Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet zo heel erg goed hoe ik de juiste woorden moet vinden san. Ik begrijp je verdriet en je moeiten maar heb wel een klein beetje moeite met wat je hier zegt.

Mijn zussen hebben allemaal vier kinderen of meer en ze krijgen alles wat ze nodig hebben voor stabiliteit, rust en een goede toekomst. Zelfs mijn zus met zeven kinderen kan haar kinderen laten studeren terwijl mijn zwager echt geen dik verdiende baan heeft (vrachtwagenchauffeur). Je kunt niet in de portomonnee of in het hart van de ander kijken.

Ik wil je echt niet kwetsen hoor maar iedereen heeft toch zijn eigen situatie?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San, over die opmerking verbaas ik me ook. Ik ben een stukje verder met verwerken en besef heel goed dat kinderen heel veel geld kosten. Maar weet ook dat wij dingen kunen doen die anderen met kinderen niet kunnen doen. Ja als je zegt dat zien we dan wel weer, wat heb je een kind dan extra te bieden. Maar met heel veel liefde komen ze er waarschijnlijk ook.

Ik heb wel een ander nieuwtje, ons semi pleegkind gaat met ons mee naar nijmegen. Hij kookt graag dus heb ik een goede hulp. Heb er zin in... Zal ook wel eens moeten voetballen denk ik. Daar is hij dol op. Hij is 14 jaar oud.

Lekkage in de koppeling van de douchekraan. Dus het water eraf gegooid voor vandaag. A gaat het vanmiddag maken. En dan de douchbakpoten halen bij Nijhof. Die hadden we nog niet. Dan kunnen we die zaterdagmorgen direct neerzetten. Dan begint het misschien wat te lijken. Zal straks op facebook een foto zetten.

Ohw ja henne, die grote brok in je keel die je had van de week, wat heb je daartegen gedaan? Hij zit mij vanaf gisteravond in de weg.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Es ik denk dat in de gezinnen van jou zussen ook andere dingen belangrijk zijn en dat het daardoor prima kan. Dan is de situatie idd anders. Ik kom ook uit een gezin van vier, mijn moeder werkte niet, dat ging toen niet met vier kinderen. Wij hebben alle vier gestudeerd idd, maar wij gingen niet elk jaar op vakantie, reden in een oude auto, kregen geen merkkleding, hadden een oude televisie etc. en als er weer eens beugels en brillen aan te pas kwamen, dan was het met Sinterklaas heel karig. En dat vonden we prima en normaal, hoewel ik er best ook wel eens van gebaald heb als andere kinderen wel van alles kregen en een computer hadden en op vakantie gingen. Als ik om me heen kijk naar wat er allemaal zou 'moeten' tegenwoordig en hoe erg kinderen daar (zeker hier in de Randstad) ook op aangekeken worden, dan kan ik me voorstellen dat San zegt 'is het wel verantwoord'.

Toevallig had ik het gisteren met J over kinderwagens. Onze overburen zijn nogal van het geld en hebben net en kind. En ik zei dus: we gaan niet met ze wedijveren over bijvoorbeeld een kinderwagen, ik koop gewoon via marktplaats. Volgens J zien mensen dat verschil toch niet eens, ik weet zeker van wel. Ik weet zeker dat hier de hele straat de merken en prijzen uit hun hoofd kent. Maar ik ga daar gewoon niet aan meedoen. En als mijn schoonzusje nog een goed wagen heeft staan, al is die dan vier jaar oud, dan gebruik ik die. Klaar. En op die manier is het heel anders kinderen krijgen dan wanneer, ook als het eigenlijk niet kan, alles nieuw en duur en perfect moet zijn.

Lastige discussie hoor. Elke situatie is anders. Elk mens is anders.

Geplaatst

inderdaad een hele lastige discussie. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het juiste moet zeggen hierin. Misschien groeien de kinderen van mijn zussen op in een omgeving waarin men elkaar er minder op aankijkt of men het nieuwste van het nieuwste heeft. Ik weet het niet. Ik weet wel, en daar blijf ik bij, dat ik zeker weet dat de kinderen van mijn zussen opgroeien in heerlijke gezinnen waarin ze niks, maar dan ook niks tekort komen! Ze lopen er altijd leuk bij, krijgen alles wat ze nodig hebben en natuurlijk wordt er weleens nee verkocht maar daar krijgt een kind niks van. Ze leren hun verantwoordelijkheid te nemen en leren vroeg omgaan met geld. Ze hebben allemaal een baantje (kranten lopen, in een winkel werken etc) en als ze dus b.v. een nieuwe telefoon ofzo willen dan sparen ze hier zelf voor.

Ik word misschien een beetje fel nu, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik word gewoon een beetje verdrietig van de vooroordelen die er zijn over grote gezinnen, dat dit niet verantwoord zou zijn etc.

Geplaatst

Henne,

Lekker je spulletjes via marktplaats kopen hoor. kan je heel veel geld schelen en je bewijst het millieu er ook nog een dienst mee.

Ik gooi alles in 1 vuilniszak. Omdat ik weet hoe het proces verloopt.

De badkamer is ook zeker 60% marktplaats. Nog wel allemaal nieuw in doos. Maar het scheelde gewoon heel veel geld.

Dikke knuffel mensen, ik ga weer aan het werk.

Geplaatst

Ennuh...san ik heb je niet willen kwetsen ofzo hoor! Ik hoop dat je mijn reactie een beetje kunt plaatsen en begrijpt?

Geplaatst

Jemig meiden, heftige discussie hier op de vroege morgen! Een moeilijke discussie ook, want liefde en zorg is niet in geld uit te drukken. Aan de andere kant: vin en ik hebben allebei een goede baan en mogen absoluut niet klagen over wat er maandelijks binnenkomt, maar aan de andere kant vliegt het er door een duur huis (want gekocht in de to periode van de markt) 2 auto's en andere vaste lasten net zo hard uit. Ok, is het gevolg van wonen in de randstad en dan nog helemaal Amsterdam, maar wij moeten ook af en toe echt de eindjes aan elkaar knopen en zijn dan blij dat er vakantiegeld aankomt bijvoorbeeld...en om nu te zeggen dat we heel rare dingen doen en met geld smijten, absoluut niet.

Aan de andere kant is het voor mij op dit moment ook wel de reden dat ik nog niet aan een 2e denk. Die kosten! En we moeten dan verbouwen. Luxe probleem, absoluut, zeker hier op het forum, maar wil alleen maar aangeven dat voor iedereen de overwegingen en de omstandigheden anders zijn.

Verder voel ik me gelukkig weer iets beter. Sinds gistermiddag niet meer gespuugd, maar net pas voor het eerst iets gegeten. Hoop dat het eri blijft. Wel hoofdpijn en zo slap als een dweil, maar das logisch. Zo eerst de hut maar eens poetsen, want lijkt alsof er een bom ontploft is gisteren... Meisje ligt te zingen in bed ipv te slapen, zo schattig! Vandaag maar even veel aandacht geven, gister is ze er nogal bijin geschoten, arm ding!

Geplaatst

Kaartje gefeliciteerd met je aanstaande tante zijn! Wat bijzonder! Ik gun je zo dat je hier echt enorm van kunt gaan genieten! Tante zijn is heel bijzonder!

Sen een beetje bekomen van je slechte nachtrust? Sterkte vandaag!

Ik kreeg net een prachtige bos bloemen bezorgd! Het is vandaag onze trouwdag, gerard zit de hele dag in nijmegen en liet dus een bos bezorgen. Schattig!

Vandaag tien jaar getrouwd...tien jaar geleden stonden we aan het begin van ons huwelijk. Zo raar om terug te kijken op die tien jaar! Er is in die jaren zoveel gebeurd! En dan nu het mooiste wat ons kon overkomen...na tien jaar samen in verwachting!

Geplaatst

Haha Es', moet stiekem een beetje lachen om je kinderarbeid opmerking! Ik weet zeker dat je neefjes en nichtjes niets te kort komen! Ik weet ook uit ervaring dat de 'omgeving' in het oosten en het westen van nl een heel andere rol spelen. Tot mijn elfde woonde ik in de achterhoek, daarna bij leiden. En oef, ik heb heel wat harde lessen voor m'n kiezen gehad en heb me behoorlijk oeten wapenen voor de toch wel hardere en meer op de buitenkant gerichte houding van de mensen om me heen.

Geplaatst

Fren het zal allicht ook uitmaken waar je woont. In elk geval is het goed om in te zien dat je de ene situatie niet met de ander kunt vergelijken! Iedereen kijkt w.s. ook vanuit zijn eigen referentiekader...

Fijn dat je je wat beter voelt. Wat kun je je dan ellendig en belabberd voelen hé! Geniet van je kleine meid vandaag!

Jemig meiden, heftige discussie hier op de vroege morgen! Een moeilijke discussie ook, want liefde en zorg is niet in geld uit te drukken. Aan de andere kant: vin en ik hebben allebei een goede baan en mogen absoluut niet klagen over wat er maandelijks binnenkomt, maar aan de andere kant vliegt het er door een duur huis (want gekocht in de to periode van de markt) 2 auto's en andere vaste lasten net zo hard uit. Ok, is het gevolg van wonen in de randstad en dan nog helemaal Amsterdam, maar wij moeten ook af en toe echt de eindjes aan elkaar knopen en zijn dan blij dat er vakantiegeld aankomt bijvoorbeeld...en om nu te zeggen dat we heel rare dingen doen en met geld smijten, absoluut niet.

Aan de andere kant is het voor mij op dit moment ook wel de reden dat ik nog niet aan een 2e denk. Die kosten! En we moeten dan verbouwen. Luxe probleem, absoluut, zeker hier op het forum, maar wil alleen maar aangeven dat voor iedereen de overwegingen en de omstandigheden anders zijn.

Verder voel ik me gelukkig weer iets beter. Sinds gistermiddag niet meer gespuugd, maar net pas voor het eerst iets gegeten. Hoop dat het eri blijft. Wel hoofdpijn en zo slap als een dweil, maar das logisch. Zo eerst de hut maar eens poetsen, want lijkt alsof er een bom ontploft is gisteren... Meisje ligt te zingen in bed ipv te slapen, zo schattig! Vandaag maar even veel aandacht geven, gister is ze er nogal bijin geschoten, arm ding!

Geplaatst

Esther gefeliciteerd!

Reageer straks misschien nog even verder, lig nu bij te komen van douchen.

Fren fijn dat het iets beter gaat

Geplaatst

Sorry als ik iemand voor het hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling en ik heb er ook bijgezet "iedereen zijn eigen leven en eigen keuzes" en dat ze aan liefde niks tekort zullen komen. Zal allemaal mijn reactie wel zijn vanuit mijn eigen situatie dus nogmaals excuus als ik hier iemand pijn mee doe, was absoluut mijn bedoeling niet. Weet anders ook niet bij wie ik terecht kon met mijn gevoel op dit moment.

Es gefeliciteerd met je 10 jarige huwelijksdag!!!!! Wat leuk en lief dat G een mooie bos bloemen heeft gestuurd, jammer dat hij er niet is vandaag, maar het vieren komt vast nog wel!! En het mooiste kadootje groeit in je buik!!

Geplaatst

Zoooo ook goeiemorgen ; -) jullie starten op met een discussie ; -) ik met een kop koffie ; -)

Ik snap beide kanten wel, en ook dat als je uit omgeving met groot gezin komt dat je niet het gevoel moet hebben dat je iets hoeft te verdedigen. Hier heerst toch denk ik wel een klein beetje het probleem dat het zwaar is als je verder gaat als (super) klein gezinnetje, terwijl je je hart wagen wijd hebt open gezet, en dan om je heen mensen verder ziet gaan met die droom terwijl je in je eigen situatie verder moet gaan op een heel andere manier dan waar je van gedroomd had. Zie dan maar eens dat het niet enorm gaat tochten daarbinnen ;(

Het is natuurlijk altijd iedere situatie op zich, en geen oordeel mogelijk. Maar de pijn is zo scherp en de omgeving reageert daar zo niet gevoelig op (gelukkig niet altijd en niet hier) dat je wel eens fijn de uithoeken je eigen oordeel gaat bekijken ; -) ik heb dat wel eens hoor. Ik hou het lekker voor me, maar ik denk ook af en toe heel ongenuanceerd en boos, omdat het even heel vervelend binnen komt. Mijn vriendin en haar zus gaan een lange week met zijn twee op vakantie, gewoon voor een beetje relax tijd, twee kleine kindjes allebei. Moeten ze lekker helemaal zelf weten hoor, maar tuurlijk denk ik dan even stiekem @#$ had ik maar de kans gehad, dan bleef ik bij ze om van ze te genieten..terwijl ik dondersgoed weet dat het zo niet werkt, en dat ze door de tijdelijke afstand er weer tegen kunnen en er weer kunnen zijn voor een ander. Er spelen gewoon zowel gevoelens vaak door elkaar heen. Ben het helemaal met San eens, tuurlijk hou je het voor je en oordeel je niet, maar de pijn die je voelt van je eigen gemis, zorgt er wel voor dat je je wenkbrauwen wel eens optrekt ; -)

Es jij brengt je gevoelens altijd zo goed onder woorden, ik snap je reaktie helemaal, en kan het goed plaatsen, zo is het nu eenmaal ook.

Leuke discussie ; -)

Hier een flauwe reactie van pleegzorg, dat ze mijn mail niet gehad had 2 maanden geleden ??? terwijl ik het bewijs haar stuur...en dan zeggen dat ze wel vaker problemen heeft met gmail. Ja duhhh..ik weet niet meer zo goed wat ik er mee moet...voorlopig even afwachten als de documenten komen en we kunnen tekenen of het allemaal goed beoordeeld wordt, en dan komt tijd komt raad. Ik voel me gewoon een beetje stuurloos in deze periode, en dan is de bureaucratie bij zo'n instantie niet prettig.

gister heb ik met een aantal vrouwen een creatieve avond gehad bij het atelier, alle vier ongewenst kinderloos, het was echt een leuke avond, en we hebben uiteindelijk met speksteen en klei gewerkt. Zelf heb ik een soort van organisch kruispunt gemaakt in de stijl van gaudi. Dat kruispunt is achteraf wel heel toepasselijk. Het was een fijne avond, en ook fijn om mensen te ontmoeten die in dezelfde situatie zitten. Had de kunstdocente afgesproken niet een thema te kiezen maar gewoon te starten met uitgangspunt beeldtaal ontdekken. Best vaag als je nog nooit met zoiets bezig geweest bent... maar het was een hele leuke avond geworden, en er zijn mooie dingen gemaakt. Merk dat ik veel behoefte blijf houden om ervaringen te delen en te praten over wat het nu met je doet. Maar ja op een gegeven moment is alles honderd keer gezegd....daarom denk ik dat ik die creativiteit ook zo leuk vind... ; -) C zit er precies hetzelfde in, die zegt ook, maar we hebben er al zovaak over gepraat, ik val steeds in herhaling...toch probeert ie er toch altijd voor me te zijn, hij kwam gister ook even onverwacht een bezoekje brengen, erg gezellig.

Nou meiden vanmiddag vroeg eerste keer naar psycholoog. Ik ben erg benieuwd hoop dat het klikt en dat ze me verder kan helpen. Iedereen een fijne dag.

Fren heel veel sterkte meis, jullie hebben echt buikgriep en het heerst...rustig aan xxx fijne schoonmoeder heb je; -)

iedereen een knuffeltje, mik jij helemaal ook, hoop dat je je ritme met binkie vind en wat sterker gaat voelen, knuffel

Henne, hoop dat jij een betere dag hebt!

Es gefeliciteerd!!! hier ook al weer dit jaar zo lang getrouwd ; -) apart gevoel he, je kijkt echt terug xxx

Geplaatst

San je hebt me niet voor het hoofd gestoten...maar je berichtje prikkelde me wel om te reageren :)

Ik lees tegelijkertijd in jouw woorden ook heel veel verdriet...en fijn dat je dat uit! Blijf dat ook ajb doen hoor!

Ik denk dat ik zo 'fel' reageer omdat ik gewoon zo knettertrots ben op mijn zussen! Ik heb vaak mijn zussen, voor mijn gevoel, 'moeten' verdedigen omdat ik reacties kreeg waaruit zoveel onbegrip sprak. Dat heeft er o.a. voor gezorgd dat ik dus wel reageer als men een mening heeft over grote gezinnen die in mijn ogen en vanuit mijn perceptie niet perse hoeven te kloppen. Snappie?

Weet je ik zie dus gewoon om me heen dat het wel kan en ik kan zo genieten van de grote gezinnen om me heen...

Dat genieten zonder dat daar al te veel pijn bij om de hoek komt kijken komt denk ik ook weer vanuit mijn verleden. Jij bent niet opgegroeid met grote gezinnen, je bent geen tante (en dat zal best weleens pijn doen?). Ik daarentegen was op mijn elfde al voor de eerste keer tante. In die zin ben ik misschien 'gehard' door mijn verleden? Pffff...klinkt dramatisch en zo bedoel ik het niet, maar snap je me?

En ik ga genieten vandaag hoor! vanavond lekker samen tapas eten met de liefste!

Sorry als ik iemand voor het hoofd heb gestoten, was niet mijn bedoeling en ik heb er ook bijgezet "iedereen zijn eigen leven en eigen keuzes" en dat ze aan liefde niks tekort zullen komen. Zal allemaal mijn reactie wel zijn vanuit mijn eigen situatie dus nogmaals excuus als ik hier iemand pijn mee doe, was absoluut mijn bedoeling niet. Weet anders ook niet bij wie ik terecht kon met mijn gevoel op dit moment.

Es gefeliciteerd met je 10 jarige huwelijksdag!!!!! Wat leuk en lief dat G een mooie bos bloemen heeft gestuurd, jammer dat hij er niet is vandaag, maar het vieren komt vast nog wel!! En het mooiste kadootje groeit in je buik!!

Geplaatst

Jeetje, moest er ook even inkomen na een zware ochtend met twee kindjes die om en om huilden... maar wat ben ik blij met ze! En wat ben ik blij dat ze er nu weer in liggen om even te kunnen douchen en tijd voor mezelf te hebben (als Bram nog even ophoudt met huilen....). Ik ben iedere dag dankbaar dat ik ze heb maar af en toe is het echt zwaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zeggen: ik wil wel met je ruilen, maar dat betekent niet dat je het niet af en toe moeilijk hebt toch?

Gelukkig kan iedereen hier echt haar dingen zeggen die ze voelt en denkt, dat is wel belangrijk! Kan me beide kanten van de discussie ook voorstellen maar zei Henne het net: oh wat moeilijk als er emoties bij betrokken zijn... Gelukkig liep de discussie in harmonie af...

San ik zou inderdaad tegen je vriendin zeggen dat je liever niet meer de spuiten zet bij haar, dat zal ze echt wel begrijpen neem ik aan.

Tool het heet officieel pleister spray, van Hansaplast en ik kan je vertellen dat het inderdaad behoorlijk prikt! Maar het is maar heel eventjes en dan heel handig want dan zit er een laagje op en het desinfecteert ook nog. Heb aan mijn dochter vanmorgen toegegeven dat het prikt en ze riep keihard: ZIE JE WEL! EN JIJ ZEGT ALTIJD DAT HET NIET PRIKT! Ja sorry schat, het prikt wel maar dat is om te ontsmetten. Toen gromde ze wat maar ik denk dat het lastig wordt de volgende keer als ze een wondje heeft, dan wil ze het helemaal niet meer...

Geplaatst

Eef idem! Jij kunt het naar mijn idee altijd zo fijn verwoorden! Ook dat stukje waarin je aangeeft dat de pijn zo scherp kan zijn.

Ik vind het bijzonder hoe jij je verdriet 'kwijt kunt' in creativiteit! Zo mooi om te lezen!

Heel veel succes vanmiddag bij de psych! Ik hoop dat het je verder helpt!

En wb pleegzorg...erg slordig! Misschien goed om dat eens uit te spreken? Geeft geen safe gevoel zo!

Zoooo ook goeiemorgen ; -) jullie starten op met een discussie ; -) ik met een kop koffie ; -)

Ik snap beide kanten wel, en ook dat als je uit omgeving met groot gezin komt dat je niet het gevoel moet hebben dat je iets hoeft te verdedigen. Hier heerst toch denk ik wel een klein beetje het probleem dat het zwaar is als je verder gaat als (super) klein gezinnetje, terwijl je je hart wagen wijd hebt open gezet, en dan om je heen mensen verder ziet gaan met die droom terwijl je in je eigen situatie verder moet gaan op een heel andere manier dan waar je van gedroomd had. Zie dan maar eens dat het niet enorm gaat tochten daarbinnen ;(

Het is natuurlijk altijd iedere situatie op zich, en geen oordeel mogelijk. Maar de pijn is zo scherp en de omgeving reageert daar zo niet gevoelig op (gelukkig niet altijd en niet hier) dat je wel eens fijn de uithoeken je eigen oordeel gaat bekijken ; -) ik heb dat wel eens hoor. Ik hou het lekker voor me, maar ik denk ook af en toe heel ongenuanceerd en boos, omdat het even heel vervelend binnen komt. Mijn vriendin en haar zus gaan een lange week met zijn twee op vakantie, gewoon voor een beetje relax tijd, twee kleine kindjes allebei. Moeten ze lekker helemaal zelf weten hoor, maar tuurlijk denk ik dan even stiekem @#$ had ik maar de kans gehad, dan bleef ik bij ze om van ze te genieten..terwijl ik dondersgoed weet dat het zo niet werkt, en dat ze door de tijdelijke afstand er weer tegen kunnen en er weer kunnen zijn voor een ander. Er spelen gewoon zowel gevoelens vaak door elkaar heen. Ben het helemaal met San eens, tuurlijk hou je het voor je en oordeel je niet, maar de pijn die je voelt van je eigen gemis, zorgt er wel voor dat je je wenkbrauwen wel eens optrekt ; -)

Es jij brengt je gevoelens altijd zo goed onder woorden, ik snap je reaktie helemaal, en kan het goed plaatsen, zo is het nu eenmaal ook.

Leuke discussie ; -)

Hier een flauwe reactie van pleegzorg, dat ze mijn mail niet gehad had 2 maanden geleden ??? terwijl ik het bewijs haar stuur...en dan zeggen dat ze wel vaker problemen heeft met gmail. Ja duhhh..ik weet niet meer zo goed wat ik er mee moet...voorlopig even afwachten als de documenten komen en we kunnen tekenen of het allemaal goed beoordeeld wordt, en dan komt tijd komt raad. Ik voel me gewoon een beetje stuurloos in deze periode, en dan is de bureaucratie bij zo'n instantie niet prettig.

gister heb ik met een aantal vrouwen een creatieve avond gehad bij het atelier, alle vier ongewenst kinderloos, het was echt een leuke avond, en we hebben uiteindelijk met speksteen en klei gewerkt. Zelf heb ik een soort van organisch kruispunt gemaakt in de stijl van gaudi. Dat kruispunt is achteraf wel heel toepasselijk. Het was een fijne avond, en ook fijn om mensen te ontmoeten die in dezelfde situatie zitten. Had de kunstdocente afgesproken niet een thema te kiezen maar gewoon te starten met uitgangspunt beeldtaal ontdekken. Best vaag als je nog nooit met zoiets bezig geweest bent... maar het was een hele leuke avond geworden, en er zijn mooie dingen gemaakt. Merk dat ik veel behoefte blijf houden om ervaringen te delen en te praten over wat het nu met je doet. Maar ja op een gegeven moment is alles honderd keer gezegd....daarom denk ik dat ik die creativiteit ook zo leuk vind... ; -) C zit er precies hetzelfde in, die zegt ook, maar we hebben er al zovaak over gepraat, ik val steeds in herhaling...toch probeert ie er toch altijd voor me te zijn, hij kwam gister ook even onverwacht een bezoekje brengen, erg gezellig.

Nou meiden vanmiddag vroeg eerste keer naar psycholoog. Ik ben erg benieuwd hoop dat het klikt en dat ze me verder kan helpen. Iedereen een fijne dag.

Fren heel veel sterkte meis, jullie hebben echt buikgriep en het heerst...rustig aan xxx fijne schoonmoeder heb je; -)

iedereen een knuffeltje, mik jij helemaal ook, hoop dat je je ritme met binkie vind en wat sterker gaat voelen, knuffel

Henne, hoop dat jij een betere dag hebt!

Es gefeliciteerd!!! hier ook al weer dit jaar zo lang getrouwd ; -) apart gevoel he, je kijkt echt terug xxx

Geplaatst

Jawel ik snap ook jou en een ander zijn standpunten hoor. Ik weet alleen hoe mijn vriendin haar situatie is en vandaaruit trek ik mijn wenkbrauwen op. Dat neemt niet weg dat ik heel goed begrijp dat ze de wens voor nog een kindje hebben. Dat verlangen kan heel sterk zijn, ongeacht de hoeveelste kindje het is of je situatie.

Eigenlijk jammer dat je jezelf moest verdedigen vanuit onbegrip van anderen. Mensen staan altijd erg snel met hun oordeel klaar weet ik uit eigen ervaring. Ik weet al sinds een aantal weken 16 mei om precies te zijn dat ze doorwillen voor hun 4e en worstel sinds die tijd daarover heel erg met mijn eigen gevoel.

Ik kom zelf uit een gezin met 3 kinderen en ben idd nog geen tante, ken ook verder van dichtbij geen gezinnen met veel (wat is veel, heb wel eens het programma 14 and counting gezien en die hadden het ook prima voor elkaar) kindertjes.

Geplaatst

Idd wat is veel....mijn vader heeft paarden en die worden gereden door de twee oudste dochters uit een gezin van 14. Hun jongste kind is een paar weken oud, werd tegelijk gedoopt met de jongste van mijn broer. Hele bizar om zo'n gezin met z'n allen om het doopvont heen te zien staan...! Maar ook voor hen geldt...hebben het ook prima voor elkaar. Maar ik heb daar wel mijn twijfels bij hoor...

Oei oei oei...we stoppen er maar mee! Het wordt mij te ingewikkeld! slappe hap hé?

Ik luisterde net dit liedje, moest erg grinniken want het slaat ergens echt wel op mij ...

Het staat op een cd waar de oudste van mijn zusje helemaal maf van is...

Geplaatst

Ik ga afhaken! Ik ga lekker zwolle in in mijn uppie...

Daarna strijken bij een hoogzwangere vriendin en om zeven uur gerard ophalen in zwolle. We gaan vanavond samen tapas eten en een goeie spiegel reflex camera kopen. We hebben nu niet een super camera en ik vind het wel leuk om een goeie camera te hebben als de baby komt. Dan heeft gerard ook wat te doen in de vakantie...kan hij vast oefenen :)

Oh en ik heb hem overgehaald dat hij zich maandag ziek gaat melden! Kwartje is geland bij hem!

Meiden fijne dag!!!

Geplaatst

Esther veel plezier! En fijn dat G die stap durft te nemen, goed van hem. Hopen dat een time out hem goed zal doen.

Eef succes vanmiddag. Denk dat de combi van praten en creativiteit een goede is. Praten is op een gegeven moment idd wel klaar. Ik moest toen bij haptonomie gaan voelen, erg confronterend, maar wel zinvol. En verwerken is nog weer een andere stap waar creativiteit zo ontzettend waardevol bij is.

Wat betreft de grote gezinnen discussie... ik denk dat het misschien in de grond niet eens gaat over veel of weinig kinderen (en wat is dan veel, vroeger was drie normaal), liefde of een kinderwens. Het is denk ik meer hoe mensen verder in het leven staan en omgaan met dingen, wat je soms achter de oren doet krabben of ze niet beter zouden kunnen stoppen. De manier waarop mensen omgaan met geld, elkaar, tegenslag etc. Weet niet god hoe ik het uit moet leggen, maar toen mijn schoonzus en zwager voor een derde gingen waren wij ook niet erg enthousiast. Puur omdat we zagen hoeveel moeite ze met twee al hadden, wat voor een puinhoop het huishouden was (en dan bedoel ik echt niet dat het supernetjes moet zijn), hoe vaak ze de kinderen 'zat' waren etc'. In zo'n geval sta je gewoon niet te juichen. Terwijl een vriendin van me, die er twee heeft, wat mij betreft wel zes kinderen zou kunnen hebben. Zij is ook echt mijn voorbeeld als ouder moet ik zeggen hoor. In die zin Esther denk ik dat jij ook terecht heel trotst kunt zijn op je zussen en zwagers! En ik snap dan ook San die de situatie bij haar vriendin bekijkt en daar twijfels bij heeft. En altijd zullen eigen emoties meespelen, dat voorkom je niet.

Maar goed, ik hou er verder ook over op :-) ga proberen lunch naar binnen te werken.

Knuffel!

Geplaatst

Helleuh,

Snap en begrijp jullie standpunten. Kom zelf uit een gezin van 6 kinderen, ben nummer 4 uit het rijtje. Mijn vader werkte vroeger, toen we nog klein waren en studeerde daar ook nog bij. Mijn moeder ging pas weer werken toen mijn jongste broer naar de lagere school ging. Nu zat ze in het onderwijs, dus dat was wel te doen. Wij hebben allemaal dezelfde sport beoefend, reden in een ford transit busje en de ene helft speelde blokfluit, viool en de andere helft piano. Kleding kochten we bij een kledinggroothandel en onze vakanties waren in nl en we zaten dan meestal in de woning van kennissen van ons, soort van woningruil. Heerlijke vakanties gehad. En als ik dan zie hoe mijn oudste broer en zus met hun 3 kids alles doen, dan denk ik, jeetje, jullie hebben het goed op orde. Ook zij moeten wel eens dingen laten staan, maar verder werken ze er wel voor.

en dan denk ik wel eens, en wij willen ook kinderen? Wij krijgen het nu al niet eens voor elkaar om ons huishouden op orde te hebben, dus mss Is het wel goed (nou ja, wat is goed) dat wij nog geen kinderen hebben. Mss krijgen we ze ook wel niet. Ik weet het niet, maar heb wel begrip voor beide standpunten.

Eef, jammer aan de vreemde mail van de pleegzorg. Begrijpelijk dat het jou aan het denken zet. En veel succes bij de psych vanmiddag.

Es, gefeliciteerd met jullie 10-jarig huwelijk! Straks lekker genieten! En fijn dat G. Eraan toegeeft en rustiger aan gaat doen!

Hier nog een half uurtje werken en dan gelukkig naar huis.

Geplaatst

Hi meiden,

Pittige discussie deze ochtend?! Geen tijd om inhoudelijk te reageren nu want op het werk! Wilde even laten weten dat ik vanochtend de eerste follikelmeting heb gehad: ca 10 grote follikels en een aantal kleintjes. De grote follikels zijn tussen de 12 en 15 mm, vrijdag weer terug voor een tweede meting. Ik ben even benieuwd wanneer jullie denken dat de punctie zal zijn? Ben namelijk even kwijt bij welke afmeting deze normaal gesproken wordt gepland... Haha en dat bij een 7e IVF;-) Maar goed, ik wil liever niet te vroeg in verband met niet rijpe eicellen. Dus?? Wat was het nou ook al weer??!

@Esther, gefeliciteerd met jullie trouwdag. Gezellig vanavond samen op pad, geniet ervan!!

@Eef, balen dat het pleegzorg traject zo loopt. Kun je er eigenlijk niet bij hebben op dit moment. Bijzonder om te lezen hoe je met creatief bezig zijn, je zinnen kunt verzetten!! Ik ben zelf dus echt niet creatief (twin en ik grappen wel eens dat we de genen duidelijk verdeeld hebben: zij is dat namelijk wel als webdesigner!) en kan best een beetje "jaloers" zijn op mensen die mooie dingen weten te maken;-)

@Tool, trek je het een beetje na een druk gezellig weekend?? Beetje betere sfeer op het werk na je frustatie van gisteren?

Meiden, nu weer verder. Werk een korte dag. Straks lekker op de bank met een boekje en vanavond hapje eten in Oisterwijk met vriendin. Btw bezichtiging gisteren werd wederom afgbeld (vorige week ook al want toen pastte het niet in de agenda...) met de vraag of ze de woning ook konden huren. NEEEEEEE dus want dan zou ik het huis wel te huur zetten en niet te koop. Was zoooooo pissig want vanaf zondagavond in m'n uppie het huis opgeruimd en gisterochtend om 6u naast mijn bed om voor werktijd de laatste dingen nog te doen. GRRRRRRR En verder gaat het prima hier;-)))

Liefs,

Geplaatst

Ha Ceeke dat ziet er goed uit! Follikels groeien zo'n 1 tot 2 mm per dag en de grootsten moeten wel minimaal 18mm zijn voor je pregnyl kunt zetten. Bij mij liefst groter, ca 20. Dus als je vrijdag terug moet komen zouden ze tussen de 14 en 17 kunnen zitten. Doen ze bij jullie puncties in het weekend? Ik zou zondag een punctie al heel vroeg vinden, ik gok op maandag (snel) of dinsdag. Maar ik weet natuurlijk niet of jij snelle of meer langzame groeirs hebt. Bij mij gaat het altijd heel snel.

En wat vreselijk balen van die bezichtiging zeg, erg irritant. Maar je zit nu wel lekker in een opgeruimd huis vanmiddag ;-)

Fren las dat je weer wat kunt eten, gelukkig maar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden