Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik denk ook dat ik dat ga doen, privé en werk gescheiden houden qua mail ( en de rest ook maar). Dus jullie krijgen n mail morgen van mij om m'n mailadres aan te passen, lol.

vrijdag gaan we naar ons trouwfeestlokatie kijken.

Goed zo Tool!

Fren nogmaals beterschap. Wat waardeloos zeg en zo opeens... Hopen dat het morgen beter gaat en je wat binnen kunt houden. Lukt drinken wel?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren wat een toestand...voor jou ook miki! Niet teveel schuldig voelen naar je kleine meid toe hoor!!! Af en toe heb je gewoon dagen dat je het niet zo kunt doen als dat je zelf graag zou willen...houd ze niks aan over :)!!!

Tool wat klinken jullie plannen leuk! Geniet van deze tijd...komt niet meer terug en je kunt het maar 1 x doen!!!

Henne deze dag is weer voorbij!!! Op naar de volgende! En zo kom je elke dag een dagje verder! Besef je dat een beetje?

Wb het om hulp 'moeten' vragen en dat niet willen...meiden kom op! We zijn op deze aarde om elkaar te helpen hoor! Het is toch fijn om elkaar uit de brand te kunnen helpen?! Wat maakt nou dat jullie dat liever niet doen? Als je dit bij elkaar kunt doen dan is het leven een pietsie makkelijker!

Ik had gisteren nog zo'n voorbeeldje...ik had vijf dagen gewerkt en was vier dagen vrij (Dacht ik...) totdat ze gistermiddag om half vier belden waar ik bleef! Bleek dat ik moest werken...

Nou ja...wandelende hormoonbom als ik momenteel ben...ik in tranen: hoe kan dat nou? Ik had het echt niet in mijn agenda staan, dit is me nog nooit overkomen, shame on me, maar hoe moet ik nou op het werk komen? Geen auto (gerard zat in nijmegen met de auto voor het werk), buren niet thuis, schoonouders op vakantie, geen ov chipkaart etc....

Vriendin gebeld of ze me alsjeblieft kon brengen, ze heeft de kinderen van school opgehaald en me weggebracht.

Kan er nu om lachen maar heb gisteren echt een potje gejankt...vond het zo genant! En ik was al zo moe na vijf dagen werken! Voelde me zo zielig....

Geplaatst

Klopt hoor Esther, we zouden veel vaker gewoon moeten vragen. Als ik kijk wat ik zelf doe voor vriendinnen of buren of familie, dan zou dat zelfs heel logisch zijn. Maar dan zeg ik vaak zelfs nog 'niet nodig' als ze iets aanbieden, lekker dom.

Geplaatst

Hoi meiden,

Henne ik zie nu pas de foto van je knaltest, ookal zegt het mooie hartje zoveel meer, deze foto is ook weer erg mooi!!

Es, wat is het toch soms lastig hè die hormonen die je helemaal overnemen....wat G betreft,ik zou denk ik ook echt even huisarrest opleggen, zoiets als preventief handelen. Want hoe ook hij uitkijkt naar de geboorte, ook dan Wirdt er veel van de verse papa gevraagd, moet niet zijn dat hij dan ingestort is of op het punt staat......wel moeilijk hoor maar ik denk dat het wel nodig s dat er iets gebeurt.

Ceeke, we spreken snel iets af maar nu spelen er belangrijkere zaken bij jullie, take tour time!

Tooltje goed op jezelf passen hè, fijn te lezen dat hè je gelukkig ook op erg leuke dingen kan richten, ohhhh wT heb ik destijds genoten van alles omtrent de huwelijksdag!! Je concentratievermogen komt echt wel weer terug maar je bent nog zoveel met je verdiet bezig dat je niet voor alles je energie hebt, stap voor stap.

Fren beterschap!! Wat ellendig die acute buikgriep en dan Vin ook! Wij zijn ook eens samen flink ziek geweest, pfff dat valt niet mee met een kleintje!iig fijn dat hè schoonma bijspringt en super dat je het ook accepteert, wat je schoonzusje betreft, ik zou ook pissed zijn!

Testr, ook jij sterkte nu het allemaal energie vreet, je doet het fantastisch!

Syl, succes met alles wat er speelt!! Ik hoop dat Julle aanwezig zullen zijn.

San, jij veel sterkte met je moeder, moeilijk weer!!

Geplaatst

Net mijn zusje en zwager op bezoek gehad. Ik had mijn zusje voor haar vakantie al gezegd dat ik dacht dat ze heel snel zwanger zou zijn. Zij geloofde me niet, maar is zwanger terug gekomen van vakantie :-) Als de eerste echo begin juli goed is eens met z'n allen brainstormen. Roep al een jaar dat ik één dag per week wil oppassen. Nu dus daar echt over na gaan denken. Wow.

Geplaatst

Wat bijzonder Kaartje! Heb je vaker voorspellende uitspraken gedaan die klopten? Gefeliciteerd dat je tante wordt! Had me ook leuk geleken maar dat gaat niet meer gebeuren: heb 1 zus die 45 is en geen partner heeft...

Geplaatst

Caro, soms :-) . Tot nu toe geslacht van de D&D kindjes allemaal goed. Officieel hier niet bij Sen, maar wist eigenlijk al dat ik dat fout had gelijk na het posten. Haha.

Zie het ook helemaal voor me om samen met mijn zusje zwanger te zijn. We gaan het zien. Dit wordt in ieder geval een kindje waar wij heel erg bij betrokken worden. Zusje heeft me al meegevraagd voor tweede echo. Ben zo blij voor haar. Moet eigenlijk slapen, want erg moe al een week. Ben alleen veel te hyper haha.

Geplaatst

Heerlijk toch, als jullie er van mee kunnen genieten? Hoop dat die andere voorspelling ook uitkomt!!

Slaap lekker! Ik ga ook. Eerst nog even een spuitpleister op mijn enkel doen... zo stom vanmorgen, wilde even snel mijn benen scheren onder de douche, pakte een wegwerp scheermesje van P en Rats! Er zat gewoon een stuk vel in het mesje, gatver! Eerst werd het helemaal wit, nog nooit gezien en toen als een gek bloeden! Bleef maar afspoelen maar ik moest ook een keer uit de douche natuurlijk. Handdoek op de wcbril gelegd, daar op gaan zitten, andere handdoek om me heen en met gaasjes in de weer om het bloeden te stelpen... De hele dag een gaasje er op gehad maar wil nu die Hansaplast spuitpleister er op doen, desinfecteert ook. Nog nooit voor mezelf gebruikt, mijn dochter gaat altijd gillen... zie nu voor het eerst er op staan dat het een licht prikkend effect kan hebben, arm kind en ik maar denken dat ze zich aanstelde...

Dus alvast Au! en welterusten!

Geplaatst

Die zie ik niet op de foon. Mysterie opgelost haha.

Caro, klinkt niet fijn. Ik heb eens mijn scheenbeen gestoten bij uitglijden in bad. Precies een vaatje geraakt. Inderdaad ook een bloedbad. Succes met de spray.

Geplaatst

Kalimera!

Kaar wat leuk datje tante wordt! Gefeliciteerd! Nu lekker plannen maken als de echo goed is! Leuk, maar eerst nog Zelf op vakantie.

Caro, nog gelukt met het spuitpleister? Nog niet eerder van gehoord eigenlijk!

En toen wist ik t niet meer...

Geplaatst

Goedemorgen dames

Tool, nog nooit van spuitpleistet gehoord? Gebruiken ze in het zwembad altijd.

Pfff hier al v.a. 5.30 uur wakker en ging gisteravond om 21.30 naar bed maar sliep om 00.30 uur nog niet terwijl ik doodmoe was. Zal vanmiddag dus wel weer helemaal gaat zijn...

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Kaartje gefeliciteerd je wordt tante!!

Tool nergens intresse in? O wat vervelend. Zelf het plannen van de bruiloft moet je je toe zetten. Niet teveel druk op jezelf leggen hoor. Take it by the day.

Henne weer dagje verder!!!! En tegen moeheid en slaap is er een heel goed iets. Lekker aan toegeven. Over een aantal maanden is dat er niet meer bij hoor. Ik geloof zo'n maand of 7 en half?? hihi

Fren ziek bah hoor. Las op fb dat het al ietsje beter gaat. Fijn.

Hier gister ha geweest. Met R alles goed, mogen weer proberen 2x daags 1 pufje. Alles wat ik voel is normaal!! wist ik wel maar soms moet je dat gewoon even van een arts horen he. Zal door het dal heenmoeten die ook heuvels kent. Ook aangegeven dat ik moeite heb met mijn vriendin die nu dmv ivf voor een 4e gaan. Ik ben degene die haar altijd gespoten heeft en zie daar enorm tegenop. Denk ook dat ik haar dat eerlijk ga vertellen dat ik het deze ronde liever niet doe vanwege mijn eigen gevoel en verdriet. Ik zei dat ik hoop hem voorlopeig niet meer nodig te hebben de ha, maar hij gaf aan dat ik altijd welkom ben..... fijn idee dat hij niet het gevoel geeft dat ik een zeur ben en gewoon doormoet. Dat gevoel krijg ik bij sommige mensen wel..

Geplaatst

Kaartje gefeliciteerd voor je zusje. Wat bijzonder dat je dat zo aanvoelt. En ik hoop heel erg dat je gevoel van samen zwanger zijn dan ook letterlijk uitkomt en niet allen figuurlijk. Heerlijk vooruitzicht om op te gaan passen!

Sen irritant he, wel moe en niet slapen. Ik riep gisteren nog dat ik dag en nacht slaap, nou vannacht mooi niet, grrr. En dan word ik ook gelijk heeeeeeel erg negatief wakker 's ochtends. Vertrouwen 0,0. Wat ik gewoon niet aan mezelf snap is dat alle duidelijke kwaaltjes niet opwegen tegen de angst voor bloedverlies die kramp oproept. Terwijl kramp er ook nog eens gewoon bij hoort. Nou ja... In ieder geval nu dus moe, what's new, misselijk en sjaggie. Moet zo wel gaan douchen want moet bloed prikken. Daarna proberen mezelf en schop onder m'n kont te geven en even wat te doen ipv op die bank hangen want dit schiet voor geen meter op. Toch... ik heb na de echo drie/vier redelijk goede dagen gehad. Best netjes als zeg ik het zelf ;-)

Caro auw auw auw, nooooit even snel je benen scheren, brrrr.... zal wel een mooie plek worden.

Meiden, ik hoop dat ik me zaterdag wat beter voel, bleeegh.

Geplaatst

San fijn dat het gesprek met de ha geholpen heeft. Zo zie je maar, gewoon even horen dat het 'normaal' is, is vaak al genoeg he. En ik denk dat het heel goed i om aan te geven bij die vriendin dat je liever niet wilt spuiten deze keer. In een goede vriendschap moet dat geen probleem zijn lijkt me. Jeetje, ja dat zal er wel inhakken, voor een vierde... Ik bedoel, ik snap het best, kom zelf uit een gezin van vier en als het lukt, waarom wel natuurlijk en niet via ivf, maar stom genoeg ga ik dan met al m'n eigen ervaring toch denken 'is het nu niet genoeg' gek he? Dat er dan toch zo'n waarde oordeel aan ivf hangt, zelfs als je er zelf van afhankelijk bent. Mensen zijn rare wezens als er emoties bij betrokken zijn.

Geplaatst

Balen dat je zo slecht geslapen hebt. Sen voor jou ook, hoop dat jullie de dag een beetje doorkomen. Soms is wat gaan doen het beste medicijn, maar luister goed naar je lichaam.

Ja ik heb ook zo mijn gedachten overal bij, maar mag het natuurlijk niet uitspreken. Zou ook niet eerlijk zijn vind ik, iedereen zijn eigen leven en eigen keuzes. Elkaar in de waarde laten en bla bla bla. Het steekt gewoon, maar ja ik durf best toe te geven dat ik jaloers ben. tegelijkertijd ben ik ook best trots op onszelf, wij durven het aan om door het dal van stoppen te gaan en te zeggen dat het genoeg is geweest en we onze zegeningen tellen en daarmee verdergaan. Maar nogmaals ieder zijn eigen leven en keuzes.

Geplaatst

San jaloezie is een heel vervelende, maar oh zo natuurlijke emotie. En soms is het niet eens helemaal alleen jaloezie, maar ook gezond verstand waardoor je denkt 'moet dat nou'.... Ik zou bijvoorbeeld dolgraag met hetzelfde gemak als de overburen geld uit kunnen geven, maar ik zou het dan toch wel aan echt heel andere dingen besteden. Dus ja, op het moment dat ik voorzichtig moet zijn met alles wat ik doe omdat ik op het moment weinig te besteden heb, dan ben ik wel eens jaloers. Maar niet specifiek op de auto, de vakantie en alle andere uiterlijkheden. En in die zin denk ik dat je gelijk hebt als je zegt dat jullie trots op jezelf mogen zijn dat je deze keuze aandurft en de gevolgen van die keuze durft te dragen. Jullie komen er wel meiske!

Geplaatst

Dat zullen we zeker!!! Net zoals jullie er komen!!!!!! Ook al zal het nog de nodige onzekerheden en angsten met zich meebrengen.

Geplaatst

Net wat je zegt gezond verstand. Ik heb ze wel eens op de man recht af gevraagt hoe ze het willen gaan doen straks als de kinders willen gaan studeren. Ze zeiden doodleuk dat ze dat dan wel weer zien. Persoonlijk vind ik dat een heel egoïstische keus en op de opmerking waar er 3 kunnen eten kunnen er ook 4 eten zit ik dan ook met mijn mond vol tanden. Tuurlijk zullen ze geen liefde tekort komen en ook wel eten krijgen, maar er is meer nodig om je kinders een stabiel begin te geven dan alleen dat toch?? Ik moet er niet aan denken dat ik tegen R zou moeten zeggen, sorry je kan niet verder leren, want er is geen geld, omdat wij niet nadachten vroeger. Alles wordt tegenwoordig duurder en als je als 2verdieners allebei al full time moet werken om al rond te komen elke maand heb ik toch heel sterk mijn bedenkingen bij sommige keuzes.

Geplaatst

Las laatst ergens dat het 'mode' is onder hoger opgeleiden/meer verdienende stellen om veel kinderen te krijgen. Kind als statement... wij kunnen het betalen...zoiets. Kijk, ik kom zelf uit een gezin van vier en heb altijd geroepen dat ik er wel drie wil, dus wat kan ik ervan zeggen. Maar het lijkt toch wel een beetje een soort ding te worden tegenwoordig, net als een huis en een auto. En daar wordt ik dan ook wel een beetje onpasselijk van. En ik was al misselijk... ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden