Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ohw henne, hoop dat je snel wat hoort van Pf.

Edr, ik ben al jaren moe dus werken en moe zijn is voor mij niet meer dan normaal.

Maar maak me wel druk om 1 ding. Ben nu al vanaf half april niet meer ongesteld geweest. Maar weet ook dat het geen zwangerschap kan zijn. Zal ik de gyn bellen en vragen hoe of wat? Of zal het dan nu echt de overgang wezen. Ik ben elke dag aan het broekloeren. Wordt er een beetje gek van. Omgekeerde wereld nu opeens. Geeft een beetje chaos in mijn hoofd. Vanavond de cd van tool maar even opzetten in bed. Wie weet helpt het...

Sterkte allemaal en dikke knuffel.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne heb je weer dezelfde allergische reactie als laatst? Toen je een foto plaatste?

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...je bent bijna zeven weken...het is allemaal nog heel erg kwetsbaar maar aan de andere kant ben je al ver voorbij de fase waarin het de vorige keren verkeerd ging (behalve je ma).

Rubby gewoon de gyn bellen toch? Lijkt me heel erg irritant als je niet weet waar je aan toe bent!

Net babyboom in afrika gekeken...indrukwekkend!

Geplaatst

Ohhh.lieve henne toch, wat killing, misschien voor je geruststelling bellen voor een echo? En is het zinvol om je bloed ergens op te laten prikken in overleg met dr pf? Meis ik weet ookniet hoe ik je angst weg kan nemen.....x

Geplaatst

Henne, hopelijk heb je contact gehad met pf en weet je wat je kunt/moet doen. Schrikken nu, zeker in deze fase. Duim voor je.

San, sterkte met de onderzoeken van p en je moeder!

Caro, meteen al effect van de osteo! Mooi, hoop dat t doorzet bij B.

Vriend is vanochtend bij podoloog geweest. Geen hielspoor, maar n ontsteking bij de aanhechting in de hiel. Moet nu veel rusten wanneer mogelijk en rekoefeningen doen wanneer hij opstaat om de aanhechting weer op te warmen zeg maar. Krijgt over twee weken een aangepast voetzooltje voor beide voeten.

Ruby, balen van de tegenslag in jullie bad.kamer. Hopelijk wordt dit vanmiddag verholpen. Ik zou de gyn even bellen. Dit is wel heel lang geen bongi. Sterkte.

Ivfsh, was vandaag niet je derde gesprek? Toi toi toi!

Es, succes morgen met de echo! Snap je onzekerheid, maar t zal wel goed zijn allemaal met jullie wondertje.

Mijn collegaatje die bij de derde IVF zwanger is geworden, heeft zaterdag haar zoontje gekregen. Dubbel gevoel.

verder niet veel te melden.

Geplaatst

Ik had weer uitslag/rode vlekken op mn ene arm en m'n gezicht en hals. Het was niet zo heftig en branderig als andere keren en trok vrij snel weg, maar ja, het was er wel :-( Ik heb Pf gemaild, die gaf als advies de omega3 omhoog te doen om zo het effect op het Immuunsysteem te verminderen. Nu slik ik al vrij veel omega, maar oké.. Hij klonk niet heel erg bezorgd, ik ben het wel. Kan er niks aan doen, maar dit maakt me heel erg bang.

Babeth echo vervroegen doe ik alleen als nu bijvoorbeeld de zwangerschapssymptomen afnemen. Een half uur na een allergische reactie kun je er nog weinig van zeggen of het nadelig is geweest. Ik hoop dat ik de komende dagen weer wat rust terugvind. Op dit moment is die ver te zoeken. Ben zo moe van dit alles. Natuurlijk van de hormonen, maar ook van de onrust, onzekerheid en spanning. En ik was vanochtend eerst juist zo blij dat de eerste week tot aan de volgende echo er 'al' weer op zat... Nu lijkt een week opeens weer zo vreselijk lang. Bah.

Gelukkig is J vandaag thuis, zo samen maar even een eindje lopen.

Geplaatst

Henne ik denk dat wat andere mensen nu ook zeggen...jij moet dealen met je lijf en je onzekerheden en dat is mieters zwaar op dit moment! Ik hoop dat je je vandaag weer een beetje kunt 'herpakken'...

Wel fijn dat pf niet heel erg bezorgd klonk overigens! Hij is de expert...!

DIkke knuffel voor jou!

Tool confronterend dat je collega een kindje heeft gekregen. Bah meis het valt niet mee allemaal hé!

Geplaatst

Oeps blunder Guusje ik bedoelde idd Ceeke....

Henne balen zeg van je aanval. Bah bah bah.

Es ik was ook elke keer bang dat het niet goed zou zijn vlak voor ik naar gyn moest, volkomen normaal dus. Wel vervelend gevoel he? Sterkte.

P heeft een prima hart, niet vergroot of dichtgeslipt en geen lekkende kleppen. Een gezond hart zei de cardioloog.

Nu nog de uitslag van moeders afwachten, we vrezen het ergste, kan nog tot 17 uur duren voor die komt en de ingreep is goed verlopen vanmorgen. Ben benieuwd.

Moet alles nog doen voor morgen, kan de energie niet vinden. Het huis is weer een puinhoop en alles moet nog gedaan worden, papieren klaarleggen, kleding uitzoeken en inpakken, voor R alles klaarleggen, boodschappen doen anders hebben we geen eten voor de kleine man...... hihi Dus nog heel druk en er wordt vanavond verwacht dat ik ook nog even in de achtertuin meehelp om alles waterpas te zetten, de paaltjes e.d. O ja R wordt straks wakker en wil dan ook even zijn aandacht hebben....

Klink als een zeur nu he?? Ga maar verder mijn mond maar weer houden.

Geplaatst

Fijn san! En nu nog een paar spannende uren wachten op nieuws over je moeder...

Ik probeer de hele dag jullie al een mail te sturen over zaterdag...wil niet!!! We hebben een nieuwe provider en ik kan vandaag dus geen mail versturen...wie wil er namens mij ff een mail sturen? Dan pb ik je even...

Oh en ook irritant...heb afgesproken met een vage kennis vandaag maar ik weet niet meer of ik vanmorgen of vanmiddag had afgesproken...zit nu dus al de hele dag thuis te wachten! Heb geen telefoonnr...al een berichtje gestuurd via fb gisteravond maar nog geen reactie gehad. Het is nu al half vier en ik denk eigenlijk ook niet dat ze nu nog komt. Mooi suf allemaal!

Nou ja, ik heb me maar nuttig gemaakt en drie uur staan strijken! Waarom laat ik het toch altijd zo lang liggen...:(

Geplaatst

ben ik ook weer...

San, is er al uitslag over de onderzoeken van je moeder? fijn dat de uitslagen van P. in ieder geval positief zijn!

Henne, das weer schrikken meid. Hoe is het nu?

Es, je angst is heel erg herkenbaar. Je gaat in het begin echt van echo naar echo en dan haal je je allerlei doom-scenario's in je hoofd. Vreselijk

Caro, wat goed dat er nu al resultaten zijn bij Brammetje!

Ruby, kan je geen echo laten maken om te kijken of er bmsv zit? als dat er niet zit, kan het er natuurlijk ook niet uitkomen.

Nou ben weer van de ene verbazing in de andere gevallen. Weer een mail: dat ze teleurgesteld is dat ik niet zie watvoor akties zij heeft ondernomen?!?! maar die akties zijn pas vorige week ondernomen. Het hele verhaal van de arbo dateerd van daarvoor... dus dat heb ik geantwoord en gezegd we hebben het er nog over want dat gemail schiet zo ook niet op.

Caro, ik ben inderdaad altijd heel expliciet in mn mening. Ben een perfectionistisch typje die van duidelijke taal houdt :-)

Geplaatst

Vond ik zo lief gister ; -)

Hier een dag cursus met aantal collega's, was erg goede dag met een leuke en fijne docente. Kreeg nog een hele leuke mail van 1 van de ladies van dinsdagavond, dat het werk wat gemaakt is voor haar echt iets betekend in het verwerkingsproces, en de avond heel goed bevallen was ; -) dat doet me dan toch erg goed, ben blij dat ik zo iemand met creativiteit en gewoon lekker doen sfeer blij heb kunnen maken ; -)

Ben nog wel bezig met gesprek wat ik gister had. Het komt er eigenlijk op neer dat het goed gaat in het verwerkingsproces, maar dat er oude mechanismes of "weeffoutjes" in mijn manier van denken/ reageren zitten die ook voor een deel met opvoeding te maken hebben. Daar ga k dus aan werken. Ergens wist ik t wel, maar het was wel apart dat ze daar op focuste, terwijl ik dacht en me afvroeg of ik niet stagneerde in een rouwverwerkingsproces. Dat gaat dus eigenlijk best goed.

Tool meissie hoe istie met jou? Knuffel ook voor jou:positive energie: ook een voor jou ; -)

Drukke dagen en veel weg dus weinig tijd om te reageren. Maar San ik ben wel heel blij te lezen dat je manlief zo'n goede echo had! Wat een goed nieuws, hoop dat dit je een beetje kan sterken in deze lastige periode, ben benieuwd of je al wat meer weet van je moeder, knuffel!

Geplaatst

Eef klinkt gewoon fijn die avond. Val in de herhaling maar ik vind het altijd bijzonder om te lezen hoe jij je weg vindt in dit proces. Je durft echt op een fijne manier de confrontatie met heden, verleden en toekomst aan te gaan en dat vind ik stoer en mooi.

Pas je een beetje op jezelf met je drukke dagen? Volgens mij ben jij wel een harde werker hé?

San nog geen nieuws?

Geplaatst

thanks voor jullie interesse. Met mijn moeder is het helemaal niet goed. De kanker die is weer terug in keel/slokdarm en veel dieper dus niet te opereren geloof ik. De woorden chemo en bestaling zijn gevallen. Er wordt nu met spoed een afspraak met de longarts gemaakt, omdat er op de foto's iets op te zien was wat hij moet beoordelen. Het gaan zware tijden worden hier en o wat woon ik nu toch ver weg van mijn moesje. Mijn moeder weegt ook nog maar iets van 43 kg dus reserves heeft ze niet. Was hier al bang voor, maar het komt toch wel heel hard aan. Een chemo, zal ze dat wel trekken?? zo zonder reserves?? Het is weer afwachten op meer nieuws, dat horen we zodra er een multidisiplinair overleg is geweest. Voel me best wel een beetje K*T momenteel.

Eef bedankt voor je smiley die kan ik wel gebruiken..

Geplaatst

Lieve San, Wat een afschuwelijk bericht! Pff, wat heftig. Lieverd, ontzettend veel sterkte voor jullie! Wilde dat ik je even een dikke troostknuffel kon komen geven.

Geplaatst

Sj*t San! Wat een enorm rot nieuws. Heel veel sterkte xxx

Geplaatst

thanks meiden. Gelukkig hadden we wel goed nieuws van P vandaag. Het is weer echt geluk en verdriet zo dicht bij elkaar. Rotnieuws komt meestal in 3en zeggen ze toch?? Nou dan staat er ons nog 1 op te wachten ergens om een hoekje. We proberen ons maar aan de goede dingen die we nu hebben even op te trekken en rechtovereind te houden.

Hoe het ook gaat lopen met mijn moeder nu, ik ben in ieder geval enorm dankbaar voor de tijd die ze heeft gehad en nog krijgt met haar kleinzoon!! Aan zijn foto's en filmpjes trekt zij zich weer op in moeilijke tijden.

Geplaatst

We gaan zeker van ons weekendje genieten. Het gaat nog een race tegen de klok worden morgen, maar lekker weg met zijn 3tjes en gezellig bbq-en met mijn dinnetjes zaterdag!!!! Ok het zal in mijn achterhoofd echt wel aanwezig zijn, maar wij zijn mensen die met een grap en vooral zelfspot overal doorheen komen. Wij zijn een sterk team gelukkig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden