Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther wat heerlijk zeg! Was je schoonmoeder mee? Wat vond zij ervan? En dus ook al bijna over de 12 weken heen, wauw joh!!

San en Ruby dikke knuffel voor jullie. Ruby je zegt het zelf, misschien ben je te hard voor jezelf.... het mag ook een keer niet gaan he. Ben soms een beetje bang dat je maar doorstoomt omdat het 'nu eenmaal toch zo is' en het 'nodig is', maar soms moet je ook wel aan de rem trekken. Hoe moeilijk en misschien confronterend dat ook is. Zorg goed voor jezelf!

Soest was gisteren oke. Ik ben nu ook redelijk rustig. Opnieuw besproken dat het niet vreemd is dat ik bang en onzeker ben en me emotioneel nog niet zwanger durf te voelen. Die bevestiging is voor mij heel belangrijk want van de mensen die het weten hoor je toch al snel 'je moet genieten' en dat kan ik gewoon nog niet. Moet terugdenken aan Sandra, had jij dat niet ook zo sterk? Dat je echt je eigen momentjes van blijdschap en geluk wel had, maar geen 'stralende' zwangere was... Elke avond voor ik ga slapen zet ik ontspanningsmuziek op, leg ik mijn handen op mijn buik en praat ik tegen ons wonder. Dat hele kleine vlammetje zorgt af en toe zomaar voor een glimlach op mn gezicht. Het is er echt wel, ik kan het alleen nog niet op die manier delen.

Geplaatst

Henne ook al is jouw voorgeschiedenis meer beladen dan de mijne ik herken heel erg wat je zegt. Net nog zitten janken bij een vriendin omdat ik gisteravond nog een gesprek had met gerard waarin ik aangaf dat ik die blijheid mis bij mezelf en me, zoals jij zo mooi omschrijft, emotioneel nog niet zwanger voel. Ik voel me daar schuldig om. En idd gisteravond waren er nog mensen die tegen me zeiden dat ik moet gaan genieten, mijn leidinggevende heeft daar ook heel erg een handje van, ook al weet ik dat ze dat goed bedoeld. Ik ben geen stralende zwangere en die glimlach op mijn gezicht, dat stille geluk van binnen is er nog niet.

Ik merkte wel vanmorgen toen ik met mijn schoonmoeder in hattem een kopje koffie dronk dat ik, toen ik een vrouw met een kleintje zag, me echt ging realiseren dat de kans heel groot is dat wij er over een ruim half jaar ook zo bij zitten. Dat er w.s. echt een kindje van ons samen gaat komen.

Mijn vriendin zei me net...Es, jullie zijn zo hard bezig geweest met rouwen...dit kan ook niet anders. Ze gaf als vb dat het misschien net zo onwerkelijk zou zijn dat als haar vader, die vorig jaar zomer is overleden, terug zou komen. Ook daarom heeft ze heel erg gerouwd. Wij hadden afscheid genomen van een droom en waren volop aan het rouwen daarom. En dan ineens wordt die droom werkelijkheid. Dat is te groot om zo te kunnen bevatten en het heeft echt tijd nodig om daaraan te kunnen en mogen wennen.

Nogmaals, jouw situatie is anders maar ik herken je verhaal wel heel erg.

Mijn schoonmoeder vond het fantastisch! Genoot er ook echt van dat ik haar mee had gevraagd.

Geplaatst

Dank je Es, dat doet me echt goed om te horen. Ik ben eigenlijk ook boos dat ik niet blij kan zijn, dat het me afgenomen is om mensen juichend te vertellen dat ik zwanger ben. De eerste keer dat ik zwanger was viel er een last van onze schouders en zag de toekomst er opeens zoveel zonniger uit. Nu is de toekomst heel ver weg en onzeker, ik durf gewoon niet zover vooruit te kijken. Net lees ik in het januari topic dat er iemand een ma heeft met 8w4d, dan slaat de schrik me weer om het hart. We moeten nog zoveel weken door voor we een beetje meer zekerheid mogen hebben...

En het is zo verwarrend om fysiek hartstikke zwanger te zijn, misselijk, moe, borsten die uit m'n bh puilen... en dat gewoon emotioneel niet toe te kunnen laten. Eerst zien, dan geloven, ik heb dat nog nooit zo sterk gevoeld als nu.

Tegenover J voel ik me ook schuldig. We hebben niet gehuild, niet gejuicht, we hebben alleen maar geconstateerd dat ik zwanger ben...elkaar heel stevig vastgehouden en gezegd 'so far so good'. Maar J heeft veel meer vertrouwen dan ik en doet nu alles voor me. En het enige wat ik doe is zeuren, bang en onzeker zijn. Dat voelt heel erg lullig, ik kan er alleen echt niks aan doen. Als ik bij hem mezelf niet kan zijn, waar dan wel? Hoe staat G er zelf in? Kan hij al wel blij zijn, is het voor hem allemaal al wel reeel? Want hij heeft toch ook om moeten schakelen van geen kinderen naar opeens wel. Misschien is het voor de mannen iets makkelijker omdat het enerzijds verder van ze afstaat omdat zij fysiek niks merken en anderzijds hebben zij dus ook geen last van hormonen die je emoties ook nog eens in de war schoppen. En misschien zijn wij wel gewoon twee vreselijke mutsen ;-)

Heb jij trouwens C nog gemaild? Ik had haar gemaild toen Draagmoeder gezocht begon, kreeg een hele lieve reacties terug. Volgens mij gaat zij uit haar dak als ze hoort dat jij zwanger bent (en ik ook, maar da's nog een beetje te vroeg om te melden).

Geplaatst

Ik las het in het uitgerekend in jan. topic en moest direct aan jouw gevoel daarbij denken. Ik weet ook gewoon werkelijk waar niet wat ik tegen je moet zeggen om het anders te kunnen laten voelen voor je want ik denk gewoon dat het zo enorm logisch is, de manier waarop jij nu met je gevoel en emoties omgaat. Het is gewoon teveel wat er in je rugzak zit om 'zomaar' blij te kunnen zijn en een toekomst mét kind voor je te kunnen zien. Als ik dit gevoel al zo heb (zonder jouw voorgeschiedenis van miskramen en teleurstellingen) hoe moet jij dat dan niet voelen?

Ik herken dat verwarrende wel ja...lichamelijk zwanger zijn en je zo voelen maar emotioneel nog niet kunnen.

Gerard vertelde gisteren dat hij het eigenlijk wel ongeveer net zo ervaart maar hij heeft wel, net als J, vanaf het begin veel meer vertrouwen dan mij gehad. Maar dat echt blij kunnen zijn dat kan gerard ook nog niet. Hij omschreef het gisteren als een heel, heel klein vlammetje wat is gaan branden en net iets harder brandt dan na een terugplaatsing...maar het is nog geen vuur zeg maar.

Ik denk ook idd dat jij juist bij J gewoon helemaal jezelf moet durven en kunnen en mogen zijn want idd...bij wie anders? Ik merk aan gerard wel dat hij mij helemaal accepteert zoals ik nu ben, met mijn mutserigheid en onzekerheid. Al die emoties die mogen er gewoon zijn, hij vraagt me juist erg vaak om het hem te vertellen (ik uit dat niet zo gauw).

Ik heb C niet speciaal gemaild maar ze reageerde op mijn bericht op fb...zei dat R en de hele afdeling even gejuicht hadden :)

Geplaatst

Oh zeker te weten! Ik ben zo trots op mijn vent...houd zoveel van hem! Als ik kijk naar Gerard en hem vergelijk met mijn zwagers dan is Gerard gewoon echt waar, zonder te overdrijven, een kerel uit 1 stuk, om in te lijsten zeg maar. En dan overdrijf ik serieus niet hoor! Hij moppert nooit (nou ja, zelden), zeurt niet als ik hem vraag wat te doen, maakt uit zichzelf de douche en wc schoon, strijkt zondagsmorgens zijn overhemd als ik dat vergeten ben, heeft nog nooit gemopperd de afgelopen jaren dat hij geen zin had om naar boven te gaan voor zijn studie, draagt mij op handen...

Moet ook erbij vermelden dat mijn zussen dit ook voluit beamen!

Geplaatst

En nou niet allemaal denken...wat een geslijm zeg! Gerard en ik hebben het niet altijd zo fijn gehad samen, de eerste paar jaren waren dramatisch (m.n. mijn schuld) en daarom waardeer ik hem zoveel te meer. Zoveel als hij van mij houdt...soms denk ik weleens kan dat?

Geplaatst

nee joh, was een grapje...denk niet dat iedereen er zin in heeft om 'op sjiek' te gaan...

Maar de aanbieding is goed toch? Heb hem al doorgestuurd naar een stel vrienden waar we 2 x per jaar een luxe dagje mee weg gaan. Zoeken dan o.a. altijd een echt goed restaurant uit. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken, zij gaat bevallen over zes weken en ik ben straks hoogzwanger.

Geplaatst

Nou misschien met een select groepje... ;-) Ik ben zelf nooit zo heel erg van het hele luxe eten omdat ik de helft niet lust of mag haha. En nu weet ik al helemaal niet hoe het er over een paar maanden uitziet. Durf ternauwernood verder te kijken dan vrijdag. Zaterdag met vriendinnen afgesproken en het blijft door mn hoofd spoken 'als ik dan maar gewoon kan en nog zwanger ben'. Dat hele kleine beetje hoop en vertrouwen is zo broos en wankel.

Zo en nu ga ik toch echt even wat nuttigs doen, want hoe lief mn kerel ook is, ik kan hem moeilijk voor alles op laten draaien ;-)

Geplaatst

Es, het is helemaal geen geslijm. Wat jij schrijft zou ik precies hetzelfde doen over Alwin. Echt hij belde me net op om de planning van vanavond door te spreken. En ja alwin doet het huishouden bij ons. Dus ik heb een man uit biljoenen. Ik ken hem al 38 jaar, maar pas bijna 5 jaar getrouwd. Had ik dat maar jaren eerder gedaan. We gingen niet met elkaar om maar wel op de muziek... Raar kan het lopen in het leven.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

ik barst van de koppijn. En mijn buik doet raar en ben misselijk en heb dorst. Ga zo maar eens naar het toilet.

Fren lekker gezwommen met Fine las ik.

Vanavond primer op de vloer van de badkamer doen. Dan kunnen we morgen dus met beton aan de slag.

Geplaatst

Ik heb dat ook Esther. Ik ben natuurlijk vaak moe, kaan veel dingen niet, we hebben de afgelopen jaren veel spontane uitjes op moeten geven, vakanties zijn in de soep gelopen etc etc en toch blijft hij van me houden. Soms snap ik het echt niet. Maar ja, houden van is toch een ongrijpbaar begrip. Leg maar eens aan iemand uit waarom je van de ander houdt.... gewoon omdat hij J is en is zoals hij is.... :-) En ik kan haast niet wachten om de miniatuurversie in mn armen te houden :-))

Geplaatst

Lieve Ruby, moet je echt niet een keer gewoon lekker een paar dagen in bed kruipen in plaats van maar doorgaan en doorgaan? Maak me soms een beetje zorgen om je :-(

Geplaatst

Heb dat ook gehad, niet zwanger voelen. Als je dan ook nog niet misselijk bent, geen rare dingen ruikt, geen baby voelt schoppen tot heel laat etc. Toch kwam het gevoel en de blijdschap later In de zwangerschap wel, vooral toen mn buik eindelijk ging groeien en ik iets voelde. Hoop dat dat moment ook voor jullie straks daar is :-)

Geplaatst
Ik heb dat ook Esther. Ik ben natuurlijk vaak moe, kaan veel dingen niet, we hebben de afgelopen jaren veel spontane uitjes op moeten geven, vakanties zijn in de soep gelopen etc etc en toch blijft hij van me houden. Soms snap ik het echt niet. Maar ja, houden van is toch een ongrijpbaar begrip. Leg maar eens aan iemand uit waarom je van de ander houdt.... gewoon omdat hij J is en is zoals hij is.... :-) En ik kan haast niet wachten om de miniatuurversie in mn armen te houden :-))

Rare wezens die mannen hahaha

Geplaatst

Hilarisch in die ipregnancy app, daar kun je onder het kopje normale elke week iets lezen over de baby, mommy en daddy. Bij week vier staat:

• There’s no nice way to say this: *the woman you love may disappear for the next nine months.*

• *Hormones cause mood swings, crying jags, and frequent changes of mind.*

• Knowing this ahead of time puts you in a position of power because you can comfort, redirect, and even take the blame when you need to.*

• *Some of these skills will come in handy as your child grows up.*

• The woman you love will return after the baby

Heb het J gisteren laten lezen, die schudde zijn hoofd eens en zei 'tot over een paar maanden dan' hihi...

Geplaatst

pppffttt...

Jullie emo door alle gevoelens.... Wat hebben we toch een mazzel...

Wij hebben ook een emo ochtendje gehad. We zijn bezig nu met de doop van Sanne. Jeetje, ik werd echt emotioneel, en dat had ik echt niet verwacht. Ons wonder zat bij mij op schoot te keuvelen, en dat raakte me zo ongelofelijk. Zat ik daar (bijna) te grienen...

Nu gedichtjes, teksten enof muziek/liedjes zoeken.

Pffttt....

Geplaatst

leuke app. Henne.

Ik in bed liggen, Nee dat gaat mij echt niet lukken. Maak je geen zorgen over mij. Ik heb vorige week het gesprek met de huisarts afgesloten met de zin, eigenlijk ben ik kern gezond heb alleen een ziekte waar ik nooit meer van af kom. Hij begon te lachen en zei het is al zwaar genoeg voor je. Laat het nu maar stoppen al die dingen erbij.

En heb het nu ook druk op mijn werk. Dan wil het wel eens dat ik in de stress schiet en alles zeer doet en dat soort dingen. Niet vaak, maar ja we hebben er dan wel last van. Zal zo even een ibuprofennetje nemen.

We drinken op de mannen de 23e. Jullie een niet alcoholisch drankje en ik... ook niet, want alcohol zet echt aan..

Met mij komt het wel goed.... Tool heb je cd ontvangen hoor. Gisteren in kantoor met knutselen aan gezet. heb daarna ook gewoon goed geslapen vannacht.

Geplaatst

Simba mooi om mee bezig te zijn en natuurlijk maakt het je emotioneel! Dat lijkt het me onder normale omstandigheden al en onze omstandigheden zijn nu eenmaal niet normaal en zullen altijd wat meer beladen blijven.

Hier vallen de ogen alweer half dicht. Zal maar denken dat ik het nodig heb. Voel me af en toe wel een nutteloos lui wezen maar ach...

Geplaatst

Straks ben je een heel nuttig wezen Henne, namelijk een moeder! En dan moet je ook je slaapjes pakken waar je pakken kan dus begin er vast mee zou ik zeggen...

Geplaatst

En juist die overdag slaapjes schieten er nu bij in :)

Edr mooiii nieuws!

Ruby beterschap.

Simba bijzondere dag.

Henne, dat was mijn favo app! En Babybump.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden