Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zwaar klote Fren. :( Kun je geen hulp inzetten?

Herken het wel, ik ben ook zo totaal op dat ik ook bang ben om de kleine te dragen. Inderdaad door benen zakken.

Ik weet alleen niet aan wie ik hulp vragen kan. Man doet zijn best, maar heeft overdag erg druk met werk. Mijn oudjes, zijn ja oudjes. En mijn zus, ja die laat het totaal afweten.

Enfin, we redden het ook wel. Hoop jullie ook gauw weer Fren! Misschien toch ff huisarts bellen idd?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och meiden, ik wou dat ik wat fitter was, dan reed ik zo die kant op.... Sterkte lieverds!

Fren pas op dat jullie niet uitdrogen als het echt voedselvergiftiging is.

Geplaatst

Henne, ik begreep dat je gisteren een mooie posi test had bij mvm!! Wow!!

Volgende week weer een echo om jullie wondertje te bewonderen. Sterkte met de klachten en denk goed aan jezelf en de kleine!

Geplaatst

Fren dat is niet fijn! Schoonzus bellen? :-) Sorry, flauwe grap... Klinkt als voedselvergiftiging of buikgriep. In bed blijven en proberen iemand voor F te vinden. Misschien gaat het over een paar uur beter. Sterkte!

Hier nog steeds verkouden en hoewel ik geprobeerd heb ze niet aan te steken begint Kaat nu ook snotterig te worden. Bram slaapt trouwens nog steeds, zal die slaapkop zo maar eens wakker maken.

Geplaatst

Meiden,

De stucadoor komt vrijdag. Waar kan je al blij mee zijn zeg...

Fren, probeer iemand te vinden die een paar uur op F kan passen. Even veel slapen en veel drinken.

Henne, hou je haaks meid. Een mooie test van mvm. En nu in het potje piesen. Moest ik vanmorgen ook, voor een test bij de huisarts. Niet gelukt.

Eef, het is zo oneerlijk dat het zo lang moet duren.

Caro, even stomen met je verkoudheid als daar tijd voor is. Volgens mij ben jij de hele dag bezig met K en B.

Dikke knuffel voor iedereen. Nog steeds draaierig in mijn hoofd, maar komt wel goed.

Huisarts nog niet ingelicht.

Geplaatst

sh*t Mik, en nou net morgen heb ik allerlei afspraken ook in de middag staan. Anders had ik gekomen. Ik weet hoe fijn het is als er iemand op zo'n moment komt helpen. Onze aller knuffelsmurf ben ik daar nog steeds zoooo dankbaar voor!!!

Geplaatst

He miki en fren wat balen zeg dat het niet zo op rolletjes loopt momenteel! Hebben jullie geen goeie vrienden die bij kunnen springen de komende paar dagen? Ik voel zelf altijd wel een drempel om de telefoon te pakken maar heb wel geleerd de afgelopen paar jaar dat dit echt kan in fijne vriendschappen, dat dit zelfs gewaardeerd wordt! Je zou het zelf ook doen voor een goeie vriendin!

Henne meid wat is dit een duidelijke test zeg! Fijn!!! Nu hobbel voor hobbel en dag voor dag nemen! Ik kan me voorstellen dat de dagen soms idioot lang duren als je thuis bent...

Sterkte daarmee!

Tool lieve meid...wat een verdriet in jouw leven op het moment. Moeilijk voor jullie beiden! Ik wilde dat ik iets kon doen om het makkelijker te kunnen maken voor de meiden hier die zo aan het worstelen zijn, Guusje, Eef, Ceeke, Ruby...!!!

Ik ben idd wat rustiger Henne. Ik vind het moeilijk om te schrijven momenteel. Ik heb ook net zes dagen achter elkaar gewerkt en dan ben ik verder tot weinig in staat als ik thuis kom dus daar zal het ook aan liggen hoor! Nu drie dagen vrij. Verder gaat het wel goed maar ik vind het gewoon allemaal lastig. Het is een rare tijd. Ik kan er geen handen en voeten en woorden aan geven maar soms is het leven te overweldigend en weet ik werkelijk waar niet wat ik er mee aan moet.

Ik maak me zorgen om Gerard. Hij werkt en leert zich een hoedje en geeft nu zelf voor het eerst aan dat het teveel wordt. Hij heeft tentamens, is met zijn afstudeer onderzoek bezig, werkt 32 uur per week en heeft de afgelopen twee weken een interne opleiding gehad overdag. Hij zit er doorheen. Ik wil dat hij zich volgende week ziek meld zodat hij rust kan nemen, gewoon kan leren een paar uur per dag en even kan bijtanken. Gerard klaagt nooit maar het is nu teveel, ik merk het aan hem, en dat is niks voor hem. Hij wil zich niet ziek melden maar ik vind dat hij dat beter kan doen om erger te voorkomen. Hij is nooit ziek...en heeft nu in mijn ogen een reden om even een time out te nemen.

Verder is het gewoon jammer dat we allebei zo druk zijn. Samen onze zwangerschap laten bezinken, daarover nadenken, dromen en fantaseren...het is nog niet aan de orde geweest. Het is leven en geleefd worden op dit moment.

Klaagzang van mijn kant hé? Sorry hoor, verder voel ik me kiplekker maar ik maak me gewoon zorgen.

Geplaatst

Edr, geen klaagzang. Wat jullie is overkomen is echt een wonder. en ja daar even stil bij staan. Maar verbaasd blijven. En Gerard moet ook op zichzelf passen...

Hier net brandoefening gehad. Echt lachen, gingen we van de verkeerde trap. In het gewone trappenhuis en niet die kleine van de brandtrap. Nou ja als dat het enige is. Was wel even lekker in de zon.

Ga weer aan het werk. Morgen komt de stucadoor spullen brengen. Vanavond even ruimte maken voor hem.

dikke knuffel voor iedereen...

Geplaatst

Tnx voor lieve reacties ladies!

En idd EDR, hulp vragen niet mijn sterkste kant. En als ik dat doe en er wordt niet echt overtuigd op ingegaan, dan vraag ik ook niet weer. Zoals bij zus. :)

Net nog even geslapen, dan gaat het al weer beter!

Knuffel iedereen (hoe is nu Fren?)

Geplaatst

Hee lieve meiden!!

Bah, wat vervelend fren! Zeker even hulp inroepen.

Jij ook miki! Soms is het fijn als er even een handje hulp is. Hoe is het met jullie mooie mannetje??

ruby: ik weet niet wat ik lees: badkamer bijna af :-)

lieve tool: je bent weer aan het werk vandaag, hopelijk valt het mee qua drukte. Moet telkens slikken als ik je posts lees. Het is echt niet makkelijk allemaal. Schrijf erover en geef eraan toe! Hele dikke knuffel meid!

Sandra: hoe is het met Ruben vandaag? Vond de uitspraak van ursula heel mooi! Het is nu echt verwerken voor jullie en het zal nog even duren voordat 'die knop om kan'. Het is heel wat om een plek te geven. Ben ook zeker niet te streng voor jezelf!

Eef: wat bizar van die pleegzorg. Echt heel onhandig van ze... Het is jammer, want dit heeft gewoon invloed op het proces waar jullie nu inzitten van keuzes maken. En het levert negatieve energie op, dat is zo zonde! Maareuh: ik begrijp dat jij het niet zo op spinnen hebt :)

henne: hoe is het vandaag?

Ester: poeh, erg pittig voor je man! Ik heb er hier niet veel over geschreven, alleen dat ar zo bizar druk was. Maar het is dat dit project bijna is afgelopen anders was het echt niet goed gegaan. Hij zeurt ook nooit, is altijd de rust zelve, gaat maar door. Maar ik heb me ook echt heel veel zorgen gemaakt en dat was niet onterecht. Elastiekje was denk ik echt bijna geknapt hier. Heb het er met twee mensen oer gehad die me heel lief zijn en die daadwerkelijk overspannen zijn geraakt en die waren er beiden heel duidelijk over. Bespreekbaar maken of als dat niet kan inderdaad een time out forceren (eventueel door ziek melden). Het is het totaal niet waard om echt overspannen te worden, dat heeft zo'n groot effect en duurt echt lang voordat je daar weer uit komt. Ik denk dat zijn manager er wel begrip voor zal hebben als hij de situatie uitlegt! Succes ermee meid!!

Lieve ceeke: hoop dat de bezichtiging wat oplevert!! Maar wat ik vooral hoop: dat deze Eindelijk op gaat leveren wat iedereen jullie zo gunt! Probeer een beetje rustig aan te doen!! X

Toen was ik het verder even kwijt! Hier alles oké,alleen een moppie dat de laatste weken de hut op stelten zet 's nachts. Vanochtend dus met haar terug in bed gegaan en weer tot half twaalf (!!!) geslapen. Dat doet een mens goed :).

Dikke kus voor iedereen!

Geplaatst

Fren, beterschap! Is schoonmams toch handig ;-) . Fijn dat jullie dan even kunnen slapen.

Es, pittig voor G allemaal. Op tijd op de rem trappen zou ook mijn advies zijn. Heb ik zelf ook twee jaar terug gelukkig op tijd gedaan.

Henne, zie jij kans om vandaag nog even te kijken naar mijn mailtje over de boodschappen? Dan kan ik morgen het vlees gaan bestellen.

Geplaatst

Kaartje ik ga het proberen, lig nu uitgeteld op de bank. Heb even boodschappen gedaan, ben gelijk kapot.

Fren beterschap. Fijn dat schoonmoeder kan helpen, verder niet over nadenken, uitzieken!

Geplaatst

Leuk Tool, iets fijns om mee bezig te zijn :-) en wie weet wat alle liefde van zo'n dag jullie verder gaat brengen. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat onze icsi toen gelukt is omdat op dat ene moment dat m'n neefje ons toezong alle gasten aan het hopen, duimen, bidden waren dat wij ook maar kinderen mochten krijgen. Er hangt eht iets bijzonders in de lucht op zo'n dag.

Oh grappig: mijn neefje heeft nu dus gezegd dat hij als z'n vader en moeder trouwen buiten gaat spelen. Hij is als de dood dat ie weer moet zingen de lieverd :icon_flower:

Geplaatst

Ook hiervoor moet ik me echt dwingen om te doen. Zal ook wel keten, want anders komt er niets van.

heb me vandaag alleen maar geërgerd op m'n werk. Ben in de tussentijd wel nog met een collegaatje naar de lokatie gaan kijken waar we het avondeten hebben tijdens ons afdelingsuitje, dus dat was wel leuk, maar op t werk zelf, pffff...moet me voor ogen houden dat t voor hun wel belangrijk is wat ze vragen, maar ik had er ook eentje bij zitten die zich blijkbaar druk aan het maken was dat ik niet specifiek had doorgegeven dat ik gisteren verlof had. Had alleen vrijdag doorgegeven dat ik niet aanwezig zou zijn maandag. Had moeten zeggen dat ik verlof had.

Geplaatst

Tool, rustig aan en laat je niet gek maken meid (ahum hoor wie het zegt hehehe).

Esther, begrijpelijk dat dit een rare tijd is. Alles is opeens 180 graden omgedraaid. Valt niet mee om de knop opeens om te moeten zetten. Iedere keer maar een stukje dan?!

Mik, herken het probleem. Vraag ook nooit om hulp. Ga nog liever door tot ik op mn tandvlees loop. Eigenwijs karaktertrekje. Misschien beter om een vriendin ofzo te vragen ipv je zus? sterkte meis

Fren, ben je al wat opgeknapt? zorgt schoonma een beetje goed voor jullie. Is ze inderdaad nog ergens goed voor hihihihi

vind het verder ook best lastig om hier te reageren en te praten over bepaalde dingen en over kwaaltjes schrijven daar wil ik al helemaal mee oppassen want ik weet nog heel erg goed dat toen ik dat las voordat ik zwanger was, ik dacht "wil zo met je ruilen hoor!" dus ik probeer daar heel erg voorzichtig mee te zijn. En verder zijn het natuurlijk voornamelijk baby-gerelateerde dingen die me nu bezig houden en dat vind ik hier niet echt thuishoren dus dat doe ik in de uitgerekend topic want wil niemand onnodig confronteren/kwetsen. Heb ook moeite met onthouden dus als ik een paar posts heb gelezen ben ik alweer kwijt wat ongeveer de eerste was en daardoor reageer ik niet altijd op iedereen maar dat is absoluut geen desinteresse hoor. Ik leef mee met iedereen hier!

Geplaatst

Ja lastig toch hè Sen, hoewel ik er eigenlijk zelf nooit veel moeite mee heb gehad als anderen het er hier over hadden. Op het moment durf ik zelf in het uitgeekend topic nog niet echt veel te schrijven en het twaalf weken bankje zijn alweer twee meiden afgevallen, daar word ik ook niet vrolijk van. Dus ja, dan kom ik toch hier terecht om te zeuren ;-)

Jij dus in ieder geval lekker bezig met babspullen :-) geef je wel een seintje als je foto's van het kamertje oid in het uitgerekend topic plaatst!!

Tool laat ze lekker in hun sop gaarkoken meis. Jij weet wat jij nu aankan en wat belangrijk is en je baas staat achter je. Kleinzielig geneuzel over een verlofdag...kom op zeg. overigens kan ik het je nog steeds aanraden om werk en privemail te gaan scheiden, zeker als je halve dagen werkt is het wel zo fijn om smiddags dan ook niet in de hoeven loggen. Zelfs al doe je er niks mee, je ziet toch wat er in je mailbox zit.

Ivfsh bootcamp, jij bent wat van plan.

Miki en Fren een beetje opgeknapt?

Esther logisch dat je je zorgen maakt. En ik denk terecht, probeer G zover te krijgen de hij het ook inziet. Beter op tijd een time out dan overspannen... Dan ben je echt ver van huis. Hij zal nu ook best de druk voelen om alles af te ronden voor de baby komt. Moeilijk hoor. Sterkte in ieder geval.

Geplaatst

Tool laat ze lekker in hun sop gaarkoken meis. Jij weet wat jij nu aankan en wat belangrijk is en je baas staat achter je. Kleinzielig geneuzel over een verlofdag...kom op zeg. overigens kan ik het je nog steeds aanraden om werk en privemail te gaan scheiden, zeker als je halve dagen werkt is het wel zo fijn om smiddags dan ook niet in de hoeven loggen. Zelfs al doe je er niks mee, je ziet toch wat er in je mailbox zit.

Ik denk ook dat ik dat ga doen, privé en werk gescheiden houden qua mail ( en de rest ook maar). Dus jullie krijgen n mail morgen van mij om m'n mailadres aan te passen, lol.

vrijdag gaan we naar ons trouwfeestlokatie kijken.

Geplaatst

Nog niet veel beter hier. Vin lijkt wel beter te gaan, maar ik stort na 5 uit bed te dijn in. Compleet met sterretjes zien. Buiten misselijk nu ook enorme koppijn. Overgeven is gestopt, maar er zit ook niks meer in me dat eruit kan. Wel ors genomen maar de norrit kwam direct weer terug.

Wat een armoe! En arme fiene, ben blij dat m'n schoonmoeder er id, want je merkt dat ze aandacht te kort is gekomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden