Ik heb zojuist mijn eerste uitwendige echo gehad! Wat bijzonder om eens een uitwendige echo te krijgen zeg...niet dat gepor van binnen!

Alles was helemaal prima. Ik ben wat verder dan gedacht, 11 weken en 5 dagen en het kindje was vijf centimeter. We konden al zien dat de blaas en de maag gevuld waren, het lag lekker rustig te liggen.

En...ik mag terug naar de verloskundige...ook weer wat nieuws! Ik moet nog een paar bloeduitslagen afwachten maar mag al wel vast een afspraak maken.

Geplaatst

Ohw edr, wat goed zeg... En ja een hele beleving om eens geen vaginale echo te krijgen.

Wij komen er wel doorheen hoor. Voel me nu best beroerd, maar toch gaan werken. misschien te hard voor mezelf. Maar thuis doe ik ook niets.

Geplaatst

Wooow Esther! Wat enorm goed om te horen. Jullie kleine al weer 5 cm! Zo geweldig! Geniet er van x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden